Reviewtime!
Intro Klinkt leuk, lekker mysterieuze sfeer. Verder vrij weinig over te zeggen. Leuk gedaan!
I Just Wanna Know 6,1
De track begint met bewerkte zangvocalen, typisch DubStep. Ik vind het wel leuk klinken.
De drop is jammer genoeg erg standaard, wat wobble sounds hier en daar. Aantal soundeffects.
Nouja, we kennen het wel zal ik maar zeggen. Niet erg interessant.
Million Miles Away 7,9
Midintro is lekker, goeie screeches met een stevige reverse bass. Zoals ik het graag wil hebben.
Ik stoor me tot in tegenstelling van anderen niet aan de vocalen. Ze geven imo juist een goede sfeer
aan de track. De climax van de track is erg euforisch en energiek, met een erg aparte melodie.
De energie zit er iig goed in, het totaal plaatje klopt gewoon helemaal in deze remix.
Heel vet gedaan!
Pillars of Creation 9,0
Hier kan ik vrij weinig over zeggen, maar wat een energie! Wat een originaliteit. Dit is zeker weten
mijn favoriete track van het album. Een lading energie, goede melodieën waar je kippenvel van krijgt en
veel emotie maken deze track tot de absolute baas-track van het album imo.
Move Your Body 6,5
De track begint 'wel leuk'. Niet meer, niet minder. Te standaard voor de Noisecontrollers imo.
Midintro doet me niet heel veel. Er volgt een korte break, die op een goede manier opbouwt naar de climax.
De melodie zorgt voor een energieke en euforische sfeer. Er is (gelukkig) niet veel aan veranderd in
vergelijking met het origineel. Mijn voorkeur gaat toch uit naar het origineel van Bioweapon.
Verder gewoon een leuke mainstream track. Niet veel meer aan op te merken!
Gimme Love 5,5
Deze 'edit' is absoluut een opvuller. Vrijwel eigenlijk gewoon het origineel, met hier en daar wat kleine
aanpassingen. Niet veel toevoegend dus, ik weet genoeg. On to the next!
Quatre Mains 6,9
De track begint met een leuk melodietje dat goed blijft hangen. Er volgt een vrij standaard midintro, met
Dubstep invloeden, die me best wel aan Doomed laat denken.
Daarna volgt er een dubstep gedeelte, wat wel oke klinkt maar zoals verwacht erg standaard.
Ik krijg bij deze track hetzelfde idee als bij 'The Switch' van Angerfist en Predator. Eerst is er een stuk
Noisecontrollers te horen, dan een stuk Pavelow. Wel een creatief idee, maar niet echt mijn ding dit.
Toen ik hem in Hard With Style hoorde vond ik hem een stuk leuker. Waarom? Ik heb geen idee.
Unite 5,9
Eigenlijk zo ongeveer hetzelfde verhaaltje als bij de hard edit van Gimme Love.
En wie de fuck is Daniele. Nouja, niet veel toevoegend in ieder geval. Volgende!
Space 6,0
De track begint met een leuk melodietje dat opnieuw blijft hangen. Deze melo word vrij snel afgekapt, en
er volgt een standaard intro met typische Noisecontrollers sounds. Niet echt boeiend.
Na de intro krijg ik eigenlijk een soort Deja-vu gevoel, de gehele intro herhaalt zich weer. Dit valt me
echt een beetje tegen. Niet erg creatief dus. On to the next one ...
No Idea 6,2
Ah, weer een Pavelow track. Leuke melodie, zoals ik wel gewend ben van Bas.
De drop is zoals verwacht wel weer ontzettend standaard, Gwn een stel opgefokte sounds en distortions.
Meer niet. Dan valt me opeens op dat het BPM steeds sneller gaat. Leuk gedaan, voegt niet veel toe aan de
track. Tsja, wat zal ik zeggen? Standaard, maar wel leuk voor tussendoor.
So High 8,0
Erg dikke track. Veel energie, gewoon lekkere NC kicks eronder en hoppa!
Het melodietje in de break is geinig gedaan, en de melo in de climax is gewoon erg energiek en euforisch.
Echt een track om lekker in de zomer te draaien! Verder niks aan op te merken.
Crump 7,1
De bekende vocals van het origineel worden door Ran-D totaal verkracht, in positieve zin dan haha.
De midintro bevat een reverse bass, wat we niet gewend zijn van de heer. Reverse basses vind ik
erg nice dus dat is een groot pluspunt. Na de intro volgt er een duistere break, met een goede sfeer erin.
De bekende melo van het origineel word gelukkig in zijn waarde gelaten. De climax is erg energiek, en
heeft het typische Ran-D stijltje. Ik kan deze remix zeker goed waarderen, alleen kan niet tippen aan de
lá originale.
Universe was Born 7,8
De track begint met een vrij energieke intro met lekkere screeches en typische NC kicks die we van de
heren gewend zijn! Daarna volgt een krachtige break met opera invloeden wat ik erg vet vind.
De vocals en het opera stuk geven een aparte sfeer aan de track,mooi gedaan!
Na de break volgt de climax (duuhh) met een erg lekkere melodie. Een echte feestmelodie imo.
Simpel, maar toch effectief. De uitwerking is zeker goed gedaan!
Moonraker 7,4
De screeches in het eerste deel van de intro doen me gelijk denken aan Surge of Power.
Ik mis iets in de kicks, ik weet niet wat. Alsof ze nog niet af zijn. Anyway, tweede deel van de intro
is iets minder interessant. Maar dan volgt er een lekkere break met trailer achtige geluiden.
Dit is erg vet gedaan imo. De melodie is erg apart, je moet er maar van houden. Ik vind hem in ieder geval
nice. Het rare sprongetje in de melodie verwacht je totaal niet en dat maakt het interessant imo.
Verder niet veel te melden. NEXT!
Knock Out 6,5
Ik ben erg benieuwd naar deze track. Het begint met een typische Pitcher sound, die mij meteen doet denken
aan Kick it to the Bone. Leuke reverse bass, maar erg kaal zonder een screech. Jammer!
Na de vrij korte intro volgt een melodie, die opbouwt tot een anticlimax.
Ik had het wel verwacht, maar ik word toch aangenaam verrast door een stel geniale screeches.
Leuke track, maar een beetje 'onafgemaakt' imo. Had een stuk beter kunnen zijn.
Tonight 6,0
Ik heb deze track maar geskipt omdat ik hem helemaal beu ben. Ik heb hem zo vaak gehoord dat als ik hem
nog eens hoor, ik helemaal depressief word. Ik ken hem onderhand helemaal uit mijn hoofd. Boring, dus.
Vandaar dat het cijfer een mager 6je is. Snel verder naar de volgende.
Revolution is Here 8,0
Hier heb ik op gewacht. Ben zeer benieuwd! De midintro doet me denken aan Virus, klinkt ook
erg lekker. Wel erg kort, maar dat zal vast aan mij liggen. Aangekomen bij een korte break, gevolgd
door een duistere climax die een typische Donkey Rollers sound bevat. Ik ben zeker niet teleurgesteld,
een van de betere tracks van het album. Jammer dat er vrijwel erg weinig van het origineel is te bekennen.
E=nc2 7,6
De intro doet me niet zoveel. De break is daarentegen briljant met die opera invloeden, en heeft een
erg aparte, maar lekkere sfeer. Ik ben zeker enthousiast. De melodie is afgeleid van het zang stuk in de
break, en is imo lekker energiek. Wat mij opvalt is dat de kicks niet pitchen. Een pluspunt!
De tweede climax is ook verassend goed. Nogmaals krijgen we de melodie voorgeschoteld, deze keer
met pitchende kicks. Zou normaal niet veel toevoegen, maar het geeft in deze track toch net even die
extra lading energie imo. In totaal een erg goede track voor de Noisecontrollers liefhebber.
Aliens 6,5
This is my hood im a REP REP! We kennen het natuurlijk van de track Aliens, dit keer in een nieuw
'2012-jasje' gestoken door Digital Punk. Het is eigenlijk meer een gemoderniseerde versie van het origineel
dan een echte 'remix', maar het luistert toch goed weg. Ook hier word de melodie uit het origineel gelukkig
weer in zijn waarde gelaten, wat natuurlijk een pluspunt is. Leuke mainstream track.
Night After Night 6,5
Hier was ik erg benieuwd naar. Zany is een van mijn grote helden uit de scene, dus ik was uiteraard erg
benieuwd wat hij van deze geniale track had gemaakt. Leuke intro, luistert goed weg. Toch hoorde ik al
snel dat het niet het origineel zou overtreffen (zoals verwacht).
De break klinkt een stuk minder mysterieus dan het origineel, en het lijkt of de break erg lang duurt
maar dat valt mee. De climax bevat ongeveer dezelfde melodie, een beetje anders. Conclusie:
Een leuke remix maar overtreft het origineel niet. Daarmee is alles zo'n beetje wel gezegd.
Point of no Return 4,0
Bah, wat een slechte track. Sorry Bas, maar dit ben ik niet van je gewend. Wat een bagger vocals die
me teveel doen denken aan Ran-D. Of is het Ran-D?

Ik was eigenlijk wel blij dat er een Kasparov track op het album stond, maar als ik dit zo hoor is het geen
flikker aan.

Echt een faaltrack, helaas.
Conclusie: Leuk divers album met als dieptepunt de laatste track, maar met als uitschieters de remix van Revolution
is Here en Pillars of Creation. Zeker de moeite waard!