Nou toch nog maar een verslagje van mijn kant:
We stonden om half 11 in de rij om naar binnen te gaan, het duurde iets langer dan verwacht maar we hebben ons rot gehaast binnen om precies 11 uur binnen te zijn.
Phuture Noize was weer waanzinnig

Die track met 'Music' is echt bizar. Er was nu ook lekker veel ruimte dus dat was heerlijk. Hierna de opening met de Dark Pact. Had hier geen verwachtingen voor. Openingsshow was leuk gedaan en de set was redelijk. Jammer van Bolivia, verder wel leuke tracks.
Wat hierna gebeurden was niet normaal. Wat ging die Crypsis te keer achter die draaitafels. Mijn god wat een mixwerk

Dit is de beste live set die ik tot op heden heb meegemaakt. De tracks waren niet eens allemaal zo leuk, maar door het mixen en al die teases werd het wel heel erg vet. Tijdens Crypsis nog een gratis biertje gehad van J oey, bedankt nog daarvoor
Het was hierna tijd voor Ran-D. We stonden helemaal in de hoek(bij binnenkomst rechtsachter) omdat we dachten dat er daar wel ruimte was. Nou dit hadden we mooi mis. We werden de muur in gedrukt en het was veelste druk daar. Ik ben toen lekker naar boven gelopen en ben daar lekker losgegaan. Setje van Ran-D was matigjes. Defqon anthem was wel leuk om live te horen, maar dat laatste hardcore stukje kan natuurlijk echt niet.
Vervolgens Deetox, kan niet anders zeggen dan dat ik me prima vermaakt heb tijdens haar setje. Prima vervanger van Exit Mind. Een half uur was eigenlijk te kort, want ik had eigenlijk nog wel meer willen horen.
Tijdens E-Force naar zaal 2 en 3 gelopen. Zaal 3 ben ik zo snel mogelijk weer voorbij gelopen, dat geluid daar was belachelijk. De sfeer in zaal 2 zat er goed in bij Delete. Man wat gingen die kicks lekker daar. Vloer was wel wat gladder hier. Toen ruim optijd terug gegaan naar zaal 1 omdat ik echt niks wilde missen van B-Front.
Nou Bob, je hebt het weer geflikt. Openen met Outside World, gotverdomme wat ben je toch een eindbaas. Enige minpuntje wat ik had was dat hij weer Psycho ging draaien, en dat bleek dan weer een verkorte edit te zijn. Daardoor bleef er tempo in zitten wat alleen maar ten goede kwam van de set. Overgangen waren ook weer om van te smullen. Die nieuwe track gaf me ook weer meters kippenvel, belachelijk vet. Misschien niet zo vet gemixt als Crypsis, maar de tracks waren allemaal wel een stuk beter. Nog een dieptepuntje, werkelijk waar NIEMAND die het Qapital anthem van 2 jaar geleden kende.
Hierna Adaro, ben toen maar weer een rondje gaan lopen want ik kon me weer nauwelijks bewegen. Kon niet echt ergens een plek vinden waar wel ruimte was, dus maar weer terug gelopen. Set van Adaro kon ik niet echt waarderen. Nieuwe Gunz for Hire track was nog wel leuk, maar daar bleef het ook bij.
Titanomachy weer bijna hele set niet kunnen bewegen, terwijl de meeste tracks eigenlijk best vet waren. Nieuwe collab met Jack of Sound was ook dikke prima.
Ik had nog wel uitgekeken naar Radical, waarvan ik de meeste nieuwe tracks van hem eigenlijk allemaal wel vet vind. En hij heeft ze ook allemaal gedraaid. Verder natuurlijk een dikke + voor Paranoid. De openingstrack was ook vet, en TNT - Countdown was een onverwachtse track die zijn set eigenlijk bijzonder leuk maakte.
Daarna was het een uurtje drama met Warface en Luna, dus lekker vanaf de tribune de rest van de avond uitgezeten.
Vorig jaar was dit mijn beste indoor feest. Ik had dan ook hele hoge verwachtingen. Deze zijn bij lange na niet waargemaakt. Het is bijzonder hoe je kan zien dat de scene in een jaar tijd zo erg is veranderd. Niet alleen de muziek maar vooral de mensen die naar de feesten gaan. Dit bepaald voor mij toch wel erg de sfeer. Als je dan ziet dat er maar zo weinig mensen echt voor de muziek komen, maar puur om die paar pillen in hun mik te gooien en hun anabolen lichaam te showen, dan is het voor mij snel klaar. De sfeer heeft het dan ook in de verste verte niet gehaald bij vorig jaar, ondanks dat de show en de stage beter waren dan vorig jaar.
Ik heb me ook weer stom verbaasd over hoe die gasten werkelijk niet 1 nummer kennen behalve de tracks die elk feest gedraaid worden, los gaan op die tracks, en verder echt alleen maar een beetje irritant in de weg gaan staan. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien dat ik bij de 3% behoorde die niet had gebruikt. Het was ronduit belachelijk dat werkelijk overal waar je keek, mensen stonden die VDK waren. Dat mensen wat gebruiken heb ik niks op tegen, maar dat ze het feest voor anderen verpesten is gewoon zwaar klote.
Dit gezegd hebbende nog even de plusjes en minnetjes:
++++++++ Crypsis live set
+++++++ B-Front live set(live set mag die vaker doen)
++ Geluid en stage, ook in zaal 2 was het geluid top
++ Phuture noize
+ Nog Pattern 2 gehoord

- Gladde vloer in zaal 2, later ook in zaal 1
- Weinig ruimte gehad om los te gaan
- Geluid in zaal 3, belachelijk hard
- Weinig verrassende nummers
- Sfeer en hoge VDK gehalte