Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 17:51 
 
Hardtraxxer

Refuze schreef:
thedutchrages schreef:
ik weet niet wat je nu hebt, maar als je nu bijv. een 5.1 setje hebt en overstapt naar krk heeft het weinig te maken met producen. ze kunnen even goed zijn, maar de krk geeft stukken beter geluid. maar dat zegt weinig over het producen.


Onzin. Ik was ook altijd tevreden over mn Logitech 5.1 setje, maar als je overstapt naar KRK hoor je echt het verschil wel. De KRK heeft veel meer ''echt'' geluid en loepzuiver. Logitech vervormd het geluid eigenlijk een beetje zodat het mooier gaat klinken.

Dus als je echt gaat producen gaat dat niet met een Logitech 5.1 setje, maar heb je echt KRK's of andere studio monitoren nodig.


ja tuurlijk hoor je het, maar het heeft niks te maken met je produceren. ik bedoel te zeggen, als je krk's haalt dat je ineens veel beter bent. tuurlijk is het een enorm verschil!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 20:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo allemaal.
Ik ben van plan om binnenkort KRK's te kopen (Waarschijnlijk de Rp5 G2m want echt grotere heb ik niet nodig). Maar ik heb een iMac, met een baggere geluidskaart. Ik wil dus een externe kopen om mijn monitoren dan op aan te sluiten. Maar ik wil graag een goedkope geluidskaart, maar met goede kwalitieit/prijd verhouding dus.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb al op dit moment de M-audio fastrack (pro) in gedachte, maar ik vind dat best wel duur of licht dat aan mij? -.-

Graag wat hulp bij mijn keuzes :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 22:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

noxit15 schreef:
Hallo allemaal.
Ik ben van plan om binnenkort KRK's te kopen (Waarschijnlijk de Rp5 G2m want echt grotere heb ik niet nodig). Maar ik heb een iMac, met een baggere geluidskaart. Ik wil dus een externe kopen om mijn monitoren dan op aan te sluiten. Maar ik wil graag een goedkope geluidskaart, maar met goede kwalitieit/prijd verhouding dus.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb al op dit moment de M-audio fastrack (pro) in gedachte, maar ik vind dat best wel duur of licht dat aan mij? -.-

Graag wat hulp bij mijn keuzes :innocent:


Heb je geen versterker?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 22:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
noxit15 schreef:
Hallo allemaal.
Ik ben van plan om binnenkort KRK's te kopen (Waarschijnlijk de Rp5 G2m want echt grotere heb ik niet nodig). Maar ik heb een iMac, met een baggere geluidskaart. Ik wil dus een externe kopen om mijn monitoren dan op aan te sluiten. Maar ik wil graag een goedkope geluidskaart, maar met goede kwalitieit/prijd verhouding dus.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb al op dit moment de M-audio fastrack (pro) in gedachte, maar ik vind dat best wel duur of licht dat aan mij? -.-

Graag wat hulp bij mijn keuzes :innocent:


Heb je geen versterker?


Nope. Alleen atm mijn iMac met wat shitty logitech speakers + FL10, Reason5, Cubase en logic
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 23:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

noxit15 schreef:
Refuze schreef:
noxit15 schreef:
Hallo allemaal.
Ik ben van plan om binnenkort KRK's te kopen (Waarschijnlijk de Rp5 G2m want echt grotere heb ik niet nodig). Maar ik heb een iMac, met een baggere geluidskaart. Ik wil dus een externe kopen om mijn monitoren dan op aan te sluiten. Maar ik wil graag een goedkope geluidskaart, maar met goede kwalitieit/prijd verhouding dus.
Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb al op dit moment de M-audio fastrack (pro) in gedachte, maar ik vind dat best wel duur of licht dat aan mij? -.-

Graag wat hulp bij mijn keuzes :innocent:


Heb je geen versterker?


Nope. Alleen atm mijn iMac met wat shitty logitech speakers + FL10, Reason5, Cubase en logic


wow wat moet je met 4 daw's XD


producer-geluidskaarten zijn qua geluidskwaliteit allemaal hetzelfde, dus je moet kijken naar de in en uitgangen, wat heb je nodig, wat wil je gaan gebruiken, zijn de poorten gebalanceerd of niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 23:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat houd dat in of de poorten welof niet gebalanceerd zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 00:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Wat houd dat in of de poorten welof niet gebalanceerd zijn?

Heb even zitten googelen en heb op de Behringer site de meest begrijpelijke uitleg gevonden. Is een bak tekst maar als je het echt wilt weten, dan maar even lezen! HIER
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 11:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb nu de logitech x-530 maar ik wil beginnen met draaien welke monitoren adviseren jullie mij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 12:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je begint met draaien zou ik zelf zeggen investeer wat meer in je draaispullen... Monitors kan je later altijd nog aanschaffen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 12:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Als je begint met draaien zou ik zelf zeggen investeer wat meer in je draaispullen... Monitors kan je later altijd nog aanschaffen ;)


Ja ik ben van plan 2x pioneer cdj 800(mk2) te kopen, en een mixer ben ik nog niet hellemaal over uit of ik nou een 4 kanaals of 2 kanaals neem, maar verder hou ik nog wat geld over voor bijv. monitoren
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 12:57 
 
Hardtraxxer

heb ik dit hier al gepost?
Kheb Mackie MR5s :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 14:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
noxit15 schreef:
Refuze schreef:

Heb je geen versterker?


Nope. Alleen atm mijn iMac met wat shitty logitech speakers + FL10, Reason5, Cubase en logic


wow wat moet je met 4 daw's XD


producer-geluidskaarten zijn qua geluidskwaliteit allemaal hetzelfde, dus je moet kijken naar de in en uitgangen, wat heb je nodig, wat wil je gaan gebruiken, zijn de poorten gebalanceerd of niet


Ik heb totaal geen ID waar je het over hebt O_o
Ik wil gewoon monitoren (KRKR RP5) met een externe geluidskaart waar ik ze op kan aansluiten. Maar welke geluidskaart zal ik nemen die niet al te prijzig is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 14:46 
 
Hardtraxxer

ik raad je de M-Audio FastTrack Pro aan.
Niet DE beste maar toch heel degelijk. Ben er tevreden over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

noxit15 schreef:
SoundHound schreef:

wow wat moet je met 4 daw's XD


producer-geluidskaarten zijn qua geluidskwaliteit allemaal hetzelfde, dus je moet kijken naar de in en uitgangen, wat heb je nodig, wat wil je gaan gebruiken, zijn de poorten gebalanceerd of niet


Ik heb totaal geen ID waar je het over hebt O_o
Ik wil gewoon monitoren (KRKR RP5) met een externe geluidskaart waar ik ze op kan aansluiten. Maar welke geluidskaart zal ik nemen die niet al te prijzig is?


het is toch best wel belangrijk om te weten bij het kopen van zulke dingen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2011 17:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thx maarten
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 03:22 
 
Hardtraxx Newbie

2X Mackie MR8 actieve studio monitor.

Hele goede monitors, helder en precies. Lekker dikke bass.

Afbeelding
Afbeelding
Specificaties:
- vermogen: 150W (100W voor de woofer, 50W voor de tweeter)
- speciale klasse A/B versterkers
- 1" geladen tweeter
- 8" "steel frame" woofer
- volledig magnetische afscherming om storing te voorkomen
- ingangs connectoren: XLR, TRS en ongebalanceerde RCA
- finegetuned voor gebruik met andere MR monitoren
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 19:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 15:41 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik was zelf ook even aan het kijken naar een setje KRK's alleen nu zit ik nog met een dilemma.

De RP8 word het sowieso niet aangezien deze veel te groot zijn voor mijn kamer.
Nu zat ik dus nog te twijfelen tussen de RP5 en RP6.
Is het verschil in lage tonen (dus de bass) duidelijk te horen, en kun je dus eigenlijk beter voor de RP6 dan de RP5 gaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 19:21 
 
Hardtraxx Veteran

Fonzerelli schreef:
Ik was zelf ook even aan het kijken naar een setje KRK's alleen nu zit ik nog met een dilemma.

De RP8 word het sowieso niet aangezien deze veel te groot zijn voor mijn kamer.
Nu zat ik dus nog te twijfelen tussen de RP5 en RP6.
Is het verschil in lage tonen (dus de bass) duidelijk te horen, en kun je dus eigenlijk beter voor de RP6 dan de RP5 gaan?


5 Komt net wat tekort vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 21:21 
 

Pioneer S-Z72, gigantisch oud, maar het geluid, de bass, de kracht die eruit komt is :bomb: :bomb:
Elk 100 watt dus vet genoeg voor op m'n kamer !
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bah, ik weet 't niet meer.. Heb nu een Logitech x-530 op mijn dj-set aangesloten maar vind 't geluid toch niet optimaal. Daar komt bij dat die subwoofer heel erg doordreunt hier in huis, zelfs als ik het volume van de sub niet op z'n laagst heb staan en het volume in het algemeen op erg laag heb staan. Dit vinden m'n ouders niks, en ik ook niet aangezien ik dan hier thuis minder kan draaien :P .

Wat is nou een goede oplossing, ik ga geen fortuin uitgeven aan geluid hier (dus geen KRK's, geen Dynaudio en Genelecs etc) maar ik vind zelfs 200 euro voor 2 monitoren al veel geld eigenlijk. Nu gaat het hier wel om het mixen, en niet om het produceren (!!).

Iemand tips hiervoor? Ik wil dus wel minder laag, zodat het niet door het huis heen dreunt, volgens mij los ik dat probleem al best op als ik geen losse sub meer heb. Maar ik wil toch graag hardstyle gaan draaien, en iedereen op 't forum weet dat dit natuurlijk het leuks is met een leuk volume + de bass :P .

Budget: 150 euro of minder. Iets duurder kan ik over na gaan denken, maar het is vooral dat het gewoon voor het draaien is en ik er geen fortuin aan uit wil geven :) .

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 20:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor het draaien denk ik dat je hiermee wel een eindje kan komen;
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Of mocht je een sub erbij willen;
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... rettyPhoto
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2012 22:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou eens op marktplaats gaan kijken.

Ik heb zelf voor 125 euro een heel mooi setje monitoren gekocht. En ik heb ze op standaards gezet ter oorhoogte. dan hoor je alles, incl de bass goed. maar dreunt het niet door naar andere kamers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 14:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sinds een uur heb ik de KRK RP6 met een Lexicon Alpha geluidskaart :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2012 20:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sinds een weekje nu de KRK RP6 G2 met daarbij de Yamaha Steinberg CI1 geluidskaart.
Had eerst de Samson StudioGT, gebruik ik nu voor men set.
Groot verschil qua geluidskwaliteit, KRK's klinken erg helder. Vooral gitaarmuziek vind ik er mooi op klinken zoals: Eagles - Hotel California of Dire Straits - Private Investigations,
En natuurlijk klink hardstyle er super lekker op, omdat de KRK's net ietsje meer laag geven :)
Erg tevreden tot nu toe!
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner