De vierde Defqon op rij voor mij, en zeker een van de betere edities.
Vrijdag rond 12:30u aangereden met een groep van zo’n 20 man. Natuurlijk weer een hoop gehannes op weg naar de camping en ook nog een lekkere plensbui tijdens het wachten. Ze moeten volgend jaar dat hek 4 meter naar links zetten zodat iedereen gewoon over de geasfalteerde weg kan lopen voor de brug, in plaats van over één of ander knollenveld.

Uiteindelijk rond een uur of vijf waren we er helemaal klaar voor.
Preparty was gezellig, maar vond ik niet apart. Vond de preparty’s in 2011 en 2012 meer sfeer hebben. Mijn eigen stemming was ook niet opperbest, dus dat speelde ook mee. Eigenlijk direct na de pre maar naar bed gegaan.
Zaterdag als een van de eerste het terrein op gegaan. Eerste uurtjes beetje random rondlopen. Chillen op de main in het zonnetje, stukje van Jack Of Sound gecheckt (terecht dat hij er gewoon op klapte ondanks dat hij moest openen) etc. De rest van de middag vooral in de Blue geweest. A2, Freqz, Digital Punk, B-Front en Minus Militia. Wij stonden net voor het licht & geluid en vond daar de drukte wel meevallen tijdens MM. B-Front was weer de baas van zaterdag. Vanaf half 9 op de main geweest voor NC, Crypsis en B-Freqz. Ook allemaal topsetjes. Endshow was ook genieten
Vervolgens de afterparty. Niet meer zoveel meegekregen van de setjes, maar wel gruwelijk gelachen met iedereen. Na 4 uur nog even in de 24-uurs tent geweest, maar dat was zo’n aanfluiting dat we maar gauw terug zijn gegaan naar de camping.
Zondag vooral op de Magenta geweest. Wat een sfeer!

Heerlijk dat deze plaatjes eindelijk weer eens langskomen op festivals. Davide Sonar en Alpha2 staken er voor mij bovenuit
Later uiteraard nog naar de closing ceremony gecheckt en leuke after gehad op de camping.
+ Eigenlijk alle sets waar ik bij ben geweest
+ Sfeer op het hele terrein, met de Magenta als uitschieter
+ Het weer
+ Het totaalplaatje van Q
+ M'n vriendengroep
- Onverharde paden vanaf de parkeerplaats
- 24-uurs tent (erg sneu voor artiesten als Phuture Noize die volle bak worden uitgefloten)
- Aantal keer gesloten toiletgebouwen op de camping