Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij ons in de kroeg is het 1,60 voor een biertje (25cl). Die 3 euro heeft echt geen drol meer te maken met accijnzen. En inderdaad, die bekertjes op festivals zijn echt zelden vol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Los van het feit van de hoeveelheid drank (of de kwaliteit ervan) dat je voor een munt krijgt, we zitten inmiddels toch al een jaar of 5 op 2,85 per munt, dus een verhoging zat er toch wel al aan te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Wow maar liefst 15 cent per biertje duurder, das toch wel zeker een dikke 1,50 euro op 10 bier.

Zo werkt het ook niet echt he. Die muntprijzen tellen voor alles. Eten, drinken, douchen (op sommige festivals). Zaken die 2 munten kosten worden zo NOG duurder. En 10 bier is erg weinig voor een heel weekend. Het telt allemaal op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En dan zitten we zo over een paar jaar op €3,25 per munt "maar het is maar 0,25ct duurder" blablaba wat een onzin

heggenschaar schreef:
Ik sta wat vroeg? Schijt

kill
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Scotty018 schreef:
Wat een gezanik over de muntprijs hier zeg...... een stijging van 2,85 naar 3 euro... nou poeh poeh. In de stad betaal je tegenwoordig ook 3,5 euro voor een biertje.. drink er gewoon een minder dan. Organisatie moeten wel mee in de btw verhoging. Als je dan ziet hoeveel goedkoper Intents is itt bijvoorbeeld Defqon of een Decibel dan moet je gewoon niet zeuren.

Heyy Miwer!

Mooi dat er mensen zoals jij zijn. Ik stel voor om dit soort verhogingen te verdelen onder de mensen waarmee jij een clubje vormt. Ik betaal bij voorkeur niet 7,5 euro voor een half blikje lauwe baco maar goed de economie zou inderdaad echt reddeloos verloren zijn als we allemaal zo zouden denken. Het argument dat je "in de stad" ook al 3,5 betaalt is er ook echt van de bovenste plank zeg, petje af

Samengevat: ik vind het echt kk veel geld voor kwali en kwantitatief weinig product. Met je relativeer onzin
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Wow maar liefst 15 cent per biertje duurder, das toch wel zeker een dikke 1,50 euro op 10 bier.


10 bier heb je ook wel nodig om maar enigszins een beetje in de buurt te komen van de alcoholinname of het volume bier van 4 biertjes in de stad. In de stad krijg je bier dat niet afgewaterd is en glazen die 33 cl zijn en niet 25.

30 euro of 10-12 euro?

Grote festivals en feesten zijn in verhouding onnodig veel duurder dan andere horecagelegenheden. Heb andere feesten meegemaakt die kleiner zijn (kleiner budget) en die bieden nog gewoon 4 muntjes voor 2,50 waarbij je gewoon 33cl krijgt.

De rede dat festivals dit doen en horeca gelegenheden niet is omdat jij in de stad gewoon naar een andere kroeg kan lopen om daar bier te drinken. Op het festival heb je geen andere keuze. Je betaalt het ticket, bent binnen op het festival, en vervolgens heb je maar te dealen met de prijzen die ze bieden, je kan het namelijk nergens anders halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:25 
 
Artiest
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Wat een set van Thera op de relive
Ik sta wat vroeg? Schijt


:P Nou het is wel vaker zo dat Intents zo programmeert om een toffe variatie te krijgen op de timetable in plaats van regulier van zacht naar harder. Ik vind dat persoonlijk ook erg tof, want na mij stond The Pitcher en ik heb heel erg genoten van die set, die afwisseling is dan heerlijk :D :thumbsup:

makrooy schreef:
@thera heb je ook lijst van je andere set? Zal wel een van de weinige zijn van hier die er wel van kon genieten ^^


Haha tuurlijk! Dit zijn de tracks die ik gedraaid had zaterdag:
01. Dj Thera ft MC Raise - All Night Klaplong
02. Caine - Let's Get Pillz (Dj Thera Remix)
03. Dj Thera - Forever
04. Delete - Fast Lane / Yellow Claw - City On Lockdown (Caine Remix) (Thera Mash-up)
05. B-Front & Dj Thera - R.E.M. Coma (Thera Live Mix)
06. Aversion - Beyond Reality
07. Dj Thera & Criminal Mayhem - Justice
08. Clockartz - Prisma
09. Aversion - TBA
10. Caine - Chunky
11. Ava Max - Sweet But Psycho (Dj Thera Core Mix)
12. Dj Thera - Kaka Poo Poo (Dj Thera Core Mix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:27 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Delete VIP en de afsluiter van B-Front op de classics (Zany & DV8 - Fever, Alpha Twins - Fragile (L) )!! Vond de zondag veel relaxter dan de zaterdag: weer was beter te doen (door het windje) en je had voldoende ruimte om te bewegen.

Ook mooi dat tijdens Sound Of The Thunder bij D-Block & S-te-Fan het begon te regenen en te bliksemen.

DjThera schreef:
07. Brooklyn Bounce - X2X (Deepack Remix)
20. Donkey Rollers - The Last City On Earth

Thanks hiervoor ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
06. Aversion - Beyond Reality

Mid van deze track blijft heel dik! Hij staat er volgens mij sowieso heel goed op, ook buiten Theracords :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
De rede dat festivals dit doen en horeca gelegenheden niet is omdat jij in de stad gewoon naar een andere kroeg kan lopen om daar bier te drinken. Op het festival heb je geen andere keuze. Je betaalt het ticket, bent binnen op het festival, en vervolgens heb je maar te dealen met de prijzen die ze bieden, je kan het namelijk nergens anders halen.

Dan doen ze het bij Q wel netter. Daar laten ze de keuze om voor €49 te brunchen op de Red of voor €140 op een betere plek naar Power Hour te kijken tenminste over aan de consument!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DjThera schreef:
03. Dj Thera - Forever


Ik dacht dat ik een nieuwe track hoorde, is dit hem? Deed me wat denken aan Far Away en het was net zo dik :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:43 
 
Artiest
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
DjThera schreef:
03. Dj Thera - Forever


Ik dacht dat ik een nieuwe track hoorde, is dit hem? Deed me wat denken aan Far Away en het was net zo dik :surrender:

Forever en Justice zijn beide nieuwe tracks yes! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
10 bier heb je ook wel nodig om maar enigszins een beetje in de buurt te komen van de alcoholinname of het volume bier van 4 biertjes in de stad. In de stad krijg je bier dat niet afgewaterd is en glazen die 33 cl zijn en niet 25.


Dit blijkt overigens ook niet waar te zijn:

https://www.ed.nl/eindhoven/evenementen ... ~a007c717/
https://www.biernet.nl/nieuws/heftige-d ... stivalbier

Desalniettemin is €3 voor zo'n klein pisbekertje natuurlijk wel erg gortig. Wel goede zaak dat ze het aantal waterpunten uit hebben gebreid t.o.v. vorige jaren. Geen een keer moeten wachten, terwijl je twee jaar terug makkelijk 20 minuten stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja natuurlijk is het allemaal tering duur die muntjes en betaal je je het apezuur voor hetgeen wat je krijgt, maar het is niet dat je opeens het driedubbele aan geld kwijt bent op een dag door die 15 cent he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Neh maar een paar jaar geleden waren de muntjes nog €2,50 en zo stijgt het langzaam maar zeker wel.
Scheelt wel een goeie 50 euro op zo'n weekend al met al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:22 
 
Hardtraxx Newbie

Voor mij de derde keer een zaterdag op intents geweest. Zeer goed kunnen vermaken ondanks de drukte en hitte in de tenten. Een aantal keren bij de indoor main wezen kijken bij verschillende setjes van E-Force / B-front, behoorlijk van kunnen genieten. Hoogtepuntje was toch wel Rejecta vs Clockartz, de set waar ik het meest naar uit keek (meer mensen volgens mij, gezien de drukte die daar echt bizar was) was het ook zeker waard.

Vanaf D-Block & S-te-fan op de main gehangen, redelijk achterin waar het geluid helaas niet lekker door kwam voor mijn gevoel. Wel een ontzettend goede set van D-Block & S-te-fan overigens.

Voornamelijk de mainstage vond ik echt iets vernieuwends hebben t.o.v. voorgaande jaren, complimenten daarvoor. Fanaticz had een wat rare indeling, waardoor veel mensen bleven hangen bij de 'ingang' achterin.

Over de muntprijs van €3,- : Die verbazing had ik met Karnaval Festival al, waarmee het nu als 'normaal' voelde. Al is het natuurlijk gewoon achterlijk duur en zijn er vast mogelijkheden om dat op 2,50 - 2,75 te houden en normale bekers bier te schenken. Al heb ik natuurlijk geen inzicht in hun resultatenrekening...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Neh maar een paar jaar geleden waren de muntjes nog €2,50 en zo stijgt het langzaam maar zeker wel.
Scheelt wel een goeie 50 euro op zo'n weekend al met al.

Vergeet ticketprijzen, parkeerkaarten en allerhande (service) fee's niet. Ik geloof nooit dat die verhogingen volledig te verklaren vallen door belastingverhogingen of doordat er relatieve verbetering in het aanbod tegenover staat. Volgens mij stijgen die prijzen over het algemeen exponentieel doordat de afgelopen (10) jaren intens veel vraag is ontstaan naar festivals (en bier) en organisaties er dus mee weg komen. In principe hetzelfde idee als Ibiza. Kun je 10 euro voor een colaatje vragen want men komt toch wel.

Plot maar eens de prijsstijgingen over 10 jaar van wat supermarktgoederen in een grafiek naast festivalbier en tickets. En wed tegen mij dat je dezelfde verlopen krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na een heftig vriendenweekend toch ineens zondag op Intents beland (al zag ik die bui van mijlenver aankomen).
16:00 binnen en direct begonnen bij Thera. Daarna zag ik er al weer uit als een otter die te lang in het water had gelegen. Over de hele dag vooral met heel veel gezellige mensen opgetrokken en geouwehoerd met bekenden.
Op de classics veel rondgehangen met uitstapjes naar Bizzey en Delete VIP.
De afsluiter van B-front was echt niet normaal. Zelden zo'n goede set van hem mogen meemaken. Veel onverwachte platen ook vooral!

Pluspunten:
+++ B-front & Thera
++ Bizzey & Delete VIP
++ Gratis water
+ Lekkere kibbeling

Minpunten:
- - - geen vechtpartij bij Bizzey
- Muntprijs (maar daar is al genoeg over gezegd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:48 
 
Hardtraxx Newbie

TiMOTHYb schreef:
ULTIMO schreef:
Neh maar een paar jaar geleden waren de muntjes nog €2,50 en zo stijgt het langzaam maar zeker wel.
Scheelt wel een goeie 50 euro op zo'n weekend al met al.

Vergeet ticketprijzen, parkeerkaarten en allerhande (service) fee's niet. Ik geloof nooit dat die verhogingen volledig te verklaren vallen door belastingverhogingen of doordat er relatieve verbetering in het aanbod tegenover staat. Volgens mij stijgen die prijzen over het algemeen exponentieel doordat de afgelopen (10) jaren intens veel vraag is ontstaan naar festivals (en bier) en organisaties er dus mee weg komen. In principe hetzelfde idee als Ibiza. Kun je 10 euro voor een colaatje vragen want men komt toch wel.

Plot maar eens de prijsstijgingen over 10 jaar van wat supermarktgoederen in een grafiek naast festivalbier en tickets. En wed tegen mij dat je dezelfde verlopen krijgt.


Al denk ik ook dat er prijsstijgingen in de gehele festival branche meespelen. Gezien er steeds meer en meer festivals komen kunnen partijen die decors bedenken/bouwen, facilitaire dingen verhuren, beveiligers verhuren enz. enz. ook de prijzen meer verhogen dan de inflatie. Die extra kosten moeten ergens betaald worden door de bezoekers... Wellicht is dit onderwerp meer iets voor het off-topic gedeelte om eens door te spreken/uit te zoeken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 13:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zo zullen (fysieke) supermarkten ook stijgende kosten vwb onroerend goed hebben. Bovendien kan ik me ook voorstellen dat er behoorlijke schaalvoordelen optreden voor festivalorganisaties. Zelfde terrein hergebruiken, weekends ipv single day, leuke dealtjes met boekingskantoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb juist het idee dat de prijzen van artiesten de grootste factor zijn in de stijging van prijzen.

Heb ook liever dat festivals al het andere goedkoop houden, een tiental artiesten minder boeken en artiesten langere setjes laten draaien voor wat creatievere setjes.

Niet 4 raw areas en 3 hardcore/uptempo/frenchcore areas bijvoorbeeld. Gewoon 1 raw, 1 mainstream 1 hardcore en eventueel een paar kleinere stages met wat andere genres (kleinere artiesten zijn goedkoper). Zijn volgens mij zat manieren waar een festival kan bezuinigen, een goed feest geven en zodoende ook eerlijke prijzen geven aan de bezoekers. Zo hoef je ook niet in te spelen op de 3e partijen waar je van moet afnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Heb juist het idee dat de prijzen van artiesten de grootste factor zijn in de stijging van prijzen.

Heb ook liever dat festivals al het andere goedkoop houden, een tiental artiesten minder boeken en artiesten langere setjes laten draaien voor wat creatievere setjes.

Niet 4 raw areas en 3 hardcore/uptempo/frenchcore areas bijvoorbeeld. Gewoon 1 raw, 1 mainstream 1 hardcore en eventueel een paar kleinere stages met wat andere genres (kleinere artiesten zijn goedkoper). Zijn volgens mij zat manieren waar een festival kan bezuinigen, een goed feest geven en zodoende ook eerlijke prijzen geven aan de bezoekers. Zo hoef je ook niet in te spelen op de 3e partijen waar je van moet afnemen.


Ik denk dat wanneer er veel kleinere artiesten worden geboekt of wanneer er voornamelijk minder populaire genres in het aanbod komen, de kaartverkoop niet goed of minder zal gaan verlopen. Dit omdat je dan wel een bepaalde doelgroep mist die juist voor de grote artiesten komen of voor de uptempo e.d. en die dan niks hebben met de kleinere artiesten of die zelfs niet kennen. Ik zie het liever ook anders maar toch :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 15:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Impaqt lijkt tot nu toe wel een beetje het tegendeel te bewijzen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 15:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Twee hele leuke dagen gehad, al stak de zondag er wel met kop en schouders bovenuit.
Zaterdag enorm druk overal, weinig ruimte om los te gaan en daarom was het overal ook een beetje tam. Vyral in de boombox en Rejecta vs Clockartz draaide voor mij de beste setjes van de dag! Thera vs Riot Shift ook van genoten, alleen jammer van de laatste ~10 minuten. De combinatie Mind Dimension vs Rooler vond ik tegenvallen, groot fan van beide, maar had ze veel liever los zien draaien. Afgesloten bij Delete wat altijd prima is.

Zondag was veel relaxter, minder druk en naar mijn gevoel minder warm (door de wind en de drukte) dan zaterdag. Lekker vroeg binnen en van 13:00 tot 15:00 op de main wat biertjes gedronken. Daarna naar de classics gegaan tot 19:00. Die set van Thera :worship: Rebelion vs Rejecta draaide ook erg lekker. Hierna de set van het weekend, Delete VIP :drool: wat een dreunen vooraan bij de main! Radical vs Dsturb vond ik wat tegenvallen. Warface draaide best prima, alleen verneukte het helemaal door Jebroer op het podium te halen voor de moshpit :thumbdown:
Mental theo vs Partyraiser en Peacock was doordat we met een flinke groep stonden ook erg leuk.

Drukte met het terrein verlaten was ook wel erg extreem. Volgend jaar weer mooi op de camping :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2019 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Impaqt lijkt tot nu toe wel een beetje het tegendeel te bewijzen :P

Mwah, Early Bird was in 3 dagen uitverkocht. Vind ik nog wel meevallen.
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten