Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 11:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goededag Medestampers,

Sinds ik deze zomer redelijk wat festivals ben afgegaan, ben ik mij steeds meer gaan interesseren in het DJ'en, en daarom ben ik tot een punt gekomen om het zelf een keer uit te proberen. Nu is mijn kennis rond het draaien zelf, zie beatmatchen en platenkeuze, best oké, maar qua hardware en software is het een ramp.
Nu heb ik al redelijk wat rondgekeken naar wat wat nou is qua controllers en complete dj sets van 1600 euro. Zelf zou ik gewoon eerst willen beginnen met de meest basic controller en wat normale software om uit te proberen of het draaien wel echt iets is voor me, en om gelijk honderden euro's uit te geven aan enorme sets is voor een arme student als ik niet erg praktisch.
Het lijkt me wel handig om eerst met wat spotify-nummers uit te proberen om een beetje het draaien onder de knie te krijgen, dus als er een software is die met een redelijk goedkope controller(zie party mix numark) en spotify kan werken zou dat perfect zijn :).

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en me wat advies kunnen geven over hoe en wat over het aanschaffen van een controller en software!

Groetjes Jarne :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 12:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben zelf een paar jaar terug begonnen met een Behringer BCD3000 van 50 euro en Traktor lite. Zo kun je peilen of je het leuk vindt om te doen voordat je er gelijk honderden euro's tegenaan smijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2018 21:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
Ik ben zelf een paar jaar terug begonnen met een Behringer BCD3000 van 50 euro en Traktor lite. Zo kun je peilen of je het leuk vindt om te doen voordat je er gelijk honderden euro's tegenaan smijt.


Ziet eruit als een goed ding, alleen kan je die eigenlijk nergens meer halen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2018 11:38 
 
Hardtraxxer

Pioneer DDJ-RB + Rekordbox software, 250 euro ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2018 13:01 
 
Hardtraxxer

Ik zou persoonlijk beginnen met een controller met Rekordbox. Rekordbox is op dit moment de meest geaccepteerde software. Als je dus een keer de overstap maakt naar een wat professionelere set, behoud je dezelfde software.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2018 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik draai al jaren op een midicontroller van de Aldi. Topding, heeft me destijds €150,- gekost of zo. Alleen volgens mij verkopen ze die niet meer. Maar wil wel zeggen, voor een €150,- heb je dus al een superdegelijk ding.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2018 21:50 
 
Hardtraxxer

JarneNL schreef:
Het lijkt me wel handig om eerst met wat spotify-nummers uit te proberen om een beetje het draaien onder de knie te krijgen, dus als er een software is die met een redelijk goedkope controller(zie party mix numark) en spotify kan werken zou dat perfect zijn :).

Het enige wat ik kon vinden is djay

wolbie schreef:
Ik zou persoonlijk beginnen met een controller met Rekordbox. Rekordbox is op dit moment de meest geaccepteerde software. Als je dus een keer de overstap maakt naar een wat professionelere set, behoud je dezelfde software.

Hier ben ik het met wolbie eens. Als ik jou was zou ik gewoon mp3tjes bij elkaar verzamelen en die inladen in rekordbox. Desnoods verzamel je eerst 20/30 tracks en ga je met die tracks aan de gang. Leer je gelijk patronen in tracks te herkennen. Met een grote collectie kan je daar nog wel eens verdwaald in raken.

Ik ben zelf begonnen met een Reloop Mixage (voor ongeveer €100 toen gekocht) en die werkte toen voor mij prima. Hij had de fundamentele onderdelen: play/pause, cue, pitch, een filtertje als effect en de mogelijkheid om voor je koptelefoon, met een draaiknop/schuif, te switchen tussen het gecuede kanaal en het master kanaal. Het enige wat je daarnaast nog moet uitzoeken is de bouwkwaliteit. Ik had namelijk met mijn Reloop Mixage al gauw dat ik bepaalde knoppen extra hard moest indrukken om ze te laten functioneren wat op den duur gruwelijk irritant wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 17:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks allemaal voor het antwoorden!
Ik ben gegaan voor de Hercules air S met Djay als software. Het is allemaal best wel basic, maar ik heb het nu opzich best onder de knie en beleef er veel plezier mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2018 23:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is nou precies het verschil tussen een controller en wat ze op feesten gebruiken? moet er aan een controller nog een laptop voor de software? en tot hoeverre vertaalt zich tot zo'n pioneerset die op festivals staat? Ik wil eigenlijk wel eens beginnen met mixen, maar ik wil dan wel echt leren mixen op een manier waarop ik naar een random feest zou kunnen gaan, m'n stickie in dat ding zou steken en zou kunnen beginnen met DJ'en
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2018 23:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een controller werkt inderdaad alleen wanneer je hem aansluit op een laptop met software zoals Serato, virtual dj etc. Ik ben zelf begonnen met een Pioneer ddj-sb2 en heb hier het draaien op geleerd. Draai nu vaak in kroegen/discotheken in de buurt en dus op cdj's + mixer, dit vertaalt zich prima. Je moet het er echter wel zelf naar maken, dus niet jezelf leren mixen op basis van functies die een controller wel heeft, maar cjd's niet. Ook zijn bepaalde zaken, zoals de effecten (echo etc.) wel iets lastiger en uitgebreider op een mixer dan op een controller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2018 23:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dankjewel voor je advies! Wat zou dan de goedkoopste manier zijn om te leren mixen? ik heb het wel eens geprobeerd met alleen virtual dj maar daar had je een extra geluidskaart voor nodig om koptelefoon en output tegelijk te doen, dus dat kon niet op een laptop. Is hier een makkelijk alternatief voor, of is een controller kopen toch de beste manier om te beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2018 02:01 
 
Hardtraxxer

broodjebeenham schreef:
Dankjewel voor je advies! Wat zou dan de goedkoopste manier zijn om te leren mixen? ik heb het wel eens geprobeerd met alleen virtual dj maar daar had je een extra geluidskaart voor nodig om koptelefoon en output tegelijk te doen, dus dat kon niet op een laptop. Is hier een makkelijk alternatief voor, of is een controller kopen toch de beste manier om te beginnen?

Je kan gewoon een usb soundcard voor een paar euro kopen zoals bijvoorbeeld deze.

Zelf zou ik een controller kopen. Met muis en toetsenbord kan je namelijk niet (handig) 2 knoppen/schuiven tegelijk besturen en je leert ook niet beatmatchen. Ik zou de Pioneer DDJ 400 halen. Leer je gelijk met Rekordbox werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2018 01:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helaas is zo'n Pioneer net buiten mn budget, maar ik hoorde dat je met die externe geluidskaarten niet echt kon mixen wegens lags, iemand ervaring mee? Ik zie af en toe ook van die goedkope Hercules dingen langskomen, is daar verder echt iets mis/heel anders mee of is het allemaal gewoon net wat minder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2018 22:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ'en is gewoon niet goedkoop. Wil je toch redelijk een instapmodel dan zijn de instapmodellen van Pioneer de beste waarvoor je kan gaan wat mij betreft. Pioneer is overal de standaard en qua lay out zijn ze allemaal wel hetzelfde. Plus zeker de rekordboxvariant pakken!

Ik heb zelf een CDJ setup gehad, XDJ-RX, DDJ-RB en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet. De XDJ-RX is de beste waarmee ik tot nu toe heb gewerkt, dit is een complete setup waarbij je geen laptop nodig hebt en het is min of meer hetzelfde als een echte clubsetting.

Ik zou je nu de DDJ-RB aan kunnen raden. Mooi compact, werkt prima in combinatie met je desktop pc of (liever) laptop en je hebt er direct rekordbox bij. Goedkope mediamarkt of Aldi spullen heb ik geen ervaring mee.

Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 11:47 
 
Hardtraxxer

Pioneer heeft afgelopen zomer een instap model geïntroduceerd. De DDJ-400 (€250) inclusief Rekordbox licentie t.w.v. €139,--. Aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeiemorgen, kijk eens 3 posts boven je :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2018 20:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dankjewel voor het advies allemaal, als het financieel allemaal wat beter staat zal ik hier weer eens naar kijken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2018 16:02 
 
Hardtraxxer

THArdstyler schreef:
Goeiemorgen, kijk eens 3 posts boven je :lol:


Schaamte aanweziig :/
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner