Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:30 
 
Hardtraxxer

Hey mensen!

We zijn opzoek naar een leuk beginners setje voor het draaien.
Waar zijn jullie op begonnen?
wat raden jullie aan?


Alvast bedankt :) !
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:32 
 
Hardtraxx Newbie

Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben zelf begonnen met een MIDI controller. Lekker goedkoop, omdat ik natuurlijk al een computer had.
Had de digital jockey 2. Heel fijn ding. Niks op aan te merken.

En ben na een tijd overgestapt op CD spelers:
de Numark NDX 200.
Zijn volgens mij 1 van de goedkoopste CD spelers met alleen maar de basis. Wat dus perfect is voor een beginner. En ik kan er zelf ook nog prima mee draaien. Juist omdat je zo weinig functies hebt leer je het draaien beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jorrr schreef:
Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..


Natuurlijk Pioneer. Maar niet voor een leuk beginners setje, daar is het toch wel veel te duur voor. Of je moet geld te veel hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 20:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Jorrr schreef:
Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..


Natuurlijk Pioneer. Maar niet voor een leuk beginners setje, daar is het toch wel veel te duur voor. Of je moet geld te veel hebben.


Inderdaad. Voor Pioneer zou ik nog niet gaan.

Wanneer je goedkoop wilt beginnen zou ik een midi controller pakken. Ten minste, als je n laptop oid hebt, anders ben je uiteindelijk duurder uit dan met tabletops.

En wat voor stijlen draaien jullie? Bij hardstyle zijn toch de cd's meer in en bij house e.d. word steeds meer met de laptop gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon rustig aan beginnen.
Heb nu zelf 2 Stanton table tops (C313) en een Reloop rmx40. Kan je als beginner genoeg mee doen.
Bovendien was het setje van mij 2e hands een koopje en alles was in perfecte staat. Hoef je in ieder geval geen klauwen met geld uit te geven aan iets waar je misschien niks van bakt of niks aan vind ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jorrr schreef:
Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..

Hahaha, beginners setje. :P
Paar duizend euro uitgeven en er dan achter komen dat draaien toch niet helemaal jou ding is. :lol:
Natuurlijk kun je Pioneers makkelijk verkopen, maar toch, lijkt me niet zo'n verstandig plan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 13:16 
 
Hardtraxxer

Parvuz schreef:
Jorrr schreef:
Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..

Hahaha, beginners setje. :P
Paar duizend euro uitgeven en er dan achter komen dat draaien toch niet helemaal jou ding is. :lol:
Natuurlijk kun je Pioneers makkelijk verkopen, maar toch, lijkt me niet zo'n verstandig plan.


Ik ben begonnen met 'n setje Pioneer CDJ 200's, topdingen, niet te duur (ik zeg niet TE) weinig maar leuke effecten.
Heb ze verkocht, 2 stuks voor 350 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 18:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is jullie budget, laten we daar eerst eens mee beginnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 20:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als je geld teveel hebt zou ik een Pioneer setje kopen. Als er geen geldboom uit je rug groeit zou ik een Reloop setje kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jorrr schreef:
Pioneer.
Meeste clubs waar je gaat draaien staan pioneers.
Natuurlijk als je wel specifiek in clubs en feesten wilt graag draaien. Als je thuis blijft draaien... Reloopje ofzo..


Mee eens wil je op feesten draaien. Dan nog via marktplaats ofzo mocht t budget niet al te veel wezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ik neem aan dat je in het begin nog niet gelijk op feesten kan draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Nou ik neem aan dat je in het begin nog niet gelijk op feesten kan draaien.


Maar wie weet is die dat wel vanplan en kan die al draaien, dan zou k t hem aanraden.
Tuurlijk is reloop voor thuis prima te doen, ik had ze ook maar niet te vergelijken met pioneer maar das duidelijk:)
bovendien heeft reloop slechte service tenminste bij mij wel (uit ervaring)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 23:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je al kunt draaien, waarom zoek je dan een beginnersset ;)

Ik ben ook zeker voor Pioneer maar je moet er wel het geld voor hebben. Al kun je natuurlijk ook beginnen met CDJ350's. Als je meteen voor het clubgevoel wilt gaan kom je al snel bij CDJ800/850's of hoger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 23:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En zeker als je nog niet zeker bent of je er echt mee door wilt gaan. Zeker geen pioneers kopen.
Of je moet echt een pappie en mammie hebben met een groot bedrijf ofso :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2012 14:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Als je al kunt draaien, waarom zoek je dan een beginnersset ;)

Ik ben ook zeker voor Pioneer maar je moet er wel het geld voor hebben. Al kun je natuurlijk ook beginnen met CDJ350's. Als je meteen voor het clubgevoel wilt gaan kom je al snel bij CDJ800/850's of hoger.


Omdat ik m al met een artiestennaam,soundcloud account etc zie, maargoed als je echt begint en je weet niet zeker of je drmee door wil gaan zou ik idd na andere alternatieve cdspelers kijken voor een goedkopere prijs.:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2012 19:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Numark NDX200
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 00:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja hoor.
Zit gewoon alles op wat je (in het begin) nodig hebt. Werkt allemaal goed. Kan tegen een stootje (zit 2 jaar garantie op waar ik bij veel andere cd spelers 1 jaar tegen kom)

Enige kinpunten zijn imo:
Cue punt zetten is beetje vervelend: met de play/Pause knop ipv de cue knop
En de search functie zoekt per seconde. Dus echt snel een sruk doorspoelen gaat niet.

Maar deze kleine puntjes zijn imo niks in vergelijking met wat je ervoor betaald ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 21:38 
 
Hardtraxxer

SpaceRazr schreef:
Wat is jullie budget, laten we daar eerst eens mee beginnen


rond de 6/700 euro denk ik :P tis moeilijk want er zijn echt wel 1000 verschillende.. vind beetje lullig om een miskoop te hebben daarin.

het is eerst voor gewoon thuis oefenen maar we willen het wel uitbreiden naar feestjes en clubs etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 17:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan hoef je aan pioneers al niet te denken. Kijk anders ook eens naar Denon of Reloop, voor te beginnen zijn deze ook goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 00:39 
 
Hardtraxxer

SpaceRazr schreef:
Dan hoef je aan pioneers al niet te denken. Kijk anders ook eens naar Denon of Reloop, voor te beginnen zijn deze ook goed!

thnx, zal het gebruiken in me keuze !
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pioneer is nogal prijzig, al heb je voor 983 een leuke setje van D3non
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mrt 2012 15:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een optie is misschien om op bijvoorbeeld marktplaats te kijken, vaak zijn deze nog gewoon in goede staat! Als je dat doet, moet je misschien even in dit topic een kijkje nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2012 23:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op marktplaats heb je met geluk al 2 pioneers CDJ800 mk2 voor 700 tot 800 euro. Mij is aangeraden om, als je echt veel wil gaan draaien, gelijk voor pioneer te gaan. Goede kwaliteit dat je met een beetje goed zoekwerk ook voor een mooi prijsje kan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2012 00:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Squit schreef:
Op marktplaats heb je met geluk al 2 pioneers CDJ800 mk2 voor 700 tot 800 euro. Mij is aangeraden om, als je echt veel wil gaan draaien, gelijk voor pioneer te gaan. Goede kwaliteit dat je met een beetje goed zoekwerk ook voor een mooi prijsje kan krijgen.


Helemaal mee eens!
Zo ben ik ook gewoon overgestapt,marktplaats heeft prima en betaalbare dingen erstaan met een beetje geluk.
CDJ800 zijn prima voor thuis,je zou in clubs toch altijd op pioneers moeten draaien dus.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner