Onwijs goed weekend gehad. Decibel blijf ik een ontzettend fijn festival vinden. Overal gezellige en gemoedelijke sfeer, vriendelijk personeel, nergens echt te druk (behalve de wc's op zaterdag) en overal prima tot zeer goed geluid, al viel het op de main wel wat tegen.
Vrijdag aangekomen op de camping en vond het daar ook wel prima qua volk. Hadden een groep Schotten als buren die wel echt vervelend waren en snachts veel herrie schopten maar verder waren de mensen om ons heen rustig en relaxt. Wij zaten dan wel op de comfort camping dus dat kan iets schelen.
Vrijdag begonnen bij de main bij Jones & Jay Reeve, paar leuke plaatjes gehoord en prima om op te warmen. Daarna aantal uren op de Sound Of Decibel vertoeft. Blijf het een leuk concept vinden om van oud naar nieuw te draaien per set, al vond ik dit vorig jaar beter uit zn verf komen. Andy SVGE deed het nog wel leuk en was mooi om Be As One te horen. Audiotricz was niet zo'n groot feest als vorig jaar maar wederom een hele sterke set. Skywards
Devin Wild had het concept duidelijk niet begrepen en draaiden alleen maar 2022 en nieuwer dus toen wat gaan eten. Frontliner deels gezien en was niet bijzonder maar wel gewoon prima. Phuture Noize was een leuke set met een goede sfeer en prima dat hij op het einde wat Enlightement platen draaiden, dan hoefde ik er zondag niet meer heen
Degos & Re-Done draaide een paar leuke platen (was leuk om bijv Inner Strength en High Voltage - Death Of You te horen) maar halverwege naar de Hardtechno verkast voor Criminal Mayhem. Ik heb zelden zulk bizar geluid meegemaakt. Tering wat ging dat hard
echt onwijs genoten! Nog ff shirt uitgedaan bij DJ Jantje en toen was het mooi geweest voor deze dag.
Zaterdag gestart bij de Jump op de pussylounge maar viel wat tegen en daarna verkast naar NSCLT. Hun set op Rebirth en Defqon vond ik mwah, maar hier draaiden ze een paar top platen zoals een R.U.S.H. en Traveling bijvoorbeeld. Progressive Hardstyle op de main geweest maar is beetje langs mij heen gegaan mede doordat het geluid echt ontzettend zacht stond, was erg jammer.
Toen kwam Solstice. Geen idee wat die man aan het doen was maar hij draaide in het begin op 163 (!) BPM en daardoor klonken zijn gedraaide platen niet lekker meer. Gelukkig schroefde hij het na een kwartiertje terug naar +- 156 BPM. Nog steeds aan de snelle kant voor euforisch maar was nu wel prima te doen. Verder wel een hele lekkere set en + veel voor Serzo - Call For Love
Adrenalize deels gezien en me ook hier prima op vermaakt. Was vooraf beetje bang voor de setting maar vond de euforisch zo tussen de bossen wel mooi eigenlijk. Prima ruimte gehad. Besloten om Jay Reeve te skippen en naar B-Frontliner te gaan op de main. Laatste keer dat ik ze live heb gezien was op XQ B-Front
Zeker geen spijt van gehad, hun albumplaten zijn echt onwijs goed.
Hierna hadden we beetje een gat in onze timetable en stond er niet echt iets leuks. Bij gebrek aan beter naar Davide Sonar op de classics gegaan. Normaal geen fan van zijn sets, maar toen we aankwamen halverwege zijn set mixte hij Decibel Anthem (Brennan Heart Edit) in, alsof het nog niet genoeg was kwam daarna compleet uit het niets Activator Presents Jim Noizer - Dedicated (Init Saw Mix)
heb die plaat echt nog nooit live gehoord. Daarna nog o.a. Gold Medley With Strange en Techno Boheme voorbij horen komen. Zijn set was wel de verrassing van dit weekend, ben heel benieuwd wat hij in de eerste helft van zijn set gedraaid heeft. Eerste 3 platen van Zany waren ook een vermelding waard trouwens: Miracles, Trapped en Wrong Frequency Remix
Daarna verkast naar Gassie & Adriaan wat weer feest was en vond het ook beter dan hun optreden op Defqon. Dag afgesloten bij eerst Tha Playah & The Viper op de Pussylounge die halverwege ineens de originele Baddadan erop gooide
verder was het wel dik. Daarna even bij de Hardtechno gekoekeloerd en teruggegaan naar de camping.
Zondag gestart bij Geck-o op de classics. Kwam aanlopen bij Hardventure Remix en niet meer weggeweest. Wat een platen heb ik voorbij horen komen. Al die Italiaantjes in het begin
Wist het echt niet meer bij I Shot The Blender en Muzyk
Set van het weekend voor mij. Toneshifterz ook verrassend goed op vermaakt. Alphaverb gecheckt en ook deze man snapt het goed. Eigen platen afgewisseld met een X2X Remix, Unexpected (Tuneboy Remix), Decibel Anthem (DBSTF 2008 Remix) en The Machine - Mosquito. Heerlijk op vermaakt!
2e helft van de dag bij de millenium geweest en er niet meer weggegaan. Had nog evt naar Prefix & Density willen lopen maar uiteindelijk bij de groep blijven staan. Art Of Fighters was een dikke set. Endymion zoals altijd eerste helft wel aardig maar daarna ging het wederom hard bergafwaarts. Vandalism vond ik daarentegen echt supervet, vooral eerste 30-40 minuten gingen heerlijk lomp, zeker op dit bizar harde geluid weer. Wat heeft Decibel dat toch altijd goed voor elkaar zeg
. F. Noize was iets minder mijn ding maar ook zeker goed op vermaakt met de groep. Daarna nog even de security van de leg gebracht.
Volgend jaar met een leuke line up zeker weer aanwezig