Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 19:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik zit nog te twijfelen tussen rp6 g2 en rp8 zit er veel verschil in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 19:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Festuca schreef:
Ik zit nog te twijfelen tussen rp6 g2 en rp8 zit er veel verschil in?



Ga naar een grote zaak neem een CD mee die je goed kent en luister ze gewoon. Vinden ze echt niet erg, ik heb denk ik 1.5 uur gestaan bij Feedback hier in Rotterdam schakelen tussen de 5 en de 6. Tis uiteindelijk de 6 geworden met de 10" Sub.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2011 23:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Krijg vrijdag de KRK RP6 binnen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 11:31 
 
Hardtraxxer

ik heb nooit de rp6 gehoord.

maar over de rp8 ben ik zeeeeeeekeer tevreden. ze gaan ook erg hard, en ook al staat je volume op maximaal het verliest geen kwaliteit, en je word echt weg geblazen!

Zeker een aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 15:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
ik heb nooit de rp6 gehoord.

maar over de rp8 ben ik zeeeeeeekeer tevreden. ze gaan ook erg hard, en ook al staat je volume op maximaal het verliest geen kwaliteit, en je word echt weg geblazen!

Zeker een aanrader!


Wie zet het volume va de RP8 nou op maximaal? :P Ik ga denkik de RP6 nog geen eens op maximaal gebruiken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 16:02 
 
Artiest

Maximaal volume dan krijg je spontaan de EHEC bacterie binnen... wie doet dat idd xD
Ik heb nog nooit iets op vol volume hier gehad... :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 16:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

3 kwart op de rp6g2 doet al pijn xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rp8 op maximaal... :oh:


zelfs bij mijn tannoys 501a op 70% zou het frame van het dak hier al in elkaar zakken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
rp8 op maximaal... :oh:


zelfs bij mijn tannoys 501a op 70% zou het frame van het dak hier al in elkaar zakken xd


over die tannoys, blijken hele goeie monitoren te zijn. maar het frequentiebereik gaat neit zo super laag. heb je nooi het gevoel dat je laag mist? of heb je een subwoofer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 17:14 
 
Artiest

Bij het bereik van Tannoy's goedkopere monitoren zul je zeker wel laag missen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

das jammer. dan maar iets anders nemen want een subwoofer erbij is al snel 300 euro meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 17:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb geen subwoofer

het gaat tot 64Hz, waarna de lagere minder luid worden weergegeven

ik mis het zelf niet, vooral omdat bij hardstyle 20-60hz in vele mindere mate worden gebruikt dan bij bijv. hiphop / house / trance (korte stomp kicks, hardstyle heeft decaykicks)

de bass van de hardstyle van tegenwoordig zit vooral tussen +-80 en 250hz

ik luister ook veel trance en daar mis ik de lagere frequenties ook niet
maarja, het is een kwestie van smaak, luister anders eens in een winkel, of lees veel reviews op het internet
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 18:15 
 
Artiest

Je mist toch aardig wat hoor, heel veel HS tracks hebben een aardige piek zo rond de 50Hz namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 18:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Inderdaad hardstyle heeft voornamelijk pieken tussen 46-68 hertz. Bij 80 hz zit je al aan een redelijk hoog gepitchde kick :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 18:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hmm, iig mis ik de frequenties niet, mijn producties klinken overal hetzelfde

volgens mij lopen eq's ook op een logaritmische schaal, dus als alle frequenties hetzelfde volume hebben worden de pieken op een eq hoger naarmate de frequenties dalen (dat klonk ubergeeky :O)
dus dat die piek die je ziet, wel meevalt qua volume gebruik
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2011 23:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alesis m1 MKII actieve monitoren setje voor 130e. Doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 13:16 
 
Hardtraxxer

haha het maximale was puur om even te testen. heb ze ook niet zo hard gehad langer dan 5 seconde.

ik heb de krk op me slaap kamer staan. de muur tegenover de boxen is de muur van de hal, toen ik hem redelijk hard zette vielen er al potjes enzo om die op de schouw stonden achter de muur. dat zegt genoeg over de rp8 :)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
haha het maximale was puur om even te testen. heb ze ook niet zo hard gehad langer dan 5 seconde.

ik heb de krk op me slaap kamer staan. de muur tegenover de boxen is de muur van de hal, toen ik hem redelijk hard zette vielen er al potjes enzo om die op de schouw stonden achter de muur. dat zegt genoeg over de rp8 :)!

Ik mag hopen dat je weet dat je elke speaker in moet spelen voordat je er uberhaupt meer geluid doorheen knalt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
thedutchrages schreef:
haha het maximale was puur om even te testen. heb ze ook niet zo hard gehad langer dan 5 seconde.

ik heb de krk op me slaap kamer staan. de muur tegenover de boxen is de muur van de hal, toen ik hem redelijk hard zette vielen er al potjes enzo om die op de schouw stonden achter de muur. dat zegt genoeg over de rp8 :)!

Ik mag hopen dat je weet dat je elke speaker in moet spelen voordat je er uberhaupt meer geluid doorheen knalt?


nog nooit op zijn hardst gezet maar ook nog nooit gehoord van inspelen. betekend dat gewoon dat je eerst een tijdje er rustig mee moet afspelen en je dan gewoon kan opbouwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 18:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
thedutchrages schreef:
haha het maximale was puur om even te testen. heb ze ook niet zo hard gehad langer dan 5 seconde.

ik heb de krk op me slaap kamer staan. de muur tegenover de boxen is de muur van de hal, toen ik hem redelijk hard zette vielen er al potjes enzo om die op de schouw stonden achter de muur. dat zegt genoeg over de rp8 :)!

Ik mag hopen dat je weet dat je elke speaker in moet spelen voordat je er uberhaupt meer geluid doorheen knalt?


volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet meer, de kwaliteit van de onderdelen zijn sterk verbetert
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 18:41 
 
Hardtraxxer

ik heb er ook niet van gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jun 2011 19:06 
 
Artiest

Wat maakt het uit, die jongen wilt even kijken hoe hard ze kunnen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 05:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
maarten1410 schreef:
thedutchrages schreef:
haha het maximale was puur om even te testen. heb ze ook niet zo hard gehad langer dan 5 seconde.

ik heb de krk op me slaap kamer staan. de muur tegenover de boxen is de muur van de hal, toen ik hem redelijk hard zette vielen er al potjes enzo om die op de schouw stonden achter de muur. dat zegt genoeg over de rp8 :)!

Ik mag hopen dat je weet dat je elke speaker in moet spelen voordat je er uberhaupt meer geluid doorheen knalt?


volgens mij hoeft dat tegenwoordig niet meer, de kwaliteit van de onderdelen zijn sterk verbetert

In spelen is het rustig opvoeren van het volume bij nieuwe speakers over een aantal uur verspreid. De een vind het onzin, de ander zweert erbij. Er wordt inderdaag gezegd dat bij de meeste nieuwe audiomerken het niet nodig is maar het wel doen kan natuurlijk geen kwaad.

Het zou de levensduur van je rubber verlengen omdat het langzamer opgerekt wordt. Denk maar aan een ballon die je met een harde ruk open probeert te trekken. Die zal sneller scheuren dan een ballon die je steeds een beetje verder opentrekt.

Je speakers zullen echt niet uit elkaar klappen als je de eerste seconde meteen het volume in het rood draait maar rustig opbouwen lijkt mij een stuk verstandiger :P Maar het was niet de bedoeling om je bang te maken hoor hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 15:25 
 
Hardtraxxer

dan maakt het nog niet uit, ik heb ze echt niet uit de doos gehaald en meteen op hard gezet ;) zijn wel uurtjes overheen gegaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2011 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
dan maakt het nog niet uit, ik heb ze echt niet uit de doos gehaald en meteen op hard gezet ;) zijn wel uurtjes overheen gegaan!

Nee precies :D En dan nog hoor... Ze zullen echt niet uit elkaar klappen maar ik vind het voor het gevoel alleen al lekker dat ze goed zijn "in gespeeld". Of het nou nog nodig is of niet...

Als je het doet, doe het dan tenminste 48uur. Gewoon neutrale muziek op een laag volume laten spelen en daarna kun je sowieso los!
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner