Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 08:47 
 
Hardtraxx Veteran

kut dubbel post :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 13:27 
 
Hardtraxx Newbie

Ja sorry voor dubbelpost, zag zo gauw niet hoe je hem kon wissen.. Maar ik snap dus niet dat er mensen zijn die een hele set maken en dan gewoon afspelen en dan dus doen alsof of ze aan het mixen zijn.. Ik moet binnenkort voor de eerste een keertje draaien op een kleinschalig hardstyle feest.. Daarvoor bereid ik wel het een en ander voor, zoals welke tracks ik wil draaien. Wat wordt daarvan gevonden dan..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als ik ergens moet draaien bedenk ik van te voren wel ongeveer wat ik wil gaan doen. T is niet zo dat ik de hele tracklist al bedenk, dat is namelijk ook weer afhankelijk van wie er voor/na je staat.. Als je erg vroeg begint, kan je moeilijk al de hardste tracks spelen, dan draai je de boel gewoon dood daar.. Ik zorg er dus altijd wel voor dat ik weet welke kant ik op wil gaan, welke tracks ik sowieso wil spelen, maar de rest valt eigenlijk op zn plaats tijdens het draaien! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 16:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Als ik ergens moet draaien bedenk ik van te voren wel ongeveer wat ik wil gaan doen. T is niet zo dat ik de hele tracklist al bedenk, dat is namelijk ook weer afhankelijk van wie er voor/na je staat.. Als je erg vroeg begint, kan je moeilijk al de hardste tracks spelen, dan draai je de boel gewoon dood daar.. Ik zorg er dus altijd wel voor dat ik weet welke kant ik op wil gaan, welke tracks ik sowieso wil spelen, maar de rest valt eigenlijk op zn plaats tijdens het draaien! ;)

Vind het ook weer een beetje saai als je te veel voor gaat bereiden eigenlijk. Je moet gewoon een beetje aanvoelen welk nummer je het beste zou kunnen draaien op dat moment als je naar het publiek kijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 17:14 
 
Hardtraxx Veteran

n3liss schreef:
Ja sorry voor dubbelpost, zag zo gauw niet hoe je hem kon wissen..

haha, niet jou dubbel post :P dat boeit mij niet xd het ging erom dat ik een dubbel post had ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 23:51 
 
Hardtraxxer

met de pc mixen? dat is voor de lamme mensen onder ons!!! ;)

gewoon cd`s draaien!!! ennuh voorbereiden ?
dat doe ik niet echt, heb wel een soort van planning welke track`s ik wil gaan draaien.
maar ben altijd ruim optijd aanwezig zodat ik weet wat er net van te voren gedraaid is ;)

want heel de avond de zelfde nummers komen de mensen niet voor he!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 17:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Johnny Z schreef:
maar ben altijd ruim optijd aanwezig zodat ik weet wat er net van te voren gedraaid is ;)

want heel de avond de zelfde nummers komen de mensen niet voor he!!!!

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 18:27 
 
Hardtraxxer

roberttt schreef:
Johnny Z schreef:
maar ben altijd ruim optijd aanwezig zodat ik weet wat er net van te voren gedraaid is ;)

want heel de avond de zelfde nummers komen de mensen niet voor he!!!!

:worship:

Je ziet het idd wel vaker dat dj's later binnekomen en dan dubbele nummers gaan draaien, vind het idd altijd erg schraal als een nummer twee keer gedraaid wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2011 18:40 
 
Hardtraxx Veteran

Co-Zone schreef:
roberttt schreef:
Johnny Z schreef:
maar ben altijd ruim optijd aanwezig zodat ik weet wat er net van te voren gedraaid is ;)

want heel de avond de zelfde nummers komen de mensen niet voor he!!!!

:worship:

Je ziet het idd wel vaker dat dj's later binnekomen en dan dubbele nummers gaan draaien, vind het idd altijd erg schraal als een nummer twee keer gedraaid wordt


Ja inderdaad, eerst hadden we het Live The Moment/Just As Easy tijdperk of feesten... Nu lijkt het Bassboom tijdperk aan gebroken te zijn :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2011 00:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Johnny Z schreef:
met de pc mixen? dat is voor de lamme mensen onder ons!!! ;)

gewoon cd`s draaien!!!

Omdat!? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2011 20:28 
 
Hardtraxxer

gewoon het is toch veel leuker om gewoon een tas met cd`s of platen bij te hebben & te draaien ;)

maja dat is mijn mening natuurlijk!!

ik weet ook wel dat vroeg of laat veel over gaat naar een computer maar toch cd`s draaien is leuker :) haha

wat is jou mening daar over dan ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2011 20:29 
 
Artiest

het is wel de toekomst, digitaal, maar dan moet het mixwerk wel beter zijn dan setjes van nu.
Na de Traktor set bv van Zany @ Euphoria gehoord te hebben denk ik van nah... vin het niks speciaals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 00:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Voorbereiden is niets mis mee,niet te veel maar wat nummers die je zeker wilt draaien uitzoeken kan wel. Van buuren schrijft ook wel eens een briefje met bepaalde tracks er op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2011 18:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Johnny Z schreef:
gewoon het is toch veel leuker om gewoon een tas met cd`s of platen bij te hebben & te draaien ;)

maja dat is mijn mening natuurlijk!!

ik weet ook wel dat vroeg of laat veel over gaat naar een computer maar toch cd`s draaien is leuker :) haha

wat is jou mening daar over dan ?

't Maakt me geen zak uit of iemand met een vrachtwagen met vinyls aan komt of dattie alleen met een laptop aan komt, als het mix-technisch goed is hoor je mij niet klagen!
Het feit dat je met software makkelijker ('creatieve') loopjes kunt maken is alleen maar mooi. Dat is iets minder makkelijk bij cdj's en al helemaal niet te doen met een platenspeler.
Live mashen gaat zo makkelijker en krijg je creatievere sets.

Maar bedenk wel, dit staat nog in de kinderschoenen hé. Je kunt er nú (vooral niet bij hardstyle, house e.d. zijn hier al veeeeeeel verder in) nog niet te veel van verwachten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 14:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nou ik heb zelf zo'n timecode systeem voor Traktor, in combinatie met CDJ's. Het grote punt is, dat de CDJ's opzich veel stabieler zijn, ik heb nogal wat problemen met die software gehad :( . Want het laatste wat je wil, is dat je helemaal de zeik in draait onder je act...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 16:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Squid schreef:
Nou ik heb zelf zo'n timecode systeem voor Traktor, in combinatie met CDJ's. Het grote punt is, dat de CDJ's opzich veel stabieler zijn, ik heb nogal wat problemen met die software gehad :( . Want het laatste wat je wil, is dat je helemaal de zeik in draait onder je act...


Haha, bedoel je dan dat er (reageert niet) komt te staan bij je Traktor o.i.d? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 16:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Squid schreef:
Nou ik heb zelf zo'n timecode systeem voor Traktor, in combinatie met CDJ's. Het grote punt is, dat de CDJ's opzich veel stabieler zijn, ik heb nogal wat problemen met die software gehad :( . Want het laatste wat je wil, is dat je helemaal de zeik in draait onder je act...


Haha, bedoel je dan dat er (reageert niet) komt te staan bij je Traktor o.i.d? ;)



Ja dat lijkt me wel lullig als je staat te draaien:p
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 16:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Squid schreef:
Nou ik heb zelf zo'n timecode systeem voor Traktor, in combinatie met CDJ's. Het grote punt is, dat de CDJ's opzich veel stabieler zijn, ik heb nogal wat problemen met die software gehad :( . Want het laatste wat je wil, is dat je helemaal de zeik in draait onder je act...


Haha, bedoel je dan dat er (reageert niet) komt te staan bij je Traktor o.i.d? ;)


Cue's die helemaal trippen, Distorted geluid, Veranderende BPM(Waardoor Mixen onmogelijk gemaakt wordt), etc... :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 17:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Squid schreef:
W0uT3R schreef:
Squid schreef:
Nou ik heb zelf zo'n timecode systeem voor Traktor, in combinatie met CDJ's. Het grote punt is, dat de CDJ's opzich veel stabieler zijn, ik heb nogal wat problemen met die software gehad :( . Want het laatste wat je wil, is dat je helemaal de zeik in draait onder je act...


Haha, bedoel je dan dat er (reageert niet) komt te staan bij je Traktor o.i.d? ;)


Cue's die helemaal trippen, Distorted geluid, Veranderende BPM(Waardoor Mixen onmogelijk gemaakt wordt), etc... :')


Hmm, geen pretje nee!
Van mij hoeft 't ook allemaal niet zo nodig hoor dat laptop mixen. (al gebeurt dat toch wel gedeeltelijk met livesets?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 21:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Hmm, geen pretje nee!
Van mij hoeft 't ook allemaal niet zo nodig hoor dat laptop mixen. (al gebeurt dat toch wel gedeeltelijk met livesets?)


Dan word er vaak met een programma zoals Ableton gewerkt, zodat je bijvoorbeeld een bepaalde kickline kan launchen wanneer je wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 23:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
W0uT3R schreef:
Hmm, geen pretje nee!
Van mij hoeft 't ook allemaal niet zo nodig hoor dat laptop mixen. (al gebeurt dat toch wel gedeeltelijk met livesets?)


Dan word er vaak met een programma zoals Ableton gewerkt, zodat je bijvoorbeeld een bepaalde kickline kan launchen wanneer je wil.

Ik heb al een aantal live-sets gezien en gehoord, maar grotendeels word dat niet gebruikt. Er word gewoon op Play gedrukt op een laptop en that's it.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2011 16:23 
 
Hardtraxx Newbie

ik ben voor het mixen met laptop en een controller maar tegen het pre-mixen.
ben nu ook bezig met een controller en laptop en heb nog niet een kans gehad om ergens
op een feest of in een kroeg te draaien, maar als ik die kans krijg zal ik nooit maar dan ook nooit pre-mixen. en h
Dus PRe-mixen is voor homos zegge wij dan hier in EHV :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2011 08:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj brownie schreef:
ik ben voor het mixen met laptop en een controller maar tegen het pre-mixen.
ben nu ook bezig met een controller en laptop en heb nog niet een kans gehad om ergens
op een feest of in een kroeg te draaien, maar als ik die kans krijg zal ik nooit maar dan ook nooit pre-mixen. en h
Dus PRe-mixen is voor homos zegge wij dan hier in EHV :thumbsup:

Precies :thumbup: (EHV de geksteeee)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2011 08:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dj brownie schreef:
ik ben voor het mixen met laptop en een controller maar tegen het pre-mixen.
ben nu ook bezig met een controller en laptop en heb nog niet een kans gehad om ergens
op een feest of in een kroeg te draaien, maar als ik die kans krijg zal ik nooit maar dan ook nooit pre-mixen. en h
Dus PRe-mixen is voor homos zegge wij dan hier in EHV :thumbsup:

Precies :thumbup: (EHV de geksteeee)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2011 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kvind mixen met computer helemaal niks en ook erg jammer dat het in toekomst allemaal digitaal wordt...dan hoefj e straks niet eens meer moeite te doen om 2 plaatjes gelijk te zetten want dat gaat dan automatisch...nee geef mij m aar gewoon die goeie ouwe tijd van de Vinyl :worship:
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner