Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2861, 2862, 2863, 2864, 2865, 2866, 2867 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:

Buiten dat dit geratel over (inter) subjectiviteit echt niet nodig is, heeft hij wel een punt haha. Ik heb dit toevallig ook bij mijn colleges 'Sociale Psychologie' gehad.
Maar als je deze discussie gaat voeren dan kun je elke discussie ook direct doodslaan, want kortom: Het is jou subjectiviteit, dus boeiend wat je er van vind en wat anderen ervan vinden. Het voegt dus nul toe aan de hele discussie.


Ik snap het zeker, maar het klinkt meer als interessantdoenerij.

Want op dit moment betekent mixen in Nederland dit:

"(verschillende dingen) bij elkaar doen en tot één geheel maken"

Elke plaat na elkaar afspelen is dat dus niet want je voegt niets samen tot een geheel. Daarom is dit niet mixen. Je kan wel zo zweverig mogelijk doen om het te ontkrachten maar dat kan je vervolgens bij bijna alles doen.

Mooi dat veel interpretaties een definitie maken, maar gelukkig bestaat er een woordenboek en vocabulaire die duidelijk aangeven of iets nu in het heden klopt of niet, ondanks de mening van anderen. Als we zo zweverig zouden denken zou er meer mis dan goed gaan, kun je dingen als lesmateriaal en het wetboek wel weggooien :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hekzitter schreef:

Buiten dat dit geratel over (inter) subjectiviteit echt niet nodig is, heeft hij wel een punt haha. Ik heb dit toevallig ook bij mijn colleges 'Sociale Psychologie' gehad.
Maar als je deze discussie gaat voeren dan kun je elke discussie ook direct doodslaan, want kortom: Het is jou subjectiviteit, dus boeiend wat je er van vind en wat anderen ervan vinden. Het voegt dus nul toe aan de hele discussie.


Ik snap het zeker, maar het klinkt meer als interessantdoenerij.

Want op dit moment betekent mixen in Nederland dit:

"(verschillende dingen) bij elkaar doen en tot één geheel maken"

Elke plaat na elkaar afspelen is dat dus niet want je voegt niets samen tot een geheel. Daarom is dit niet mixen. Je kan wel zo zweverig mogelijk doen om het te ontkrachten maar dat kan je vervolgens bij bijna alles doen.

Mooi dat veel interpretaties een definitie maken, maar gelukkig bestaat er zo iets als een woordenboek en een vocabulaire die duidelijk aangeven of iets nu in het heden klopt of niet, ondanks de mening van anderen.


Ow zeker! Maar ik bedoel ook meer te zeggen dat de definitie dus door de jaren heen dus blijkbaar veranderd is, veel nieuwe mensen in de scene zullen niet eens weten wat een kickswitch is, dus dat wellicht ook niet onder mixen scharen. Ik ben zelf ook van mening dat al die verschillende opvattingen bij mixen horen en dat er dus niet perse 1 eenduidige definitie is, maar dat al die verschillende opvattingen dus mixen maken. Hetgeen wat Phuture Noize aankaart, zie ik dus niet als DE definitie van mixen, maar zijn manier op de plaatjes aan elkaar te rijgen. Vind ik dat tof om naar te luisteren (puur gefocust op mixwerk)? Nee zeker niet. maar Phuture Noize wil zich ook volledig focussen op de platen ansich. Dat is zijn keuze, prima, maar voor het mixwerk kom ik ook niet naar een set van hem. Hoop ik dat dit de trend wordt? Zeker niet, want het aandeel goede mixtechnische dj's is al zo schaars en wordt steeds minder, dus ik juich dit ook zeker niet toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Buiten dat dit geratel over (inter) subjectiviteit echt niet nodig is, heeft hij wel een punt haha. Ik heb dit toevallig ook bij mijn colleges 'Sociale Psychologie' gehad.


Ik vond het in deze context wel toepasselijk. Zo is namelijk ook de definitie van DJ van iemand die technisch platen overmixt over 30 jaar verschoven naar meer die van een entertainer. Als je al lang meegaat kan jouw definitie van DJ of 'mixen' (hier even omschreven als hetgene wat een DJ on stage doet, wat ik in mijn hoofd had toen ik over dit voor het eerste reageerde) verschillen van die van een nieuwkomer (omdat deze andere ervaringen heeft met wat een DJ on stage doet / lijkt te doen).

Mocht je je hoofd graag kraken over dit soort dingen dan zijn er boeken volgeschreven over pluralisme.

Hekzitter schreef:
Het voegt dus nul toe aan de hele discussie.


Het voegt wel toe aan de discussie als je er iemand mee laat beseffen dat definities tussen mensen kunnen verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 16:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Hekzitter schreef:
Het voegt dus nul toe aan de hele discussie.


Het voegt wel toe aan de discussie als je er iemand mee laat beseffen dat definities tussen mensen kunnen verschillen.


Iedereen die ooit Maatschappijleer heeft gehad weet dat, of überhaupt licht verstand heeft van de wereld :lol:
Je bent echt niet woke dat je dat weet.

Het punt was, sinds je het nog steeds mist. Dat het woord mixen betekent dingen samenvoegen en dat stop en play drukken niet het samenvoegen van twee nummers is. Bron: meerdere woordenboeken in meerdere talen. En het kan dus anders zijn, en dan is het bron: iemand zijn eigen perceptie.

Als we rond die logica van definitie gaan denken kan ik ook zeggen dat masturberen de definitie van mixen is omdat dat mijn definitie van mixen is. Dat hebben we het niet over definities maar meningen of belevingswerelden van mensen, en dat zijn nooit feiten, want niemand denk het zelfde en zo zou geen enkel ding in de wereld waar zijn. Als je op zo'n hippieniveau zit als maatschappij dan is er iets goed mis. Zo kan je namelijk overal wat achter zoeken, dat kan voor mensen verruimend zijn, maar het is niet hoe de wereld grotendeels godzijdank werkt.

Hier is de definitie van mixen wat er in het woordenboek staat. Maar als jij graag bij je toetsen en examens wat anders wilt invullen, doe dat dan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
;)

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 16:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Broken Balance schreef:
;)

;)

:kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 16:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen zin om te quoten maar de mening dat het niet 'mixbaar' is deel ik zeker niet.
Je kan dan wel zeggen ' ja maar dan is het pres play' maar dat hoeft helemaal niet.

Veel platen kan je anders als nog prima mixen in de mid intro als deze er is.
Is deze er niet dan mix je de vorige plaat toch op een unieke manier uit door radio edits te gebruiken of creatief met effecten de plaat tot stop te zetten ?

Merkt de luisteraar vrij weinig van denk ik en je laat zien dat je skills hebt die onder controle zijn

Press play kan ook natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 17:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het punt was, sinds je het nog steeds mist. Dat het woord mixen betekent dingen samenvoegen en dat stop en play drukken niet het samenvoegen van twee nummers is. Bron: meerdere woordenboeken in meerdere talen. En het kan dus anders zijn, en dan is het bron: iemand zijn eigen perceptie.


Misschien dat je eens even terug moet lezen.

Broken Balance schreef:
Iedereen die ooit Maatschappijleer heeft gehad weet dat, of überhaupt licht verstand heeft van de wereld :lol:
Je bent echt niet woke dat je dat weet.


Het beseffen en er naar handelen zijn 2 aparte dingen. Ik ben hier niet om een filosofische leer op te leggen, maar dit forum is bezaaid met de dissonantie van bovenstaand besef en dan toch er voor kiezen om dingen aan te nemen als harde objectieve waarheden waardoor hele kromme discussies ontstaan.

Broken Balance schreef:
Dat hebben we het niet over definities maar meningen of belevingswerelden van mensen, en dat zijn nooit feiten, want niemand denk het zelfde en zo zou geen enkel ding in de wereld waar zijn.


Welkom in de fenomenologie, zie je de incongruentie van je redeneren al?


-----

Terugkoppelend op PN in het algemeen op een concluderende wijze (dus niet naar BB ;)).

De reacties op de post van PN getuigen dat wat leden hier een meer traditioneel definitie aanhangen van wat een 'release' in houdt, wat voor PN een gepassioneerd station is. Is daarmee de definitie van een release binnen de hardstyle verschoven? Een enthusiasteling zou stellig vast houden dat een track pas gereleased is als er een full extended mix van verschenen is, dat deed ik vroeger ook, en lachte mensen uit die YouTube ripjes op hun telefoon hadden staan. Ondertussen is het landschap verandert en vind PN zijn tracks gereleased zoals ze nu zijn. De definitie is dus in deze context variabel en pluriform. Als dit 10 jaar geleden zich had voor gedaan zou het besluit van PN op dit forum helemaal afgekeurd worden, maar nu zie je er leden al minder tot geen problemen mee hebben.

Je kan dit zien als een voorbeeld van een fenomeen dat ik al jaren hier bespeur, namelijk dat er hier en daar (ideologische) waardes zijn waar nogal wat leden van Hardtraxx vast aan blijven houden en zich over uitspreken terwijl deze waardes al lang door de muziek industrie zijn gepasseerd. Misschien overduidelijk voor sommige mensen, maar ik heb niemand zich er over zien uitspreken.

Ik denk persoonlijk dat het ontbreken van mix intro's steeds meer een trend gaat worden. Nogal wat producers in mijn omgeving doen al geen moeite meer om outro's te maken en vaak zien we de mid intro ook al verdwijnen.


Nuracore schreef:
Geen zin om te quoten maar de mening dat het niet 'mixbaar' is deel ik zeker niet.
Je kan dan wel zeggen ' ja maar dan is het pres play' maar dat hoeft helemaal niet.

Veel platen kan je anders als nog prima mixen in de mid intro als deze er is.
Is deze er niet dan mix je de vorige plaat toch op een unieke manier uit door radio edits te gebruiken of creatief met effecten de plaat tot stop te zetten ?

Merkt de luisteraar vrij weinig van denk ik en je laat zien dat je skills hebt die onder controle zijn

Press play kan ook natuurlijk :P


Deze hele discussie, en daarmee BB zijn standpunt, is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je onder mixen verstaat. Is het echt specifiek 2 platen langs elkaar leggen, of begint het al bij plaatjes na elkaar afspelen voor een publiek ongeacht of je de tracks langs elkaar legt en is mixen daarmee gewoon beschrijven wat een uitvoerende DJ doet? Voor mij is het het 2e.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen idee of ik je goed begrijp maar zoals ik het begrijp vind ik je laatste argument echt niet kloppen.

Hoezo wat je er onder verstaat?
De letterlijke definitie van mixen is een overgang van of naar een of meerdere platen creëeren dat bijna niet te horen is zodat je een vloeiende transitie krijgt maar de volgende plaat.

Je kan het verstaan zoals je wilt maar ook dit kan gewoon met platen zonder intros.
Of het nou makkelijk is of niet.

Die paar claps die je dan hoort doet echt het geen verschil voor gemiddelde evenement bezoekers :P

Wat ik enigszins wel kan snappen is het teasen of de drive die kan missen.
Maar dat is voor de ekte fanaten
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 18:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
De letterlijke definitie van mixen is een overgang van of naar een of meerdere platen creëeren dat bijna niet te horen is zodat je een vloeiende transitie krijgt maar de volgende plaat.


Precies vanuit dat perspectief vetrek ik ook. Dat tegelijkertijd op de ene CDJ op pauze drukken en op de andere play geen mixen is ben ik het mee eens. Maar stop op de ene CDJ met wat echo of reverb erover waarna je de andere track start en er een goede transitie plaatsvind is naar mijn mening wél mixen, maar valt voor mij nog steeds onder stop & play mixen. Sommige mensen zullen dat niet als mixen bestempelen. Wellicht ontstaat hierdoor de verwarring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 20:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 20:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Veel platen kan je anders als nog prima mixen in de mid intro als deze er is.
Is deze er niet dan mix je de vorige plaat toch op een unieke manier uit door radio edits te gebruiken of creatief met effecten de plaat tot stop te zetten ?


Inderdaad als die er al is. En geef je een track een mix-intro dan geef je DJ's gewoon meer opties om de plaat op een andere manier in te kunnen mixen, zowel op de mix-intro met een kickswitch of een vocal tease, of juist een mid-intro mix.

@Phuture Noize ik begrijp dat je platen het liefst zonder mix-intro en mix-outro uitbrengt op je album en voor de Youtube/Spotify luistert, want je wilt niet je luisteraar naar 25 sec aan snares laten luisteren, maar hiervoor hebben we toch het onderscheid Radio edits/Extended mixes? (Of noem ze Original Mix en DJ Mix, betere omschrijving imo).
Hierover gesproken trouwens, ik vind het jammer dat bijvoorbeeld Walls Crashin' Down en The Grind de outro zo abrupt eindigt, dat maakt het dus helemaaal niet fijn om ze los te luisteren..

Er zei ook iemand dat Phuture Noize niet vaak tracks heeft waarbij je vet kan teasen, maar ik zit nu z'n 2015/2016 tracks te checken en die kun je juist bijna allemaal geweldig teasen.
De laatste jaren is het voor de hobby Hardstyle DJ best wel saai geworden wat sommige tracks betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 12:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De echte vraag: Maar wat doet Phuture Noize dan achter de draaitafel als het alleen press/play is? Hier en daar een flanger etc? Of is er iets wat hij zonder het intro over outro mixen kan toevoegen aan zijn sets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 12:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Relentless Bass schreef:
De echte vraag: Maar wat doet artiest x dan achter de draaitafel als het alleen press/play is? Hier en daar een flanger etc? Of is er iets wat hij zonder het intro over outro mixen kan toevoegen aan zijn sets?

Is inderdaad in essentie ook wat ik me afvroeg:

God schreef:
In dat geval sta je met een beetje pech een half jaar naar dezelfde platen, in dezelfde volgorde, met de zelfde overgang te luisteren. Dat gaat vervelend en ik denk dat dáár de klachten ontstaan. Teasebare mix-intro’s zou daarbij een oplossing kunnen zijn en is dat traditioneel gezien ook altijd geweest, vandaar ook dat mensen daar naar teruggrijpen. Het is aan de andere kant ook weer niet de enige oplossing en zoals jij aangeeft leent niet iedere track (die van jou sowieso niet) zich ervoor.

Het is nu vooral helder wat géén oplossingen of wensen van artiesten zijn. We zijn dus van een situatie met talloze opties vwb intro-mixen naar een situatie gegaan waarbij dat niet meer mogelijk is. Daarbij komt ook nog eens dat 9/10 artiesten uitsluitend eigen platen draaien, terwijl dat voorheen ook wat minder zo was.

Voor mij dus tweemaal achteruitgang, waardoor ik ook tot dezelfde vraag kom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 12:54 
 
Artiest

Relentless Bass schreef:
De echte vraag: Maar wat doet Phuture Noize dan achter de draaitafel als het alleen press/play is? Hier en daar een flanger etc? Of is er iets wat hij zonder het intro over outro mixen kan toevoegen aan zijn sets?


Deze werd ook al gedropt op harderstate en dan mis je het complete punt. Ik word op het moment geboekt niet om een gekke mix te droppen live, maar om mijn muziek(keuze) te laten horen aan het publiek.

Daarbij @delt-a, dat jij thuis die teases dope vind om te luisteren wilt niet zeggen dat mijn punt omvalt. Ik merk live dat de teases totaal niet aanslaan, meeste mensen stoppen direct met dansen en die een-twee liefhebbers die het helemaal de shit vinden wegen voor mij niet op om het te doen. Daarbij zoals ik al zei vind ik het zelf in de hardstyle die ik maak en draai vaak totaal niet mooi. (je krijgt dan snel geclash van toonhoogtes en evt ritmes)

En we hebben het hier over een hele makkelijke techniek om te leren (bedoel, net zo goed press play en dan een ander fadertje op tijd de lucht in drukken, zo indrukwekkend is dat niet). Ik zie zelfs de hobby dj's en andere dj's nooit echt diep in de mixtechnieken gaan op hardstyle. Er wordt nooit gewerkt met vette loops icm effecten, geen scratchings en geen mixen over elkaar van drops. (paar uitzonderingen hier en daar natuurlijk).

En dat is logisch en precies het punt wat ik probeer te maken, hardstyle is te vol om dat uberhaupt te doen. Ik mix wel eens hiphop en daar kun je dus melodietjes of vocalen loopen in een hotcue en die teasen en daar de overgang opbouwen. Of scratchen of wat dan ook. Ik kan dat simpelweg in hardstyle niet doen.

In de toekomst wil ik ook gaan kijken om meer in een liveshow style te gaan optreden. Dit is op het moment nog niet haalbaar op het niveau waar ik het wil hebben, maar ik ben erg druk bezig achter de schermen om die kant op te werken. Wie weet over een (paar) jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
Relentless Bass schreef:
De echte vraag: Maar wat doet Phuture Noize dan achter de draaitafel als het alleen press/play is? Hier en daar een flanger etc? Of is er iets wat hij zonder het intro over outro mixen kan toevoegen aan zijn sets?


Deze werd ook al gedropt op harderstate en dan mis je het complete punt. Ik word op het moment geboekt niet om een gekke mix te droppen live, maar om mijn muziek(keuze) te laten horen aan het publiek.

Daarbij @delt-a, dat jij thuis die teases dope vind om te luisteren wilt niet zeggen dat mijn punt omvalt. Ik merk live dat de teases totaal niet aanslaan, meeste mensen stoppen direct met dansen en die een-twee liefhebbers die het helemaal de shit vinden wegen voor mij niet op om het te doen. Daarbij zoals ik al zei vind ik het zelf in de hardstyle die ik maak en draai vaak totaal niet mooi. (je krijgt dan snel geclash van toonhoogtes en evt ritmes)

En we hebben het hier over een hele makkelijke techniek om te leren (bedoel, net zo goed press play en dan een ander fadertje op tijd de lucht in drukken, zo indrukwekkend is dat niet). Ik zie zelfs de hobby dj's en andere dj's nooit echt diep in de mixtechnieken gaan op hardstyle. Er wordt nooit gewerkt met vette loops icm effecten, geen scratchings en geen mixen over elkaar van drops. (paar uitzonderingen hier en daar natuurlijk).

En dat is logisch en precies het punt wat ik probeer te maken, hardstyle is te vol om dat uberhaupt te doen. Ik mix wel eens hiphop en daar kun je dus melodietjes of vocalen loopen in een hotcue en die teasen en daar de overgang opbouwen. Of scratchen of wat dan ook. Ik kan dat simpelweg in hardstyle niet doen.

In de toekomst wil ik ook gaan kijken om meer in een liveshow style te gaan optreden. Dit is op het moment nog niet haalbaar op het niveau waar ik het wil hebben, maar ik ben erg druk bezig achter de schermen om die kant op te werken. Wie weet over een (paar) jaar.


Dit klinkt dan wel weer heel gaaf! Doel je dan op hoe bijvoorbeeld Lost Frequencies optreedt of hoe bijvoorbeeld AVIO vroeger hun liveacts altijd inrichtte? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 13:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik wou inderdaad net zeggen. Is dat wat AVIO vroeger deed niet interessant. Kan begrijpen dat hier een enorme uitdaging ligt die jij/PN juist lijkt op te zoeken.

Het push/play zou mij niet echt uitdaging geven in het optreden. Kan begrijpen dat als je meermaals per week optreedt je hey plezier in het draaien snel kan verliezen. Of zie ik dit verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 13:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

PhutureNoize schreef:
(je krijgt dan snel geclash van toonhoogtes en evt ritmes)

Denk dat dat hierom niet gaat werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 13:39 
 
Hardtraxxer

Er wordt hier gvd meer gediscussieerd over mixen dan in alle seizoenen van Heel Holland Bakt samen. Netjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was al bijna vergeten dat ik op een forum was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 19:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
God schreef:


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2019 20:23 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
TiMOTHYb schreef:
God schreef:


:lol:


Lekker TiMOTHYb :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2019 15:54 
 
Hardtraxx Elite

THArdstyler schreef:
Was al bijna vergeten dat ik op een forum was.

Ik krijg juist sterk het gevoel dat ik op een forum zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2019 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:

-verhaal-

Dit klinkt dan wel weer heel gaaf! Doel je dan op hoe bijvoorbeeld Lost Frequencies optreedt of hoe bijvoorbeeld AVIO vroeger hun liveacts altijd inrichtte? :)


Als ik mij niet vergis zag ik PN een tijdje terug bij porter robinson ft madeon hun shelter live tour. Wellicht dat een show als dat inspiratie is voor het geen wat neergezet kan worden.

Dit is wel een tof voorbeeld van hoe andere artiesten het doen qua setup.

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2019 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delete anthem maker Free Festival 2019
Vorige  1 ... 2861, 2862, 2863, 2864, 2865, 2866, 2867 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen