Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 mei 2011 23:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

in mijn budget vond ik dit de KRK's de beste keuze :P. En tegenover wat er uit logitechs komt is dit een hele verbetering.
Ik kan er goed op afmixen(ofja als je bij amateurs van afmixen kunt spreken :P)
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 03:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:
The Indicator schreef:
Ik zou zelf de krks aanraden. Maarja iedereen zijn smaak he

Ja precies, ik had zelf eerst KRKs op aanraden van veel mensen, maar het geluid wat daaruit kwam kon ik eigenlijk niks mee...
Inmiddels heb ik Dynaudio monitoren en die zijn echt ideaal voor mij! Heerlijk op afmixen.

Dus ik zou zeggen als je nieuwe wil kopen, test uit welk geluid je het best ligt!

Het is ook echt wel per persoon anders maarrrr met de juiste specs als basis zou je al een heel eind moeten kunnen komen. Dat iets lekker klinkt betekend niet dat je ook echt het juiste geluid hoort. Speakers waar veel of extra laag of hoog in zit geven een vertekend beeld van wat je eigenlijk zou moeten horen.

Dus, eerst kijken waar je ze voor gaat gebruiken en waar ze komen te staan. Dan welke speaker het juiste specs plaatje heeft uit de selectie (frequentiebereik o.a.) en dan gaan luisteren.

Scheelt je een hoop tijd en luisterwerk ^^
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 08:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
tannoys ! ;)


Dan zal ik daarvoor gaan sparen. Zie wel dat het frequentiebereik iets minder is maar daar moet ik me dan maar niet zoveel van aantrekken denk ik
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
SoundHound schreef:
tannoys ! ;)


Dan zal ik daarvoor gaan sparen. Zie wel dat het frequentiebereik iets minder is maar daar moet ik me dan maar niet zoveel van aantrekken denk ik


63hz tot 30khz

die paar hz verschil met krk merk je niet, terwijl het geluid toch een stuk helderder is.

en als je alles goed aanpakt met je kicks, kan er ook nooit ongewilde vervorming e.d. onder die 63 hz
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 13:45 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

thedutchrages schreef:
maar kwalitatief gezien, krk of sinn7?

omdat de krk rp 6 g2 nu ook in de aanbieding zijn met 3 jaar garantie, 338 euro nieuw.

Waar?
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 17:18 
 
Hardtraxxer

precies waar..

bax-shop *** zaak.

ik bestel mn boxen, staat er op het laatst betaal 438 euro. ik er heen bellen, ooh foutje op onse site de krk rp6 kosten toch echt 438 euro.

heb ik veel aan.
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SoundHound schreef:
Draidy schreef:
SoundHound schreef:
tannoys ! ;)


Dan zal ik daarvoor gaan sparen. Zie wel dat het frequentiebereik iets minder is maar daar moet ik me dan maar niet zoveel van aantrekken denk ik


63hz tot 30khz

die paar hz verschil met krk merk je niet, terwijl het geluid toch een stuk helderder is.

en als je alles goed aanpakt met je kicks, kan er ook nooit ongewilde vervorming e.d. onder die 63 hz

het gaat nu alleen nog om het draaien hoor dus die vervorming zal geen probleem zijn. maar vind het zelf wel belangrijk om daar ook mooi geluid bij te hebben. heb daar ook (voor mijn doen) nog aardig wat geld voor over.
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 18:59 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je mooi geluid wilt moet je niet voor monitoren gaan ;)
Monitoren zijn er voor een zo'n nauwkeurig mogelijke weergave van het geluid.
Als je zo mooi mogelijk geluid wilt hebben moet je bij de hi-fi speakers gaan kijken.
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 19:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KRK RP5 G2 (L)
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 19:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Als je mooi geluid wilt moet je niet voor monitoren gaan ;)
Monitoren zijn er voor een zo'n nauwkeurig mogelijke weergave van het geluid.
Als je zo mooi mogelijk geluid wilt hebben moet je bij de hi-fi speakers gaan kijken.


hmmm ok.
maar wat me wel lijkt is dat als ik studio monitoren heb dat dat enigzins verkeerde overgangen niet verdoezeld worden door de kwaliteit van de speakers zegmaar. dat ik het dus zo eerlijk mogelijk hoor en en alle fouten ook echt duidelijk worden zodat ik het beter leer.
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 20:25 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ja, daarom hebben Dj's ook altijd monitoren in plaats van hi-fi speakers.
Ik wilde je alleen even waarschuwen dat monitoren niet het mooist mogelijke geluid geven. :thumbup:
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 20:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ja, daarom hebben Dj's ook altijd monitoren in plaats van hi-fi speakers.
Ik wilde je alleen even waarschuwen dat monitoren niet het mooist mogelijke geluid geven. :thumbup:


bedankt dan maar :D
Bericht Geplaatst op 20 mei 2011 21:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Yoeloe schreef:
KRK RP5 G2 (L)
Bericht Geplaatst op 22 mei 2011 20:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ga binnenkort de KRK RP6 halen. Zijn wel passief maar heb hier nog een mooie Pioneer versterker staan.
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil graag aan het einde van deze week (als ik mijn salaris gestort krijg xd ) deze set kopen:

DJ CD Set: 2x Reloop RMP-1 scratch zwart & RMX-40 blackfire
http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-05-2x-reloop-rmp-1-scratch-zwart-+-rmx-40-blackfire/product-details.html

Hiervoor heb ik nieuwe boxen nodig, maar ik weet eigenlijk niet hoe dat precies zit. Mij leek het wel goed om twee KRK RP 5 G2 te halen, maar ik wil wel eerst weten of dit verstandig is voordat ik er (in totaal) 300 euro aan besteed.
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/krk-rp-5-g2-actieve-studio-monitor-per-stuk/product-details.html?showall=1

Mijn vraag aan jullie is:

- Is het verstandig om deze monitoren te kopen voor bij de set die ik in huis haal (met in je achterhoofd het idee dat ik ook wil gaan beginnen met produceren in de nabije toekomst)

- Hebben deze boxen een versterker nodig? (en waarom, zodat ik het misschien niet de volgende keer weer hoef te vragen xd )

- Komen er nog veel kabels bij kijken? (welke, en gaat dit veel kosten?)

Bij voorbaad dank en hulde voor dit topic! :thumbup:
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 22:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor de KRK RPg2's heb je geen versterker nodig: actieve monitoren. Voor de rest kan ik je niet echt tips geven eigenlijk :P
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Voor de KRK RPg2's heb je geen versterker nodig: actieve monitoren. Voor de rest kan ik je niet echt tips geven eigenlijk :P

Dankje! :thumbup:
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 22:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik gebruik de KRK rp 6 G2 om te draaien icm KRK RP 10s subwoofer. Perfect en kan goed hard. Qua produceren gebruik ik andere monitoren.
Kabels die nodig zijn, zijn XLR Male --> XLR Female om ze direct in je mixer te pluggen. Deze heb je 2x nodig, 1 kabel voor elke speaker ;)

Als je de subwoofer erbij koopt, heb je 2 extra kabels nodig :)
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunrise8 schreef:
Ik gebruik de KRK rp 6 G2 om te draaien icm KRK RP 10s subwoofer. Perfect en kan goed hard. Qua produceren gebruik ik andere monitoren.
Kabels die nodig zijn, zijn XLR Male --> XLR Female om ze direct in je mixer te pluggen. Deze heb je 2x nodig, 1 kabel voor elke speaker ;)

Als je de subwoofer erbij koopt, heb je 2 extra kabels nodig :)

Is die subwoofer echt nodig of niet? Ik ben hier echt niet bekend in namelijk. Heb nu logitech boxen met een bassbox er bij (MediaMarkt setje) namelijk. Dus ik weet niet of ik naast die 2 KRK monitoren ook nog een subwoofer (bassbox?) nodig heb? Heb dat geld zoiezo niet denk ik! :P
In ieder geval bedankt voor de informatie! :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 24 mei 2011 23:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb zelf de rp6 g2 en er komt behoorlijke bass uit(kan het huis goed laten trillen). Ligt eraan wat je wilt doen eigenlijk, alleen produceren en thuis draaien, of ook feestjes
Bericht Geplaatst op 25 mei 2011 08:07 
 
Artiest

Maximum schreef:
Sunrise8 schreef:
Ik gebruik de KRK rp 6 G2 om te draaien icm KRK RP 10s subwoofer. Perfect en kan goed hard. Qua produceren gebruik ik andere monitoren.
Kabels die nodig zijn, zijn XLR Male --> XLR Female om ze direct in je mixer te pluggen. Deze heb je 2x nodig, 1 kabel voor elke speaker ;)

Als je de subwoofer erbij koopt, heb je 2 extra kabels nodig :)

Is die subwoofer echt nodig of niet? Ik ben hier echt niet bekend in namelijk. Heb nu logitech boxen met een bassbox er bij (MediaMarkt setje) namelijk. Dus ik weet niet of ik naast die 2 KRK monitoren ook nog een subwoofer (bassbox?) nodig heb? Heb dat geld zoiezo niet denk ik! :P
In ieder geval bedankt voor de informatie! :thumbsup:


Echt een gemis is het niet, dus als je geen sub hebt en alleen de RP6G2 zul je niet denken dat je veel bass mist. Maar de 10s subwoofer pakt wel nog wat extra laag. Zolang je dan de filter maar aan past aan de KRK's.
Dus niet dat je 2 keer hetzelfde krijgt in feite en dus een boost effect. Voor producen is dat iig niet handig, voor draaien zal het niet veel uit maken.
Bericht Geplaatst op 25 mei 2011 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Maximum schreef:
Sunrise8 schreef:
Ik gebruik de KRK rp 6 G2 om te draaien icm KRK RP 10s subwoofer. Perfect en kan goed hard. Qua produceren gebruik ik andere monitoren.
Kabels die nodig zijn, zijn XLR Male --> XLR Female om ze direct in je mixer te pluggen. Deze heb je 2x nodig, 1 kabel voor elke speaker ;)

Als je de subwoofer erbij koopt, heb je 2 extra kabels nodig :)

Is die subwoofer echt nodig of niet? Ik ben hier echt niet bekend in namelijk. Heb nu logitech boxen met een bassbox er bij (MediaMarkt setje) namelijk. Dus ik weet niet of ik naast die 2 KRK monitoren ook nog een subwoofer (bassbox?) nodig heb? Heb dat geld zoiezo niet denk ik! :P
In ieder geval bedankt voor de informatie! :thumbsup:


Echt een gemis is het niet, dus als je geen sub hebt en alleen de RP6G2 zul je niet denken dat je veel bass mist. Maar de 10s subwoofer pakt wel nog wat extra laag. Zolang je dan de filter maar aan past aan de KRK's.
Dus niet dat je 2 keer hetzelfde krijgt in feite en dus een boost effect. Voor producen is dat iig niet handig, voor draaien zal het niet veel uit maken.

Hoe doe ik dat? (op het mengpaneel neem ik aan?) :$
Sorry maar ik ben nog niet bepaald een expert op dit gebied!
Bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Ik heb zelf de rp6 g2 en er komt behoorlijke bass uit(kan het huis goed laten trillen). Ligt eraan wat je wilt doen eigenlijk, alleen produceren en thuis draaien, of ook feestjes

Oke, nee ik wil het puur voor thuis gebruik! Bedankt voor de hulp! Geld ook voor jou Skedoedel! :thumbsup:
Bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:04 
 
Artiest

Volgens mij heeft de KRK10S achterop zelf een knop waarbij je low pass filter kunt instellen tot welke HZ.
Zet dat op 50 Hz ofzo of iets erboven en je zorgt ervoor dat je KRK monitor en Sub elkaar niet bij lagere frequenties in de weg liggen.
Weet het overigens niet zeker, heb de subwoofer zelf namelijk nooit gehad.
Maar weet ook niet wat KRK zelf daarover zegt, je kunt www.krksys.com even bekijken, volgens mij hebben ze brochures te downloaden daarvan.
Kun je kijken naar plaatsing en instelling van de filter (hopelijk in combinatie met de verschillende KRK monitoren ook). Als je daar niet wijzer van wordt zou je even aan een Baxshop medewerker moeten vragen hoe dat precies zit.
Of het overigens uberhaupt uit maakt of je je filter aan past, kan best zijn dat het geen complicaties met zich mee breng, alleen technisch gezien kan de KRK 10s tot 150 HZ, maar je KRK RP6 kan ook tot de 50 ofzo.
Dus dan heb je van 50-150 Hz simpelweg 2 weergaves, of het uitmaakt weet ik niet.
Bericht Geplaatst op 25 mei 2011 11:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maakt wel uit, die 100 frequenties worden versterkt,
dus verprutst het je mixdown omdat je op een andere speakerset te weinig bass gaat hebben.

als je alleen dj't of voor gewoon muziek luisteren kan die extra bass wel nice zijn ;)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner