Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 11:00 
 
Artiest

Ja zou er niet over kunnen oordelen, heb nooit de dynaudio of genelec serie gehoord.
Maar met een spectrum analyzer zou iets zo enigszins nog te verhelpen zijn. Hoewel ik er zelf niet heel veel last van heb moet ik zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 13:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als je met de Spectrum analyzer naar je bass kijkt kan je eigenlijk niet de fout in gaan.. Zorgen dat je bass niet boven de -5 uitkomt, en vergelijk t met andere tracks... Maakt t niet zo heel veel uit hoe je monitor t laag weergeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 13:05 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Gister KRK RP 8 G2 binnen gekregen :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wie heeft er rp5's?

en kan zijn ervaringen ermee delen over het produceren van hardstyle (in een kleine kamer).

greetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 18:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke Nogmaals heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

nog een laatste vraag ;)

Skedoedelefloeps (lol), Jij hebt KRK's en maarten1410, Jij hebt Genelecs neem ik aan??

Dus mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie zelf over jullie monitoren (persoonlijke mening)?

ik hoop dat ik niet teveel vraag xd . Het gaat namelijk over een nogal flink bedrag dus dan wil ik gewoon zeker zijn van mijn zaak xd

Alvast heel erg bedankt!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 18:44 
 
Hardtraxxer

JannickF schreef:
wie heeft er rp5's?

en kan zijn ervaringen ermee delen over het produceren van hardstyle (in een kleine kamer).

greetz


uit opgenomen ervaringen hoor ik dat de krk rp 5 te weinig laag geeft, en toch beter kunt door sparen voor rp6.

zelf heb ik de rp8, in een niet zo grote kamer, en ze bevallen me toppie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 18:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
JannickF schreef:
wie heeft er rp5's?

en kan zijn ervaringen ermee delen over het produceren van hardstyle (in een kleine kamer).

greetz


uit opgenomen ervaringen hoor ik dat de krk rp 5 te weinig laag geeft, en toch beter kunt door sparen voor rp6.

zelf heb ik de rp8, in een niet zo grote kamer, en ze bevallen me toppie.


Dankjewel.

Weet iemand ook nog wat de grove verschillen zijn tussen de KRK RP6 en de KRK RP6 G2 ?

greeetz
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 19:05 
 
Artiest

De G2 is generatie 2 en is actief, de andere is dat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 19:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
De G2 is generatie 2 en is actief, de andere is dat niet.


nou ik ben dus aan het overleggen met iemand die zijn krk rp6's verkoopt (geen g2 dus)
en die zegt dat zijn krk's actief zijn, en ik ze dus gewoon op mn pc kan aansluiten eventueel.

en hoe zit het qua geluidsverschil tussen de g1 en g2
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 20:12 
 
Artiest

JannickF schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
De G2 is generatie 2 en is actief, de andere is dat niet.


nou ik ben dus aan het overleggen met iemand die zijn krk rp6's verkoopt (geen g2 dus)
en die zegt dat zijn krk's actief zijn, en ik ze dus gewoon op mn pc kan aansluiten eventueel.

en hoe zit het qua geluidsverschil tussen de g1 en g2



Als ze vierkant zijn zijn ze niet actief, maar de oude generatie en daarmee passief, maar ik denk niet dat hij die heeft en dat hij gewoon de G2 is vergeten en anders is het toch echt passief volgens mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 22:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
JannickF schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
De G2 is generatie 2 en is actief, de andere is dat niet.


nou ik ben dus aan het overleggen met iemand die zijn krk rp6's verkoopt (geen g2 dus)
en die zegt dat zijn krk's actief zijn, en ik ze dus gewoon op mn pc kan aansluiten eventueel.

en hoe zit het qua geluidsverschil tussen de g1 en g2



Als ze vierkant zijn zijn ze niet actief, maar de oude generatie en daarmee passief, maar ik denk niet dat hij die heeft en dat hij gewoon de G2 is vergeten en anders is het toch echt passief volgens mij.


het zijn wel de vierkante....raar verhaal dan.
Ben toch echt aan het twijfelen gewoon rp5's te kopen, aangezien ik ook hoor van mensen dat je er prima hardstyle mee kunt producen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 11:12 
 
Hardtraxxer

ik weet niet wat je nu hebt, maar als je nu bijv. een 5.1 setje hebt en overstapt naar krk heeft het weinig te maken met producen. ze kunnen even goed zijn, maar de krk geeft stukken beter geluid. maar dat zegt weinig over het producen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 12:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
ik weet niet wat je nu hebt, maar als je nu bijv. een 5.1 setje hebt en overstapt naar krk heeft het weinig te maken met producen. ze kunnen even goed zijn, maar de krk geeft stukken beter geluid. maar dat zegt weinig over het producen.


Onzin. Ik was ook altijd tevreden over mn Logitech 5.1 setje, maar als je overstapt naar KRK hoor je echt het verschil wel. De KRK heeft veel meer ''echt'' geluid en loepzuiver. Logitech vervormd het geluid eigenlijk een beetje zodat het mooier gaat klinken.

Dus als je echt gaat producen gaat dat niet met een Logitech 5.1 setje, maar heb je echt KRK's of andere studio monitoren nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 13:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
JannickF schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
De G2 is generatie 2 en is actief, de andere is dat niet.


nou ik ben dus aan het overleggen met iemand die zijn krk rp6's verkoopt (geen g2 dus)
en die zegt dat zijn krk's actief zijn, en ik ze dus gewoon op mn pc kan aansluiten eventueel.

en hoe zit het qua geluidsverschil tussen de g1 en g2



Als ze vierkant zijn zijn ze niet actief, maar de oude generatie en daarmee passief, maar ik denk niet dat hij die heeft en dat hij gewoon de G2 is vergeten en anders is het toch echt passief volgens mij.

Uhm Skedoedel, volgens mij verwar jij twee dingen. RP staat voor Rokit Powered, actief dus. De g2 is opnieuw ontworpen met die rondingen omdat dat beter geluid zou geven, maar is net als de g1 actief.

Jij bent in de war met het verschil tussen de RP6 en de R6 denk ik, want de R6 is de passieve versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 14:37 
 
Artiest

Ja dat klopt, maar ik dacht altijd dat de oude RP's ook passief waren, maar goed my bad ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 14:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
thedutchrages schreef:
ik weet niet wat je nu hebt, maar als je nu bijv. een 5.1 setje hebt en overstapt naar krk heeft het weinig te maken met producen. ze kunnen even goed zijn, maar de krk geeft stukken beter geluid. maar dat zegt weinig over het producen.


Onzin. Ik was ook altijd tevreden over mn Logitech 5.1 setje, maar als je overstapt naar KRK hoor je echt het verschil wel. De KRK heeft veel meer ''echt'' geluid en loepzuiver. Logitech vervormd het geluid eigenlijk een beetje zodat het mooier gaat klinken.

Dus als je echt gaat producen gaat dat niet met een Logitech 5.1 setje, maar heb je echt KRK's of andere studio monitoren nodig.


Ik heb nu inderdaad een x530 5.1 setje van logitech.. Ik merk vooral dat als ik een kick maak die ik hier vet vind klinken, die op mijn mp3 speler al veel slechter klinkt, en dit geld op elk ander setje waar ik hem luistter.

En met het goed kunnen hardstyle producen met rp5's bedoel ik letterlijk wat ik zeg, kan je goed hardstyle producen met de rp5's of is er te weinig laag.

ps. kan helaas nergens in de buurt een test afspraak maken, dus moet het echhhht hebben van onder andere jullie meningen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De RP5 is goed genoeg, licht er ook een beetje aan in wat voor een ruimte je zit. Ik zit op een grote zolder kamer vandaar dat ik voor de 6versie heb gekozen, die heeft net wat meer power etc.

Maar jongens die ik ken zitten op een hele kleine zolderkamer met de RP5 en daar is dat meer als genoeg, mede omdat ze het goed geïsoleerd hebben en een kleine ruimte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
De RP5 is goed genoeg, licht er ook een beetje aan in wat voor een ruimte je zit. Ik zit op een grote zolder kamer vandaar dat ik voor de 6versie heb gekozen, die heeft net wat meer power etc.

Maar jongens die ik ken zitten op een hele kleine zolderkamer met de RP5 en daar is dat meer als genoeg, mede omdat ze het goed geïsoleerd hebben en een kleine ruimte.


Mijn kamer is ongeveer 4.5 bij 3 meter. Als ik recht tegen de muur aan kijk ( van 4.5) dan loopt het dak van daar schuin naar onder.
Dus ik denk dat de rp5's prima zijn voor mijn ruimte:).

Dankjewel voor de info!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Refuze schreef:
De RP5 is goed genoeg, licht er ook een beetje aan in wat voor een ruimte je zit. Ik zit op een grote zolder kamer vandaar dat ik voor de 6versie heb gekozen, die heeft net wat meer power etc.

Maar jongens die ik ken zitten op een hele kleine zolderkamer met de RP5 en daar is dat meer als genoeg, mede omdat ze het goed geïsoleerd hebben en een kleine ruimte.


Mijn kamer is ongeveer 4.5 bij 3 meter. Als ik recht tegen de muur aan kijk ( van 4.5) dan loopt het dak van daar schuin naar onder.
Dus ik denk dat de rp5's prima zijn voor mijn ruimte:).

Dankjewel voor de info!


Hmm je zit dus ook op zolder, iets minder klein als mijn kamer. Ik kan door de schuine daken merken dat er op de ene plek in de kamer het geluid heel anders klinkt dan op een andere plek in de kamer. Dus als je de RP5 haalt zou ik of alles goed isoleren (bijv. met noppenschuim aan de muren) of toch minimaal voor de 6 versie gaan.

Maar het is ook een kwestie van hoe snel je tevreden bent met iets en hoe ver je wilt gaan komen met het producen.

Hoop dat je wat aan het advies hebt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
JannickF schreef:
Refuze schreef:
De RP5 is goed genoeg, licht er ook een beetje aan in wat voor een ruimte je zit. Ik zit op een grote zolder kamer vandaar dat ik voor de 6versie heb gekozen, die heeft net wat meer power etc.

Maar jongens die ik ken zitten op een hele kleine zolderkamer met de RP5 en daar is dat meer als genoeg, mede omdat ze het goed geïsoleerd hebben en een kleine ruimte.


Mijn kamer is ongeveer 4.5 bij 3 meter. Als ik recht tegen de muur aan kijk ( van 4.5) dan loopt het dak van daar schuin naar onder.
Dus ik denk dat de rp5's prima zijn voor mijn ruimte:).

Dankjewel voor de info!


Hmm je zit dus ook op zolder, iets minder klein als mijn kamer. Ik kan door de schuine daken merken dat er op de ene plek in de kamer het geluid heel anders klinkt dan op een andere plek in de kamer. Dus als je de RP5 haalt zou ik of alles goed isoleren (bijv. met noppenschuim aan de muren) of toch minimaal voor de 6 versie gaan.

Maar het is ook een kwestie van hoe snel je tevreden bent met iets en hoe ver je wilt gaan komen met het producen.

Hoop dat je wat aan het advies hebt!


Nou ik wil zover mogenlijk komen natuurlijk!
Maar ik wil gewoon fatsoendelijk kicks/effects kunnen maken waar bass aan te pas komt, zonder dat ik iets niet hoor. Ik weet dat ik het met rp6'jes zeker heb, maar dat is weer 150euro meer en betekent nog 2maanden langer sparen waarschijnlijk (want wil ook nog uitgaan in de vakantie).
Echt een lastig verhaal. Verder is het isoleren ook weer een duur verhaal, wat als ik waarschijnlijk lang moet gaan uitstellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dan zou ik als ik jouw was voor de 6 versie gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.

En dan drink je toch een paar biertjes minder? Ik heb ook een periode gehad dat ik wat minder uitging maar alsnog reuze gezellig had hoor, niet alles hoeft duur te zijn, licht natuurlijk aan jezelf. En achteraf ben je blij want je hebt je spul eerder bij elkaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
Dan zou ik als ik jouw was voor de 6 versie gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.

En dan drink je toch een paar biertjes minder? Ik heb ook een periode gehad dat ik wat minder uitging maar alsnog reuze gezellig had hoor, niet alles hoeft duur te zijn, licht natuurlijk aan jezelf. En achteraf ben je blij want je hebt je spul eerder bij elkaar.


Denk dat ik dat maar ga doen dan... heb ik teminste geen spijt.
Nu komt vraag 2 ^^.
Omdat ik ook moet sparen voor een externe geluidskaart is het heeeeel erg om tijdelijk de 6'jes met een aux>rca converter en rca kabels aan te sluiten op mijn intern kaartje?
In iedergeval alvast bedankt voor de vele (snelle) antwoorden.

jannick
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 16:08 
 
Hardtraxx Veteran

JannickF schreef:
Refuze schreef:
Dan zou ik als ik jouw was voor de 6 versie gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.

En dan drink je toch een paar biertjes minder? Ik heb ook een periode gehad dat ik wat minder uitging maar alsnog reuze gezellig had hoor, niet alles hoeft duur te zijn, licht natuurlijk aan jezelf. En achteraf ben je blij want je hebt je spul eerder bij elkaar.


Denk dat ik dat maar ga doen dan... heb ik teminste geen spijt.
Nu komt vraag 2 ^^.
Omdat ik ook moet sparen voor een externe geluidskaart is het heeeeel erg om tijdelijk de 6'jes met een aux>rca converter en rca kabels aan te sluiten op mijn intern kaartje?
In iedergeval alvast bedankt voor de vele (snelle) antwoorden.

jannick

nee hoor, heb ook geloof bijna een jaar zonder externe kaart me monitoren aangesloten. is geen probleem, maar als je het kan betalen zou ik het zeker doen. krijg je veel helderder geluid van :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 16:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Refuze schreef:
Dan zou ik als ik jouw was voor de 6 versie gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.

En dan drink je toch een paar biertjes minder? Ik heb ook een periode gehad dat ik wat minder uitging maar alsnog reuze gezellig had hoor, niet alles hoeft duur te zijn, licht natuurlijk aan jezelf. En achteraf ben je blij want je hebt je spul eerder bij elkaar.


Denk dat ik dat maar ga doen dan... heb ik teminste geen spijt.
Nu komt vraag 2 ^^.
Omdat ik ook moet sparen voor een externe geluidskaart is het heeeeel erg om tijdelijk de 6'jes met een aux>rca converter en rca kabels aan te sluiten op mijn intern kaartje?
In iedergeval alvast bedankt voor de vele (snelle) antwoorden.

jannick


Heb je geen versterker ergens staan? De 6 versie is er namelijk ook passief en dat scheelt je d8 ik 150 Euro.
Ik heb namelijk de KRK RP6 aangesloten op een goede Pioneer versterker en de versterker weer aangesloten op de PC. Scheelde me 150 Euro in het aankoopbedrag van de KRK's (Passief is goedkoper) en scheelde me 120 Euro voor een USB geluidskaart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 17:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
JannickF schreef:
Refuze schreef:
Dan zou ik als ik jouw was voor de 6 versie gaan. Dan weet je zeker dat je goed zit.

En dan drink je toch een paar biertjes minder? Ik heb ook een periode gehad dat ik wat minder uitging maar alsnog reuze gezellig had hoor, niet alles hoeft duur te zijn, licht natuurlijk aan jezelf. En achteraf ben je blij want je hebt je spul eerder bij elkaar.


Denk dat ik dat maar ga doen dan... heb ik teminste geen spijt.
Nu komt vraag 2 ^^.
Omdat ik ook moet sparen voor een externe geluidskaart is het heeeeel erg om tijdelijk de 6'jes met een aux>rca converter en rca kabels aan te sluiten op mijn intern kaartje?
In iedergeval alvast bedankt voor de vele (snelle) antwoorden.

jannick


Heb je geen versterker ergens staan? De 6 versie is er namelijk ook passief en dat scheelt je d8 ik 150 Euro.
Ik heb namelijk de KRK RP6 aangesloten op een goede Pioneer versterker en de versterker weer aangesloten op de PC. Scheelde me 150 Euro in het aankoopbedrag van de KRK's (Passief is goedkoper) en scheelde me 120 Euro voor een USB geluidskaart.


Bedankt voor de tip, maar helaas heb geen versterker hier staan.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner