Haha, dat Pon De Floor stukje in MMA remix, geniaal xD! Ik moest echt hardop lachen toen ik 'm net de eerste keer hoorde. Best lekkere muziek ook zo, ik vond de LTBK remix ook al erg vet
. Rest van de track doet me niet zoveel, is weer 13ineendozijnhardstyle, net als de Pitcher re-amp, die al het bijzondere uit het origineel weg haalt.
Dat gezeur op dirty house mag sowieso wel eens stoppen. Het mag dan het genre zijn dat tegenwoordig in clubs gedraaid word, maar dat wil niet zeggen dat het qua muziek echt toegankelijk is. Echte dirty house (zoals Pon De Floor) heeft geen melodie maar alleen maar bliepjes en scheurgeluidjes, met daaronder een dikke bass, neigt een beetje naar electro zeg maar. En zie je daar niet de overeenkomst in met de hardere kant van de hardstyle, met z'n geschreech en gescheur? Als de LTBK-remix niet een remix van een house track was maar gewoon een original van Headhunterz zelf, had niemand het als house herkend en was het gewoon een brute hardstyle track met originele sounds geweest, maar omdat het toevallig uit de house komt is het meteen weer verkeerd WANT dan is het meteen commercieel.
Ja natuurlijk valt het goed bij houseliefhebbers, net als dat tracks met vocals uit een film goed vallen bij liefhebbers van die film. Maar is dat een reden om het meteen NIET vet te vinden als hardstyleliefhebber? En waarom is het dan ineens wel goed als de Toneshifterz het doen (Elektro Shock)?
Dat mensen begaan zijn met het genre en niet willen dat het te commercieel wordt is heel goed, dat heb ik zelf ook, maar beter ga je dan strijden tegen de 13ineendozijnmelodietjes en pitchkicks, want dit soort invloeden zijn de meest innovatieve en vernieuwende elementen die je tegen komt in hardstyle de laatste tijd.
Brainweavers schreef:
Maar waarom zou je geen house invloeden mogen gebruiken, als het wel goed klinkt? (dat ligt aan smaak, maar daar gaat het niet om) dat house toevallig door veel mensen beluisterd wordt zou voor producers toch geen reden moeten zijn om die stijl juist te vermijden?
Exact!