Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.San Miquel wrote:Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...
Related topics
- View the latest post: Welke artiesten heb jij ontmoet/gesproken?
- View the latest post: Welke boxjes heb jij?
- View the latest post: Welke muntjes heb jij nog?
- View the latest post: Nieuwe Studio build, graag advies monitoren
- View the latest post: Muurbeugel of statief voor studio monitoren? (Yamaha HS8)
Active topics in DJ's Corner
Moderators
-
I
- 3 posts member since 2011
- last seen Feb 2011
Monitoren; Rokit KRK RP6 G2's
Van; Bax-shop.nl
Hoe duur; 365 Euro
Ben er super blij mee
Van; Bax-shop.nl
Hoe duur; 365 Euro
Ben er super blij mee
-
BHardtraxxer
- 421 posts member since 2010
- last seen Jul 2019
Ik heb 2 Genelec 8040 AP's staan.
T kost iets maar dan heb je ook wel wat, ben er erg tevreden mee!
T kost iets maar dan heb je ook wel wat, ben er erg tevreden mee!
Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.Steven wrote:Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.San Miquel wrote:Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...
Je hebt het niet over een investering van een paar tientjes he
Ik ben het wel eens met je opmerking over monitormaagden. Men hoort waarschijnlijk niet wat nu werkelijk het meest 'eerlijke' geluid is. Maar je kunt op basis van verschillende klanken wel kijken wat je zelf het mooiste en fijnste vind...
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
is het moment dat je monitoren hebt gevonden die goed genoeg zullen zijn
-
RHardtraxx Veteran
- 6778 posts member since 2010
nou ik heb ze dan hoorSkedoedelefloeps wrote:Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
Behringer Truth B1030A.
Kosten 195 euro voor het setje bij bax-shop.

Kosten 195 euro voor het setje bij bax-shop.

Super top dit onderwerp,
Ben al erg lang opzoek naar monitoren. Heb een Native Instruments S4 met een MacBook Pro. Heb verschillende foras om hulp gevraagd en elke keer komen die Syrincs tegen. Zijn ze echt zo bruut? Vind ze echt tof. En ook veel Mackies gezien ik wil meer van weten. Ik heb echt veel laag nodig ik wil de bas voelen gewoon. Draai voornamelijk Hardstyle, Hardcore & Early en wil knallen. Skijt aan de buren
. Is een sub anders niet een beetje overkill voor een kamer van 3 bij 6.
BVD
Ben al erg lang opzoek naar monitoren. Heb een Native Instruments S4 met een MacBook Pro. Heb verschillende foras om hulp gevraagd en elke keer komen die Syrincs tegen. Zijn ze echt zo bruut? Vind ze echt tof. En ook veel Mackies gezien ik wil meer van weten. Ik heb echt veel laag nodig ik wil de bas voelen gewoon. Draai voornamelijk Hardstyle, Hardcore & Early en wil knallen. Skijt aan de buren
BVD
Ik heb 3 maatjes die zo'n setje syrincs hebben, ze zijn alle drie super blij en in elke ruimte klonken ze super! Vanaf volgende week heb ik ze zelf ook als het goed is dus zal het laten weten 
Maar dat is nu juist mijn punt, je moet bij monitoren niet luisteren naar wat je zelf mooi vind, maar naar wat een eerlijke weergave van het geluid is.San Miquel wrote: Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.
Ik ben het wel eens met je opmerking over monitormaagden. Men hoort waarschijnlijk niet wat nu werkelijk het meest 'eerlijke' geluid is. Maar je kunt op basis van verschillende klanken wel kijken wat je zelf het mooiste en fijnste vind...
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
haha, zit wat inSkedoedelefloeps wrote:Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
-
THardtraxxer
- 65 posts member since 2011
- last seen Nov 2013
Ik ben een beetje in de war, met die boxen kan je tog ook hoge klanken horen ipv alleen bass?
ze zien eruit als mijn subwoofer o_O
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
Ja, daar is de tweeter voor, dat grote ding is voor laag, klein voor hoog.Tingting wrote:Ik ben een beetje in de war, met die boxen kan je tog ook hoge klanken horen ipv alleen bass?
-
C
Welke:
iKey Audio M-606

iKey Audio M-10s

Waar: Bax-Shop (Alleen zijn ze uit het assortiment)
Prijs: Beide monitors waren toen geloof ik rond de 350 eu. En de subwoofer heb ik met de veiling op Bax-Shop op te kom getikt, omdat v2 uit was en deze dus uit het assortiment ging.
iKey Audio M-606

iKey Audio M-10s

Waar: Bax-Shop (Alleen zijn ze uit het assortiment)
Prijs: Beide monitors waren toen geloof ik rond de 350 eu. En de subwoofer heb ik met de veiling op Bax-Shop op te kom getikt, omdat v2 uit was en deze dus uit het assortiment ging.
-
FHardtraxx Veteran
- 6061 posts member since 2010
- last seen 7 days ago
Ik heb sinds kort 2 stuks Rokit KRK RP5 G2's, 280 euro in totaal. Ideaal voor mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan!
Kan het iedereen aanraden, maar als je meer geld te besteden hebt dan kun je beter 6 of 8 serie nemen, die hebben meer laag.
-
THardtraxx Newbie
- 36 posts member since 2011
- last seen Apr 2011

Philips:FWB-C50
Prijs:?
Van muhn werk meegunomen jonguh
Zo van me werk voor niks meegenomen, om lekker op te draaien
Produceren doet ik nog niet aan vanwege tijd gebrek
The-Prelude wrote:
Philips:FWB-C50
Prijs:?
Van muhn werk meegunomen jonguh![]()
Zo van me werk voor niks meegenomen, om lekker op te draaien
Produceren doet ik nog niet aan vanwege tijd gebrek
Hadden ze die daar niet nodig dan?!
Goed... ik heb het volgende speelgoed aan de wand hangen! Vind het een sport om zo goedkoop mogelijk redelijk goed spul bij elkaar te krijgen.. Helaas gaat dat niet meer op, omdat de koekwauzen de prijs van het setjes actieve speakers omhoog geschroefd hebben.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
JB Systems: AM 50 active studio monitors (gebruik ze overigens om mee te draaien)
Prijs: € 179,00 (toen ik ze kocht) Huidige prijs: € 229,00
San Miquel wrote:Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.Steven wrote:Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.San Miquel wrote:Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...
Om die nog ff terug te halen.
Natuurlijk moet je altijd checken of het spul naar behoren werkt en als je inderdaad de mogelijkheid hebt, laat ze dan ffies aansluiten in de winkel waar je ze haalt puur om het geluid te beoordelen.
Nu vind ik persoonlijk dat je ook daar wel een beetje mee uit moet kijken. Het heeft mijn inziens ook zeker met de ruimte waarin ze staan en opstelling te maken.
Sinds vorige week mijn Syrincs setje binnen en LEKKER dat het klinkt
Deze dus: http://www.new-line.nl/nl/studio-monito ... _25962.htm
Deze dus: http://www.new-line.nl/nl/studio-monito ... _25962.htm
-
FHardtraxx Veteran
- 6061 posts member since 2010
- last seen 7 days ago
poeh, prijzig setje! 
-
DHardtraxx Veteran
- 3722 posts member since 2009
- last seen Mar 2011
Ik heb deze
http://www.audiolab.nl/luidsprpic/KalimbaMAIN.htm
Retegoed geluid, redelijk goedkoop over kunnen nemen van iemand tijdje terug
http://www.audiolab.nl/luidsprpic/KalimbaMAIN.htm
Retegoed geluid, redelijk goedkoop over kunnen nemen van iemand tijdje terug

KRK RPG 2 en een KRK 10s. Ben zo blij dat ik de sub er ook bij heb gekocht, alleen de monitoren klinken powerloos. Ik heb een sub nodig om er echt van te genieten. Trouwens had geluk gister. Ik ga naar een niet te noemen zaak ( weet niet of hem mag ) in Rotterdam ja je weet wel Getback
-
THardtraxx Addict
- 1039 posts member since 2009
- last seen Dec 2025
Dan heb je idd mazzel gehad want dat kosten ze nergens meer.