Nou we zijn weer ontwaakt.

Kwam zo rond 22:35 aan bij het Ziggo Dome en 22:45 was ik al voorbij het fouilleren. De rij leek heel lang maar hij liep ontzettend door, was echt een stuk beter geregeld dan bij Freaqshow afgelopen jaar. Ook nog met gemak een kluisje kunnen vinden wat wel heel relaxed was. Stond om 5 voor 11 in de zaal na wat drinken gehaald te hebben en het heeft toch wel wat magisch hoor als je zo binnenkomt en die stage ziet staan (althans dat was voor mij het geval). Kwam binnen toen Outbreak eindigde met Bassface, klonk nog best fijn over het geluidssysteem van de Ziggo.
Toen kwam Phuture Noize, die ik erg graag wilde zien dus ik was wel blij dat ik precies op tijd binnen was. Dit was echt hardstyle zoals het hoort imo. Melodietjes genoeg en stevige kicks, wat een fijne combinatie opleverde. Heb onder andere Terrordome en Phuture Propaganda gehoord, herkende voor de rest niet veel omdat ik niet heel bekend met ze ben.

Aan het eind van Phuture Noize een ander plekje wezen zoeken, helemaal aan de achterkant (waar geen ring is). Hier was het nog lekker koel en minder druk dan aan de andere kant waardoor je niet te veel hoofden voor de stage had. Wat was die opening vet om te zien zeg! Had er toch wel even een kippenvel momentje bij.

Dark Pact zijn set vond ik ontzettend meevallen! Openen met de originele Answers vond ik wel vet, had niet verwacht om het origineel nog eens te horen buiten een set van CR.

Verder in zijn set nog Bitch (volgens mij de remix?), Bolivia, Octavius Augustus (remix) en Hollow gehoord. Volgens mij ook één of twee nieuwe tracks en ik dacht ook nog We Are Gods gehoord te hebben maar dat weet ik niet zeker meer. Tijdens Dark Pact z'n set werd ik nog aangesproken door Paultheone die dus de eerste HT'er was en een gratis biertje kreeg.

Om 12 uur Crypsis live waar ik hoge verwachtingen van had en die werden zeker waargemaakt. Veel tracks, flink wat rondvliegen vocal teases en een lading drive in z'n set maakten het erg moeilijk om stil te blijven staan. Bij hem onder andere Crackin' Your Ribs, Trapped, Damned, Raw To The Point en Main MF gehoord. Afsluiten met Drug 'n Roll was ook erg fijn.
Daarna kregen we Ran-D en ik was eigenlijk helemaal vergeten dat het Defqon.1 anthem van hem kwam, tot hij er mee opende. Ik moet zeggen: live klinkt 'ie echt goed! Verder tijdens zijn set nog onder andere I Am Legion, Wolfchild, May God Be With You All, FCK EDM, Rebel To The Grave en Pounding Senses (edit) gehoord. En toch schreeuwt iedereen nog mee bij een track als Kings Of The Underground wat ik om eerlijk te zijn heel vet vond.
Toen het moment waarop ik eigenlijk zat te wachten, Deetox op de main. Wat gunde ik het haar zeg en wat heeft ze de verwachtingen waargemaakt. Openen met Get Down als steunbetuiging aan Exit Mind zorgde toch wel voor kippenvel bij mij en met tracks als Bring The Riot, Street Movement, Fatal, Fast Lane, Rawness (of een andere van Freakz at Night) en Chaos Reign werd het een hele vette set. Vond het ook erg mooi om te zien met hoeveel enthousiasme ze draaide!
Toen zij klaar was snel naar Area 2 voor Delete, wat niet te lang duurde door die andere route. Waren wel ontzettend veel trappen dus ik was wel al moe toen ik boven was.

Maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ik zaal 2 binnenkwam. Gelijk maar plekje gezocht midden vooraan en alleen halverwege even wat te drinken wezen halen, wat een vette set was dit zeg! Maximaal raggen van begin tot eind. Heb onder andere This Is Who I Really Am, Fother Mucker Remix, Abduction, The Curse, Dismissed, Fast Lane, The Baddest, Fatal, Firing, The Paranormal, Cop Killa en Punishment gehoord bij hem. Mixtempo lag er lekker op en weinig breaks, was voor mij toch wel één van de beste sets van de avond.
Na Delete even naar m'n locker geweest en daarna naar Area 3 voor Jason Payne en wat had deze man een knalset. Flinke bak drive en de sfeer vooraan zat er echt ontzettend goed in, niemand stond stil. Een aantal tracks kwamen wel overeen met de set van Delete maar het scheelt dat ik die tracks goed kan waarderen dus dat was niet zo erg. Heb bij hem o.a. Fother Mucker remix, H8 M3, Love For The Streets, Cocaine of the Devil Mashup, Godcore, Firing, The Baddest, Catalyst en een Voel Je Die Bass edit/remix gehoord (waarmee hij afsloot). H8 M3 klinkt live toch wel erg vet, ook door die vocals (Jealousy's A Motherfucker). Was na deze set toch wel een beetje moe dus ben halverwege area 3 (vlakbij toegang naar de ring) even gaan zitten tot half 5 ongeveer. Werd toen ik daarheen liep nog aangesproken door een Hardtraxxer maar ik kon de naam niet verstaan door het beukgeweld van Main Concern.

Zij hadden overigens wel een vette set, heb hiervan alleen amper tracks onthouden, wat ook komt door de vele Industrial Hardcore tracks die ze draaiden. Degene die ik onthouden heb zijn The Debt, The Bad Guy, Psychological Warfare en Ultimate Reality.
Na het half uurtje Industrial wat ik echt heb meegepikt qua losgaan was de energie weer ver te zoeken, ben dus tijdens Radical Redemption maar op de tribune gaan zitten. Het viel me tijdens zijn set op in hoeveel tracks zijn naam voorkwam, heb er toch zeker een stuk of 5 gehoord volgens mij. Het blijft voor mij echt een zelfingenomen kwal. Wat me wel positief verraste waren een aantal wat oudere plaatjes waarvan ik niet op de naam kon komen, maar die het toch wel een beetje dragelijker maakte op de tribune. Heb bij hem o.a. United From The Start, Reign Supreme, Brutal 3.0 (volgens mij dan) en Masters gehoord. Laatste uurtje weer de zaal in gegaan en een paar bekenden opgezocht die ik nog niet gezien had. Bij Warface & Luna de bovenstaande tracks inderdaad gehoord, eigenlijk niks aan toe te voegen. Had er niet veel van verwacht dus het klopte wel met m'n verwachtingen, maar toch wel jammer. Al met al wel een ontzettend dik feest gehad en volgend jaar zeker weer aanwezig!
+++ Delete, Jason Payne en Deetox hun sets
++ Main Concern en Crypsis
+ Snelle entree, kluisjes, barbediening en sfeer
- Radical Redemption en Warface & Luna
-- Hitte zaal 2 (en in mindere mate zaal 3)