Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 17:52 

Hardtraxx Elite

THArdstyler schreef:
Vrienden van het forum, wie kan mij helpen?

Een deel van onze groep gaat niet meer mee, dus zijn hun kaarten aan het verkopen. Nu moeten we de bracelets nog ophalen bij de ingang, maar volgens de info die ik kan vinden kan alleen de hoofdboeker dat doen en moet die ook alle tickets laten zien. Hoe gaat dit als je de kaarten nu verkoopt aan onbekenden? Kunnen zij dan wel de bracelets ophalen?

Ze kunnen alleen de bracelet ophalen met het ticket als die ook op hun naam staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 18:15 

Hardtraxx Elite

Ze hebben iig van die mega nevelaars. Dat is iets. Eigenlijk zouden ze ook gewoon gratis douchen op t terrein moeten plempen. Of een poort waar je onderdoor loopt waar water uit komt. Was tijdje terug ook op een rock festival, weet ff niet welke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 21:24 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Ze hebben iig van die mega nevelaars. Dat is iets. Eigenlijk zouden ze ook gewoon gratis douchen op t terrein moeten plempen. Of een poort waar je onderdoor loopt waar water uit komt. Was tijdje terug ook op een rock festival, weet ff niet welke.

Volgens de FAQ heeft camping 1-6 gratis buiten douches
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 22:01 

Hardtraxx Elite

Ja i know, maar daar heb je bar weinig aan als je dagticket hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 22:16 

Hardtraxx Veteran

Het wordt goed op de berichten letten, het zou best eens flink tekeer kunnen gaan zaterdag. Kan ook bijna niet anders na zoveel hitte in de lucht. Laten we hopen dat het festivalterrein een beetje ontzien wordt.

Afbeelding

Citaat:
Vroeger droomde elke liefhebber van zulk soort kaarten, maar tegenwoordig worden zij steeds meer werkelijk. Eentje om in het plakboek te doen. 7500 j/kg CAPE voor a.s. zaterdag. Flink veel energie voor zwaar #onweer

Waardes vorige week vrijdag tijdens het 'noodweer' lagen rond 3000 j/kg
Dit geeft potentie voor hagelstenen zo groot als skippyballen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 23:17 

Hardtraxx Veteran

Vrijdag en zaterdag dagtickets zijn geannuleerd, Warrior Workout gaat ook niet door, en Power Hour is verplaatst naar 19:00: https://www.instagram.com/p/DZ-62PPsIiG/

Q-Dance schreef:
Warriors, we have an important update regarding Friday and Saturday Visitors at Defqon.1. First and foremost: Defqon.1 will continue as planned for Weekend Visitors. However, due to the extreme weather forecast for Friday and Saturday, we, together with the authorities, have made the difficult decision to restrict access on those days to Weekend Visitors only. This was the only option to ensure the continuation of Defqon.1 this year.

Over the past few days, we have been in close consultation with the municipality, emergency services, and other relevant authorities regarding the expected heat. Together, we explored every possible measure to improve the safety and wellbeing of our visitors. However, despite the additional precautions put in place, the combination of the forecasted temperatures and the visitor numbers expected on Friday and Saturday creates risks that we are not willing to take.

Therefore, holders of Friday and/or Saturday Tickets will not be able to attend Defqon.1 on those days.
This decision was not made lightly, and it comes with a very heavy heart. We know how much this weekend means to all of you. However, the health and safety of our visitors must always come first.

By significantly reducing the number of visitors on-site, and with the additional measures that have been implemented, we believe, together with the municipality and emergency services, that we can provide a safer environment for all Weekend Visitors. This includes more available shade, better access to facilities, and less crowding during peak moments.

In addition, we have decided to cancel the Warrior Workout on Saturday. Given the expected temperatures, we do not believe it would be responsible to host a large-scale workout. POWER HOUR will go ahead as planned, but will be moved to 19:00.

Deel 2 schreef:
We fully understand the disappointment this brings to everyone holding a Friday and/or Saturday Ticket. Compensation will follow, and we will share further details after the weekend. We kindly ask for your patience while we focus on ensuring a safe event for everyone on-site.

For Sunday Visitors: we look forward to welcoming you when Defqon.1 opens its gates on Sunday.

Both we and the authorities will continue to closely monitor the weather situation throughout the weekend. Should additional measures be necessary, we will keep you informed.

Thank you for your understanding.

To all Weekend Warriors: we will see you tomorrow.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 23:22 

Hardtraxxer

Ja dat is een domper.

Aan de anderenkant lekker rustig voor de weekend mensen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 23:45 

Hardtraxxer

Dit moet wel een grap zijn toch, wat een onzin
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2026 23:55 

Hardtraxx Veteran

Ik snap het wel met deze hitte. Maar je zou maar net uit het vliegtuig van Australië stappen en dit is het eerste wat je leest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:00 

Hardtraxx Newbie

Dit moet toch haast wel zijn om genoeg ruimte te hebben om alle bezoekers te kunnen laten schuilen als het inderdaad een mega donderstorm inclusief hagel als tennisballen wordt?

Kan me niet voorstellen dat dit is voor de warmte. We hebben toch wel vaker een festival gehad met 35 graden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:03 

Hardtraxxer

Waarschijnlijk verwachten ze bij veel mensen veel ongevallen en dus moeten ze mensen hebben om te helpen als die er niet zijn krijg je dus dat je bezoekers moet afschalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:19 

Hardtraxx Addict

Geloof mij dat als dit doorging de ehbo overbelast zou raken. Imo een goede keuze.
Zal me niks verbazen als ze vrijdag sowieso nog gaan cancelen en het puur in de schaduw zitten gaat worden.

Kreeg wel ff weer zo'n knoop in de maag gevoel bij het lezen. Net als met dat tomorrowland nieuws. Zoveel mensen werken hieraan. Dit is gewoon heel kut maar niks aan te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:28 

Hardtraxx Veteran

Thoughts and prayers!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:47 

Hardtraxx Veteran

Veiligheid voorop, dat begrijp ik. Maar deze keuze blijft vreemd.
Ik ben vrijdagbezoeker en krijg woensdagavond om 23:30 te horen dat ik niet meer welkom ben. Vrij genomen, bustickets geregeld en maanden uitgekeken naar Defqon.

Ondertussen staan weekendbezoekers vrijdag wél op hetzelfde terrein, in dezelfde hitte en met dezelfde risico’s. Waarom is het voor hen wel verantwoord, maar voor dagbezoekers niet?

Waarom niet eerder communiceren of de tijden verschuiven naar de avonduren, wanneer de hitte afneemt? Deze beslissing voelt vooral alsof de gevolgen volledig bij de dagbezoekers worden neergelegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:52 

Hardtraxx Veteran

capaciteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:58 

Hardtraxx Veteran

Denk dat het gedaan is om de boel beheersbaar te houden bij extreme weersomstandigheden.
En het lijkt er steeds meer op dat het écht gaat spoken. Dus dan hebben we het niet over de hitte maar hevig onweer, windstoten, hagelbuien en andere ellende.
Het is bijna onmogelijk om dan 60.000 mensen een veilig heenkomen te geven.
Geen idee hoeveel het er straks zullen zijn, nog steeds veel denk ik.

We gaan er nu vanuit dat de weekendmensen feest kunnen vieren, maar het kan ook zijn dat er zaterdag alsnog verdere beperkingen komen.

-------------------------------

Edit: in het bericht van Q-Dance wordt alleen gesproken over hitte. Het verhaal van ander extreem weer haal ik er zelf bij.
Laten we hopen dat dat er niet van komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 00:59 

Hardtraxx Veteran

Fusionmania schreef:
Veiligheid voorop, dat begrijp ik. Maar deze keuze blijft vreemd.
Ik ben vrijdagbezoeker en krijg woensdagavond om 23:30 te horen dat ik niet meer welkom ben. Vrij genomen, bustickets geregeld en maanden uitgekeken naar Defqon.

Ondertussen staan weekendbezoekers vrijdag wél op hetzelfde terrein, in dezelfde hitte en met dezelfde risico’s. Waarom is het voor hen wel verantwoord, maar voor dagbezoekers niet?

Waarom niet eerder communiceren of de tijden verschuiven naar de avonduren, wanneer de hitte afneemt? Deze beslissing voelt vooral alsof de gevolgen volledig bij de dagbezoekers worden neergelegd.

Het zal wel te maken hebben met het aantal personen dat nog aanwezig mag zijn op het terrein. Dan snap ik wel dat ze kiezen voor de weekend warriors die elk jaar hun portemonnee neergooien bij hen ipv dagjesmensen (waar zij minder aan verdienen). Also wat had je dan liever gehad. Dat de weekend gangers in hun tent moesten blijven zitten op de camping? Of dat niemand nog binnen mocht? Ze zullen zelf ook wel enorm balen hoor.

Verschuiven van de uren gaat owv verschillende redenen niet. Vergunningen, werkvolk in nachturen,...

Anderzijds zou ik ook flink pissed zijn met deze beslissing in jullie plaats. Zeker als het weer toch nog bijtrekt en het bv "maar" 33 graden wordt ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 06:08 

Hardtraxxer

Was ook verbaasd dat zaterdag gecancelled wordt. De temperatuur is die dag nog te doen. Aan de andere kant, als dat onweer gaat komen in deze hoedanigheid kun je wel eens Pukkelpop taferelen gaan krijgen. Je kan tegen alle weekend mensen zeggen dat ze naar de camping moeten gaan, 15.000 dagjes mensen krijg je niet verdeeld onder eettentjes en schuil parasolletjes.
Goed kut, maar ben blij met mn weekend ticket :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:08 

Hardtraxx Addict

HanM schreef:
Goed kut, maar ben blij met mn weekend ticket :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:12 

Hardtraxx Veteran

Ergens denk ik dat veel mensen er wel blij mee zijn. Van je kaartje af komen als je geen zin hebt om met 35+ graden daar rond te lopen lijkt me een uitdaging. Zelfs met Defqon. Nu krijg je gewoon je geld terug.
Wel kut voor alle buitenlanders die inderdaad allemaal randzaken geregeld hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:32 

Hardtraxxer

Vanuit organisatorisch oogpunt snap ik het ergens wel. Minder mensen is meer plek op het festival, minder wachtrijen, meer plekken in de schaduw. Maar goed wie zegt dat er onder de weekendgangers geen mensen zitten die nul verantwoordelijkheidsgevoel hebben en alsnog helemaal van de kaart gaan in die hitte?

Plus, kan je in geval van noodweer voor de weekendgangers wel een veilige situatie creëren?

Als bezoeker snap ik de frustratie wel, ik zag meerdere berichten op de socials van mensen die al onderweg waren vanuit het buitenland, hotel geboekt etc. Dan baal je wel enorm. Je moet ook nog maar zien óf en wanneer je je geld terug krijgt. Als je bij Q iets geboekt hebt lijkt het me wel, maar zouden ze ook rekeningen van hotels enzo gaan compenseren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:34 

Hardtraxxer

Ongeldig schreef:
Dit moet toch haast wel zijn om genoeg ruimte te hebben om alle bezoekers te kunnen laten schuilen als het inderdaad een mega donderstorm inclusief hagel als tennisballen wordt?

Kan me niet voorstellen dat dit is voor de warmte. We hebben toch wel vaker een festival gehad met 35 graden?

Decibel 2012 was 38 graden. Helaas wel een dode te betreuren. Wij hebben toen de hele dag naast de main onder bomen in de schaduw gestaan omdat het niet te doen was. Destijds was de ticketverkoop nog niet zo op het buitenland gericht en NL'er weten iets beter om te gaan met middelengebruik. Je wil niet verantwoordelijk zijn voor meerdere doden als festival organisatie

Maar ik heb makkelijk praten, ik zit zometeen in het vliegtuig naar San Francisco waar het lekker koel is :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:45 

Hardtraxx Veteran

kbm_ schreef:
Decibel 2012 was 38 graden. Helaas wel een dode te betreuren. Wij hebben toen de hele dag naast de main onder bomen in de schaduw gestaan omdat het niet te doen was. Destijds was de ticketverkoop nog niet zo op het buitenland gericht en NL'er weten iets beter om te gaan met middelengebruik. Je wil niet verantwoordelijk zijn voor meerdere doden als festival organisatie

Maar ik heb makkelijk praten, ik zit zometeen in het vliegtuig naar San Francisco waar het lekker koel is :whistle:

Zelfs de apen in de Beekse Bergen hebben zoiets van: "Fok deze hitte ik ga terug naar Afrika"

https://www.bd.nl/hilvarenbeek/aap-onts ... ~ae15a0d7/

Citaat:
Aap ontsnapt uit Beekse Bergen, dier loopt rond in Esbeek: ‘Ik moest even kijken of ik het goed had gezien’
Anke Thaels (49) keek gek op toen haar Duitse herder Luc begon te blaffen naar een dier dat ze nooit eerder had gezien tijdens haar uitlaatronde in Esbeek: een aap. „Hij rende ineens snel naar ons toe, ik schrok wel omdat ik niet wist hoe die op mijn hond zou reageren.”
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:45 

Hardtraxxer

Als je vanuit Australië oid hierheen komt neem je toch zeker gewoon een weekendticket? Kan me voorstellen dat de mensen die van ver moeten komen met een dagticket echt op één hand te tellen zijn.

Vervelende beslissing, maar wel goed denk ik. De organisatie maakt deze keuze niet uit luxe. Er zal wat gecompenseerd moeten worden en ze lopen flink wat klandizie mis. Zeker voor een organisatie die al zijn pijlen op één weekend heeft besloten te zetten erg pijnlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2026 09:57 

Hardtraxxer

Riiss schreef:
Kan me voorstellen dat de mensen die van ver moeten komen met een dagticket echt op één hand te tellen zijn.

Intercontinentaal lijkt mij dat sterk inderdaad, maar er zijn wel genoeg Fransen, Engelsen, Spanjaarden, Italianen enz die er een roadtrip van maken met een dagkaart en er een weekendje Amsterdam aan vast plakken ofzo.

Anyway de 'schade' zal wel in de miljoenen gaan lopen, zowel qua compensatie als gemiste inkomsten. Maar neem aan dat ze daar bij Q wel een calamiteitenpotje voor hebben? Of zal die tijdens Corona al aardig opgemaakt zijn?
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten