Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey iedereen,

Ik vroeg me af, ik mix met mixmeister, en mix af met effecten in virtual dj.
Ik mix dus niet live met hardware omdat dit nu nog te duur is.
Nu was ik pas op een feestje zag ik 4 van de 6 DJ's gewoon met hun laptopje staan draaien.
Je hoorde verder geen verschil ofzo en het was zelfs super gemixt allemaal.

Wat vinden jullie nou van mixen (beter gezegd je pre-gemaakte mix afspelen) met een laptop/PC op een feest.
Moet dit kunnen of absoluut niet.

Niet alleen 'Ja of nee' maar beargumenteer je antwoord :yes:

Ik ga alvast van start met:

Ik vind dit het moet kunnen, het klinkt net zo goed en soms zelfs beter + je kan jezelf in mijn ogen beter laten gaan met het publiek om een betere sfeer te creeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JannickF schreef:
Wat vinden jullie nou van mixen (beter gezegd je pre-gemaakte mix afspelen) met een laptop/PC op een feest.
Moet dit kunnen of absoluut niet.

Premixen is echt het meest idiote wat je maar kunt down. Je noemt het zelf meer interactie met het publiek.. Wanneer dan? Je kan niet reageren op wat ze willen, juist geen sfeer, noem maar op. Je bent een soort dans-act achter glas op een punt waar het meer gaat omdat je dingen kunt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
JannickF schreef:
Wat vinden jullie nou van mixen (beter gezegd je pre-gemaakte mix afspelen) met een laptop/PC op een feest.
Moet dit kunnen of absoluut niet.

Premixen is echt het meest idiote wat je maar kunt down. Je noemt het zelf meer interactie met het publiek.. Wanneer dan? Je kan niet reageren op wat ze willen, juist geen sfeer, noem maar op. Je bent een soort dans-act achter glas op een punt waar het meer gaat omdat je dingen kunt.


Ik ben het niet met je eens.
Als ik naar mijn eigen software bijvoorbeeld kijk kan je je mix aanpassen,wijzigen,tracks toevoegen en eruit halen allemaal terwijl de mix loopt. Ik praat hier over mix meister.

Hoewel je met 'dans act' wel een punt hebt, je bent inderdaad niet/minder meer bezig met mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar wat is het leuke dan van Mixmeister pre-setjes op een feest? Gaat het vak DJ juist niet om het feit dat je live dingen staat te doen? Dat lijkt me nou juist het mooiste wat er is ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Maar wat is het leuke dan van Mixmeister pre-setjes op een feest? Gaat het vak DJ juist niet om het feit dat je live dingen staat te doen? Dat lijkt me nou juist het mooiste wat er is ;).


Het feit dat je toch het feestje feestend houd, met je eigen lievelings tracks en invloeden.
Wat mij goeie steun geeft om toch dat te doen wat mijn grootste hobby is: Hardstyle producen(zie eigen producties),mixen,luisteren. Ook al heb ik nog te weinig geld (ben pas 16) voor de goeie hardware.

Ik zal nooit zeggen dat met een dj set niet vele malen leuker is. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Je houd t feestje niet feestend, want jij doet niks. En als DJ gaat het er niet om JOUW lievelings tracks op te zetten, maar tracks die t publiek wil horen.

En dat niet alleen. Deze DJ's doen dit waarschijnlijk ook met een Midi controller. Dit is dus ook gewoon hardware, waarmee je software op je pc aanstuurd.

Pre-mixen vind ik echt onzin voor een DJ. Een DJ hoort gewoon een setje in elkaar te zetten en niet anderhalf uur naar t publiek te kijken. Je word als DJ niet voor niks gehuurd. Anders had de organisatie van n feest wel gewoon n mixtapeje opgezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 17:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit soort dingen kom je op middelbare scholen tegen. Daar mag 't. Maar als je dit op een groot feest flikt, dat is écht NOT DONE!
Mensen betalen geld om iemand te horen draaien, hoe mix technischer hoe beter! (dit is trouwens niet helemaal waar, aangezien Brennen Heart e.d. ook nog steeds geboekt worden terwijl die écht niet kan draaien)

En wat is er nou leuk aan een pre-mix draaien!? :')
Het is een skill die niet voor iedereen weg gelegd is! Pre-mixen kan iedere bak banaan met Audacity, Logic, FL etc.
Conclusie: Pre-Mixen is voor budjes :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 20:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik vind van niet je moet op het publiek inspelen ;) ik weet nooit van te voren welke overgange ik gaat maken ik pak gwn een nummer en dan terwijl die speelt bedenk ik een nummer die er wel bij past en dan op een leuk moment gooi k hem erin dat soort risico's nemen is gwn het mooiste :$

en bedoel denk niet dat mense je snel gaan boeken als ze een overgang horen terwijl jij 3minute lang met je hande in de lucht staat >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 21:02 
 
Artiest

Als BH op Q-base staat met Traktor... tja... waarom niet he? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 21:36 
 
Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
ik vind van niet je moet op het publiek inspelen ;) ik weet nooit van te voren welke overgange ik gaat maken ik pak gwn een nummer en dan terwijl die speelt bedenk ik een nummer die er wel bij past en dan op een leuk moment gooi k hem erin dat soort risico's nemen is gwn het mooiste :$

en bedoel denk niet dat mense je snel gaan boeken als ze een overgang horen terwijl jij 3minute lang met je hande in de lucht staat >.<

idd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 22:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Als BH op Q-base staat met Traktor... tja... waarom niet he? >.<

Traktor heb ik zeker geen problemen mee! Het mooie daarvan is dat je creatieve loopjes kunt maken, LIVE!
DUS GEEN PRE-MIX! In de house gebruiken ze erg vaak een laptop+traktor en dan bijv. een S4 :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 13:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Als BH op Q-base staat met Traktor... tja... waarom niet he? >.<

Traktor heb ik zeker geen problemen mee! Het mooie daarvan is dat je creatieve loopjes kunt maken, LIVE!
DUS GEEN PRE-MIX! In de house gebruiken ze erg vaak een laptop+traktor en dan bijv. een S4 :yes:

Ik heb inderdaad even op de HDE naar die S4 gekeken, dat is echt een heel mooi apparaat hoor! Als je dat live goed inzet kun je daar hele orginele dingen mee doen, zeker in de wat "minder verhalende" stijlen (House, Techno en aanverwanten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 15:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Mannonymous schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Als BH op Q-base staat met Traktor... tja... waarom niet he? >.<

Traktor heb ik zeker geen problemen mee! Het mooie daarvan is dat je creatieve loopjes kunt maken, LIVE!
DUS GEEN PRE-MIX! In de house gebruiken ze erg vaak een laptop+traktor en dan bijv. een S4 :yes:

Ik heb inderdaad even op de HDE naar die S4 gekeken, dat is echt een heel mooi apparaat hoor! Als je dat live goed inzet kun je daar hele orginele dingen mee doen, zeker in de wat "minder verhalende" stijlen (House, Techno en aanverwanten).

Zou in de hardere stijlen ook wel kunnen, maar dan zou veel losse samples moet maken van vocale loopjes enzo.
Dan krijg je al snel een live act ála AVIO oid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 20:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Mannonymous schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Als BH op Q-base staat met Traktor... tja... waarom niet he? >.<

Traktor heb ik zeker geen problemen mee! Het mooie daarvan is dat je creatieve loopjes kunt maken, LIVE!
DUS GEEN PRE-MIX! In de house gebruiken ze erg vaak een laptop+traktor en dan bijv. een S4 :yes:

Ik heb inderdaad even op de HDE naar die S4 gekeken, dat is echt een heel mooi apparaat hoor! Als je dat live goed inzet kun je daar hele orginele dingen mee doen, zeker in de wat "minder verhalende" stijlen (House, Techno en aanverwanten).


met house zou een s4 inderdaad wel kunnen met de hardere style zie k op een of andere manier tog liever een mooie set pioneers staan :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 21:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the_sequence schreef:

met house zou een s4 inderdaad wel kunnen met de hardere style zie k op een of andere manier tog liever een mooie set pioneers staan :$

Omdat? Zany draait ook met X1's
'Tog' is trouwens met CH ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 23:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

weet niet op een of andere manier trekt mij dat nooit wat mense die met dat draaien in hardstyle scene dan :$

ja op mijn spellings foute moet je niet letten hoor wees blij dat k nog niet type zoals k alles uitspreek dan word je pas gek van verbeteren :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2010 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the_sequence schreef:
weet niet op een of andere manier trekt mij dat nooit wat mense die met dat draaien in hardstyle scene dan :$

huh wat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 00:39 
 
Hardtraxxer

lijkt me best interessant om is met van die midi controllers te mixen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 00:47 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Omdat? Zany draait ook met X1's


Titan & Zany (B-Front?) draaide er inderdaad vrijdag ook mee. Soms klonk het wel tof! Bijv met Frecuency deed hij echt iets gaafs, soort mash-upje! Klonk allemaal net wat strakker enz, maarja. Titan zei dat je veel vrijer was, maar dat het voor hem ook nog steeds oefenen is. Dus zo makkelijk blijkt het niet eens te zijn, wil je er echt een meer waarde uit halen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 00:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Mannonymous schreef:
Omdat? Zany draait ook met X1's


Titan & Zany (B-Front?) draaide er inderdaad vrijdag ook mee. Soms klonk het wel tof! Bijv met Frecuency deed hij echt iets gaafs, soort mash-upje! Klonk allemaal net wat strakker enz, maarja. Titan zei dat je veel vrijer was, maar dat het voor hem ook nog steeds oefenen is. Dus zo makkelijk blijkt het niet eens te zijn, wil je er echt een meer waarde uit halen. ;)

't Is niet persé makkelijker nee. Maar je hebt gewoon een groot voordeel met het visuele aspect van Traktor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2010 02:17 
 
Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
weet niet op een of andere manier trekt mij dat nooit wat mense die met dat draaien in hardstyle scene dan :$

ja op mijn spellings foute moet je niet letten hoor wees blij dat k nog niet type zoals k alles uitspreek dan word je pas gek van verbeteren :P

valt wel mee ik heb je nog nooit iets fout horen uitspreken! (maar dat kan komen omdat mijn taalgebruik ook waardeloos is :x )
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2010 10:51 
 
Hardtraxxer

In principe kun je met een midi controller veel meer dan met cd's. Bij traktor kun je geloof ik iets van 8 cue points zetten! Als je daar een beetje mee oefend snap ik dat je daar echt dikke dingen mee kan maken! Al denk ik dat je de komende jaren nog niet binnen zult komen bij een discotheek met een midi controller tenzij je Zany ofzo heet ;)
Het van te voren al in elkaar zetten van je mix vind ik echter het zelfde als playbacken, die mensen komen om je live te zien draaien niet om te kijken hoe goed jij iets in elkaar kunt zetten thuis
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 01:30 
 
Hardtraxx Newbie

Wat wordt hier eigenlijk verstaan onder pre-mixen..?
Thuis tracklist maken en op feest mixen (desnoods paar keer oefenen) of een hele set thuis maken en opnemen en dan afspelen en dan effecten toevoegen..?
Ben btw zelf een beginner met de Hercules Dj Control steel (leek mij wel vet). Wat wordt daarvan gevonden dan..? Ik vind zelf dat het wel tien keer makkelijker is dan met cd spelers, omdat je kan synchroniseren met 1 knop. Maar dat geldt overigens niet voor alle nummers (meer dan de helft denk ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 01:30 
 
Hardtraxx Newbie

Wat wordt hier eigenlijk verstaan onder pre-mixen..?
Thuis tracklist maken en op feest mixen (desnoods paar keer oefenen) of een hele set thuis maken en opnemen en dan afspelen en dan effecten toevoegen..?
Ben btw zelf een beginner met de Hercules Dj Control steel (leek mij wel vet). Wat wordt daarvan gevonden dan..? Ik vind zelf dat het wel tien keer makkelijker is dan met cd spelers, omdat je kan synchroniseren met 1 knop. Maar dat geldt overigens niet voor alle nummers (meer dan de helft denk ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 08:47 
 
Hardtraxx Veteran

n3liss schreef:
Wat wordt hier eigenlijk verstaan onder pre-mixen..?
Thuis tracklist maken en op feest mixen (desnoods paar keer oefenen) of een hele set thuis maken en opnemen en dan afspelen en dan effecten toevoegen..?
Ben btw zelf een beginner met de Hercules Dj Control steel (leek mij wel vet). Wat wordt daarvan gevonden dan..? Ik vind zelf dat het wel tien keer makkelijker is dan met cd spelers, omdat je kan synchroniseren met 1 knop. Maar dat geldt overigens niet voor alle nummers (meer dan de helft denk ik).

pre-mixen is egt dat je thuis een mix maakt met alles erop en eraan, die je vervolgens op cd zet en dan gewoon laat afspelen in een club ;) (not the way to go kan ik je vertellen)
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner