Wat een feest jongens! Zoveel beter vermaakt dan op Defqon!
Bij binnenkomst was het eerste wat me opviel dat het terrein heel erg klein was opgezet, lekker alles dicht bij elkaar dus. Kwam al gauw de eerste bekende tegen, was leuk dat The Vision mij nog herkende van Defqon en mij aansprak. Werd er van begin af aan al abnormaal hard gedraaid zeg op de Insomnia stage, Frequencerz zetten de toon al voor mij, maar Sasha F deed er nog eens een paar schepjes boven op. Dat was echt niet gezond waar die man mee bezig was om 16.00 al, dat bleef maar doorgaan maar wat klappen al zijn tracks heerlijk live zeg. Hele boel nieuw/onbekend spul gehoord ook. Deze man wil ik in ieder geval vaker horen op feestjes!

Na deze set zijn we even een hapje gaan eten, heb de meeting dus ook gemist. Maar dat maakte mij verder niet echt veel uit omdat ik iedereen over de hele dag toch wel eens tegen kwam. Toen was het tijd voor Adaro hier verheugde ik me heel erg op omdat hij op Defqon samen met Ran-D heel lekker bezig was. Het was natuurlijk voor de rest wel erg voorspelbaar met veel Ran-D en Gunz for hire spul. Toen ik tegen het einde van Adaro snel naar de wc ging hoorde ik dat Digital Punk Let It Go aan in het inmixen was, toen besloot ik om maar even snel een stop te maken.

Heb daar even alleen gestaan tot Slim Shore begon was wel leuk dat ik Vik daar toen ook stond, was ik in ieder geval niet alleen. Toen was het de beurt aan Slim Shore, naar waar ik erg benieuwd was! Ik had hem nog maar 1 keer eerder gezien, en dat was een heerlijk divers setje. Ook dit keer was niets weer minder waar, veel van zijn eigen platen gehoord, wat erg leuk is omdat je ze eigenlijk verder nooit hoort. Ook hier weer enkele nieuwe platen die ik geen naam kon geven. En toen gebeurde waar ik heel erg opgehoopt had, Chemical! Gauw me biertje aan de kant gezet en helemaal naar de klote gegaan.

Toen dacht ik laat ik eens gek doen, en ben ik nog even blijven staan voor DBSTF. Heb ze samen met Khadber(?) dacht ik even een kansje gegeven. Kan me nog wel herinneren dat het begin niet mis was opzich, kan helaas niet meer naar boven halen welke tracks het waren op Give it Up na. Maar ben 15 minuten blijven staan voor ze, dus het was niet zo verkeerd.

Toen maar weer naar Insomnia gegaan voor Kodex uiteraard. Op een of andere manier kunnen zijn tracks me thuis niet echt boeien, en dat doen ze live ook niet. Maar goed het was nog altijd tig keer beter als DBSTF natuurlijk. En de tracks die hij draaide die niet van hem waren wel super dik, kan me Fear Reigns Today nog wel herinneren. En toen kwam de act waar ik de meeste verwachtingen van had, Radical Redemption; al zijn tracks zijn namelijk kei harde pareltjes en het grootste deel moest wel Minus is More werk worden. En al deze verwachtingen werden waar gemaakt! Was kei hard raggen zonder eind dit, alleen jammer voor hem wat aan het begin van zijn set gebeurde tijdens The Demand! En mixwerk liet af en toe ook nog wel eens te wensen over, maar wat beukte hij toch verschrikkelijk doorzeg. Toch wel knap hoeveel tracks hij al heeft op relatief korte tijd trouwens. Deze set had mij aardig gesloopt dus ben heel even 10 minuutjes gaan zitten aan het begin van The Machine. Heb tijdens het zitten het Decibel Anthem nog voorbij horen komen, hij viel op dat moment best tegen. En toen ik weer naar Insomnia wilde gaan viel er opeens een lange stilte bij de set van Zany, geen idee wat er aan de hand was ben ook doorgelopen. Toen ik terug kwam was het erg leeggelopen bij Insomnia stage, aan ruimte geen gebrek in ieder geval! Nou zou ik toch niet alle tracks van The Machine kunnen herkennen, maar dit waren er wel heel weinig, moet en zal vooral veel albumwerk geweest zijn. Maar wat een heerlijk stijltje heeft deze man toch, en wat een heerlijke drive geeft zijn setje mee. Ook super dat hij zoveel aan zijn uitstraling gedaan heeft, en je kunt nu toch echt niet meer bewaren dat hij nog als een lamzak achter de decks staat. Na deze set gauw naar de Donkeys gesneld, gelukkig geen kopie van hun laatste setjes dit keer! Heb nog nooit zoveel kippenvel gehad op 30 minuten, ook mooi dat in tegenstelling tot Intents nu wel het geluid erg fijn was bij de Donkeys.

Daarna blijven staan voor B-Front & Ran-D die heel verrassend nog maar eens een keer opende met Rebirth. Maar goed, geen reden tot klagen want voor de rest was het echt weer top zoals we van deze mannen gewend zijn. Die Inner Creativity edit vind ik toch wel wat hebben trouwens. Planning was om halverwege deze set weg te lopen naar Insomnia voor Thera vs Degos & Re-Done, maar ik was daar echt niet meer weg te slepen en we zijn tot het einde bij hun gebleven. Daarna nog wel gauw naar Thera vs Degos & Re-Done gegaan voor het laatste 45 minuutjes beukwerk. En beukwerk, dat kregen we wel! Wat een geweld zeg, echt heerlijk om je laatste beetjes er uit te gooien. En normaal vind ik Hardcore op het einde echt helemaal niets maar ik kon het nog aardig waarderen deze keer.

Na deze set nog even naar de Mental Theo & Charly Lownoise gegaan voor de afsluitshow die niet veel voorstelde als je bij die van Defqon was geweest vorige week natuurlijk.

En toen richting de bus gekeerd, die overigens een groot drama was om terug te vinden...
+ en - punten
+Klein opgezet, alles dicht bij elkaar
+Geluid was vaak heel goed te doen
+Aankleding stages
+Sfeer, al hoe wel ik bij Ran-D vs B-Front soms wel werd aangekeken alsof ik bezeten was
+Sets, kan geen slechte set noemen!
+Alle bekende mensen
+Veel artiesten in het publiek als liefhebber
+Opgelopen schade van DQ ruimschoots weer ingehaald
+Kan me amper tracks herinneren die dubbelgedraaid zijn
-Bus terugvinden
-Smerige WC's
(-)De dames wc per ongeluk inlopen.