Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 11:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Mark One schreef:
Ik ga naar een niet te noemen zaak ( weet niet of hem mag ) in Rotterdam ja

A, Feedback dus ;)

Mag je gewoon noemen hoor. Graag zelfs, voor dat geld wil ik ze daar ook wel halen haha.


Ah ok dan, dat wist ik niet. Bij AboutDj.nl doen ze wel moeilijk namelijk.

Ik zou het gewoon proberen. Als je ze toch nodig hebt dan gewoon van de normale prijs van uit gaan en dan hopen dat ze vergeten zijn de prijs van de doos te vervangen. wat ik denk dat ze dat niet gedaan hebben, mooie zaak hoor en fucking groot maar het gaat volgens mij niet zo goed daar. personeel loopt een beetje gedemotiveerd rond en hebben niet echt zin in je als je advies vraagt, mijn ervaring iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 12:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik wil graag een set van 2 monitors kopen voor minder dan 300 euro (liefst minder dan 200), heeft iemand ervaring met monitors in deze prijsklasse of suggesties laat het graag weten :), ik wil ook graag XLR uitgangen op de speakers hebben. Ow en nog een vraag, hoeveel inch woofer op de monitors zal genoeg zijn voor hardstyle te produceren? Ik ben nu namelijk op het niveau dat ik in mijn tracks goed moet kunnen afmixen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 17:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Ik wil graag een set van 2 monitors kopen voor minder dan 300 euro (liefst minder dan 200), heeft iemand ervaring met monitors in deze prijsklasse of suggesties laat het graag weten :), ik wil ook graag XLR uitgangen op de speakers hebben. Ow en nog een vraag, hoeveel inch woofer op de monitors zal genoeg zijn voor hardstyle te produceren? Ik ben nu namelijk op het niveau dat ik in mijn tracks goed moet kunnen afmixen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :thumbup:


Ik hoop dat je n XLR ingang bedoeld :P
Ik heb zelf een setje Mackie MR5's (144 euro p.s.) en ben hier zeer tevreden mee. Er zit ook zat laag in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 20:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Ik wil graag een set van 2 monitors kopen voor minder dan 300 euro (liefst minder dan 200), heeft iemand ervaring met monitors in deze prijsklasse of suggesties laat het graag weten :), ik wil ook graag XLR uitgangen op de speakers hebben. Ow en nog een vraag, hoeveel inch woofer op de monitors zal genoeg zijn voor hardstyle te produceren? Ik ben nu namelijk op het niveau dat ik in mijn tracks goed moet kunnen afmixen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen! :thumbup:



tannoy reveal 501a

heb ik ook, superzuiver geluid. ;)
is een 5".
frequentieberik is 64Hz tot 30 kHz, je mist de laagste 4 frequenties die een mens kan horen, maar dat is prima op te offeren voor dit ontzettend goede geluid.

je moet er wel op letten om in de 'sweet spot' te zitten. (is behoorlijk ruim, hangt er vooral vanaf hoe je ze plaatst)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 21:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thanks, zien er beiden goed uit, en XLR ingang bedoelde ik ja :P. Ik zal eens wat reviews gaan lezen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 16:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

KRK Rokit 5 :)
klein maar fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2011 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sinds vandaag: M-Audio Studiophile BX8a Deluxe Edition

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 10:21 
 
Hardtraxxer

Nvm, KRK RP5 G2 FTW
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 10:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

wildenberg schreef:
KRK Rokit 5 :)
klein maar fijn :)


Idd heb ze nu ook! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 13:23 
 
Hardtraxxer

Mackie MR5's! Love 'em!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 12:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zit te kijken naar een stel nieuwe monitors, en twijfel tussen een aantal modellen..

Ik wil monitors die een frequentie bereik hebben vanaf de 40/50Hz, omdat ik op dit moment de ruimte niet heb om een sub te kunnen gebruiken, zonder dat ik de buren op me af krijg ;)

Ik zit zelf te twijfelen tussen de volgende modellen:

KRK RP8 G2
Yamaha HS80M
Sinn7 Zenit.8

De Sinn7 is de goedkoopste, maar ik heb de twijfels over de mogelijkheden van deze monitor.. Zelf neig ik dan ook meer naar de RP8 of de HS80M.

Welke zouden jullie me aanraden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 20:25 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ik zit te kijken naar een stel nieuwe monitors, en twijfel tussen een aantal modellen..

Ik wil monitors die een frequentie bereik hebben vanaf de 40/50Hz, omdat ik op dit moment de ruimte niet heb om een sub te kunnen gebruiken, zonder dat ik de buren op me af krijg ;)

Ik zit zelf te twijfelen tussen de volgende modellen:

KRK RP8 G2
Yamaha HS80M
Sinn7 Zenit.8

De Sinn7 is de goedkoopste, maar ik heb de twijfels over de mogelijkheden van deze monitor.. Zelf neig ik dan ook meer naar de RP8 of de HS80M.

Welke zouden jullie me aanraden?

ik heb zelf de voorganger van de Zenit en weet dat je daar egt een sub voor nodig heb! ik denk dat je het beste voor de RP8 kan gaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 20:52 
 
Artiest

Lijkt me sterk, de Sinn 7 Zenit .8 heeft een 40 Hz minimum, dan heb je geen sub nodig hoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 20:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben de trotse eigenaar van wat heerlijke Vintage audio.

Versterker: Philips FA-567 4x70w RMS A+B met 5 band parametrische EQ uit 1990.
Komt me een lekker geluid uit haha.

Afbeelding

Speakers: Grundig Super HiFi Box 2500A uit ong. eind '70 begin '80.
80w RMS 120w piek, 8ohm, freq bereik: 37Hz 20khz +/-3dB. Wat een enorm stuk bass produceren deze dingetjes. Plus, voor hun leeftijd zit er een verrekt helder geluid in. Op moment knalt er Zatox - Tanz Electrik (The R3bels Remix) doorheen en die dingen knallen de gipsplaten zowat van de wand af.

Afbeelding

Dit alles hangt aan een dikke PC met een Creative X-Fi Xtreme Gamer PCI geluidskaart. Niet echt high-end dus maar voldoet prima.

Foto's zijn random van Google geplukt. Heb hier geen fatsoenlijke camera.

Enige grote nadeel met produceren is de relatief vertekende weergave als ik de EQ's van de versterker / geluidskaart niet uitschakel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2011 23:51 
 
Hardtraxxer

KRK'tjes besteld ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2011 00:16 
 
Hardtraxxer

Afbeelding Jamo 68

Uit een 2e hands winkel voor 60 euro voor de set :)
freq range van 47hz tot 2khz.
geven een mooi warm geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2011 20:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

2khz is niet al te hoog :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2011 20:59 
 
Artiest

SoundHound schreef:
2khz is niet al te hoog :P


Hij zal wel een nulletje vergeten zijn te typen he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 11:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben op zoek naar een redelijk setje monitoren onder de 200 euro. is dat mogelijk of is dat toch echt te weinig geld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 12:12 
 
Artiest

Kun je wel een leuk setje voor halen.
Alesis MKll bv, schijnt wel een redelijke set te zijn.
Fostex setje (die is volgens mij net iets boven de 200 euro, maar die 20 euro moet je dan maar even door de vingers zien).
Dat zijn denk ik wel de 2 voornaamste keuzes dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ok. ga ik eens naar kijken. bedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

deze dan? http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

ik zie dat ie een frequentieberijk van 60hz-30khz heeft. is dat een beetje redelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

het is alleen voor het draaien. maar dat haalt niet weg dat ik gewoon zeker zo mooi mogelijk geluid wel (voor mijn geld dan)
is in dat geval 60 hz een beetje redelijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2011 21:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe belangrijk is het om een subwoofer te hebben bij producen.
Of met welke monitoren sets zou je die niet nodig hebben...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 08:16 
 
Artiest

Een sub voor producen is geen must, zolang je genoeg laag hebt in je studio monitoren.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner