Ook maar even een kleine recap:
We kwamen rond 12:30 aan op de parking, vanaf daar naar ingang gelopen.
Dat viel toch wat tegen qua afstand vond ik, wel fijn dat er nog een dixie onderweg stond waar ik mijn zenuwpoepje/plasje kon doen.
Vervolgens naar binnen, de security was echt een lachertje. 3x voelen en ik mocht met m'n tas en trui zo naar binnen.
Hup munten halen dachten we, bleek alles gewoon met pin te betalen zijn. Ziek chill!
Ik wist dat Gezellige Uptempo moest starten op de main en ik hoorde bij binnenkomst Uptempo, dus daar direct heengelopen.
Staan we daar 5 minuten zegt een maat van mij: "Hee ik zie helemaal geen drollenmaskers". Staan we gvd bij de Uptempo stage ipv de Main

.
Wij kijken op de plattegrond, is het gvd aan de hele andere kant van het terrein.
Nou 5 minuten kunnen meepakken van GU, nou heb ik daar sowieso niet zo veel mee dus dat was wel prima.
Toen ff terrein lopen verkennen, daarna door naar de Hardstyle stage. Daar draaide Maxtreme, wat een verschikkelijke muziek zeg. Van raw naar melodieus met als dieptepunt een Headhunterz - Dragonborn edit waarbij hij een of andere zelfgemaakte anti erin gooide

.
Vervolgens 6x de vocalen van zijn eigen plaat door de microfoon bléren: WE TURN THIS PLACE, UPSIDE DOWN.
Nee dat was echt dramatisch.
Vervolgens Keltek, dat was wel ouderwets genieten. Menig standaard hitje weer voorbij horen komen.
Toen een tripje naar de main voor E-Force, toch wel erg genoten van zijn oudere platen

.
Toen door naar Frontliner bij de hardstyle stage, die man heeft zoveel hitjes maar draaide weer gare kick edits.
Toen de set waar ik zo'n beetje voor naar Decibel kwam:
Melo-3.
Wat blijft die muziek toch heerlijk, zoveel energie in de zaal ook

.
Met als echte hoogtepunt de nieuwe Melodic Madness OST van de man himself: Jay Reeve.
Wat een heerlijke plaat weer zeg.
Vervolgens Widstylez, nou over goeie setjes gesproken zeg.. Hollow/Legends Never Die/World of Madness edit/Upside Down en met als echt hoogtepunt : Now or Never, die nieuwe Project One plaat.
Wat een gruwelijke track, alles klopt. Van die heerlijke reverse kickjes in de mid icm die vage screeches.
En dan die epische simpele doch effectieve melodie met een volle lead. Ja echt een geweldige plaat

'
Toen nog uitstapjes gemaakt naar de main voor Aversion en D-Sturb. Wat blijft D-Sturb ook goed zeg, ongelofelijk.
Ik ben vaak wat meer fan van melodieus maar als het op een tikkeltje raw aankomt is hij voor mij echt de meester.
Die kicks van hem kwamen ook zo lekker door op dat geluidssysteem

.
Daarna de Polish Punisher voor het eerst meegemaakt. Viel me niet tegen, kicks klinken ook echt goed van hem enige nadeel vond ik:
Het lijkt alsof je 1 hele lange plaat aan het luisteren bent, heel erg repetitief qua sounds.
Toen nog beetje overal en nergens geweest. Laatste stukje Adjuzt meegepakt, nou dat is echt HE-LE-MAAL niks voor mij.
Wat een ongelofelijk lelijke kicks heb ik daar horen komen zeg..

.
Toen de eindshow, was ik toch wel erg benieuwd naar maar die viel me enorm tegen.
1e minpuntje was de plek van vuurwerk, die komt dan vooral boven het water rechts van het podium, dan sta je beetje heen en weer als een tenniswedstrijd met je hoofd te bewegen. Niet echt ideaal.
Daarnaast vond ik de plaatkeuze opzienbarend te noemen, Universe van D-Sturb en High Voltage was nog wel gaaf.
Toen Lazerbeams, ja zal best een leuk plaatje zijn hoor maar is toch totaal geen plaat voor een eindshow?
Toen de hardcore remix van Andy SVGE - Gravity. Tja, vond ik ook niet geheel passend..
Daarna begon de ellende, het terugslenteren naar de auto. We liepen om 23:05 weg, en zaten den kik om 23:50 in de auto. Ik weet het, het hoort erbij en zal bij andere festivals vaak ook niet anders zijn maar vind het toch altijd een kutmomentje.
Voordeel was wel dat we zo weg waren, we moesten nog al een eindje(Winterswijk) maar waren netjes om half 2 thuis. Onder de douche gesprongen en om 02:00 lekker in bedje.
Al met al echt een superleuke dag gehad, wat ook heel fijn was was dat het niet zo druk was. Je kon overal makkelijk doorheen lopen en had overal echt lekker veel dansruimte. Voordeel dat het dus niet uitverkocht was op de zondag.
Wat me wel opviel was dat de Main niet zo supergroot meer is, laatste keer dat ik geweest was was ook al weer 2011 maar de main van bijvoorbeeld Defqon was vaak te vergelijken met die van Decigel(Qua opzet en publiekgrootte). Dat was dit jaar absoluut niet het geval, weet niet of dat al jaren zo is maar dat viel me op.
+ Niet zo druk, lekkere doorloop naar andere stages.
+ Pinnen bij barren.
+ Weinig wachttijd voor drinken halen.
+ Melo-3, Wildstylez, E-force, D-Sturb.
+ Locatie van toiletten precies tussen de Main en Hardstyle stage in.
- Afstand vanaf de auto/1e stage tot aan de Main.
- Adjuzt
- Tegenvallende eindshow.
Vandaag weer aan het werk, maar enorm nagenoten van alle filmpjes en verhalen