Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2018 14:45 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb hem ook nog over. Heeft iemand in Enschede er belang bij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 14:53 
 
Hardtraxx Addict

Kaarten binnen. Vorig jaar erg gave editie gehad, dus kijk er erg naar uit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2018 20:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

BloodyB schreef:
Ik heb hem ook nog over. Heeft iemand in Enschede er belang bij?

Kun je 'm anders opsturen naar me?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag gisteren ergens op Facebook een post voorbij komen waar iemand zich af vroeg waarom Decibel voor hem (gevoelsmatig) zo weinig leeft. Ik denk dat zijn vraag niet eens zo onterecht was, ook gezien de geringe activiteit in deze toppa.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Het feest is over minder dan 3 weken, het Defqon toppa zat bij aanvang al in de 130 pagina's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:03 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
Ik zag gisteren ergens op Facebook een post voorbij komen waar iemand zich af vroeg waarom Decibel voor hem (gevoelsmatig) zo weinig leeft. Ik denk dat zijn vraag niet eens zo onterecht was, ook gezien de geringe activiteit in deze toppa.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Het feest is over minder dan 3 weken, het Defqon toppa zat bij aanvang al in de 130 pagina's.

Bij mij persoonlijk leeft het iets minder dan Defqon. Defqon heeft en blijft gewoon iets magisch hebben, lastig te omschrijven.
Decibel camping vind ik juist weer veel gezelliger. Veel Nederlanders, leuke campeerplek, etc.
Zelf vind ik het Decibel terrein op zaterdag niet echt geweldig. Het is behoorlijk uitgestrekt en daardoor is het drukker op de smallere wandelpaden.
Ik ga daarom zelf veel liever een heel weekend naar Decibel (mede door gezelligheid op camping) dan enkel een zaterdag, wat ik in 2010 en 2011 heb gedaan. Het is en blijft voor mij wel gewoon een topfeest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja maar jij hebt het (on?)geluk dat je met mij mag kamperen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:08 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
Ja maar jij hebt het (on?)geluk dat je met mij mag kamperen :lol:

Vanaf zondag is het bergafwaarts gegaan met me, dus was het inderdaad ongeluk. Blij dat ik nog leefde. Heeft je bruur trouwens net zo’n groot aandeel in gehad :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik zag gisteren ergens op Facebook een post voorbij komen waar iemand zich af vroeg waarom Decibel voor hem (gevoelsmatig) zo weinig leeft. Ik denk dat zijn vraag niet eens zo onterecht was, ook gezien de geringe activiteit in deze toppa.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Het feest is over minder dan 3 weken, het Defqon toppa zat bij aanvang al in de 130 pagina's.


Dat is iets dat bij b2s in het geheel wel speelt denk ik. Al hun feesten zitten organisatorisch vaak wel goed in elkaar, maar ze hebben nooit echt aandacht voor het totaalplaatje. Het draait altijd om de muziek, maar die totale sfeerbeleving blijft achter. Hype kunnen creëren is ook een kunst, iets waar b2s duidelijk mee achterloopt op de rest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Dat is iets dat bij b2s in het geheel wel speelt denk ik. Al hun feesten zitten organisatorisch vaak wel goed in elkaar, maar ze hebben nooit echt aandacht voor het totaalplaatje. Het draait altijd om de muziek, maar die totale sfeerbeleving blijft achter. Hype kunnen creëren is ook een kunst, iets waar b2s duidelijk mee achterloopt op de rest.

Dit dus. Het werkt bijvoorbeeld ook niet mee dat je de eerste hijskranen op de zondag al de PussyLounge stage ziet afbreken. Het 'magische' wat Defqon heeft ontbreekt ook mede om die reden. De locatie is wel echt vet, daar zouden ze echt wel wat meer uit kunnen halen denk ik.

Heb er desondanks wel enorm veel zin in, laat daar geen misverstand over bestaan! :yay: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Koever schreef:
Remi schreef:
Ja maar jij hebt het (on?)geluk dat je met mij mag kamperen :lol:

Vanaf zondag is het bergafwaarts gegaan met me, dus was het inderdaad ongeluk. Blij dat ik nog leefde. Heeft je bruur trouwens net zo’n groot aandeel in gehad :$


Ik ontken alles.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:06 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
Koever schreef:
Remi schreef:
Ja maar jij hebt het (on?)geluk dat je met mij mag kamperen :lol:

Vanaf zondag is het bergafwaarts gegaan met me, dus was het inderdaad ongeluk. Blij dat ik nog leefde. Heeft je bruur trouwens net zo’n groot aandeel in gehad :$


Ik ontken alles.

Hey get up Ramon :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijk zou ik het fijn vinden wanneer b2s een ander soort hoofdpodium maakt.
Liever zie ik een soort mytisch of soortgelijke opzet dan die “industrial stag”. Kijk naar de Decibel webpage en
als je dat de stage moet worden, dan heb ik het gevoel dat ik dat al veel vaker heb gezien daar.
Beetje hetzelfde als mer Hardbass. Het is wel groot maar net niet.
Ook de intro’s en eindshow, het is voor mijn gevoel allemaal nog een niveau onder Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vollebak zin in m'n eerste Decibel weekend :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:59 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
Ik zag gisteren ergens op Facebook een post voorbij komen waar iemand zich af vroeg waarom Decibel voor hem (gevoelsmatig) zo weinig leeft. Ik denk dat zijn vraag niet eens zo onterecht was, ook gezien de geringe activiteit in deze toppa.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Het feest is over minder dan 3 weken, het Defqon toppa zat bij aanvang al in de 130 pagina's.


Het is sowieso een ontwikkeling waar al 15 jaar overheen gaat denk ik. Decibel bestond eerder dan Defqon, maar toch was Defqon het feest waar iedereen het over had toen het in 2003 begon. Internet was toen nog wat minder aanwezig,, maar er hingen overal posters en -misschien vanwege de centralere ligging in Nederland- kende ik meer mensen die erheen gingen. En mensen trekken meer mensen aan, dus als iets op forums lekker loopt, gaat de hype het jaar erna waarschijnlijk nog beter. Intussen verkoopt Decibel ook gewoon uit, alleen worden mensen minder loco als er iets over wordt gemeld. Sfeer is nog steeds fantastisch, lineup vind ik meestal interessanter dan Defqon en de camping staat in geen enkele verhouding met die grafvelden in Biddinghuizen. Ik blijf Decibel het feest van het jaar vinden, ondanks (of misschien ook wel dankzij) het feit dat het online minder leeft. Fucking veel zin in :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 12:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat mensen hier boven al aardig goed hebben toegelicht waarom Decibel minder leeft. Vooral het niet creëren van een hype en het 'industriële' thema zorgen voor bijzonder weinig magische gevoelens.
Daarnaast zijn artiesten niet al maanden van te voren bezig met "Decibel Preperations" posten op social media, hetgeen bij Defqon wel gebeurt.

Ook heb ik het idee, maar dat kan natuurlijk helemaal mis zijn, dat mensen naar Decibel vooral gaan voor de gezelligheid, een weekendje zuup'n en stampen. Is natuurlijk niks mis mee, maar verklaart wel een hoop.

Misschien dat het aantal buitenlanders dat naar Defqon gaat ook wel meetelt. Die zijn al enkele jaren hyped voor Defqon voordat ze een keertje gaan, bij Decibel zijn het vooral Nederlanders die alleen deze zomer al meerdere hardstyle/hardcore feesten bezocht hebben.

Interessant punt wel, want de line-up en organisatiekunde is vergelijkbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 13:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Misschien dat het aantal buitenlanders dat naar Defqon gaat ook wel meetelt. Die zijn al enkele jaren hyped voor Defqon voordat ze een keertje gaan, bij Decibel zijn het vooral Nederlanders die alleen deze zomer al meerdere hardstyle/hardcore feesten bezocht hebben.

Interessant punt wel, want de line-up en organisatiekunde is vergelijkbaar.


Dit vooral denk ik. Decibel (en dan vooral de camping) bestaat grotendeels uit Nederlandse bezoekers, daar waar het op Defqon misschien wel bijna 50/50 is. De hype die door de buitenlanders ontstaat werkt ook weer door op de artiesten (een soort wereldwijde marketing in eigen land, zowel op het festival als daar buiten), de andere bezoekers (bij mij in ieder geval) en de organisatie (ook hier wereldwijde marketing). Decibel is dit veel minder. Dit verschil moet natuurlijk ergens begonnen zijn, maar zodra dat verschil er is krijg je vervolgens denk ik alleen maar een sneeuwbaleffect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 13:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voor mij persoonlijk loopt Decibel serieus achter op aankleding, thema/sfeer creëren en stagedesign.
Een kaartje is niet bepaald goedkoop en de prijs is vergelijkbaar met DefQon.
Wat ik mij nog herinner van 2015, mijn laatste editie:
- Pussy Lounge: grote houten plaat met king kong erop geschildert (dus geen diepte in de stage)
- Back 2 School: stonden wat oude televisies en wat strand attributen? in de zaal
- Remember: een 'video tape' (een ronde houten plaat) met wat licht errond
- Up: houten plaat in de vorm van een kikker ofzo?
- ...
Vond dat toen persoonlijk bijzonder goedkoop overkomen.
Laatste tijd zijn er genoeg festivals die uitblinken in organisatie en line-up.
Als ik dan iets meer betaal als "de standaard" verwacht ik dat ook ergens in terug te zien.
Dit jaar in ieder geval terug aanwezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 13:50 
 
Hardtraxx Veteran

Als ik kijk naar onze vriendengroep dan zijn het ook compleet andere feesten voor ons.

DQ kijken we met ze alle al weken naar uit, hele planningen worden gemaakt en de hype is erg groot en we gingen dit jaar met een groep van 31 mensen.

Decibel is mannenweekend van de groep :D Alleen de mannen (dit jaar gaan we met ze 7e) zijn het hele weekend welkom en de vriendinnen komen alleen op zaterdag. De zaterdag is heel raar bijna bijzaak geworden, voor ons draait het om de vrijdag en zondag :)

Waar vele van hier de tent op de camping als een minpunt zien, zien wij dit juist als een dikke plus. Het hele festival seizoen loop je je helemaal scheef door alle stages. Nu lekker op 1 plek met ze alle wat de sfeer enorm ten goede komt
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 13:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Q-dance is altijd een sterker merk geweest dan B2S.

Zelf vind ik Decibel eigenlijk een stuk gezelliger dan Defqon, mede door het aantal buitenlanders.
Maar qua creativiteit en vernieuwing wint Defqon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Ook heb ik het idee, maar dat kan natuurlijk helemaal mis zijn, dat mensen naar Decibel vooral gaan voor de gezelligheid, een weekendje zuup'n en stampen. Is natuurlijk niks mis mee, maar verklaart wel een hoop.

Dit hangt natuurlijk ook wel samen met het feit dat er een stuk minder buitenlanders dan op Defqon rondlopen. Bij Decibel heb ik inderdaad wel het gevoel van 'ons kent ons', gezelligheid met de groep staat voorop en muzikaal is wellicht ondergeschikt.
De camping van Decibel steekt in ieder geval qua gezelligheid, aankleding etcetera met kop en schouders boven de camping van Defqon uit. Persoonlijk zou ik liever een tweede stage zien zodat ik de Pussylounge (en bijbehorende ellende / publiek) kan ontlopen. Vorig jaar was die blokhut al wel open maar daar stond ik met 6 verdwaalde buitenlanders dus dat was ook niet je-van-het :lol:. Aan de andere kant heeft 1 stage, zoals al eerder gezegd, ook zijn voordelen. Ik vind het ook een stuk gezelliger om samen het weekend in en uit te luiden.

Het festivalterrein op de zaterdag vind ik trouwens ook de laatste jaren best sfeervol. En het terrein zelf is natuurlijk ook toffer gelegen, aan het water en in de bossen. Stages in bossen doen het altijd goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Persoonlijk zou ik graag zien dat de zondag een meer volwaardige festivaldag wordt
Net zoals Defqon en Mysteryland
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met het meeste wat is gezegd. Ik ben vorig jaar voor het eerst naar Decibel geweest, een weekend. Echt een fantastisch weekend beleefd. Het formaat van de camping, de uitstraling van de camping.

Muzikaal heeft een Defqon een streepje voor vanwege de zondag. Maar de gezelligheid op Decibel was vele malen groter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:51 
 
Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Persoonlijk zou ik graag zien dat de zondag een meer volwaardige festivaldag wordt
Net zoals Defqon en Mysteryland


Het dit dus precies niet xd Op zondag lekker rustig wakker worden, uitbrakken en rond 15:00 naar de tent zonder ook maar iets gemist te hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
Persoonlijk zou ik graag zien dat de zondag een meer volwaardige festivaldag wordt
Net zoals Defqon en Mysteryland


Als dit gebeurt verliest Decibel wat mij betreft een deel van z'n charme. Ik vind de intiemere setting juist wel wat hebben. Ik hoor over het algemeen ook van anderen ontzettend veel positieve verhalen over de zondag.

Qua camping is Decibel sowieso het best geregeld, Intents komt aardig in de buurt maar Defqon is echt een vluchtelingenkamp vergeleken met Decibel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht Decibel de zondag als tweede festivaldag gaan gebruiken wordt het voor mij denk ik een mindere versie van Defqon, terwijl ik dat nu totaal niet zo ervaar. Nee, houd de opzet maar lekker zo.
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 26  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten