Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:24 
 
Hardtraxxer

Verschikkelijk, de beelden die nu rond gaan op de socials..... :thumbdown: :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 12:17 
 
Hardtraxx Veteran

Revolting Against schreef:
makrooy schreef:
Ik hoop dat Q hierboven op komt. Wat een giga impact heeft dit voor hen ook zeg



Plus de schade die gemaakt is door de relschoppers. Ik zag al beelden waarbij die scanpoortjes uit de grond werden getrokken en mee gegooid, dat zal ook niet niks kosten.


Kleine pikkies gedrag. Ga echt gruwelijk slecht op die jopies.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Verschrikkelijk, midden in de nacht tent gepakt en naar huis gegaan. Poeh taaie dit. Ik hoop dat Q hierboven op komt. Wat een giga impact heeft dit voor hen ook zeg.

Ja het is ook niet dat Q-Dance alle ballen op 1 evenement heeft gezet nu....
Das wel echt een risico met dit soort dingen. Ik snap het vanuit winstgevendheid van het evenement. En volle focus op Defqon een jaar lang. Maar als je met dit soort dingen te maken krijgt...

Het is niet dat ze het nu nog kunnen opvangen met een Q-Base, Inqontrol of Qlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ze lopen ook gewoon een jaar omzet mis terwijl de kosten wel gemaakt zijn en voor het lopende jaar ook gewoon doorlopen. Ernstig onleuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:23 
 
Hardtraxxer

Er zit maar één ding op: breng Q-BASE terug :love: !(Ik blijf dromen.)
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
makrooy schreef:
Verschrikkelijk, midden in de nacht tent gepakt en naar huis gegaan. Poeh taaie dit. Ik hoop dat Q hierboven op komt. Wat een giga impact heeft dit voor hen ook zeg.

Ja het is ook niet dat Q-Dance alle ballen op 1 evenement heeft gezet nu....
Das wel echt een risico met dit soort dingen. Ik snap het vanuit winstgevendheid van het evenement. En volle focus op Defqon een jaar lang. Maar als je met dit soort dingen te maken krijgt...

Het is niet dat ze het nu nog kunnen opvangen met een Q-Base, Inqontrol of Qlimax.


Ik denk ook niet dat ze voor de lol alles op 1 feest gooien. Waarschijnlijk werd het steeds moeilijker om winst te maken met die feesten en was defqon enige feest die goed bleef gaan. Maar goed, is natuurlijk speculeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel erg zuur voor Q-dance en alle mensen die zouden gaan of er al waren.. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo dan, taai nieuws dit zeg. Al die filmpjes die rondgaan laat je bloed dan wel weer koken, kneuzen..
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je kijkt naar Azië, waar hitte en hoge luchtvochtigheid bijna normaal zijn, plannen ze festivals vaker buiten de hoog-zomer maanden. Of beginnen ze later, na 18u en wat ik ook heb gezien dat een groot deel van het publiek gewoon wordt natgespoten. Dus niet vrijwillig onder een vernevelaar, nee de hele meute wordt gewoon natgespoten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Als je kijkt naar Azië, waar hitte en hoge luchtvochtigheid bijna normaal zijn, plannen ze festivals vaker buiten de hoog-zomer maanden.

Ja, maar is het niet dat het daar in de niet-zomermaanden alsnog wel goed toeven is? Als je hier een festival in maart of oktober doet is de kans groot dat je kutweer hebt.

Je (Q) moet je ook denk ik wel serieus afvragen hoe de community dit opneemt. Want ik snap best dat aardig wat mensen vanuit het buitenland niet meer blindelings gaan boeken volgend jaar. Al zal het ook emotie reageren zijn op dit moment.

Maar goed dat lijkt mij iets voor latere zorg.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
hurricane schreef:
Als je kijkt naar Azië, waar hitte en hoge luchtvochtigheid bijna normaal zijn, plannen ze festivals vaker buiten de hoog-zomer maanden.

Ja, maar is het niet dat het daar in de niet-zomermaanden alsnog wel goed toeven is? Als je hier een festival in maart of oktober doet is de kans groot dat je kutweer hebt.

Je (Q) moet je ook denk ik wel serieus afvragen hoe de community dit opneemt. Want ik snap best dat aardig wat mensen vanuit het buitenland niet meer blindelings gaan boeken volgend jaar. Al zal het ook emotie reageren zijn op dit moment.

Maar goed dat lijkt mij iets voor latere zorg.

Ja idd maart of oktober lijkt me hier geen ideaal Defqon weer :P Mss mei of september.
Benieuwd waar ze mee gaan komen volgend jaar, ik vermoed wel serieuze veranderingen die in het draaiboek worden opgenomen. Dus geen last-minute maatregelen en dit type weer kunnen ze op het lijstje zetten waar je standaard rekening mee moet houden. En dat gaat natuurlijk allemaal geld kosten.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 14:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de organisatie een tweede vergelijkbare afgelasting kan dragen. Dit lijkt me financieel echt een fiasco te zijn. Mede omdat alles al opgebouwd en voorbereid is. Of de verzekeraars moeten echt heel diep in de buidel tasten.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als we structureel dit soort hittegolven gaan krijgen, dan snap ik wel dat ze gaan kijken naar het voorjaar of najaar.

Maar nu is het maar een (hopelijk) eenmalig heel uitzonderlijk iets. Volgend jaar kan het eind juni net zo goed weer slechts 20-22 graden zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Als we structureel dit soort hittegolven gaan krijgen, dan snap ik wel dat ze gaan kijken naar het voorjaar of najaar.

Maar nu is het maar een (hopelijk) eenmalig heel uitzonderlijk iets. Volgend jaar kan het eind juni net zo goed weer slechts 20-22 graden zijn.

Is inderdaad ook een gevalletje ongelukkig timing. Volgende week is het weer prima acceptabel.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Als we structureel dit soort hittegolven gaan krijgen, dan snap ik wel dat ze gaan kijken naar het voorjaar of najaar.

Maar nu is het maar een (hopelijk) eenmalig heel uitzonderlijk iets. Volgend jaar kan het eind juni net zo goed weer slechts 20-22 graden zijn.

Afgelopen 25 jaar zijn er al 41 dagen geweest met temperaturen boven de 35 graden.
Terwijl tussen 1975 en 2000 dit er maar 7 waren.
Ik ben bang dat het meer regel dan uitzondering wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:55 
 
Hardtraxxer

Ik vind het een prima beslissing dat het niet kan gaan maar wel heel zuur dat je dan beelden van Sunrise ziet waar het schikbaar wel kan.
Komt het dan vooral door de hoeveelheid aan mensen en beschikbaarheid hulpdiensten?
Verzekeringskwestie vanwege code rood wat je niet kan negeren? Toch met oog op morgen gevaren rondom noodweer?

Lees enerzijds veel berichten dat gemeente vergunningen heeft ingetrokken maar veel artiesten schrijven dingen als 'Respect dat de organisatie deze moeilijke beslissing durft te nemen'.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Norther66 schreef:
Als we structureel dit soort hittegolven gaan krijgen, dan snap ik wel dat ze gaan kijken naar het voorjaar of najaar.

Maar nu is het maar een (hopelijk) eenmalig heel uitzonderlijk iets. Volgend jaar kan het eind juni net zo goed weer slechts 20-22 graden zijn.

Afgelopen 25 jaar zijn er al 41 dagen geweest met temperaturen boven de 35 graden.
Terwijl tussen 1975 en 2000 dit er maar 7 waren.
Ik ben bang dat het meer regel dan uitzondering wordt


Het uitzonderlijke is dat deze temperaturen eigenlijk niet voor zouden moeten kunnen komen aan het begin van de zomer. Bijna al die > 35 °C dagen worden pas in Juli of Augustus geregistreerd. Vaak in jaren van extreme droogte waardoor het landoppervlak sneller opwarmd, vooral in het zuiden en oosten op de zandgronden (zand kan minder goed water vasthouden waardoor het sneller opwarmt).

Maar we zitten ook in een 'super El Niño' jaar. Het zou me niet verbazen als er nog meer van dit soort hitte dagen komen deze zomer.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

poekiepoes12 schreef:
Komt het dan vooral door de hoeveelheid aan mensen en beschikbaarheid hulpdiensten?

Ik weet niet meer bij wie ik het zag op social media (want iedere artiest heeft er wel zijn of haar zegje over) maar Defqon op volle sterkte is gewoon een stad met een bezoekersaantal van de stad Gouda. En dat er een kwartier na het openen van de Grounds al een flink aantal mensen bij de EHBO zaten. Stel je dus voor dat ze met maximale capaciteit dit door hadden laten gaan, dan hadden de hulpdiensten in de regio dit nooit aan gekund. Zelfs niet met alleen de weekendmensen.
poekiepoes12 schreef:
Lees enerzijds veel berichten dat gemeente vergunningen heeft ingetrokken maar veel artiesten schrijven dingen als 'Respect dat de organisatie deze moeilijke beslissing durft te nemen'.

Ja, deze vind ik ook wel bijzonder. Enerzijds hoor je dat de gemeente de vergunning heeft ingetrokken en Q wel móest en van artiesten hoor je: wijs besluit van Q om het te cancellen.

Het zal ongetwijfeld in samenspraak gaan, maar als daadwerkelijk de gemeente nee zegt, dan kan Q toch niet zeggen we laten het toch door gaan?
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten