Oxbow schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Jij denkt dus serieus dat HHZ en WS kijken naar een lijst van DBSTF nummers en denken, MMA was een hit, als we daar een remix van maken met stukje house erin worden we bekend en populair en krijgen we allemaal fanmail thuis opgestuurd?
Welke andere gedachtegang zit er dan achter als ik vragen mag? Een producer die een beetje na kan denken snapt toch heel goed dat je geen kapot gedraaide hit waar zelfs dagjesmensen moe van worden opnieuw moet gaan remixen
Dit gaat niet over hoe producers in het algemeen omgaan met muziek, maar over deze specifieke plaat + gedachtegang van HH & WS hierbij. Deze plaat is puur gemaakt voor de commercialiteit. Niks mis mee ze doen maar en ik ga hier ook niet over zeiken, maar je kan het ook gewoon erkennen ipv dit te gaan verdedigingen wat nergens voor nodig is.
Denk je serieus dat producers nadenken over, oh die plaat was een hit in heel Nederland die moeten we niet remixen want zijn mensen zat? Nee, HHZ en WS hebben een idee, een concept en vragen of ze de plaat mogen remixen. Geen moment zitten zij na te denken over dat mensen zich eraan zullen ergeren dat ze de plaat die ze al 1000 keer hebben gehoord opnieuw zullen horen in een ander jasje.
Producers doen wat ze zelf leuk en mooi vinden en die denken als ze bezig zijn natuurlijk na over, hoe zullen mensen het vinden etc. maar die denken geen seconde na over het feit dat het niet slim is de plaat te remixen. Waarom denken zoveel mensen nog aan een rebelse hardstyle die niks te maken mag hebben met andere mensen en muziekstijlen en als een kluizenaar in de muziekwereld moet blijven, zodat een klein groepje "echte" fans als enige de muziek waardeert en mooi vindt.
Ik hoor niemand klagen over Zatox die Beethoven's 5de symfonie in een nummer verwerkt, terwijl die toch een stuk bekender is in de wereld en een stuk vaker gehoord is. Hit! Hit! Bekendheid! Aandacht!