JarneNL schreef:
Het lijkt me wel handig om eerst met wat spotify-nummers uit te proberen om een beetje het draaien onder de knie te krijgen, dus als er een software is die met een redelijk goedkope controller(zie party mix numark) en spotify kan werken zou dat perfect zijn
.
Het enige wat ik kon vinden is
djaywolbie schreef:
Ik zou persoonlijk beginnen met een controller met Rekordbox. Rekordbox is op dit moment de meest geaccepteerde software. Als je dus een keer de overstap maakt naar een wat professionelere set, behoud je dezelfde software.
Hier ben ik het met wolbie eens. Als ik jou was zou ik gewoon mp3tjes bij elkaar verzamelen en die inladen in rekordbox. Desnoods verzamel je eerst 20/30 tracks en ga je met die tracks aan de gang. Leer je gelijk patronen in tracks te herkennen. Met een grote collectie kan je daar nog wel eens verdwaald in raken.
Ik ben zelf begonnen met een Reloop Mixage (voor ongeveer €100 toen gekocht) en die werkte toen voor mij prima. Hij had de fundamentele onderdelen: play/pause, cue, pitch, een filtertje als effect en de mogelijkheid om voor je koptelefoon, met een draaiknop/schuif, te switchen tussen het gecuede kanaal en het master kanaal. Het enige wat je daarnaast nog moet uitzoeken is de bouwkwaliteit. Ik had namelijk met mijn Reloop Mixage al gauw dat ik bepaalde knoppen extra hard moest indrukken om ze te laten functioneren wat op den duur gruwelijk irritant wordt.