Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 20:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alesis active M1 520 MKII
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2011 20:47 
 
Hardtraxx Addict

Yeah Krk's rp6 silver edition vandaag binnen gehad! Bots wat een geluid komt daaruit! Toch heel wat anders als een goedkoop logitech setje :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo Hardtraxx...

Ik ben binnenkort van plan om monitoren aan te schaffen voor het produceren van hardstyle. Ik ben mijn standaard Creative speakertjes een beetje zat. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende monitoren:

KRK VXT 8:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Genelec 8030
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

of misschien de Genelec 8040, maar dan zou ik even door moeten sparen xd

Over beide merken heb ik veel goede dingen gehoord, maar welke is de beste?

Zou iemand mij wat advies kunnen geven welke ik het beste aan zou kunnen schaffen? en waarom??

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2011 03:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sinds kort KRK RP-5jes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 20:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb deze jongeuh!

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
xd

maar ik ben dus aan het kijken voor 2 goede actieve monitoren, meer voor het producen. Heb nu ook wel aardig set, maar die is wel aan z'n eind en gaat volgens mij maar tot 70hz. Wat voor bereik moet ie toch wel hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 21:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Ik heb deze jongeuh!

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
xd

maar ik ben dus aan het kijken voor 2 goede actieve monitoren, meer voor het producen. Heb nu ook wel aardig set, maar die is wel aan z'n eind en gaat volgens mij maar tot 70hz. Wat voor bereik moet ie toch wel hebben?

De onderste gehoorgrens van de gemiddelde mens is ca. 20 hz. Maar ook vanaf daar hoor je toch niet zo veel. Rond de 40 hz lijkt me fatsoenlijk, als ze hoger gaan dan 65 ofzo wil je denk ik een sub erbij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 22:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hidde schreef:
Rawbin schreef:
Ik heb deze jongeuh!

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
xd

maar ik ben dus aan het kijken voor 2 goede actieve monitoren, meer voor het producen. Heb nu ook wel aardig set, maar die is wel aan z'n eind en gaat volgens mij maar tot 70hz. Wat voor bereik moet ie toch wel hebben?

De onderste gehoorgrens van de gemiddelde mens is ca. 20 hz. Maar ook vanaf daar hoor je toch niet zo veel. Rond de 40 hz lijkt me fatsoenlijk, als ze hoger gaan dan 65 ofzo wil je denk ik een sub erbij.

Bass moet je niet horen, die moet je... dat dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 23:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Morgen heb ik KRK RP8 G2 :yay: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 11:12 
 
Hardtraxxer

Festuca schreef:
Morgen heb ik KRK RP8 G2 :yay: :clap:


wees niet te snel blij, bij mij duurde het ook een aantal dagen. maar dat zou wel alleen bij mij zijn! :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 12:42 
 
Hardtraxxer

RedRiver67 schreef:
Hallo Hardtraxx...

Ik ben binnenkort van plan om monitoren aan te schaffen voor het produceren van hardstyle. Ik ben mijn standaard Creative speakertjes een beetje zat. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende monitoren:

KRK VXT 8:
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

Genelec 8030
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html

of misschien de Genelec 8040, maar dan zou ik even door moeten sparen xd

Over beide merken heb ik veel goede dingen gehoord, maar welke is de beste?

Zou iemand mij wat advies kunnen geven welke ik het beste aan zou kunnen schaffen? en waarom??

Alvast bedankt!


Het zijn alle 2 best aardige opties! De KRK VXT8 zal alleen wat meer laag weergeven tov de 8030. Als je niet heel erg haast heb met aanschaffen zou ik toch voor de 8040 gaan, omdat die ook wat dieper gaan in het laag en je daarna niet snel meer hoeft up te graden.... En ik zou als ik jou was ook zeker kijken naar Dynaudio.....De BM6a MKII daarvan voornamelijk, is in dat prijssegment een van de eerlijkere speakers.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 13:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Dynaudio en Genelec zijn vrij neutrale monitoren. De KRK's geven inderdaad het laag te goed weer.
Vet om te luisteren, maar lastig voor de afmix van je producties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 13:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Catatonic Overload schreef:

Vet om te luisteren, maar lastig voor de afmix van je producties.





been there, done that, vreselijk kut :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 13:55 
 
Artiest

Catatonic Overload schreef:
Dynaudio en Genelec zijn vrij neutrale monitoren. De KRK's geven inderdaad het laag te goed weer.
Vet om te luisteren, maar lastig voor de afmix van je producties.


Valt anders reuze mee, hij heeft het hier denk ik eerder over het feit dat de KRK veel meer lage frequenties erbij pakt t.o.v. de genelec.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Catatonic Overload schreef:
Dynaudio en Genelec zijn vrij neutrale monitoren. De KRK's geven inderdaad het laag te goed weer.
Vet om te luisteren, maar lastig voor de afmix van je producties.


Valt anders reuze mee, hij heeft het hier denk ik eerder over het feit dat de KRK veel meer lage frequenties erbij pakt t.o.v. de genelec.

Nou een Genelec of een Dynaudio zijn toch nog net wat eerlijker in geluid. Ik werk hier op mijn werk met de 8030 en 8040 en de KRK's kennen ik uit het verleden maar ik zou direct voor de Genelec's kiezen.

Dynaudio ken ik alleen uit de high-end homecinema maar dat klinkt echt rete lekker! Ik zou inderdaad gaan kijken naar de 8040 of een speaker uit de BM serie van Dynaudio.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 16:56 
 
Artiest

Genelec en Dynaudio zijn kwalitatief net dat stapje hoger ja, maar probleem is bij die Genelec die mist gewoon veel meer laag tegenover de VXT 8 in dat geval. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Genelec en Dynaudio zijn kwalitatief net dat stapje hoger ja, maar probleem is bij die Genelec die mist gewoon veel meer laag tegenover de VXT 8 in dat geval. :thumbup:

Klopt klopt, maar het gaat om het meest natuurlijke geluid. Als een KRK téveel laag geeft... Maar zo goed ken ik de KRK dus niet helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 20:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke heel erg bedankt voor jullie meningen!!! :thumbsup:

Maar over de KRK's: Teveel laag zeggen jullie. Is dat erg? ik zou me best voor kunnen stellen dat lekker veel laag misschien alleen maar beter klinkt?

En wat bedoelen jullie precies met ''eerlijk'' geluid? dat het geluid zuiverder is en/of dat het beter weergegeven wordt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 20:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RedRiver67 schreef:
wat bedoelen jullie precies met ''eerlijk'' geluid? dat het geluid zuiverder is en/of dat het beter weergegeven wordt?

Als je gaat produceren wil je dat je monitoren het geluid laten horen zoals het echt is. Zo, natuurlijk en eerlijk mogelijk.

Stel dat je monitoren hebt die te veel laag geven, dan klinkt het op je monitoren misschien goed en precies zoals je wilt, maar kun je op andere systemen ineens te weinig laag krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 21:38 
 
Artiest

Maarja als iemand een monitor van 54Hz min gewend is en dan een monitor van 40Hz hoort hoeft dat niet zozeer teveel laag te zijn. Het is gewoon een monitor die meer lage frequenties weergeeft en je hoort dus dingen die je bij de andere monitoren niet hoort.
Dus de vraag is dan maar, is het een "illusie" en denk je gewoon dat het teveel laag is omdat er meer laag wordt weergegeven of is het echt teveel laag.
Spreek uit eigen ervaring dat ik de KRK eerlijk geluid vind weergeven, geen idee hoe ze het doen in vergelijking tot de Dynaudio of Genelec overigens. VXT heeft meer bereik en dat is toch mede de reden waardoor ik hem koos, plus dat ik krk persoonlijk lekker geluid vind (krk rp6 had ik hiervoor).
En als je met een spectrum analyzer werkt zou je in principe niet al teveel last hebben van het feit of het teveel of te weinig bass weer geeft. Dan zou je op gehoor, maar ook op het oog aanpassingen kunnen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt, maar je hebt een verschil tussen te veel en meer bass weergeven. Wat jij zegt is dat de KRK meer bereik heeft, dan kun je dus meer bass horen. Maar zoals ik hiervoor steeds leest gaat het over te veel en dus een hardere bass qua volume uit de KRK. Maar ik kom dan toch wat ervaring te kort omdat ik de Genelecs gewend ben en niet een KRK om echt een goed oordeel te kunnen geven.

Het klopt trouwens wel dat waarneer je monitor een groter bereik heeft, het ook als te veel bass kan klinken maar ik denk niet dat het mega veel uit maakt als je ze vergelijkt. En inderdaad, gebruik een spectrum bij het produceren/afmixen maar dat zou bij je standaard lay-out moeten horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Maarja als iemand een monitor van 54Hz min gewend is en dan een monitor van 40Hz hoort hoeft dat niet zozeer teveel laag te zijn. Het is gewoon een monitor die meer lage frequenties weergeeft en je hoort dus dingen die je bij de andere monitoren niet hoort.
Dus de vraag is dan maar, is het een "illusie" en denk je gewoon dat het teveel laag is omdat er meer laag wordt weergegeven of is het echt teveel laag.
Spreek uit eigen ervaring dat ik de KRK eerlijk geluid vind weergeven, geen idee hoe ze het doen in vergelijking tot de Dynaudio of Genelec overigens. VXT heeft meer bereik en dat is toch mede de reden waardoor ik hem koos, plus dat ik krk persoonlijk lekker geluid vind (krk rp6 had ik hiervoor).
En als je met een spectrum analyzer werkt zou je in principe niet al teveel last hebben van het feit of het teveel of te weinig bass weer geeft. Dan zou je op gehoor, maar ook op het oog aanpassingen kunnen doen.


met teveel laag worden niet het aantal frequenties bedoelt, maar hoeveel db de bass afwijkt van hoe het echt is,
bij te veel laag zal de speaker meer db bass geven dan het echt is, bij te weinig laag, minder db bass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:22 
 
Artiest

SoundHound schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Maarja als iemand een monitor van 54Hz min gewend is en dan een monitor van 40Hz hoort hoeft dat niet zozeer teveel laag te zijn. Het is gewoon een monitor die meer lage frequenties weergeeft en je hoort dus dingen die je bij de andere monitoren niet hoort.
Dus de vraag is dan maar, is het een "illusie" en denk je gewoon dat het teveel laag is omdat er meer laag wordt weergegeven of is het echt teveel laag.
Spreek uit eigen ervaring dat ik de KRK eerlijk geluid vind weergeven, geen idee hoe ze het doen in vergelijking tot de Dynaudio of Genelec overigens. VXT heeft meer bereik en dat is toch mede de reden waardoor ik hem koos, plus dat ik krk persoonlijk lekker geluid vind (krk rp6 had ik hiervoor).
En als je met een spectrum analyzer werkt zou je in principe niet al teveel last hebben van het feit of het teveel of te weinig bass weer geeft. Dan zou je op gehoor, maar ook op het oog aanpassingen kunnen doen.


met teveel laag worden niet het aantal frequenties bedoelt, maar hoeveel db de bass afwijkt van hoe het echt is,
bij te veel laag zal de speaker meer db bass geven dan het echt is, bij te weinig laag, minder db bass.


Dat snap ik, maar ik geef alleen aan dat als je niet gewend bent 40 tot 55 hz te horen er een wereld voor je open gaat als je het wel hoort. Dus of de vraag dan is je echt meer baas hebt qua volume, of alleen meer frequentie weergave.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja precies! :thumbup: Ben het verder ook volledig met je eens hoor haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja had ik ook toen ik nieuwe monitoren kocht. had eerst van die goedkope usb monitoren en nu iets van alesis. bijna 30hz lager kwamen ze. klonk zo goddelijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2011 22:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
SoundHound schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Maarja als iemand een monitor van 54Hz min gewend is en dan een monitor van 40Hz hoort hoeft dat niet zozeer teveel laag te zijn. Het is gewoon een monitor die meer lage frequenties weergeeft en je hoort dus dingen die je bij de andere monitoren niet hoort.
Dus de vraag is dan maar, is het een "illusie" en denk je gewoon dat het teveel laag is omdat er meer laag wordt weergegeven of is het echt teveel laag.
Spreek uit eigen ervaring dat ik de KRK eerlijk geluid vind weergeven, geen idee hoe ze het doen in vergelijking tot de Dynaudio of Genelec overigens. VXT heeft meer bereik en dat is toch mede de reden waardoor ik hem koos, plus dat ik krk persoonlijk lekker geluid vind (krk rp6 had ik hiervoor).
En als je met een spectrum analyzer werkt zou je in principe niet al teveel last hebben van het feit of het teveel of te weinig bass weer geeft. Dan zou je op gehoor, maar ook op het oog aanpassingen kunnen doen.


met teveel laag worden niet het aantal frequenties bedoelt, maar hoeveel db de bass afwijkt van hoe het echt is,
bij te veel laag zal de speaker meer db bass geven dan het echt is, bij te weinig laag, minder db bass.


Dat snap ik, maar ik geef alleen aan dat als je niet gewend bent 40 tot 55 hz te horen er een wereld voor je open gaat als je het wel hoort. Dus of de vraag dan is je echt meer baas hebt qua volume, of alleen meer frequentie weergave.


ah oke, beide ;) haha
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner