Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 43  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2015 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Hoe was het geluid vorig jaar?


Prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:06 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Ohja en het schoot me ineens te binnen hoe gruwelijk het zou zijn als Technoboy & Tuneboy er staan als 'Dark Oscillators'.


Dat gaat niet. Dit was namelijk geen DJ-act.

Maar dat brengt bij ons wel de algemene vraag naar boven. Wat is de toegevoegde waarde om een act die zoveel faam heeft gekregen te promoten met een alias? Waarom zou je iemand beperken om niet alles wat diegene geproduceerd heeft te kunnen draaien? Buiten het feit dat diegene er ook nog voor kan kiezen om favoriete platen uit die periode erbij te pakken.

Daarnaast is het ook commercieel niet heel erg handig, omdat het overgrote deel van het publiek niet eens weet wie er achter die alias schuil gaat. Dat heeft overigens niet veel met de beperking van het overgrote deel te maken, maar waarschijnlijk omdat wij als ingewijden gewoon teveel weten. ;-)

Een tussenweg zou kunnen zijn om een bekende naam te vragen om een speciale alias set te draaien. Alleen kom je dan weer terug bij de vraag; Waarom zou je iemand beperken om niet alles wat diegene geproduceerd heeft te kunnen draaien?

Owja. We krijgen de vraag al veelvuldig. Locatie en line up zullen we voor de start van de kaartverkoop bekend maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je ze alle vrijheid wil geven heb je de kans dat er maar 2 of 3 platen van dat alias voorbij komen, tenminste dat is waar ik dan bang voor ben altijd. Ervan uitgaande dat bezoekers van de Tijdmachine kenners/liefhebbers zijn willen ze misschien graag zoveel mogelijk tracks van een specifiek alias horen.

Neem Bioweapon afgelopen jaar (ook al waren die 2 destijds nog geen artiesten van naam onder het Audiofreq en Code Black alias). Veel mensen komen daarop af om zoveel mogelijk Bioweapon platen te horen. Het is dan jammer als er maar 1 of 2 platen van die act voorbij komen, aangevuld met tracks van Audiofreq en Code Black apart (waar sommige mensen misschien helemaal niet op zitten te wachten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Top, mooi duidelijk dit bericht :thumbup:

Het is inderdaad een goed punt wat je noemt. Echter is de keerkant van het laten draaien, zoals TNT/Technoboy al vaker hebben laten zien, dat ze vaak alleen de hitjes draaien. Rage, Yerba Diabldinges, A Feeling Remix, Phases, Les Drums, die zitten er allemaal vrijwel altijd tussen. Het jammere is dat dus de iets onbekendere pareltjes altijd wegkwijnen tussen de standaard hitjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:28 
 
Organisator
Avatar gebruiker

pecola-tje schreef:
Ervan uitgaande dat bezoekers van de Tijdmachine kenners/liefhebbers zijn willen ze misschien graag zoveel mogelijk tracks van een specifiek alias horen.


Gezien het aantal bezoekers als dat De Tijdmachine tegenwoordig trekt, denken wij niet meer dat we ervan uit mogen gaan dat de overhand een kenner/liefhebber is. De populariteit van de 2005-2011 stages en concepten is het afgelopen jaar ook enorm toegenomen. Je zou bijna kunnen zeggen dat dit soort feesten opnieuw commercieel gaan worden. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:41 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Top, mooi duidelijk dit bericht :thumbup:

Het is inderdaad een goed punt wat je noemt. Echter is de keerkant van het laten draaien, zoals TNT/Technoboy al vaker hebben laten zien, dat ze vaak alleen de hitjes draaien. Rage, Yerba Diabldinges, A Feeling Remix, Phases, Les Drums, die zitten er allemaal vrijwel altijd tussen. Het jammere is dat dus de iets onbekendere pareltjes altijd wegkwijnen tussen de standaard hitjes.


Klopt, maar DBSTF zeiden dat toevallig wel passend in een interview voor CRAFT Festival 2015.

Citaat:
Wat kunnen we straks van jullie set verwachten op CRAFT Festival 2015?

Heel eerlijk; toch wel meer van hetzelfde. Wij zitten best diep in de oude songs, wij kunnen bijvoorbeeld makkelijk een hele avond draaien met vette tracks uit die periode. Het probleem is vaak; als wij tracks draaien van andere artiesten op een Tijdmachine show, zijn de mensen niet echt enthousiast! Haha. Terwijl bij al onze platen iedereen de melodietjes meeschreeuwt, vocals meezingt, bijna alle edits in de kicks meedoen met hun armen.. We willen dat eigenlijk niet veranderen. Het mooiste moment is toch wel vaak Shiverz.. Haha. Die plaat is echt niet normaal, bijna cult te noemen!


Daarnaast zou je kunnen zeggen dat een 60 minuten set te kort is om echt de diepte in te gaan met een set en alle verwachting in te lossen. Dan zou je beter naar een opzet dat normaal is in de techno waar maar 3 of 4 artiesten op een avond geboekt worden en de sets veel langer zijn. Alleen is het hardstyle publiek verwent met programmeringen waar geen houden aan was. Blijft een moeilijk punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het jammere is dat dus de iets onbekendere pareltjes altijd wegkwijnen tussen de standaard hitjes.

Dit dus.
Daarnaast (denk ik), is het voor artiesten ook leuker om die onbekende pareltjes weer eens op te rakelen in plaats van te kiezen voor de standaard hitjes die iedereen overal steeds hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Organisatie-wise komt dat anders ook wel goed uit hoor die 60 minuten. Zie Q-Dance. Die deden dit jaar vrolijk adverteren met super lange setjes op Q-Base zodat artiesten 'eens dieper in hun platenkoffer konden draaien'. Vervolgens de hangar (traditioneel langer dan 60min) volproppen met alle populaire artiesten. Resultaat: iedereen draait lekker z'n laatste releases + de hele toko staat van begin tot end helemaal propvol mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:50 
 
Organisator
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Organisatie-wise komt dat anders ook wel goed uit hoor die 60 minuten. Zie Q-Dance. Die deden dit jaar vrolijk adverteren met super lange setjes op Q-Base zodat artiesten 'eens dieper in hun platenkoffer konden draaien'. Vervolgens de hangar (traditioneel langer dan 60min) volproppen met alle populaire artiesten. Resultaat: iedereen draait lekker z'n laatste releases + de hele toko staat van begin tot end helemaal propvol mensen.


Organisatie-wise komt het beter uit als je met 4 grote namen hetzelfde realiseert als dat er nu met 10 pas lukt. Scheelt je 6 keer een gage voor een artiest. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Snap ik, maar zoals je zelf aangeeft werkt dat in hardstyle-wereld dus niet zo. Blijft het raar als je er wel ten onrechte mee blijft adverteren. Heeft alleen niet zoveel met LYM te maken.

Misschien is wat meer LIVE programmeren een optie? Hou je toch voldoende namen maar wat meer ruimte voor anderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 18:58 
 
Organisator
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Snap ik, maar zoals je zelf aangeeft werkt dat in hardstyle-wereld dus niet zo. Blijft het raar als je er wel ten onrechte mee blijft adverteren. Heeft alleen niet zoveel met LYM te maken.

Misschien is wat meer LIVE programmeren een optie? Hou je toch voldoende namen maar wat meer ruimte voor anderen?


Dat is een heel goed punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bijvoorbeeld, The Machine met een goed stel oude parels zou voor mij en veel andere fans welhaast een droom zijn, terwijl hij bij het grote publiek niet aanslaat. Dan is een live-act de beste middenweg (plus het feit dat die kerel niet kan draaien, dus is live nog aan te raden ook).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 20:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Bijvoorbeeld, The Machine met een goed stijl oude parels zou voor mij en veel andere fans welhaast een droom zijn, terwijl hij bij het grote publiek niet aanslaat. Dan is een live-act de beste middenweg (plus het feit dat die kerel niet kan draaien, dus is live nog aan te raden ook).


Dit is 400% correct, sluit me dus ook bij je aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 20:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En toch hoop ik er belachelijk veel op dat een 2-Sidez hier staat, zeker omdat B-Front laatst aangaf dat ze gewoon te boeken zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 20:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Of Geck-o, dat setje op Decibel :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 22:42 
 
Organisator
Avatar gebruiker

We kunnen nik specifieks verklappen, maar we kunnen wel zeggen dat de line up vooral bestaat uit artiesten die op De Tijdmachine en Ouwe Jongens Krentenbrood tijdens CRAFT Festival 2015 zouden staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 22:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
En toch hoop ik er belachelijk veel op dat een 2-Sidez hier staat, zeker omdat B-Front laatst aangaf dat ze gewoon te boeken zijn.


Hallo harde plasser :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 23:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lose Your Mind schreef:
We kunnen nik specifieks verklappen, maar we kunnen wel zeggen dat de line up vooral bestaat uit artiesten die op De Tijdmachine en Ouwe Jongens Krentenbrood tijdens CRAFT Festival 2015 zouden staan.

Lijkt me heerlijk, ik hoorde ergens in de wandelgangen (mss wel van jullie zelf) dat er sws een OJKB stage zou komen?

Daarnaast: ik snap het punt van DBSTF, maar ik denk toch dat die rek er over een paar jaar/edities wel uit is, dat mensen dan niet meer alleen de hitjes willen horen. Misschien zit ik er natuurlijk naast, maar ik denk zelf dat mensen er na een poosje op uitgekeken raken.
Zelf kijk ik om die reden ook vaak uit naar de setjes van bv Ryfle & Distractor, want zij hebben geen releases (die ik op kan noemen) gehad in die periode, en zij draaien eigenlijk altijd een vette set. Wel een paar hitjes, maar ook vaak wat tracks die niet elke Tijdmachine voorbij komen. Ik snap natuurlijk wel dat je met een line-up vol met "Ryfle & Distractors" geen volle zaal krijgt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Lijkt me heerlijk, ik hoorde ergens in de wandelgangen (mss wel van jullie zelf) dat er sws een OJKB stage zou komen?


Jup,

Lose Your Mind schreef:
Zij stonden er al toen een nog onbekende sound omgedoopt werd tot hardstyle. Deze DJ’s vertelden verhalen met het zwarte goud op de draaitafels en brachten liefhebbers van het eerste uur in extase.

Lose Your Mind voegt het Ouwe Jongens Krentenbrood concept toe aan De Tijdmachine 2015. Dit maakt De Tijdmachine het meest complete hardstyle evenement met álle facetten uit het spectrum van de hardstyle tussen 2001 en 2011.

De Tijdmachine zal op 26 december 2015 terugkeren in Amsterdam. De kaartverkoop start op donderdag 22 oktober 2015 om 19:00.

De Tijdmachine 2015 - http://bit.ly/DTM_2015
Ouwe Jongens Krentenbrood playlist - http://bit.ly/OJK_Playlist
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 23:57 
 
Organisator
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Lose Your Mind schreef:
We kunnen nik specifieks verklappen, maar we kunnen wel zeggen dat de line up vooral bestaat uit artiesten die op De Tijdmachine en Ouwe Jongens Krentenbrood tijdens CRAFT Festival 2015 zouden staan.

Lijkt me heerlijk, ik hoorde ergens in de wandelgangen (mss wel van jullie zelf) dat er sws een OJKB stage zou komen?

Daarnaast: ik snap het punt van DBSTF, maar ik denk toch dat die rek er over een paar jaar/edities wel uit is, dat mensen dan niet meer alleen de hitjes willen horen. Misschien zit ik er natuurlijk naast, maar ik denk zelf dat mensen er na een poosje op uitgekeken raken.
Zelf kijk ik om die reden ook vaak uit naar de setjes van bv Ryfle & Distractor, want zij hebben geen releases (die ik op kan noemen) gehad in die periode, en zij draaien eigenlijk altijd een vette set. Wel een paar hitjes, maar ook vaak wat tracks die niet elke Tijdmachine voorbij komen. Ik snap natuurlijk wel dat je met een line-up vol met "Ryfle & Distractors" geen volle zaal krijgt...


De OJK stage is zoals hierboven staat vorige week ook aangekondigd. Ook daar proberen we zoveel mogelijk de CRAFT Festival 2015 namen voor te boeken.

Daarom blijft het voor ons zaak om te blijven zoeken naar artiesten die je niet zovaak ziet en gelukkig zijn er ook vele A-artiesten die exclusief voor De Tijdmachine dit soort sets willen draaien omdat we de eerste waren en het tofste publiek hebben. Als we dat vast kunnen houden, dan denken wij dat we voorlopig nog wel rek in de variatie van programmering hebben.

Ja, dat is een goed voorbeeld. Al zijn er meer van deze namen die dat goed zouden kunnen. Als we nu namen vergeten dan is dat niet express, maar we noemen een Jones, The Z., The Vinyl Pimp, Lip DJ en anderen die misschien bij het grote publiek niet bekend zijn om sets uit deze uit tijd maar ze krijgen de boel wel aan het dansen. Noisecult is wel bekender maar kan dit soort sets ook perfect neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2015 23:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Staat in de OP zelfs mop. (Daten?)

Om maar even er op te komen wat ik veel eerder zei, dit zijn artiesten die imo wel een goede tijdmachine set zouden kunnen doen. Dan sluit ik de early even uit en richt ik me op puur 2005 - 2011. Deze kom ik zo even op als ik snel door mn lijst scroll.

Thera & Geck-O (Omdat ze niet de standaard platen draaien, of je boekt ze voor de <2011 TC platen)
The Machine
Zatox
Donkey Rollers (En dan geen Defqon 2005 rerun)
The Beholder & Balistic (Ja die stonden er eerder maar deden toen vooral early platen)
Max Enforcer
Activator
Spoontech < 2011 (aka Del & Vaz)
The R3bels/z
Tuneboy solo
Toneshifterz
Southstylers
A-Lusion
Bass Modulators
Philippe Rochard & Grandmaster Q
Frontliner
Kodex
JDX
Ivan Carsten
Isaac
TNT als Hardstyle Masterz/Dark Oscillaters/The KGB's
Frequencerz
Slim Shore/Dutch Master
Dozer
Da Tweekaz
Coone
Abyss & Judge

Maar het probleem zit natuurlijk in het rendement wat je haalt met zo'n artiest en of de artiesten hier zelf wel zin in hebben of zijn gestopt.
Maar moet je wel die richting proberen op te gaan, want als je het zelfde trucje blijft doen raken mensen er natuurlijk op uitgekeken. Het blijft het Tijdmachine concept en deze artiesten vallen daar nou eenmaal ook onder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 00:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zitten zeker wat dikke namen tussen inderdaad. Maar zo iemand als Frontliner hoef je hier niet voor te vragen, die heeft schijt aan het concept van dergelijke feesten en zal gewoon z'n TSOF spul draaien. Heeft ie afgelopen weekend maar weer eens bewezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 00:23 
 

Showtek? :cool:

Laat Low-E & Alter Egosz maar langskomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 00:46 
 
Hardtraxx Addict

stefaneke schreef:
Showtek? :cool:

Laat Low-E & Alter Egosz maar langskomen.

headhunterz met een setje oude platen zou ook wel leuk zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2015 00:51 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ten eerste, van die namen (Showtek & HHZ) kan je van te voren al weten dat het niet in het budget van LYM past en ten tweede hebben beide namen vaker aangetoond niks meer met het genre te maken willen hebben. Dus een beetje voorbarig om die te noemen. Southstylers zou je dan ook mee kunnen rekenen met die twee, maar wie zegt dat Zany dat zelf niet kan.

Als je Headhunterz platen wil horen dan moet je gewoon de gemiddelde J&W, Ryfle & Distractor, Lip DJ e.d. meepakken die gooien er vaak redelijk wat HHZ plaatjes door. Showtek zou mooi wezen maarja, die komen dan waarschijnlijk alleen om FTS te draaien en dan okdoei.

Een idee zou dan eerder zijn om een Lip DJ of een andere resident een speciaal Showtek setje te laten draaien, of een speciaal Headhunterz setje. Ik weet niet of dit legaal gezien mag, lijkt me wel toch, maar dit zou heel wat geld schelen en heel wat moeite om de desbetreffende artiesten te boeken. Het trekt niet even veel kijks maar de mensen die voor de specifieke muziek komen die zullen zeker komen als er een Headhunterz gecentreerd setje staat. En natuurlijk moet de desbetreffende artiest die het setje draait dit zelf ook willen natuurlijk.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 43  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten