Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 21:06 
 
Hardtraxxer

ik heb dynaudio bm5a mk2 wat en geluid zit daar in zeg :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2012 00:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb de Yamaha HS80, top dingen zeg. In mijn ogen geven die yamaha's een vele zuiverdere mix dan Krk's weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 21:58 
 
Hardtraxx Newbie

Hee kerels,

Ik heb een vraagje..
Ik wil nieuwe speakers gaan kopen, en mijn oog is gevallen op krk's,
nu zit ik te twijfelen of ik de krk rp 6 + subwoofer van krk(10) of de krk rp 8 of eventueel + subwoofer wil aanschaffen.
M'n kamer is ongv. 4 bij 4 maar ik hou van een goed geluid!
Mijn muziek keuze is voornamelijk Hardstyle en House en het gebruik is meer om te draaien voor thuis gebruik of een klein feestje.
Heb nu een logitech Z-5500 set bij mn computer staan en dat gaat al best flink qua geluid, zou ik deze set kunnen vergelijken met een type krk?
Om het geld verschil ligt het niet want die 80 euro duurder per set zou ik niet wakker van liggen.. als er maar goed geluid uit komt!.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 22:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dj Confidence schreef:
Hee kerels,

Ik heb een vraagje..
Ik wil nieuwe speakers gaan kopen, en mijn oog is gevallen op krk's,
nu zit ik te twijfelen of ik de krk rp 6 + subwoofer van krk(10) of de krk rp 8 of eventueel + subwoofer wil aanschaffen.
M'n kamer is ongv. 4 bij 4 maar ik hou van een goed geluid!
Mijn muziek keuze is voornamelijk Hardstyle en House en het gebruik is meer om te draaien voor thuis gebruik of een klein feestje.
Heb nu een logitech Z-5500 set bij mn computer staan en dat gaat al best flink qua geluid, zou ik deze set kunnen vergelijken met een type krk?
Om het geld verschil ligt het niet want die 80 euro duurder per set zou ik niet wakker van liggen.. als er maar goed geluid uit komt!.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen.


Ik heb niet zo heel veel verstand van KRK, maar ik weet wel dat een subwoofer overkill is in een kamer van 4x4. Totaal onnodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2012 23:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sub lijkt me onnodig in jou geval. Heb zelf de rp6g2 en mijn kamer is wat groter, maar ik heb hier meer dan genoeg bas. Overkill is helemaal niet chill!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 10:18 
 
Hardtraxx Newbie

The Indicator schreef:
Sub lijkt me onnodig in jou geval. Heb zelf de rp6g2 en mijn kamer is wat groter, maar ik heb hier meer dan genoeg bas. Overkill is helemaal niet chill!


Oke dan ga ik daar ook vanuit... ik wou zoiezo pas eerst de monitoren aanschaffen en later eventueel pas de sub.
Ik ga eens een winkel zoeken in de buurt die alle 2 de krk's heeft staan om het een beetje te kunnen beluisteren..
De krk rp 6 lijkt erg aantrekkelijk vanwege de ruimte etc.. maar als ik bijv beneden in de huiskamer of iets dergelijks zal willen draaien, ben ik bang dat ik toch wat power te kort kom..
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 14:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dj Confidence schreef:
Mijn muziek keuze is voornamelijk Hardstyle en House en het gebruik is meer om te draaien voor thuis gebruik of een klein feestje.

Persoonlijk vind ik het totale geldverspilling om dure studiomonitoren te kopen voor het draaien. En de waarvoor je de monitoren wil gebruiken zijn ook 2 totaal verschillende doeleinden, want studiomonitoren zijn niet gemaakt om hard muziek op te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 18:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dj Confidence schreef:
The Indicator schreef:
Sub lijkt me onnodig in jou geval. Heb zelf de rp6g2 en mijn kamer is wat groter, maar ik heb hier meer dan genoeg bas. Overkill is helemaal niet chill!


Oke dan ga ik daar ook vanuit... ik wou zoiezo pas eerst de monitoren aanschaffen en later eventueel pas de sub.
Ik ga eens een winkel zoeken in de buurt die alle 2 de krk's heeft staan om het een beetje te kunnen beluisteren..
De krk rp 6 lijkt erg aantrekkelijk vanwege de ruimte etc.. maar als ik bijv beneden in de huiskamer of iets dergelijks zal willen draaien, ben ik bang dat ik toch wat power te kort kom..


Heb mijn RP6's vorig jaar bij mijn examenfeest in de tuin gezet. Als ik ze vol open had moesten mensen op briefjes gaan schrijven om elkaar te verstaan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 20:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

100 per stuk(ik overdreef wel een beetje natuurlijk, maar voor een beetje huiskamer zijn ze genoeg)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 20:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Poeh, ik heb ze nog niet kunnen testen in een huiskamer. Maar had 15 meter tent en ongeveer 35 man in de tent en dat ging perfect.

Misschien moet je ze eens ergens gaan testen! Weet je wat het is, studiomonitoren zijn eigenlijk ook niet echt gemaakt voor draaien, eerder voor produceren. Daarom heten ze ook studiomonitoren -.- . Als je echt geluid wilt hebben voor te draaien zou ik afzien van KRK's en kijken naar een goede geluidset. Ik zag dat je nog vroeg of je krk kon vergelijken met Logitech. Echt niet. Heb zelf een setje logitechs gehad maar KRK's gaan echt veeeel harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoeveel watt zegt ook niet alles over het volume, het gaat ook om de gevoeligheid. Je kunt wel een 100watt speaker hebben maar als de gevoeligheid lager ligt dan die van een 90watt, dan kan die van 90watt nog wel eens harder klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2012 11:41 
 
Hardtraxx Newbie

The Indicator schreef:
Dj Confidence schreef:
The Indicator schreef:
Sub lijkt me onnodig in jou geval. Heb zelf de rp6g2 en mijn kamer is wat groter, maar ik heb hier meer dan genoeg bas. Overkill is helemaal niet chill!


Oke dan ga ik daar ook vanuit... ik wou zoiezo pas eerst de monitoren aanschaffen en later eventueel pas de sub.
Ik ga eens een winkel zoeken in de buurt die alle 2 de krk's heeft staan om het een beetje te kunnen beluisteren..
De krk rp 6 lijkt erg aantrekkelijk vanwege de ruimte etc.. maar als ik bijv beneden in de huiskamer of iets dergelijks zal willen draaien, ben ik bang dat ik toch wat power te kort kom..


Heb mijn RP6's vorig jaar bij mijn examenfeest in de tuin gezet. Als ik ze vol open had moesten mensen op briefjes gaan schrijven om elkaar te verstaan ;)


Ik heb toch maar de rp8 besteld omdat ik naar een winkel ben gegaan om ze te beluisteren, en ik vond dat de rp8 veel voller & beter klonk. Nu dat ik ze thuis heb staan heb ik echt geen spijt!,Ik ga nog wel een subwoofer bestellen omdat dat toch echt wel nodig is.

Heb mijn RP6's vorig jaar bij mijn examenfeest in de tuin gezet. Als ik ze vol open had moesten mensen op briefjes gaan schrijven om elkaar te verstaan
Ik vind dat je niet moet gaan overdrijven, ik heb de Rp8 2x op een kamer staan van ongv. 4x4 kamertje en t geluid wat eruit komt zou de rp6 nartuurlyk nooit halen en dat zou echt te min zijn!. De Krk Rp6 klinkt toch minder en ik zou ook iedereen de rp8 aanraden. Als je een klein kamertje hebt kun je altijd je volume aanpassen,
beter over vermogen dan te weinig, en in een grotere ruimte is het geluid van de krk rp8 ook erg goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2012 00:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Misschien is dat je probleem. Je zet ze veel te hard in een kleine ruimte, wat niet goed voor je oren is :).

Nee 4 bij 4 is de rp6 meer dan genoeg. Maar het is niet mijn geld, maar jouw geld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 15:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een subwoofer is combinatie met een set RP8 dus volstrekt overbodig. Voor het produceren is het sowieso al een slechte zaak want je geluid klinkt dan verre van eerlijk. Maarja.

The Indicator schreef:
Maar het is niet mijn geld, maar jouw geld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 00:58 
 
Hardtraxx Newbie

Ik snap niet waarom iederheen het hier heeft over bass. Ikzelf heb KRK RP6 G2 en deze zijn erg zuiver. Wat ik veel belangrijker vind dan veel bass. In deze monitoren zit genoeg laag en genoeg hoog. Als je op deze monitoren geen fouten hoort, dan hoor je dit ook niet in een discotheek. Als je een kamer hebt van normaal formaat ( 4x6 ofzo ) dan zijn de KRK RP6 G2 meer dan voldoende, en nog betaalbaar ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2012 14:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Moet er wel ff bij zeggen dat de KRK's nou niet echt zuiver zijn... Zeker het mid bij de KRK's is aangedikt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2012 20:34 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Moet er wel ff bij zeggen dat de KRK's nou niet echt zuiver zijn... Zeker het mid bij de KRK's is aangedikt ;)


Als je het vergelijk met genelics wel ja. Dit is vooral belangrijk bij het produceren. Voor het draaien zijn deze monitoren meer dan geschikt vind ikzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2012 20:08 
 
Hardtraxx Newbie

Pas geleden had ik laten weten de krk rp8 gekocht te hebben, inmiddels heb ik deze ingerolen voor de vxt 8.
Het verschil hoor je natuurlyk heel erg goed!, erg goede monitoren!

Alleen weet er iemand hoe je het beste de krk kan afstellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 05:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb voor het draaien nu 2 witte KRK RP6 G2 monitoren staan en een KRK RP10s Subwoofer (die overigens te koop staat) en dat werkt perfect. Voor het produceren neig ik toch wel om straks voor de genelecs te gaan :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2012 22:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Black Sunrise schreef:
Heb voor het draaien nu 2 witte KRK RP6 G2 monitoren staan en een KRK RP10s Subwoofer (die overigens te koop staat) en dat werkt perfect. Voor het produceren neig ik toch wel om straks voor de genelecs te gaan :innocent:

Ik snap nog steeds niet waarom je je oude monitoren hebt weggedaan terwijl je op dat moment nog niks anders had :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2012 16:16 
 
Hardtraxxer

Welke speakers kan ik het best kopen om gewoon Hardstyle aftespelen.. Niet te mixen of producen etc!
graag niet te duur maar wel goed :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2012 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

peejay56 schreef:
Welke speakers kan ik het best kopen om gewoon Hardstyle aftespelen.. Niet te mixen of producen etc!
graag niet te duur maar wel goed :woot:


Voor wat dan? Gewoon vanachter je PC? Of in je auto?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 11:32 
 
Hardtraxxer

G1LL schreef:
peejay56 schreef:
Welke speakers kan ik het best kopen om gewoon Hardstyle aftespelen.. Niet te mixen of producen etc!
graag niet te duur maar wel goed :woot:


Voor wat dan? Gewoon vanachter je PC? Of in je auto?



gewoon voor PC!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

peejay56 schreef:
gewoon voor PC!


Ik denk dat zoiets wel moet volstaan! http://www.zdnet.be/reviews/115317/jbl-creature-iii/
Ik heb ze zelf ook (de oude versie) en die zijn naar mijn mening perfect om ontspannen en op een lekker volume naar hardstyle te luisteren. Bovendien doet die woofer echt hard zijn best! Als je in een kamer van om en bij de 25m2 zit dan zouden deze speakers perfect tot hun recht moeten komen! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 23:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet hoe de situatie bij jou thuis is. Maar ik denk, zo is het iig bij mij. Dat dat geen goeie subwoofer voor je is. Aangezien hij naar de grond richt gaat het heel erg doorklinken in de rest van het huis. Een subwoofer die naar voren richt lijkt mij beter.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner