Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Ik denk niet dat iemand nog geld terug gaat zien straks...
:/


Alleen als ze officieel als bedrijf failliet zijn. Alleen als ze geen eigen BV hebben, dan kunnen ze hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor het verlies, waardoor ze dus alles uit eigen zak moeten betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
rakkietakkie schreef:
Ik denk niet dat iemand nog geld terug gaat zien straks...
:/


Alleen als ze officieel als bedrijf failliet zijn. Alleen als ze geen eigen BV hebben, dan kunnen ze hoofdelijk aansprakelijk gesteld worden voor het verlies, waardoor ze dus alles uit eigen zak moeten betalen.


https://drimble.nl/bedrijf/hoek/4660809 ... -hoek.html
Ze hebben zo te zien wel KVK alles geregeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze zijn pas eind september ingeschreven, toen het feest al gegeven had moeten zijn. Op het moment van kaartverkoop waren ze volgens mij 'gewoon' particulier.
Ik denk dus niet dat ze toen een BV hadden en dat ze nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Ik heb ze tot 1 december gegeven. Is er dan nog niets dan ga ik over tot ingebrekestelling e.d.
Job, heb je ander advies? Jij had ook een kaart, toch? Hoe pak jij dit aan? Of laat je mij dit oplossen? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ze zijn pas eind september ingeschreven, toen het feest al gegeven had moeten zijn. Op het moment van kaartverkoop waren ze volgens mij 'gewoon' particulier.
Ik denk dus niet dat ze toen een BV hadden en dat ze nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Ik heb ze tot 1 december gegeven. Is er dan nog niets dan ga ik over tot ingebrekestelling e.d.
Job, heb je ander advies? Jij had ook een kaart, toch? Hoe pak jij dit aan? Of laat je mij dit oplossen? :lol:


Ik doe met je mee, 1 december en dan ga ik tot dezelfde acties over. Zal ook even contact opnemen met het juridisch loket.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 13:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Even voor de goede orde, ze hebben geen BV maar een VOF. Dan ben je nog steeds hoofdelijk aansprakelijk, ook al was deze op tijd ingeschreven. Mits dit natuurlijk hetzelfde bedrijf is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ze zijn pas eind september ingeschreven, toen het feest al gegeven had moeten zijn. Op het moment van kaartverkoop waren ze volgens mij 'gewoon' particulier.
Ik denk dus niet dat ze toen een BV hadden en dat ze nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Ik heb ze tot 1 december gegeven. Is er dan nog niets dan ga ik over tot ingebrekestelling e.d.
Job, heb je ander advies? Jij had ook een kaart, toch? Hoe pak jij dit aan? Of laat je mij dit oplossen? :lol:

En dan de vordering toegewezen krijgen en allemaal incassokosten en procedurekosten etc moeten maken die veel meer zijn dan het ticket xd. Daarnaast sta je bij een faillissement natuurlijk gewoon helemaal achteraan t.o.v andere schuldeisers. Zover zal het niet komen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Principekwestie dit, he. Ik lig van die 30 euro niet wakker. Wat me wél frustreert is de manier waarop zij er mee om gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ze zijn pas eind september ingeschreven, toen het feest al gegeven had moeten zijn. Op het moment van kaartverkoop waren ze volgens mij 'gewoon' particulier.


Dus ze wisten van de stront aan de knikker dus zijn gaan schakelen om zichzelf in te dekken, maar dan nog niet goed ingeschreven ook? :lol:

Comedy Capers...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Principekwestie dit, he. Ik lig van die 30 euro niet wakker. Wat me wél frustreert is de manier waarop zij er mee om gaan.


Snap ik van jouw kant ook helemaal.
Vanuit hun perspectief is de schade toch al niet meer te overzien; contractuele afspraken waar je als bezoeker geen weet van hebt maar die wel (deels) voldaan moeten worden. Helaas is het wel zo dat je als bezoeker ondanks dat je in je recht staat, toch achteraan staat.
Wat voor hen een grotere zorg had moeten zijn denk ik, is de reputatieschade als gevolg van de verloop van deze afhandeling. Communicatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is erg rommelig rondom dit event met de terugbetalingen. Dat is een feit. Anderzijds vind ik het een beetje eigen schuld, dikke bult. In een crisis geld gooien naar een onbekende organisatie terwijl in die periode (bijna) alles geannuleerd werd. Wat hadden we nou verwacht?

Ga dan aub NU juridisch verder i.p.v. er telkens mee te dreigen. Anders is de kous in 2021 nog niet af. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe gaan ze ongeveer 6000 euro terugbetalen? Wellicht zit er nog een mooi deel in kas. Hoe vervelend het ook is, ik zou in hun plaats de beurs grijpen en betalen, al is het de beurs van pappie en mammie. Al was dat het laatste spaargeld dat ik had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ze zijn pas eind september ingeschreven, toen het feest al gegeven had moeten zijn. Op het moment van kaartverkoop waren ze volgens mij 'gewoon' particulier.
Ik denk dus niet dat ze toen een BV hadden en dat ze nu dus persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Ik heb ze tot 1 december gegeven. Is er dan nog niets dan ga ik over tot ingebrekestelling e.d.
Job, heb je ander advies? Jij had ook een kaart, toch? Hoe pak jij dit aan? Of laat je mij dit oplossen? :lol:


Die 1 december regel hou ik ook aan. Ik had zelf 2 kaarten, omdat ik voor Stefan 'gestrekt erin' Helmond een kaart had voorgeschoten, dus voor mij is het al 60€. Vind dat gewoon erg veel geld, terwijl het allemaal heel makkelijk geregeld had kunnen zijn. Ik heb bij geen enkele organisatie nog problemen gehad met terugbetalingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:39 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog 20 dagen :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.


Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de contracten staat met de artiesten. Zouden ze dat geld dan wel terug krijgen? Of, omdat ze het feest georganiseerd hebben midden in de crisis, dus niet? Ben daar oprecht wel benieuwd naar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 15:21 
 
Hardtraxx Veteran

Martin Waus schreef:
Nog 20 dagen :corn:


Eindelijk weer iets om naar af te tellen:yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Broken Balance schreef:
Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.


Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de contracten staat met de artiesten. Zouden ze dat geld dan wel terug krijgen? Of, omdat ze het feest georganiseerd hebben midden in de crisis, dus niet? Ben daar oprecht wel benieuwd naar.


Meeste contracten hebben financiele condities in het contract. Bijvoorbeeld dat je 30 dagen hebt de betaling te voldoen en dat ze elke dag meer dat er niet is betaald een bepaald percentage meer vragen.

Ook zijn er vaak afspraken dat als een event een maand of twee maanden voor de datum word gecanceld en dus ook het contract met de artiest moeten eindigen ze bijvoorbeeld 30% moeten betalen van de totale boeking kosten.

Vaak is het zelfs nog dat als ze één maand voor het event worden gecanceld ze zelfs volledig bedrag nog altijd moeten betalen.

Ligt echt aan de agency en hoe goed je ermee contact hebt. Denk wel dat veel agencies meegaand kunnen zijn maar geen idee hoe dat nu in Corona tijd zou gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:20 
 
Hardtraxx Newbie

Hekzitter schreef:
Broken Balance schreef:
Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.


Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de contracten staat met de artiesten. Zouden ze dat geld dan wel terug krijgen? Of, omdat ze het feest georganiseerd hebben midden in de crisis, dus niet? Ben daar oprecht wel benieuwd naar.


Nee wij krijgen helemaal niks terug.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HoekatSea schreef:
Hekzitter schreef:
Broken Balance schreef:
Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.


Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de contracten staat met de artiesten. Zouden ze dat geld dan wel terug krijgen? Of, omdat ze het feest georganiseerd hebben midden in de crisis, dus niet? Ben daar oprecht wel benieuwd naar.


Nee wij krijgen helemaal niks terug.

Van dit alles kies je er voor om hier op te reageren?
Na zoveel vragen en onduidelijkheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Toch jammer van die €60 anders, had ik toch weer mooi wat speciaalbiertjes van kunnen kopen. :P

Is ook de enige organisatie waarbij het zo’n gezeik is, terwijl dat helemaal niet nodig was geweest ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:40 
 
Hardtraxx Newbie

Dat wij niks terug krijgen betekent niet dat degene die hun geld terug willen het ook niet krijgen. Als wij dat niet zouden willen hadden wij het ook niet aangeboden. Alleen een beetje jammer dat het allemaal zo gelopen is. Was het feest wel doorgegaan dan was er sowieso helemaal niks aan de hand geweest. Maar dat is nu eenmaal het risico wat we genomen hebben. En zag hier ook iets over schade oplopen dat wij niet meer kunnen overzien dat is misschien zo maar als het geld terug is betaald is het voor mij opgelost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:48 
 
Hardtraxx Newbie

HoekatSea schreef:
Dat wij niks terug krijgen betekent niet dat degene die hun geld terug willen het ook niet krijgen. Als wij dat niet zouden willen hadden wij het ook niet aangeboden. Alleen een beetje jammer dat het allemaal zo gelopen is. Was het feest wel doorgegaan dan was er sowieso helemaal niks aan de hand geweest. Maar dat is nu eenmaal het risico wat we genomen hebben. En zag hier ook iets over schade oplopen dat wij niet meer kunnen overzien dat is misschien zo maar als het geld terug is betaald is het voor mij opgelost.


Ik vraag me vooral af waarom je dacht dat het een goed idee was om, na een geannuleerd feest, nóg 2 feesten te gaan geven - waarschijnlijk gefinancierrd met het geld dat je hebt verdiend met de tickets van dit feest.

Hoe is dat verstandig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 19:52 
 
Hardtraxx Newbie

Sebas_ schreef:
HoekatSea schreef:
Dat wij niks terug krijgen betekent niet dat degene die hun geld terug willen het ook niet krijgen. Als wij dat niet zouden willen hadden wij het ook niet aangeboden. Alleen een beetje jammer dat het allemaal zo gelopen is. Was het feest wel doorgegaan dan was er sowieso helemaal niks aan de hand geweest. Maar dat is nu eenmaal het risico wat we genomen hebben. En zag hier ook iets over schade oplopen dat wij niet meer kunnen overzien dat is misschien zo maar als het geld terug is betaald is het voor mij opgelost.


Ik vraag me vooral af waarom je dacht dat het een goed idee was om, na een geannuleerd feest, nóg 2 feesten te gaan geven - waarschijnlijk met het geld dat je hebt verdiend met de tickets van dit feest.

Hoe is dat verstandig?


Dit was een idee van meerdere partijen waar mee we rond te tafel hebben gezeten tijdje geleden. Ook om met een tegemoetkoming voor dit feest te komen. We hebben dan ook die mogelijkheid gegeven om het ticket van hoek at sea te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 20:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

HoekatSea schreef:
Hekzitter schreef:
Broken Balance schreef:
Het is ook dat ze erna gelijk andere feesten hebben geboekt. Dus het is niet dat het geld anderzijds verdwenen is. Als ze dit eerst moeten terugbetalen en daardoor die feesten moeten cancellen is hun probleem. Of ze failliet gaan of wat dan ook interesseert me op dit punt ook niet meer.


Ik ben overigens wel benieuwd wat er in de contracten staat met de artiesten. Zouden ze dat geld dan wel terug krijgen? Of, omdat ze het feest georganiseerd hebben midden in de crisis, dus niet? Ben daar oprecht wel benieuwd naar.


Nee wij krijgen helemaal niks terug.


Zo werkt dat niet, en als jullie je geld niet terug krijgen, kan je als nog claims verwachten. Dat heet schulden, dus dat jullie het geld niet kunnen regelen, betekent niet dat je de claims niet krijgt en moet betalen en dat is verder ook niet ons probleem, want de claims krijg je toch.

Dat je denkt dat je zo betaling of juridische vervolging kan vermijden, zou ik vooral op gaan wachten ja :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2020 20:35 
 
Hardtraxx Newbie

Als je mijn bovenstaande bericht goed hebt gelezen zeg ik toch helemaal niet dat je het niet terug krijg.
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten