Eerste keer weekend Defqon en het was geweldig
Kwamen op vrijdag net aan op de parkeerplaats toen de laatste bui viel dus mooi de tent droog op kunnen bouwen. De tocht naar de camping toe is wel een hel, ook heel fijn dat ze dat asfalt stuk hadden afgesloten en je met je karretje vol spullen door een hobbelig grasveld moest en om over die brug maar niet te beginnen..
Het weekend begon lekker toen ik erachter kwam dat PSV even 2x het geld voor mijn seizoenskaart had afgeboekt en dus geen geld had. Maar gelukkig had Q-Dance het beste internet van al de festivals die ik heb bezocht dus even wat geld overgeboekt.
De preparty was echt boven mijn verwachtingen, wat een geweldige sfeer hing er voorin! Vooral dat moment dat Shiverz erin klapte, geweldig

Na Wildstylez gingen we naar de Orange voor Pandorum, maar dat was echt een grote faal. De boxen achterin stonden niet aan en daarnaast druppelde het zweet naar beneden

Heel jammer want had graag Pandorum en Partyraiser gezien. Terug in de Blue had ik ook het idee dat bij Ran-D het geluid niet erg goed doorkwam. Tijdens WMF was ik vrij gesloopt dus terug naar de tent gegaan.
Dag 2 rustig begonnen op de main. Daarna richting Festuca gegaan die even Dismissed erin gooide

Ook Deepack draaide vrij stevig. Hierna naar de Indigo gelopen voor The Machine en The Geminizers, beste set van de zaterdag! Die knalde er hard op en veel platen gehoord die ik nog niet live had gehoord zoals Godcore en Last of your kind

Het Power Hour was een mooi moment om even oordoppen te halen op de camping, dat sloeg helemaal nergens op. Bij terugkomst was DBSTF bezig maar die draaide niet bijzonder dus maar naar B-Front gegaan. Die zette weer een heerlijke set neer met natuurlijk Seven!

Digital Punk erna draaide ook wel leuk en Minus Militia was gewoon kut, spijt dat ik daar ben blijven staan. Gelukkig liep de tent leeg tijdens Thera, maar hier maar een half uurtje gestaan. Daarna door naar Dark Pact en Warface. Ook Warface draaide heerlijk. De sfeer was dik en iedereen bleef staan tijdens de regenbui! Daarna op het gemak naar B-Freqz en de eindshow gekeken, helaas was het geluid bagger.
Darkraver tijdens de afterparty was leuk om mee te beginnen, TNT daarna was dramatisch. Dat die gasten zelf niet moe worden van hun tracks. Wanneer je een mash up maakt van hun nummers denk je dat je naar één track van hun luistert. Toen er eindelijk wat tempo inkwam draaide ze alleen van die TNT remixjes van bijvoorbeeld I'm Bulletproof. A2 Allstars daarna was leuk, op het einde hoopte ik nog op Seven maar toen mixte Artic met nog 4 minuten te gaan Revolution in, dus ik baalde al. Maar gelukkig kapte E-Force hem al snel af voor Seven

Hierna richting de tent gegaan.
De zondag was echt geweldig! Rustig aan begonnen bij Phuture Noize, Phrantic en Da Tweekaz. Daarna even bij Waldhaus vooraan gestaan, over de bass voelen gesproken

Vond het wel een rare gast, heeft nog geen seconde naar het publiek gekeken in de tijd dat wij er stonden.
Daarna kwam het beste moment van het weekend, de Magenta

Davide Sonar ken ik alleen van naam maar herkende wel een aantal tracks, Scope DJ was leuk en daarna Alpha2

Wauw, de hele set kippenvel. Alle tracks uit de tijd dat ik in de hardstyle ben gerold en nooit live, op een paar na, heb gehoord. Eindelijk een keer Killer Clown - Silentium, waar het voor mij allemaal mee begon live gehoord

Dit was een van de, misschien wel de, beste set die ik ooit gehoord heb(L) Die wedstrijd kon van mij gestolen worden, want van deze set wilde ik geen minuut missen. Het leek wel of die set 3 uur duurde, zo geweldig

Daarna helemaal gesloopt even rustig van de Bass Modulators genoten die ook wel lekker draaide en af en toe op mijn mobiel de wedstrijd in de gaten gehouden.
Voor de eindshow was ik bang dat een hel zou worden omdat ik helemaal gesloopt was en het geluid op de main kut zou zijn. Maar het viel mee, waren gewoon wat naar voren gaan staan en heb me best vermaakt. Ook Ran-D en B-Front draaide lekker en natuurlijk kwam Seven weer voorbij
Daarna de meest dramatische afterparty ooit

Niet door de DJ's maar door het geluid, wat was dat bedroevend. Wat er tijdens Frontliner gebeurde sloeg helemaal nergens op. Dat paste totaal niet bij het totaalplaatje van het weekend. Toen het geluid tijdens B-Front, Niels en Ran-D beter werd heb ik me wel vermaakt. Niels en Ran-D konden de sfeer wel omhoog brengen met hun MC kunsten

Had daarna wel Hardcore verwacht omdat ze in de intro spraken over 'switching in the final gear', maar degene die draaide, wie het was weet ik niet, draaide echt heel slecht. Haalde het tempo in het begin flink omlaag en draaide even het hele setje van Ran-D, Freqz en B-Front opnieuw leek het wel. Om 4 uur naar de tent gerend in de regen.
Plusjes:
- Het weer
- Het gratis water
- De sfeer tijdens de preparty
- Heel veel goede setjes vooral die van The Geminizers/The Machine, B-Front, Warface, Davide Sonar, Scope DJ en Alpha2
- De heet gehakt tosti's
- De WC's bij de Blue, gewoon normaal en met licht
- De sfeer bij Indigo en Magenta op zondag
- Die kartonnen dingen. Geweldig

Zaterdag iemand met een camera die aan het filmen was voor de aftermovie en zondag kwam er in een keer een auto voorbij

Hoe kwamen die mensen daaraan?
- De powerbanks, werkten goed en dat voor 2,50
- Snel geholpen bij bar en eten
Minpunten:
- Het hee-hoo gehalte
- Kut Fransen bij de douche die je gordijn open trekken
- Het geluid bij de Orange op vrijdag en zondag. Zag op Facebook dat het tijdens Phuture Noize zaterdagmorgen helemaal dramatisch was.