Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 13:37 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo allemaal,

Nieuw hier op het forum, maar niet in de audio wereld, echter wel in dit genre.

Ik ga samen met iemand een producer studio bouwen. Dit in een kelder die ongeveer 2 meter breed en 4 meter lang is. De eerste tijd zal deze (op wat kleine aanpassingen na) zonder akoestische aanpassingen worden gebruikt, langzaamaan zullen we deze akoestisch behandelen.

Er zijn veel meningen en ervaringen te vinden op internet en ik weet dat dit persoonlijk is, maar er zullen vast ook "natuurkundig" onderbouwde reacties zijn. Het genre zal vooral Hardstyle en Hardcore zijn. Er kan wat Psytrance en clubhouse tussendoor komen.

Wat zoek ik:
- Monitoren die zonder extra subwoofer het hele frequentie gebied goed bestrijken en vooral eerlijk zijn (niet hypen).
- Monitoren die zowel in een behandelde als onbehandelde ruimte goed uit de verf komen
- Monitoren die "groot" genoeg zijn voor de ruimte, maar niet te groot (ik weet dat groter niet altijd beter is).
- Budget tot maximaal €700 per set, liefst daar onder.

Ik ben me ervan bewust dat een onbehandelde ruimte verre van ideaal is, maar het is noodzaak (zijn nog geen eigenaar van de ruimte).

Waar ik zelf al naar gekeken heb:
- Yamaha HS7 (wordt vaak over gezegd dat het laag rommelig is en niet heel eerlijk is)
- KRK RP7 G4 (wordt vaak over KRK gezegd dat ze vooral in het laag hypen en verre van eerlijk zijn)
- Adam T7V (kan dat wat zijn, gezien Adam normaal vrij kostbare monitoren ontwerpt?)
- Focal Alpha 65 (schijnen enorm eerlijk en groots te klinken voor het geld, misschien te eerlijk/te lief voor ons genre?)
- Swissonic ASM7 (thomann eigen merk, lees prima reviews, maar kan het wat zijn?)

Ik heb niet naar 8 inch monitoren gekeken omdat me dat veel te groot lijkt voor de ruimte. Tevens meen ik dat voor vooral onbehandelde ruimtes een reflexpoort aan de achterkant niet aan te raden is. Klopt dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2019 16:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Met de ruimte die je beschrijft zou ik voor Genelec 8020 gaan (moet te vinden zijn voor ±€700), anders Adam a7, maar die t7 is imo een afrader met dit budget.
Als ik jou (/jullie) was zou ik gewoon even naar Bax oid gaan om te luisteren en advies te vragen en een stapel monitoren uit te proberen.
Fotos als de boel klaar is aub! Good luck!

ps. kijk op de rest van het "producers gedeelte" even rond, staat her en der wat handige info (wellicht ietwat verouderd en moeilijk te vinden) maar desalniettemin handig..
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner