Extra bass is ziezo nice, maar het gaat mij der meer om.. of het t waard is om dat gelijk te hebben voor dat geld, of dat het niet persee nodig isSoundHound wrote:ja maakt wel uit, die 100 frequenties worden versterkt,
dus verprutst het je mixdown omdat je op een andere speakerset te weinig bass gaat hebben.
als je alleen dj't of voor gewoon muziek luisteren kan die extra bass wel nice zijn
Related topics
- View the latest post: Welke artiesten heb jij ontmoet/gesproken?
- View the latest post: Welke boxjes heb jij?
- View the latest post: Welke muntjes heb jij nog?
- View the latest post: Nieuwe Studio build, graag advies monitoren
- View the latest post: Muurbeugel of statief voor studio monitoren? (Yamaha HS8)
Active topics in DJ's Corner
Moderators
Niet per se nodig, de monitoren geven zelf al meer dan genoeg bass. En als je meer wilt kun je er nog altijd een sub bij kopen he 
Het is niet PER SE nodig, maar ik vond het wel net dat beetje extra geven. Maar het is zeker geen gemis als je ze niet hebt, de KRK's geven van zichzelf al een zeer redelijke bass 
-
DArtiest
- 7488 posts member since 2010
- last seen Apr 2019
genoeg laag om aan je trekken te komen iig.
Als je echt puur voor genot om te luisteren gaat zou ik wel een sub erbij nemen, maar je kunt altijd eerst de RP6 als set kopen en mocht je toch nog meer bass willen de sub erbij halen
Als je echt puur voor genot om te luisteren gaat zou ik wel een sub erbij nemen, maar je kunt altijd eerst de RP6 als set kopen en mocht je toch nog meer bass willen de sub erbij halen
Precies, dat zou ook eerst mijn eerste ingeving zijn. Eerst kijken of het je bevalt en dan kun je altijd nog die sub halen. Bij mij staat het overigens ook gewoon op me kamer en komt niet de deur uit 
Sunrise8 wrote:Precies, dat zou ook eerst mijn eerste ingeving zijn. Eerst kijken of het je bevalt en dan kun je altijd nog die sub halen. Bij mij staat het overigens ook gewoon op me kamer en komt niet de deur uit
De KRK RP-10s heeft inderdaad een verstelbare low pass filter.Skedoedelefloeps wrote:Volgens mij heeft de KRK10S achterop zelf een knop waarbij je low pass filter kunt instellen tot welke HZ.
Zet dat op 50 Hz ofzo of iets erboven en je zorgt ervoor dat je KRK monitor en Sub elkaar niet bij lagere frequenties in de weg liggen.
Weet het overigens niet zeker.
ik heb hem inderdaad iets boven de 50hz staan zo als jij ook al aan geeft
Ze hebben mij altijd gezegt tot je de subwoofer zo af moet stellen kwa volume/low pass
tot je eigenlijk niet meer kunt zeggen waar hij staat
-
BHardtraxxer
- 197 posts member since 2009
- last seen Jun 2017
wie kan mij wat tips geven..
ze zijn voor t thuis draaien en ik heb een budget van 150,-
ze zijn voor t thuis draaien en ik heb een budget van 150,-
Voor 150 euro kan je beter gewoon op zoek gaan naar een leuk 2.1 setje.. Een setje degelijke monitors ga je voor die prijs nergens vinden!
Ik ga mooi werken voor 2x KRK RP6 G2 en als dat te weinig bass is, spaar ik door voor een S10 
-
THardtraxxer
- 65 posts member since 2011
- last seen Nov 2013
Als een rp6 teweinig zal geven in een slaapkamer studio, is een S10 overkill.Festuca wrote:Ik ga mooi werken voor 2x KRK RP6 G2 en als dat te weinig bass is, spaar ik door voor een S10
Mijn Rp5 geven al prima bass imo
dat ligt er net aan wat je zat bass vind...
ik heb ook de rp-5 met een rp-10s
ik heb ook de rp-5 met een rp-10s
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
6 inch woofer zal voorlopig wel genoeg zij om aan je trekken te komen.
Ik heb ze op mijn kamer staan, heb ze ongeveer 3 kwart open staan. En de glazen in de kasten beneden trillen, dus bass genoeg he 
-
THardtraxxer
- 308 posts member since 2010
- last seen Aug 2012
ik ben van plan zaterdag de rp8 te halen, dan is er 7,5 % korting scheelt weer paar tientjes 
-
THardtraxxer
- last seen Aug 2012
vraagje aan mensen met KRK, hebben jullie externe versterker etc? ik heb er wel 1 maar das een ding van de aldi uit 2005 ofzo. welke versterker raden jullie me anders aan? (voor een redelijke prijs).
Naar mijn idee zijn toch vrijwel alle KRK's actief hoorthedutchrages wrote:vraagje aan mensen met KRK, hebben jullie externe versterker etc? ik heb er wel 1 maar das een ding van de aldi uit 2005 ofzo. welke versterker raden jullie me anders aan? (voor een redelijke prijs).
-
THardtraxxer
- last seen Aug 2012
dat klopt maar dan moet je per box elke x her vormule aanpassen. dus ik kan ook een goedkoopversterktje hier voor nemen of gaat dat weer ten koste van me kwaliteit?
Met die dingen, hoef je niet betere want dan word je gehoor er toch minder op op ten duur!Skedoedelefloeps wrote:6 inch woofer zal voorlopig wel genoeg zij om aan je trekken te komen.
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Nou na een jaar ofzo wou ik toch wel weer wat groter en meer, maar het hangt ervan af of je luisteraar bent of niet.Maximum wrote:Met die dingen, hoef je niet betere want dan word je gehoor er toch minder op op ten duur!Skedoedelefloeps wrote:6 inch woofer zal voorlopig wel genoeg zij om aan je trekken te komen.
-
THardtraxxer
- last seen Aug 2012
rp8 of de VXT serie?
-
DArtiest
- last seen Apr 2019
Ik heb de VXT8
-
THardtraxxer
- last seen Aug 2012
Wie kan me helpen met een zoeken van een interface voor krk rp8.
(het gaat me er om dat ik volume niet elke x aan de achterkant hoef te veranderen.) logisch,
is dit wat?
http://www.bax-shop.nl/volume-controlle ... tails.html
(het gaat me er om dat ik volume niet elke x aan de achterkant hoef te veranderen.) logisch,
is dit wat?
http://www.bax-shop.nl/volume-controlle ... tails.html
-
JHardtraxxer
- 114 posts member since 2009
- last seen Apr 2017
Behringer Truth 2030A