Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 20:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...


Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2011 21:03 
 
Hardtraxx Newbie

Monitoren; Rokit KRK RP6 G2's
Van; Bax-shop.nl
Hoe duur; 365 Euro

Ben er super blij mee ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2011 14:55 
 
Hardtraxxer

Ik heb 2 Genelec 8040 AP's staan.
T kost iets maar dan heb je ook wel wat, ben er erg tevreden mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 12:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Steven schreef:
San Miquel schreef:
Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...


Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.

Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.
Je hebt het niet over een investering van een paar tientjes he ;)

Ik ben het wel eens met je opmerking over monitormaagden. Men hoort waarschijnlijk niet wat nu werkelijk het meest 'eerlijke' geluid is. Maar je kunt op basis van verschillende klanken wel kijken wat je zelf het mooiste en fijnste vind...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 13:56 
 
Artiest

Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
is het moment dat je monitoren hebt gevonden die goed genoeg zullen zijn xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 15:19 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
is het moment dat je monitoren hebt gevonden die goed genoeg zullen zijn xd

nou ik heb ze dan hoor :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 17:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Behringer Truth B1030A.
Kosten 195 euro voor het setje bij bax-shop.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 01:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Super top dit onderwerp,

Ben al erg lang opzoek naar monitoren. Heb een Native Instruments S4 met een MacBook Pro. Heb verschillende foras om hulp gevraagd en elke keer komen die Syrincs tegen. Zijn ze echt zo bruut? Vind ze echt tof. En ook veel Mackies gezien ik wil meer van weten. Ik heb echt veel laag nodig ik wil de bas voelen gewoon. Draai voornamelijk Hardstyle, Hardcore & Early en wil knallen. Skijt aan de buren :P . Is een sub anders niet een beetje overkill voor een kamer van 3 bij 6.

BVD
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 02:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb 3 maatjes die zo'n setje syrincs hebben, ze zijn alle drie super blij en in elke ruimte klonken ze super! Vanaf volgende week heb ik ze zelf ook als het goed is dus zal het laten weten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 17:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.
Je hebt het niet over een investering van een paar tientjes he ;)

Ik ben het wel eens met je opmerking over monitormaagden. Men hoort waarschijnlijk niet wat nu werkelijk het meest 'eerlijke' geluid is. Maar je kunt op basis van verschillende klanken wel kijken wat je zelf het mooiste en fijnste vind...


Maar dat is nu juist mijn punt, je moet bij monitoren niet luisteren naar wat je zelf mooi vind, maar naar wat een eerlijke weergave van het geluid is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 19:02 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
Het moment dat je tegen jezelf zegt jezus.... wat klinkt youtube toch verschrikkelijk slecht!
is het moment dat je monitoren hebt gevonden die goed genoeg zullen zijn xd

haha, zit wat in xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2011 15:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb deze
Afbeelding

Ben er tevreden mee :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 19:33 
 
Hardtraxxer

Ik ben een beetje in de war, met die boxen kan je tog ook hoge klanken horen ipv alleen bass?
ze zien eruit als mijn subwoofer o_O
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2011 19:35 
 
Artiest

Tingting schreef:
Ik ben een beetje in de war, met die boxen kan je tog ook hoge klanken horen ipv alleen bass?
ze zien eruit als mijn subwoofer o_O


Ja, daar is de tweeter voor, dat grote ding is voor laag, klein voor hoog. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 01:13 
 

Welke:
iKey Audio M-606
Afbeelding
iKey Audio M-10s
Afbeelding

Waar: Bax-Shop (Alleen zijn ze uit het assortiment)
Prijs: Beide monitors waren toen geloof ik rond de 350 eu. En de subwoofer heb ik met de veiling op Bax-Shop op te kom getikt, omdat v2 uit was en deze dus uit het assortiment ging. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2011 13:46 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb sinds kort 2 stuks Rokit KRK RP5 G2's, 280 euro in totaal. Ideaal voor mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan! :) Kan het iedereen aanraden, maar als je meer geld te besteden hebt dan kun je beter 6 of 8 serie nemen, die hebben meer laag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2011 10:56 
 
Hardtraxx Newbie

Afbeelding

Philips:FWB-C50
Prijs:?
Van muhn werk meegunomen jonguh ;)

Zo van me werk voor niks meegenomen, om lekker op te draaien :)
Produceren doet ik nog niet aan vanwege tijd gebrek
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 15:50 
 
Artiest
Avatar gebruiker

The-Prelude schreef:
Afbeelding

Philips:FWB-C50
Prijs:?
Van muhn werk meegunomen jonguh ;)

Zo van me werk voor niks meegenomen, om lekker op te draaien :)
Produceren doet ik nog niet aan vanwege tijd gebrek



Hadden ze die daar niet nodig dan?! ;)

Goed... ik heb het volgende speelgoed aan de wand hangen! Vind het een sport om zo goedkoop mogelijk redelijk goed spul bij elkaar te krijgen.. Helaas gaat dat niet meer op, omdat de koekwauzen de prijs van het setjes actieve speakers omhoog geschroefd hebben.

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

JB Systems: AM 50 active studio monitors (gebruik ze overigens om mee te draaien)
Prijs: € 179,00 (toen ik ze kocht) Huidige prijs: € 229,00
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 15:55 
 
Artiest
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Steven schreef:
San Miquel schreef:
Tip 1: Altijd gaan luisteren in een winkel / showroom! Ieder oor is anders...


Die tip heb ik eigenlijk nooit echt begrepen. Als iemand op zoek is naar studiomonitoren dan heeft diegene de helft van de tijd geen idee wat voor geluid die dingen geven (sowieso niet hoe een vlak signaal klinkt). Dus hoe moeten die mensen nou in een winkel (waar de akoestiek al vreemd is) uit tientallen verschillende monitoren welke het beste is? Voor de duidelijkheid, ik ga hier uit van mensen die van desktopspeakers naar monitoren gaan. Monitormaagden om het zo maar te noemen hehe.

Je hoort het verschil tussen monitoren pas als je er naar luistert, zomaar iets kopen op basis van advies van anderen zou ik niet snel doen.
Je hebt het niet over een investering van een paar tientjes he ;)

Ik ben het wel eens met je opmerking over monitormaagden. Men hoort waarschijnlijk niet wat nu werkelijk het meest 'eerlijke' geluid is. Maar je kunt op basis van verschillende klanken wel kijken wat je zelf het mooiste en fijnste vind...



Om die nog ff terug te halen.

Natuurlijk moet je altijd checken of het spul naar behoren werkt en als je inderdaad de mogelijkheid hebt, laat ze dan ffies aansluiten in de winkel waar je ze haalt puur om het geluid te beoordelen.
Nu vind ik persoonlijk dat je ook daar wel een beetje mee uit moet kijken. Het heeft mijn inziens ook zeker met de ruimte waarin ze staan en opstelling te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 01:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds vorige week mijn Syrincs setje binnen en LEKKER dat het klinkt :thumbsup:

Deze dus: http://www.new-line.nl/nl/studio-monito ... _25962.htm
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 01:00 
 
Hardtraxx Veteran

poeh, prijzig setje! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 14:29 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb deze

http://www.audiolab.nl/luidsprpic/KalimbaMAIN.htm
Retegoed geluid, redelijk goedkoop over kunnen nemen van iemand tijdje terug :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2011 20:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding
Afbeelding

KRK RPG 2 en een KRK 10s. Ben zo blij dat ik de sub er ook bij heb gekocht, alleen de monitoren klinken powerloos. Ik heb een sub nodig om er echt van te genieten. Trouwens had geluk gister. Ik ga naar een niet te noemen zaak ( weet niet of hem mag ) in Rotterdam ja je weet wel Getback ;) en ga afrekenen €399 voor de sub en €219 voor de monitoren. Loop naar de auto om in te laden kijk op de dozen :woot: €379 en €189 op de dozen. Waaat ik terug en heb mijn resterende geld terug gekregen. Was echt blij helemaal na dat ik 2 XRL kabels van 6 meter gratis er bij had gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2011 01:38 
 
Hardtraxx Addict

Dan heb je idd mazzel gehad want dat kosten ze nergens meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 02:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark One schreef:
Ik ga naar een niet te noemen zaak ( weet niet of hem mag ) in Rotterdam ja

A, Feedback dus ;)

Mag je gewoon noemen hoor. Graag zelfs, voor dat geld wil ik ze daar ook wel halen haha.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner