Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:03 

Hardtraxxer

Jongens en meisjes! Ik weet het echt niet! Ik wil overstappen naar Mac maar niet genaaid worden, qua product maar zeker niet qua prijs. Ik wil hierbij een beroep doen op mensen die me voor zijn gegaan of mensen die met hetzelfde dilemma zitten.

Ik heb nu een Laptop van oktober 2009 en de batterij is al helemaal vern##kt, hij doet 't nog 2 minuten, al een jaar lang, dus die ligt altijd thuis aan de kabel. Hij is ook vrij zwaar dus niet ideaal om mee te nemen. M'n setup is zoals in deze link http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... 00427.jpg/ We hadden nog een beeldscherm liggen, dus ik denk die doe ik er aan, multitasken ftw. Erg handig bij de vele papers die ik moet schrijven voor m'n studie.

Toen ik m'n kocht stond er nog net vista op. Deze ging een half jaar geleden zo traag werken dat ik er handmatig windows 7 (illegaal) op ben gaan zetten. Dit bevalt op zich prima en hij werkt nu gewoon weer snel. Ik gebruik m'n hele leven (20,5 jaar) al windows, maar hoor steeds vaker dat Mac producten gewoon beter zijn qua stabiliteit, batterijen, design. Ik speel geen games, doe geen video bewerken en ook geen producen dus heb opzich niet zo'n hele zware pc nodig. De minimumprijs is dan echter alsnog HOOG bij mac (prijzen zijn gebaseerd op studentenkorting van http://store.apple.com/nl-edu).

Optie 1: Stel ik koop een mac mini dan heb je :
- 562 euro : 2,3 GHZ i5, 2GB ram, 500GB Harde schrijf en de standaard intel 3000 HD graphics card
- 750 euro : 2,5 ghrz i5, 4GB ram, 500GB Harde schrijf, en wél een degelijke videokaart
ECHTER: Er zit bij dit product géén apple mouse en géén apple keyboard (samen 100 euro) en wil ik m'n huidige windows scherm aan dit apparaat hangen, dan komt er volgens mij nog 30 euro voor een speciaal kabeltje bij. Deze optie is dus 690 / 880 euro

Optie 2: Een macbook Air:
- 1174 euro (11 inch is mij te klein): 1,7 ghz i5 4 gb ram 128 gb flash opslag en de standaard intel 3000 HD kaart. Erg weinig capaciteit, nou maakt dit voor mij op zich niet uit, maar 't is wel bar weinig als je 't vergelijkt met een iMac of Mac mini van dezelfde prijs. Batterij schijnt wel erg goed te zijn, ~10 uur?

Optie 3: Een macbook Pro:
- 1080 euro : 2,4 GHz i5 4 GB ram 500gb harde schrijf en de standaard graphics kaart. Batterij schijnt ook op dit product dikke prima te zijn ~7 uur. Voor minder geld dan een macbook air dus een beter systeem, en enkel wat minder uur batterij

Optie 4: een iMac:
- 1080 euro: 2,5 QUAD i5, 4gb ram, 500 gb harde schrijf en een degelijke grafische kaart. En uiteraard zit de computer in 't beeldscherm. Als ik deze vergelijk met de duurste Mac Mini, heb ik in dit geval voor 200 euro meer een leip beeldscherm, een betere processor (quad-core) en volgens mij ook een aanzienlijk betere grafische kaart dan in de macmini.

Conclusie: Of een macbook pro, of een iMac. Ik overleef het op 't moment prima met m'n laptop aan de stroom, dus zie geen noodzaak om een computer te hebben waar mee ik buiten de deur kan. Echter weet ik ook al dik een jaar niet meer hoe dit is, omdat de accu al zo lang dood is. Dus, waarom een Macbook, of waarom juist een iMac? De prijs is het zelfde (1080 euro) en de iMac heeft aanzienlijk betere capaciteiten. Ik woon nog thuis en plan van de zomer (in combinatie met een stage en daarna master) op kamers te gaan, maar zie niet in waarom een macbook handiger is dan een iMac op kamers. Bovendien schijnt het dat apple bezig is aan uber batterijen, en aan displays met een dubbele resolutie (2600 x 1800 o.i.d. op een macbook ipv 1300 x 900). Beide vind ik de moeite om op te wachten.

Slotvraag: Is er nergens een mogelijkheid om mac computers voor een lagere prijs te verkrijgen? Ja, afgelopen week was er bij mediamarkt '19% btw weg er mee', maar die link zag ik toen niet. Er is ook nog de mogelijkheid om de computer 'op de zaak' te kopen zodat er nog wat af kan, ik denk dat dit ook wel een slimme zet zou zijn.

Slotvraag 2: Wat zijn de addertjes onder 't gras? Bij de macmini heb ik ze zelf ontdekt, dat je nog een toetsenbord, muis en kabel moet kopen, zijn er nog meer? Ik heb ook geen creditcard, weet niet of dit een probleem is met programmas kopen?

Iemand die recentelijk, al lang of binnenkort ook de overstap wil maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:05 

opaa schreef:
Ik wil overstappen naar Mac maar niet genaaid worden

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:06 

Donateur

weet dat KSwoosh echt net overgestapt is op een Mac Book pro 15inch... ^^ Verder vind ik mac veels te duur.. Je hebt 10x betere laptop voor dezelfde prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:09 

Overigens zou ik dit soort propaganda niet al te serieus nemen als ik jou was :P
opaa schreef:
Bovendien schijnt het dat apple bezig is aan uber batterijen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:29 

Hardtraxxer

roberttt schreef:
weet dat KSwoosh echt net overgestapt is op een Mac Book pro 15inch... ^^ Verder vind ik mac veels te duur.. Je hebt 10x betere laptop voor dezelfde prijs.

Ja maar mensen die ik gesproken heb die al ~3 jaar een mac hebben, daar van werkt de batterij nog steeds prima, of in ieder geval nog 3-4 uur, ook al hing de mac altijd aan de lader.

Ik ben er inderdaad van op de hoogte dat je nogal wat meer systeem krijgt in een windows pc voor een zelfde prijs :P Maar ik wil de overstap maken omdat ik in mei ook van blackberry naar iPhone ga en dingen als iCloud en andere dingen die erg goed tussen mac apparaten werken erg aantrekkelijk vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:37 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:

Voor 999 euro heb je al zo'n ding tegenwoordig en jij weet voor die prijs een 10 keer betere optie?
Dat moet ik zien :D Ik werk wel is op zo'n ding en het werkt echt top. Zo snel en het weegt bijna niks echt eng gewoon :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 00:54 

Hardtraxx Addict

Ik heb een macbook gehad, maar ik vond het echt waardeloos.

Het ligt er puur aan wat jij ermee wilt doen. Als je af een toe een spelletje speelt -> Windows.
Als je ontwerpt -> Mac
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 09:40 

roberttt schreef:

Klopt ja, ik zal vanavond een mooi verhaaltje posten
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 10:40 

Hardtraxx Veteran

Ik heb hetzelfde voorgehad als jou. had 17 jaar lang enkel met Windows gewerkt, en nu heb ik een Macbook Pro 15'' 2.4GhZ 500GB en 4GB RAM

Ik ben er uitermate tevreden over en hij is zeker het geld waard. Ik loop er nu bijna 2 jaar mee rond, nooit problemen gehad met software of virusscanners wat ik al een enorm pluspunt vind. Ook staat deze laptop nu wel eens voor 90% vol. Als je dat met een WindowsPC doet gaat het systeem sowieso trager werken. Heb ik geen last van.

Mijn vriend heeft ook een macbook en die doet er nu al 6 jaar mee, batterij doet het nog steeds prima en hij heeft ook nog maar amper problemen gehad ermee. Je kan het dus zien als een investering op langere termijn.

conclussie: gewoon doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 12:42 

Hardtraxxer

nielstil schreef:
Ik heb hetzelfde voorgehad als jou. had 17 jaar lang enkel met Windows gewerkt, en nu heb ik een Macbook Pro 15'' 2.4GhZ 500GB en 4GB RAM

Ik ben er uitermate tevreden over en hij is zeker het geld waard. Ik loop er nu bijna 2 jaar mee rond, nooit problemen gehad met software of virusscanners wat ik al een enorm pluspunt vind. Ook staat deze laptop nu wel eens voor 90% vol. Als je dat met een WindowsPC doet gaat het systeem sowieso trager werken. Heb ik geen last van.

Mijn vriend heeft ook een macbook en die doet er nu al 6 jaar mee, batterij doet het nog steeds prima en hij heeft ook nog maar amper problemen gehad ermee. Je kan het dus zien als een investering op langere termijn.

conclussie: gewoon doen :P

Ja zulke reacties hoor ik dus van de meeste mensen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 13:28 

Hardtraxx Veteran

Ik zou het niet doen. Voornamelijk omdat de prijs-kwaliteit verhouding niet goed is vind ik.

Het zijn absoluut goede producten, maar je kunt het zelfde voor minder krijgen.

Want laten we eerlijk zijn, je betaald ook een heel bedrag voor status/naam/design... Of je het nou wil of niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 13:46 

Bierkoning

>.<
Dit kan gewoon makkelijk hier:
off-topic/voor-vragen-die-serieus-zijn-van-volwassen-aard-waar-je-geen-antwoord-op-weet-t14042.html

Weet ook niet waarom de mods niet ingrijpen? Kunnen we voor elke tip die we nodig hebben wel een topic starten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 14:56 

Hardtraxx Veteran

Pommer schreef:
>.<
off-topic/voor-vragen-die-serieus-zijn-van-volwassen-aard-waar-je-geen-antwoord-op-weet-t14042.html

Weet ook niet waarom de mods niet ingrijpen? Kunnen we voor elke tip die we nodig hebben wel een topic starten.

Jezus Jurre met jou win je ook geen oorlog he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 15:26 

Hardtraxxer

Ok, hier moet ik even op inhaken.
Ik ben zowel Mac gebruiker als Mac verkoper dus niet helemaal objectief maar kan je misschien wel wat info geven.
Wat betreft de discussie over de hoge aanschafprijs, dit klopt, is echter wel eenmalig. Als je je 5 jaar oude MacBook op MP te koop aanbiedt vang je een prijs die vaak maar 400/500 euro lager ligt dan de aanschafprijs vijf jaar geleden. Als je nu eens een 5 jaar oude Windows laptop aanbiedt heb je sowieso hetzelfde bedrag afgeschreven.

Wat betreft de studentenkorting, dit is eigenlijk de enige korting die Apple Resellers aanbieden. Anders misschien nog wat overjarige modellen die (iets) goedkoper weg gaan maar dat zou niet mijn keuze zijn, ik vind het verschil dan vaak minimaal.

Wat betreft je keuze, als ik zo lees waarvoor je hem gaat gebruiken zou ik voor een iMac gaan, 21,5" i5, instapmodel, het zal je verbazen hoe dit draait ten opzichte van wat je nu gewend bent. Mocht je toch zware (windows) games willen spelen installeer je effe BootCamp en draai je Windows 7 64 bit in dual boot, eventueel 4GB geheugen erbij in prikken en het draait als een idioot.

Nu is het wel zo dat de iMac end of cycle is, dus de opvolger zit er waarschijnlijk snel aan te komen. Loont misschien de moeite om te wachten. Ik verwacht namelijk dat in de nieuwe iMac's Nehalem en/of Westmere processors zitten. :drool:

Ga je voor een MacBook kun je er rustig nu één aanschaffen, deze zijn mid-cycle en worden voorlopig waarschijnlijk nog niet vervangen.

Succes met je keuze!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 19:42 

Hardtraxx Elite

roberttt schreef:

Windows fanboys zullen nooit begrijpen wat de waarde van goeie software is... Bij een Mac betaal je niet alleen voor de Hardware, de software is vele malen beter, en afgestemd op de hardware, waardoor het eindproduct een stuk beter zal presteren dan een gelijkwaardige windows PC... Wordt een beetje moe van dit soort standaard kortzichtige opmerkingen..!

Heb mijn MacBook Pro 15" nu 2,5 jaar, en eigenlijk nooit problemen gehad! heb 1x gezeik had met een harde schijf, maar dat was een schijf die ik er later zelf in gezet heb. Inmiddels zit de originele er weer in en hij loopt nog steeds als een trein!

Als ik je verhaal zo lees, kan je denk ik het beste voor de iMac gaan. Als je geen laptop nodig hebt voor je studie oid denk ik dat je met die iMac goed zit! Zoals je al schreef heeft deze net wat betere prestaties dan de MacBook Pro, en niet te vergeten een groter scherm. Dus als je 100% zeker weet dat je de komende 2 jaar geen laptop nodig hebt zou ik voor de iMac gaan, anders een MacBook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 20:01 

Bierkoning

mrazura schreef:
Pommer schreef:
>.<

Jezus Jurre met jou win je ook geen oorlog he :lol:

Wat? xd

Hier hoeft toch gewoon geen nieuw topic voor geopend te worden of ben ik nou gek?

Als ik straks van scheermesje ga veranderen ga ik toch ook geen topic openen om te vragen of Wilkinson een verstandige keuze is? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 20:40 

Donateur

Ach, er zijn genoeg bullshit topics t.b.h. Een computer is toch geen kleine aankoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 21:31 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
roberttt schreef:

Windows fanboys zullen nooit begrijpen wat de waarde van goeie software is... Bij een Mac betaal je niet alleen voor de Hardware, de software is vele malen beter, en afgestemd op de hardware, waardoor het eindproduct een stuk beter zal presteren dan een gelijkwaardige windows PC... Wordt een beetje moe van dit soort standaard kortzichtige opmerkingen..!

Heb mijn MacBook Pro 15" nu 2,5 jaar, en eigenlijk nooit problemen gehad! heb 1x gezeik had met een harde schijf, maar dat was een schijf die ik er later zelf in gezet heb. Inmiddels zit de originele er weer in en hij loopt nog steeds als een trein!

Als ik je verhaal zo lees, kan je denk ik het beste voor de iMac gaan. Als je geen laptop nodig hebt voor je studie oid denk ik dat je met die iMac goed zit! Zoals je al schreef heeft deze net wat betere prestaties dan de MacBook Pro, en niet te vergeten een groter scherm. Dus als je 100% zeker weet dat je de komende 2 jaar geen laptop nodig hebt zou ik voor de iMac gaan, anders een MacBook!

macfanboys zullen nooit begrijpen dat imacs 10x te duur zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 22:51 

Hardtraxx Veteran

Hardstyleking schreef:
TakkU schreef:
roberttt schreef:

macfanboys zullen nooit begrijpen dat imacs 10x te duur zijn.

IMac is rond de 1200. Moet jij eens een degelijke windows vinden onder de 600. Dus meer dan het dubbel ga je der niet voor betalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 22:52 

Nou, zoals beloofd ook mijn kijk op het Mac & Windows verhaal.
Eerst maar even jouw punten aanpakken.
Maar belangrijker is om eerst even op een rijtje te zetten watvoor gebruiker jij bent:
-Je draait geen zware programma's op je pc (Adobe CS, videobewerking, games)
-Je hebt dus maar weinig nodig, en zal het wellicht voornamelijk voor school gebruiken en internet.

Citaat:
Optie 1: een mac mini

Een mac mini is een prima product, maar past totaal niet bij jouw type gebruiker. Mac minis zijn fijn als verplaatsbare computer, als je een soort dockingstation hebt waar je die op kan aansluiten op verschillende locaties. Denk hier aan een mobiele werkplaats, oid.

Citaat:
Optie 2: Een macbook Air:

Zoals je zei, de accu van dit apparaat is super. en de prestaties zijn tegenwoordig ook erg goed met die super specs van tegenwoordig.
deze macbook past ook erg goed bij jou, omdat het geen monster is, en daarom lang meegaat op de accu.
het geheel is een estetisch wonder, want dat ding zit echt geweldig in elkaar.
in principe is dit een hele goede keuze, want je kan hem overal mee naartoe nemen, en dankzij de accue ook gewoon goed gebruiken
minpunt is zoals je noemde de SSD voor de opslag, waardoor je snel tegen die beperking aan loopt als je een grote video of muziek collectie hebt.
heb je dat niet, dan is deze wellicht perfect.

Citaat:
Optie 3: Een macbook Pro:

De accu gaat helaas wel minder als 7 uur mee op de huidige modellen, ik denk hier aan iets van 5 uur. alsnog wel erg veel.
de prestaties zijn echt super (ik heb er zelf een, alleen dan met high res scherm en 750gb 7200rpm schijf, verder hetzelfde), hij voelt super aan en is bovendien goed licht en klein!
ook een goede optie voor jou, maar wellicht overpowered. echter noemde je zelf al de prijs die lager is dan de Air, en dan zou dit juist weer wel een goede optie zijn.

Citaat:
Optie 4: een iMac:

goed ding inderdaad, maar ik denk dat een laptop wat meer voor jou is, vooral in verband met je studie en eventueel een baan in de toekomst?
een macbook gaat namelijk veel langer mee als een normale laptop, omdat het platform heel anders ingericht is, maar daar kom ik straks op terug.

Citaat:
Conclusie: Of een macbook pro, of een iMac.

zoals je noemde, je gaat studeren en op kamers in de toekomst, en ik denk dat daarbij de meerwaarde van een macbook pro/air de bruikbaarheid van een imac zwaar overstijgt. Het comfort van een laptop mee te kunnen nemen naar school is veel groter als het hebben van een snelle pc thuis.
Daar ben ik zelf wel achter gekomen, want ik had voor mn macbook mijn pc een dikke upgrade gegeven, maar door me stage en tijdens me studie merkte ik wel dat ik daar steeds minder gebruik van maakte. Nu zit ik er bijvoorbeeld alleen savonds nog maar een paar uurtjes achter, terwijl hij qua prestaties niet eens zo enorm veel beter is als mn macbook (natuurlijk wel flink sneller, maar het verschil is een stuk kleiner als bij de Acer laptop die ik voorheen had. die was echt niet vooruit te branden, ookal was die erg snel voor een laptop)

Wat je noemde over die uber accus klopt inderdaad. apple is daar mee bezig. Maar reken er neit op dat dat product binnen 2 jaar op de markt zal komen. De ontwikkeling van een product doorloopt vele stadias, wat nou eenmaal lang duurt. Overigens raad ik je ook niet aan te wachten met aankopen in computerland, dan kan je namelijk eeuwig blijven wachten. (ik heb er genoeg ervaring mee) alles blijft nou eenmaal in ontwikkeling en daar kan je weinig aan doen, je zult de knoop gewoon door moeten hakken wanneer je je product zal aanschaffen.

Citaat:
Slotvraag: Is er nergens een mogelijkheid om mac computers voor een lagere prijs te verkrijgen?

Die actie bij de mediamarkt is idd wel erg mooi, maar naast de site voor scholieren van apple en surfspot.nl (waar je overigens niet altijd wat kan kopen wat je wilt, je school moet het maar net ondersteunen, mijne bijv niet)

Citaat:
Slotvraag 2: Wat zijn de addertjes onder 't gras?

Wat je noemt over de mac mini is geen adder onder het gras. Dat is de mnier waarop het ontworpen is en het doel waarvoor het ontwikkeld is
Een creditcard is overigens ook totaal niet verplicht, er is namelijk een website, clickandbuy, waar je je normale bankrekening kan koppelen aan een account die samenwerkt met het systeem van de AppStore en iTunes.
Voor de aankoop van een apple product [hardware] via Apple heb ej wel een creditcard nodig, maar die kan je wel van je vader gebruiken denk ik? Het is toch maar eenmalig.

Citaat:
Iemand die recentelijk, al lang of binnenkort ook de overstap wil maken?

Zoals gezegd was, heb ik recent de overstap gemaakt van Windows naar OSX, op mn pc en laptop.
In het verleden heb ik altijd naar apple hardware gekeken met de mening dat het te duur was, en dat je, zoals meerdere gezegd ehbben, hetzelfde voor minder kan krijgen, bij niet-apple producenten.
Er is niks minder waar. Maar dat is als je alleen kijkt naar de technische specificaties van de standaard onderdelen.

Het platform van OSX (Apple Mac besturingsysteem) zit namelijk heel anders in elkaar als het windows systeem. Er wordt anders omgegaan met geheugen, je hardeschijf is in een ander bestandssysteem (dat vele malen meer geadvanceerd en geoptimaliseerd is als die van Windows (die al meer als 10 jaar hetzelfde gebruiken)).
En niet te vergeten: bij Apple hardware is het zo dat het besturingssysteem op maat gemaakt is voor de laptop.
Terwijl het bij windows juist zo is dat het besturingssysteem zo gemaakt is dat het alle mogelijke hardware kan aansturen, en dat gaat vanzelfsprekend ten koste van de prestaties.

Wat ik in de laatste weken heb ervaren met OSX tov Windows:
De software werkt makkelijker, logischer, sneller en beter. Waar je bij windows bijvoorbeeld een setup moet doorlopen voor iets te installeren of uninstalleren, sleep je in OSX gewoon een icoontje naar je map: applicaties.
Zelfs op mijn PC (zelf samengesteld en OSX erop geinstalleerd) werkt het super lekker.
Het zijn alle kleine dingen samen die OSX zo veel fijner maken als Windows: sneltoetsen die logischer en makkelijker zijn, alles dat er gewoonweg mooier uit ziet (het vormt 1 geheel), het gemak waarmee OSX te besturen is.
En een punt wat ook wel belangrijk is, is dat je geen start menu hebt of een taakbalk.
In ruil daarvoor krijg je Spotlight en je Dock.
Spotlight is vergelijkbaar met de zoekfunctie van je start menu in windows, maar dan veel beter. Hier wordt namelijk gebruik gemaakt van het bestandssysteem dat OSX gebruikt, wat de prestaties erg ten goede komt.
Het Dock in OSX is een balk onderin beeld, waarin alle actieve (en sommige non-actieve, als het je favorieten apps zijn) in staan.
In eerste opzicht lijkt dit misschien onoverzichtelijk, maar als je achter de handige functies van OSX komt, zoals Mission Control (waarbij ej eeen overzichtelijk en mooi overzicht krijgt van alle apps en bijhorende vensters die op het moment open staan) en Spaces (heel erg mooi multi-bureaublad beheer, wat super fijn werkt).

Ik heb zelf windows zeer lang gebruikt, en heb er mee leren leven, met alle minpunten en gebreken. En daar heb ik weer een programma voor gevonden die het fixt, en zo talloze programmas voor allerlei kleine dingen die ik miste in Windows. In OSX, heb ik dat allemaal niet nodig. Het werkt gewoon allemaal al heel erg lekker met standaard instellingen en apps.

Het enigste nadeel dat ik kan vinden aan OSX is dat sommige van mijn favoriete Windows programmas niet in een mac variant beschikbaar zijn. Nu is het echter zo dat dat zeer specifieke programmas zijn, en dat ik voor sommige zelfs al een beter alternatief heb gevonden, dat vele malen beter werkt.

Kortom, durf je de overstap te maken en ben je niet bang voor wat nieuws, heb je zin in iets dat gewoon net wat beter werkt, maar helaas ook net wat meer kost?
Dan zou ik de overstap gewoon maken als ik jou was. ^^

Maar houd natuurlijk wel rekening met je opleiding bijvoorbeeld, als die specifieke windows programmas gebruiken (3DSMax, AutoCAD, weet ik het) dan kan een mac niet handig zijn. Maar zoals je noemde ben jij geen zware gebruiker dus zal het wat dat betrefd niet zoveel uitmaken. Word en Powerpoint zijn natuurlijk ook gewoon beschikbaar voor OSX. (Windows Live Messenger helaas niet, maar daar zijn alternatieven voor die ook prima werken)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:13 

Hardtraxx Veteran

Ik ben nog een pluspuntje vergeten op te noemen, iets wat voor toch één van de grotere voordelen is van een mac. Zijn trackpad.

Het duurde een tijdje voor ik er volledig mee weg was, maar die trackpad maakt het navigeren tussen je openstaande programma's/bestanden werkelijk 10x makkelijker en sneller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:35 

Hardtraxx Veteran

Windows Live Messenger is er wel hoor, werkt alleen een stuk minder goed, maar je kan inderdaad ook andere programma's gebruiken, een goed alternatief is Adium.

Ik heb nu een jaar een MacBook Pro, en OSX bevalt mij gewoon een stuk beter als een windows PC.
Ik heb bijna m'n hele leven Windows gebruikt, maar anderhalf jaar geleden werd ik ZO gek van Windows, met alle foutmeldingen en snelheidsverlies en al die andere rotdingetjes, dat ik naar een Mac wou overstappen.

Zoals KSwoosh ook zei, alles werkt een stuk fijner, het is veel gebruiksvriendelijker dan Windows (als je aan OSX gewend bent) en als je nog dingetjes hebt die je niet fijn vind, zijn er altijd applicaties die je kan downloaden zodat het wél fijn werkt. Voorbeeld: KSwoosh had het over Spotlight, de zoekmachine van OSX, KSwoosh vond het een fijne toevoeging. Ik niet zo, het is een beetje haperig en als je iets intikt, veranderd het lijstje met resultaten bij elke letter, dat vind ik redelijk irritant.
Nu heb ik een applicatie genaamd Alfred gedownload, dat is ook een zoekmachine, maar werkt een stuk stabieler.

Ik zou als ik jou was ook voor een laptop gaan, maar er zitten wat kleine verschillen tussen de Pro en de Air.

In de MacBook Air zit geen CD/DVD speler, dus je kan geen CD's of DVD's afspelen/bekijken of luisteren vanaf je Air.
En de Air is redelijk klein, 11 of 13 inch. Dit jaar komt er wel een 15" versie uit, dus als je geduld hebt kun je die ook halen.

In de MacBook Pro zit wel een CD/DVD speler, en is te verkrijgen in groter formaat (wel duurder),
13" - Wat redelijk klein is, maar wel compact en makkelijk mee te nemen.
15" - Deze heb ik momenteel en is het fijnste van de 3, hij past makkelijk met sleeve in een Eastpak tas, dus ook makkelijk om mee te nemen.
17" - dit is volgens veel mensen de minste van de 3, hij is erg zwaar en het minst makkelijk om mee te nemen naar school.

De specificaties van de MacBook Pro liggen ook wat hoger, en loopt dus wat minder vaak vast dan een MacBook Air.

===============================

Als ik jou was zou ik voor een 15" Pro gaan, dan heb je een redelijk scherm waar alles makkelijk te lezen is, en is wat sneller dan een MB Air + meer GB in je harde schijf.

Ik weet niet wanneer je van plan bent, als je de overstap durft te nemen, een Mac te halen, want er is dan nog een keuze die je kan maken:

In 2012 komen van allebei de Apple laptops een nieuwe versie, zoals eerder gezegd een 15" MacBook Air en komt de MacBook Pro uit. Deze krijgt een compleet ander uiterlijk en verdubbeld z'n resolutie, nu heeft de 15" een standaardresolutie van 1440x900. De nieuwe krijgt een resolutie van 2880x1800. Deze zijn WAARSCHIJNLIJK (word over gespeculeerd) eind februari te koop.

(@ Be-Noize, geen aanval, maar als verkoper had je dit moeten weten xd)

Die ga ik dus ook halen als deze uitkomt. Dus het is aan jou of je er nu 1 wilt halen, of wilt wachten tot de volgende uitkomt.

hopelijk heb je wat aan deze lange post haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:37 

nielstil schreef:
Ik ben nog een pluspuntje vergeten op te noemen, iets wat voor toch één van de grotere voordelen is van een mac. Zijn trackpad.

Het duurde een tijdje voor ik er volledig mee weg was, maar die trackpad maakt het navigeren tussen je openstaande programma's/bestanden werkelijk 10x makkelijker en sneller.

Ohja inderdaad! Wat je daar allemaal mee kan is onvoorstelbaar! Weer zon goed voorbeeld van iets waar veel aandacht an is besteed om het helemaal te optimaliseren

@asyrian: ik ben benieuwd wat je gelost hebt, ik lees et morgen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:37 

Hardtraxx Elite

opaa schreef:
Ja maar mensen die ik gesproken heb die al ~3 jaar een mac hebben, daar van werkt de batterij nog steeds prima, of in ieder geval nog 3-4 uur, ook al hing de mac altijd aan de lader.

Als je er veel mee buiten de deur bent (dus niet aan de stroom) raad ik je zeker een mac aan. wat dat betreft is windows echt kut. je laat een scheet en het ding moet alweer aan de lader... als je er bijna alleen maar thuis mee werkt zou ik gewoon een windows aanschaffen. IMO is de grootste meerwaarde van een mac dat de batterij langer mee gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2012 23:51 

Hardtraxxer

RobertV schreef:
opaa schreef:

Als je er veel mee buiten de deur bent (dus niet aan de stroom) raad ik je zeker een mac aan. wat dat betreft is windows echt kut. je laat een scheet en het ding moet alweer aan de lader... als je er bijna alleen maar thuis mee werkt zou ik gewoon een windows aanschaffen. IMO is de grootste meerwaarde van een mac dat de batterij langer mee gaat.

lol alsof je besturingssyssteem iets met je levensduur van je batterij te maken heeft
1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic