Het een sluit het ander toch niet uit zeg? Is pre-Phuture Noize een jaar of 20 goed gegaan en nu kan het ineens niet meer?
Aangezien ik het verhaal ook al iets genuanceerder neer heb gezet op harderstate drop ik het hier ook. (stond ook in de comments op instagram maar dat is op een of andere manier verdwenen hoorde ik?)
Ik vind dat de huidige hardstyle niet geschikt is om te mixen zoals de classic hardstyle (ook de periode waar ik begonnen ben met draaien, dus de ervaring is er wel). De tracks zijn vooral bij mij losstaande stukken muziek en geen mixable techno-achtige muziek meer. Daarbij vind ik de tease-stijl waar de meeste hobby dj's en andere enthousiasts het over hebben niet erg mooi meer vind passen en daarom maak ik daar geen speciale versies voor. Ook vind ik dat je even moet realiseren dat hardstyle de enige muziekvorm is die op de pop-structuur gebasseerd is met nog een mix-intro. Ja ik weet het, dat klinkt misschien als een culture-shock maar denk er maar eens over na. De huidige stijl heeft een verse (breaks), refrein (drop) en een bridge (opbouw naar de drop). Veel andere genre's zoals bijv drum&bass hebben dit niet. Nu ga ik niet zeggen dat we het allemaal maar moeten droppen omdat andere genre's het niet hebben en dhr phuture noize dat vind of zo, maar ik vind dat het de keuze van de artiest moet zijn en niet van de mensen.
Daarbij zijn alle tracks op mijn album en ep zo als ze op het album staan en zijn er dus geen extended mixes. Zelf heb ik enkele mixable versies gemaakt (niet van alle tracks, overigens) voor de tracks. Na groot verzoek ga ik deze uitbrengen voor de liefhebber rond het deluxe album.
Tot slot wil ik ook nog even zeggen dat ik altijd bezig ben met nieuwe shit te bedenken en verder probeer te denken dan menig hardstyle artiest. Ik vind het zelf erg belangrijk dat hardstyle een tof en muzikaal genre is en blijft.
@ de album discussie hierboven. Het is geen gloednieuw concept album zoals black mirror society maar een deluxe editie van black mirror society. Er komt dus een nieuwe cd met nieuwe tracks in de stijl/thema van dat album die ik wilde maken voor deze zomer.