Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 13:52 
 
Hardtraxxer

Dag mensen

Ik kan binnenkort een nieuwe computer kopen
en zou graag wat raad hebben bij de aanschaf hiervan.
Wat moet er allemaal in?
hoeveel ram? ssd? Beter een goede I5 dan een I7?
Interne geluidskaart of externe?...

Daarom wil ik jullie hulp.
Mijn budget is redelijk (zo'n 800€)

Ik kan hem helemaal zelf samenstellen dus alle voorstellen zijn welkom!
Heb al heel wat gelezen maar kom er niet echt helemaal uit...

alvast bedankt
gr Xypes
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 16:00 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou wel een ssd schijf nemen voor de programma's op te draaien en dan een gewone schijf van 1tb voor opslag.

Meer dan 4gb ram heeft alleen maar zin als je programma's in 64bit gaat draaien. Ik zou wel zoveel mogelijk op 64bit laten draaien en de paar vst's die daar niet voor zijn via jbridge draaien.

Ik denk dat een goede i5 wel genoeg is.

Externe geluidskaart is handig om monitoren op aan te sluiten en eventuele andere hardware. Als je interne geluidskaart neemt zou ik gaan voor eentje van UAD. Die hebben goede plugins die je enkel met hun geluidskaarten kunt draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2012 18:37 
 
Hardtraxxer

Ik heb een I5 2500 Quad Core overgeclockt op 3.70 Ghz met 8 GB gekocht voor €400,-. Nieuw. Ik heb nu een 500 GB schijf, meer is zéker aan te raden. SSD is ook nuttig, scheelt heel erg veel qua snelheid enzo. Ik denk dat je voor €600,- of €700,- een hele dikke PC hebt. I7 is ook leuk, maar alleen als je de 4 virtuele cores ook echt nodig hebt(hyperthreads). Ik zou zelf wel 8 GB aanraden in plaats van 4, maar dat ben ik :P

Kast, voeding en videokaart maken niet zo gek veel uit, is kwestie van smaak.

Bij de keuze van je moederbord zou ik kijken naar wat je nodig hebt. Kijk in ieder geval naar de socket, daar zit je processor op. Ook is het belangrijk om genoeg geheugensloten vrij te hebben, mocht je in de toekomst je geheugen willen upgraden.

Hoop dat het je wat helpt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 00:06 
 
Hardtraxx Addict

Als je daw en vst op 32 bit draaien heb je niets aan meer dan 4gb intern geheugen. Ik zou ook voor meer gaan, maar dan wel op 64 bit draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2012 08:17 
 
Hardtraxxer

Phase 2 schreef:
Als je daw en vst op 32 bit draaien heb je niets aan meer dan 4gb intern geheugen. Ik zou ook voor meer gaan, maar dan wel op 64 bit draaien.


Ja dat sowieso, maar de meeste tegenwoordige processoren zijn wel 64-bit. Om dan ook echt al je programma's en dergelijke op 64-bit te draaien is dan wel weer een ander verhaal, zo heb ik nog nergens een illegale FL Studio op 64-bit gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2013 11:21 
 
Hardtraxx Newbie

Ik zou gewoon zelf een computer in elkaar zetten. scheelt veel knaken en dan heb je betere prestaties.

als je er niet me gaat game of video bewerken zouw e ook een wat mindere videokaart kunnen kopen. van dat geld kan je dan weer een mooie ssd of een betere cpu halen.

staan zat voorbeelden hoe je een computer in elkaar zet...

Bakker Fijnebol schreef:
ik nog nergens een illegale FL Studio


sorry hoor maar dan ben je wel echt een centenneuker wat kost dat nou die 80 euro... 250 is ook niet duur voor wat je allemaal krijgt en dan heb je ook bugfixes en alle toekomstige fl's ...
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner