|
Eerste keer Qlimax, en moet toch nog eens kijken of ik de volgende ook meepak.
We kwamen snel binnen, heb denk ik in totaal 5 minuten gedaan over, kaartje scannen, kluisje volstouwen en fouilleren. Was best chill. De sfeer zat er al goed in bij ACTI, die heerlijk draaide trouwens, er was veel ruimte, dit tot aan de opening van de stage. Die er in eerste instantie echt karig uitzag. Toen draaiden Max Enforcer & Wildstylez. Dus ik denk dat ik gelijk mooi los kan op Lost In Paradise om vervolgens een half uur/3kwartier lang half house half hardstyle te horen op 142 BPM ofzo. Zwaar kut, gelukkig draaide Max Enforcer het tempo wel iets om hoog later en ze gooiden Gold en Art Of Creation er op en daarna Lost In Paradise. Dat waren wel de leukste tracks. Daarna kwam Code Black, toen zijn we gaan zeiken en bier halen. Van wat ik meekreeg was het echt 10x niks aan. Waren bijna allemaal platen die ik liever thuis hoor dan live. Op het laatst was het dan wel iets beter met R.E.V.O.L.U.T.I.O.N. en zo. Daarna Coone, toen zijn we naar de Tribune verkast, want op Magical na heb ik niet echt iets wat ik live wou zien. We waren uiteindelijk wel verrast omdat Coone wel een paar oudere tracks er op gooide, waarbij een van de vetste van de avond, de originele Blame It On The Music. Ik vond het tot dit moment, op een paar momenten na echt gruwlijk saai, plus ik was die dag al om 7 uur op voor een regieopdracht. Op de tribunes werden m'n oren gesloopt, zelfs met doppen in, door de bass die echt gruwlijk hard stond, dus we gingen dichterbij zitten en overal aan de kanten was de bass echt overheersend, je hoorde niks anders. Na dat punt zijn we maar weer naar beneden gegaan voor Gunz 4 Hire, die een lekker setje neerzette, gewoon wat je er van verwachte, en die nieuwe track klonk echt gruwelijk vet (There is a storm coming ofzo). Na Gunz vrolijk verder gegaan met Noisecontrollers, en die openden met E=NC2 en D.O.N.K.E.Y. (NC Edit) wat een voorbode was voor een super setje. Veel nieuwe tracks gehoord, helaas geen oud werk maar wel veel album en later spul. Plus de laatste 4/5 tracks waren echt geweldig, puur genot, vooral die met die Kerkzang (Chorus) er in, kippenvel. En nog een remix van Faster N' Further en The Last City On Earth. Daarna weer naar de tribune verkast want ik was gesloopt door t lange wakker wezen. Zatox heb ik ook niet alles meegekregen, rond Natural Born Raver nog wel even vooraan wezen losgaan, waar het geluid opeens loepzuiver was, in tegenstelling tot de achter/mid/zijkanten. Verder niet veel van meegekregen. Tegen A2 waren we echt op, en zijn op de tribune gebleven, helaas want ze draaiden echt heerlijk, Freaks At Night, Kick Back Remix, Destruction, en nog wel meer vets. Zou wel de set van de avond zijn geweest, we zijn m voor de hardcore gepeerd vanwege moeheid en dat Mad Dog & AoF me niks boeien.
Pluspunten ++ NC Set ++ A2 Set + ACTI + Gunz 4 Hire + Het snelle binnen komen + Snelle barservice + Sfeer op sommige stukken + Visuals + Eten en service bij eten +/- De stage die opzich best kaal was, pas toen ie volledig uitklapte vond ik m nog vet, maar alsnog vond ik m best karig.
Minpunten --- Geluid - VDK gehalte, nog nooit zoveel mongolische kaakschaatsende bekken bij elkaar gezien - De rest van de setjes die mij te saai waren - Bewaking die zwaar onredelijk liepen te doen - Show, ik dacht dat Qlimax een grote show was, nou tijdens G4H en NC heb ik nog het meeste show gezien, bij de rest een kort intro en dan hun naam en gaan maar weer. - Drukte, gelukkig was bij de crane aardig wat ruimte. - Alles en overal waren looppaden - Trappen, iedereen bleef daar op staan waardoor niemand er langs kon - Warmte na 3 uur en de slechte afzuiging, het stond na een tijd bijna overal blauw en je kon net een uur losgaan voordat je druipend van het zweet weer naar de tribune ging. Gelukkig was het bij de food stands wel te doen maar daar kon je amper zitten. - Rare tijden van setjes
Al met al, was deze editie voor mijn eerste keer best teleurstellend, maar het was gezellig met de groep en na 2/3 uur was het best te doen. Jammer dat ik moe was alleen anders kon ik A2 wel meedoen.
|