Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ons hitteplan is om thuis te overnachten en pas laat in de middag telkens naar het festival te gaan, ipv kapot gaan op de camping. Scheelt dat het maar 50 minuten rijden is.

(Niet Defqon maar Jera)

Edit: staan ook 70+'er artiesten (Henk Westbroek o.a.), lastig vol te houden voor hen
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey maar we blijven toch wel ff positief he gabbers???? Beetje warmte gaat ons niet van de wijs brengen
Zin in vanavond hoor gvd :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:17 
 
Hardtraxxer

Pfoeee wat een besluit van Q, begrijpelijk maar wel een lastige.

Ze hebben alleen nog defQon als event, dat heeft een aardige fanbase maar kan mij voorstellen dat buitenlandse dag gasten (met extern een overnachting, vervoer etc hebben geboekt) volgende keer wel 10x nadenken voordat ze besluiten te gaan.

Bied overigens ook weer kansen, maar dat is een andere discussie. :surrender:

Voor iedereen die wel mag/ gaat. Sterkte met de temperaturen en HAVE FUN!! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het enorm moeilijk om hier begrip voor te hebben, komt natuurlijk ook omdat ik een vrijdag dagkaart heb.
Het is ergens een hartstikke "verstandige" keuze van Q, ik vind het alleen moeilijk te verkroppen dat weekend gasten dan wel gewoon 3 dagen volle bak kunnen gaan. Dat rijmt gewoon niet met elkaar. Even laten bezinken denk ik maar ben er momenteel echt goed ziek van.
Dit was het perfecte begin van mijn vakantie met het oog op starten van een nieuwe job 1 Juli :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
capaciteit

Capaciteit snap ik, maar daarmee is het gevoel van oneerlijkheid niet weg.

De realiteit is gewoon: de dagbezoekers worden opgeofferd zodat het weekend door kan gaan. Wij verliezen onze enige Defqon-dag, terwijl weekendbezoekers incl de vrijdag gewoon 4 dagen lang, op hetzelfde terrein staan, in dezelfde hitte en met dezelfde risico’s.

Het verschil? Alleen het type ticket dat je hebt gekocht.
Ik snap dat Q-dance voor een moeilijke keuze stond, maar het is wel wrang dat duizenden mensen die maanden hebben uitgekeken naar hun dag, vrij hebben genomen en alles geregeld hebben, als eerste de rekening betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
capaciteit

Capaciteit snap ik, maar daarmee is het gevoel van oneerlijkheid niet weg.

De realiteit is gewoon: de dagbezoekers worden opgeofferd zodat het weekend door kan gaan. Wij verliezen onze enige Defqon-dag, terwijl weekendbezoekers incl de vrijdag gewoon 4 dagen lang, op hetzelfde terrein staan, in dezelfde hitte en met dezelfde risico’s.

Het verschil? Alleen het type ticket dat je hebt gekocht.
Ik snap dat Q-dance voor een moeilijke keuze stond, maar het is wel wrang dat duizenden mensen die maanden hebben uitgekeken naar hun dag, vrij hebben genomen en alles geregeld hebben, als eerste de rekening betalen.


Dit vat mijn gevoel wel perfect samen ja..
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tering, doe ff kalm. Het is rot voor dagbezoekers en omdat jij er 1 bent neem je het zo op, maar het is veiliger voor iedereen. Ja, het type ticket is het verschil. Dat geven ze letterlijk aan. Het is geen hogere wiskunde om te snappen dat minder mensen veiliger is. Overleg met EHBO en veiligheidsregio geven dit ook aan. Misschien komen er nog meer maatregelen en misschien niet, maar ze moeten iets.

“Opgeofferd” is echt volledig uit z’n verband gerukt. “Dezelfde risico’s” klopt dus niet helemaal, omdat er nu iets minder risico is (ja, nog steeds warm). Iedereen, dag of weekend bezoeker, heeft dingen geregeld om er te kunnen zijn. Q komt met compensatie, waarschijnlijk alleen voor ticket of dingen via hen gekocht, en spreek anders je reisverzekering aan.

ff minder online moord en brand schreeuwen en hersenen gebruiken aub

Ps. Niemand wilt dit he. Q denkt niet voor hun lol “laten we even 15k mensen hun ticket terug betalen en minder inkomsten op het festival krijgen”
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Tering, doe ff kalm. Het is rot voor dagbezoekers en omdat jij er 1 bent neem je het zo op, maar het is veiliger voor iedereen. Ja, het type ticket is het verschil. Dat geven ze letterlijk aan. Het is geen hogere wiskunde om te snappen dat minder mensen veiliger is. Overleg met EHBO en veiligheidsregio geven dit ook aan. Misschien komen er nog meer maatregelen en misschien niet, maar ze moeten iets.

“Opgeofferd” is echt volledig uit z’n verband gerukt. “Dezelfde risico’s” klopt dus niet helemaal, omdat er nu iets minder risico is (ja, nog steeds warm). Iedereen, dag of weekend bezoeker, heeft dingen geregeld om er te kunnen zijn. Q komt met compensatie, waarschijnlijk alleen voor ticket of dingen via hen gekocht, en spreek anders je reisverzekering aan.

ff minder online moord en brand schreeuwen en hersenen gebruiken aub

Ps. Niemand wilt dit he. Q denkt niet voor hun lol “laten we even 15k mensen hun ticket terug betalen en minder inkomsten op het festival krijgen”

Volgens mij hoef je niet meteen persoonlijk te worden om een ander standpunt te hebben. “Doe ff kalm” en “hersenen gebruiken” is nogal makkelijk roepen vanaf de zijlijn.

Ik snap het capaciteitsargument echt wel, maar jij doet nu alsof dagbezoekers niet kunnen begrijpen dat veiligheid belangrijk is. Dat is niet het punt. Het punt is dat er een keuze is gemaakt waarbij één groep volledig de dupe is. Dat mag je een verstandige beslissing vinden, maar het blijft voor die groep ontzettend zuur en wrang. Kritiek hebben op de uitvoering betekent niet dat je tegen veiligheid bent.

Dus misschien iets minder aannemen dat mensen “moord en brand schreeuwen” en iets meer kijken naar wat er daadwerkelijk gezegd wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo inderdaad rustaaaagh Patrick.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het geklaag is overal, dus misschien ga ik er wat hard in, maar je trekt het zo uit het verband met dat er 1 groep volledig alle lasten moet dragen, dat zij van alles hebben geregeld, dat de weekendtickets nog wel mogen. Er is geen goede oplossing en dit is degene waar nu voor gekozen is, want ze moeten iets. Het is zeker ontzettend zuur
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 13:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maar dit was ook de makkelijkste keuze he. Hoe ga mensen met een weekend ticket na 2 dagen bijvoorbeeld van het terrein krijgen als je zegt we gaan iedereen 2 dagen geven.
Dag tickets kan je makkelijk weren.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 14:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet wel zeker dat Q zelf ook wel baalt dat ze al die mensen moeten teleurstellen, maar die gaan echt niet het risico lopen dat hun enige festival straks in het nieuws komt vanwege meerdere doden.

Wat het wel wrang maakt is dat de dagjesmensen het moeten bekopen en de weekend warriors nu gewoon kunnen feesten alsof er niets aan de hand is. Terwijl er juist onder die camping gangers ladingen drugs mee naar binnen komen waar je U tegen zegt. Dan kan je de veiligheid qua temperatuur willen garanderen, maar als er dan alsnog asociaal veel ingenomen gaat worden onder die omstandigheden...

Buiten dat, als weekendganger kom je aan rust niet veel toe, je ligt voorgecremeerd in een tentje en ik zag zojuist beelden van urenlange rijen bij de camping om naar binnen te komen. Ook niet heel verantwoord lijkt me.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stay tranguillo boys. Voor de donderdag warriors zie ik jullie 1900 op de Tuk Tuk Thunder stage voor wat ultieme classics.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe zou je het voor je zien om weekendgangers te weigeren ten gunste van de dagjesmensen?

Voor vandaag en zondag zijn er geen beperkingen, dus die weekendgangers zijn vandaag gewoon welkom. Dan moet je de weekenders vanavond na afloop weer naar huis sturen, om ze zondag weer binnen te laten? Of laat je ze dan vrijdag en zaterdag op de camping zitten en blokkeer je hun de toegang tot het festivalterrein?

En hoe pik je de weekenders eruit die geweigerd moeten worden en wie wel gewoon mag blijven? Russisch roulette bij de kaartcontrole ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:31 
 
Hardtraxxer

Dat bezoekers die al geld hebben uitgegeven teleurgesteld en emotioneel reageren, is heel begrijpelijk. Toch mag dat nooit zwaarder wegen dan de veiligheid. Wat mij betreft neemt de organisatie dan ook een verstandig besluit, al is het natuurlijk allesbehalve leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze hadden ook gewoon geen alcohol kunnen schenken tot een uur of 19:00. Ik denk dat vooral alcohol met deze warmte echt gevaarlijk is. En natuurlijk drugs, maar dat valt niet te voorkomen. Überhaupt had ik dit nog wel als aanvullende maatregel verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan kom je weer uit bij een geldkwestie, want ze weten dondersgoed dat er drugs gebruikt wordt en daardoor extra waterflessen of zakken worden gekocht. Plus dat er ook genoeg zijn die wél alcohol drinken en dit verantwoordelijk kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nou, de CODE ROOD is officieel afgegeven hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is het überhaupt dan wel verstandig om het festival door te laten gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien is code rood nog een 'geluk' voor de organisatie om zelf ook geld terug te krijgen van een verzekering of fonds.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
Is het überhaupt dan wel verstandig om het festival door te laten gaan?

Mja, en dan? Dan zitten er 55.000 man op die camping de hele dag in hun tent te slowcooken.
Ongelezen bericht Geplaatst op vandaag 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja das ook geen pretje lijkt me xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 minuten geleden 
 
Hardtraxx Elite

Tuktuk thunder sowieso de stage van de donderdag
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten