Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2860, 2861, 2862, 2863, 2864, 2865, 2866 ... 3043  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 22:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het een sluit het ander toch niet uit zeg? Is pre-Phuture Noize een jaar of 20 goed gegaan en nu kan het ineens niet meer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 23:17 
 
Artiest

Aangezien ik het verhaal ook al iets genuanceerder neer heb gezet op harderstate drop ik het hier ook. (stond ook in de comments op instagram maar dat is op een of andere manier verdwenen hoorde ik?)

Ik vind dat de huidige hardstyle niet geschikt is om te mixen zoals de classic hardstyle (ook de periode waar ik begonnen ben met draaien, dus de ervaring is er wel). De tracks zijn vooral bij mij losstaande stukken muziek en geen mixable techno-achtige muziek meer. Daarbij vind ik de tease-stijl waar de meeste hobby dj's en andere enthousiasts het over hebben niet erg mooi meer vind passen en daarom maak ik daar geen speciale versies voor. Ook vind ik dat je even moet realiseren dat hardstyle de enige muziekvorm is die op de pop-structuur gebasseerd is met nog een mix-intro. Ja ik weet het, dat klinkt misschien als een culture-shock maar denk er maar eens over na. De huidige stijl heeft een verse (breaks), refrein (drop) en een bridge (opbouw naar de drop). Veel andere genre's zoals bijv drum&bass hebben dit niet. Nu ga ik niet zeggen dat we het allemaal maar moeten droppen omdat andere genre's het niet hebben en dhr phuture noize dat vind of zo, maar ik vind dat het de keuze van de artiest moet zijn en niet van de mensen.

Daarbij zijn alle tracks op mijn album en ep zo als ze op het album staan en zijn er dus geen extended mixes. Zelf heb ik enkele mixable versies gemaakt (niet van alle tracks, overigens) voor de tracks. Na groot verzoek ga ik deze uitbrengen voor de liefhebber rond het deluxe album.

Tot slot wil ik ook nog even zeggen dat ik altijd bezig ben met nieuwe shit te bedenken en verder probeer te denken dan menig hardstyle artiest. Ik vind het zelf erg belangrijk dat hardstyle een tof en muzikaal genre is en blijft.

@ de album discussie hierboven. Het is geen gloednieuw concept album zoals black mirror society maar een deluxe editie van black mirror society. Er komt dus een nieuwe cd met nieuwe tracks in de stijl/thema van dat album die ik wilde maken voor deze zomer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mei 2019 23:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ok, maar dan werk je het na een bepaalde tijd toch zelf een beetje in de hand dat geen enkele andere artiest jouw muziek nog gaat spelen? Als het moeilijk te mixen valt... Misschien vind je dat niet erg, maar ik zou toch denken dat je je muziek zover mogelijk wil verspreiden? Ik kan verkeerd zijn hoor. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 07:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Ok, maar dan werk je het na een bepaalde tijd toch zelf een beetje in de hand dat geen enkele andere artiest jouw muziek nog gaat spelen? Als het moeilijk te mixen valt... Misschien vind je dat niet erg, maar ik zou toch denken dat je je muziek zover mogelijk wil verspreiden? Ik kan verkeerd zijn hoor. :P


Een goede dj lukt dat wel. En dan nog, heeft hij dat nog nodig?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 09:35 
 
Hardtraxx Veteran

Royvn_ schreef:
Een goede dj lukt dat wel. En dan nog, heeft hij dat nog nodig?


Precies het probleem, die hebben we bijna niet meer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 11:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Ok, maar dan werk je het na een bepaalde tijd toch zelf een beetje in de hand dat geen enkele andere artiest jouw muziek nog gaat spelen?


Dat zou je hard marketingtechnisch niet eens willen, aangezien je liever hebt dat mensen naar jou optreden komen om jouw tracks te horen. Ook gebeurt dat tegenwoordig niet zo snel ivm dat iedereen een beetje de muziek van zijn labelkringetje blijft draaien.

Helicaze schreef:
Als het moeilijk te mixen valt... Misschien vind je dat niet erg, maar ik zou toch denken dat je je muziek zover mogelijk wil verspreiden? Ik kan verkeerd zijn hoor. :P


Moelijk te mixen? Iedere primaat met een CDJ2000 oid kan op tijd op stop en play drukken. Bovendien, het bereik wat Spotify of YouTube brengt is vele malen groter dan dat een amateur dj in een club voor een paar honderd man jouw plaatjes draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 11:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

PN denkt logischerwijs heel erg vanuit de producers kant, maar ik hoop niet dat het een trend wordt om geen mix intro's meer aan een track toe te voegen. Nu houd ik er zelf ook wel van creatieve overgangetjes te bedenken maar ik kan me voorstellen dat niet iedere DJ daar behoefte aan heeft.

Toch blijf ik het jammer vinden, hoe gaaf veel hedendaagse tracks ook zijn, dat we op feesten steeds vaker naar producers zitten te kijken/luisteren i.p.v. DJ's. Ik haal enorm veel inspiratie en energie uit een creatieve overgang, een brute kickswitch of een gave vocal-tease. Helaas ben ik daarmee in de minderheid, hier op het forum niet maar in scene zeker weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 11:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Moelijk te mixen? Iedere primaat met een CDJ2000 oid kan op tijd op stop en play drukken. Bovendien, het bereik wat Spotify of YouTube brengt is vele malen groter dan dat een amateur dj in een club voor een paar honderd man jouw plaatjes draait.


Vind je dat mixen dan? Een glas koude melk met hele reep Milka erin is toch ook geen chocolade milkshake ofwel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 11:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Roan schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Moelijk te mixen? Iedere primaat met een CDJ2000 oid kan op tijd op stop en play drukken. Bovendien, het bereik wat Spotify of YouTube brengt is vele malen groter dan dat een amateur dj in een club voor een paar honderd man jouw plaatjes draait.


Vind je dat mixen dan? Een glas koude melk met hele reep Milka erin is toch ook geen chocolade milkshake ofwel.


:lol: . Verder overig eens met wat je zegt. Als de toekomst is dat er geen mix intro's meer zijn en alle DJ's alleen nog maar op stop - play drukken, dan kunnen we net zo goed geen DJ meer neer zetten, zodat de organisatie alleen even alle nummers in een lijst hoeft te zetten die de DJ opstuurt. Lekker mixen man, wat heb je anders te doen achter de draaitafels. Verveel je je toch ook kapot als DJ zijnde. Heb ik nu al als ik b2b draai en het niet mijn beurt is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Roan schreef:
PN denkt logischerwijs heel erg vanuit de producers kant, maar ik hoop niet dat het een trend wordt om geen mix intro's meer aan een track toe te voegen. Nu houd ik er zelf ook wel van creatieve overgangetjes te bedenken maar ik kan me voorstellen dat niet iedere DJ daar behoefte aan heeft.

Toch blijf ik het jammer vinden, hoe gaaf veel hedendaagse tracks ook zijn, dat we op feesten steeds vaker naar producers zitten te kijken/luisteren i.p.v. DJ's. Ik haal enorm veel inspiratie en energie uit een creatieve overgang, een brute kickswitch of een gave vocal-tease. Helaas ben ik daarmee in de minderheid, hier op het forum niet maar in scene zeker weten.


Sluit mij hier wel bij aan. Maar kan het vanuit Phuture Noize zijn perspectief wel begrijpen. Als hij draait, draait hij vrijwel alleen zijn eigen platen, dus hoeft in principe ook geen tijd in zo'n mixintro te stoppen. Hierdoor heeft hij meer tijd in het stoppen van het totaalplaatje van de track.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 12:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Allereerst heel netjes dat je een uitgebreide mening erover hebt en die ook plaatst. Zie ik nauwelijks artiesten doen en het is voor mij/ons erg interessant om te lezen.

PhutureNoize schreef:
Ik vind dat de huidige hardstyle niet geschikt is om te mixen zoals de classic hardstyle (ook de periode waar ik begonnen ben met draaien, dus de ervaring is er wel). De tracks zijn vooral bij mij losstaande stukken muziek en geen mixable techno-achtige muziek meer. Daarbij vind ik de tease-stijl waar de meeste hobby dj's en andere enthousiasts het over hebben niet erg mooi meer vind passen en daarom maak ik daar geen speciale versies voor.

Ook vind ik dat je even moet realiseren dat hardstyle de enige muziekvorm is die op de pop-structuur gebasseerd is met nog een mix-intro. Ja ik weet het, dat klinkt misschien als een culture-shock maar denk er maar eens over na. De huidige stijl heeft een verse (breaks), refrein (drop) en een bridge (opbouw naar de drop). Veel andere genre's zoals bijv drum&bass hebben dit niet. Nu ga ik niet zeggen dat we het allemaal maar moeten droppen omdat andere genre's het niet hebben en dhr phuture noize dat vind of zo, maar ik vind dat het de keuze van de artiest moet zijn en niet van de mensen.

De keuzes hiervoor liggen uiteraard altijd bij de artiest. Bass Modulators hebben hier ook weleens aangegeven dat ze geen lange (6+ min ) tracks meer maken gezien ze merken dat mensen niet zolang geboeid blijven. Het tegenovergestelde echter, is het 'pop-scenario' dat jij schetst. In zulke gevallen is variëren (technisch gezien) niet meer mogelijk, laat staan dat artiesten dat nog willen. Als je in gezelschappen als dit forum, of (dus hobby dj's en andere enthousiasts) van die specifieke Facebook groepen kijkt zie je veelal mensen die jarenlang ieder feest aflopen of toch thans ieder groot feest meepakken.

In dat geval sta je met een beetje pech een half jaar naar dezelfde platen, in dezelfde volgorde, met de zelfde overgang te luisteren. Dat gaat vervelend en ik denk dat dáár de klachten ontstaan. Teasebare mix-intro’s zou daarbij een oplossing kunnen zijn en is dat traditioneel gezien ook altijd geweest, vandaar ook dat mensen daar naar teruggrijpen. Het is aan de andere kant ook weer niet de enige oplossing en zoals jij aangeeft leent niet iedere track (die van jou sowieso niet) zich ervoor.

Als ik het bovenstaande op mezelf vs jou projecteer: jij bent een productiekanon en je stopt al je ziel en zaligheid in de perfecte plaat. Ik stel dat op prijs, maar na 10x op een feest te hebben gehoord vind ik een variatie wel vet. Een voor mij (uit het verleden herkenbare) oplossing was altijd teasen en loopen. Vooral bijv. Adaro was er een koning in door op een 3e CDJ te draaien. Als het voorgaande geen oplossing is, hoe houden we het dan interessant en een tof genre? :)

Overigens is de discussie in jouw geval wellicht wat overtrokken. Er zit genoeg variatie en diepgang in je platen om het niet te snel te saai te laten worden. Er zijn artiesten waarbij dat wat anders ligt.

Bovenstaande is trouwens ook bij de hardcore aan de gang. Vind het persoonlijk wel immens jammer dat er niet meer elke maand een plaat van een MOH-artiest uitkomt met wat rapvocals in de mix-intro. Lekker smijten met die faders op de after man, genialer wordt het echt niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snap de gedachtegang, maar vind het geen positieve ontwikkeling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 12:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Snap de gedachtegang, maar vind het geen positieve ontwikkeling.

Ja, dit is de tl;dr. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 12:45 
 
Hardtraxxer

De NOS had laatst nog een artikel publiceerd waarin Esko (producer van o.a. Huts) uitlegt waarom muziek steeds korter wordt. Natuurlijk ander genre, maar in de kern komt het wel overeen.

https://nieuws.npo3.nl/trending/405-waa ... rter-wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 13:15 
 
Hardtraxx Veteran

Kevv1990 schreef:
De NOS had laatst nog een artikel publiceerd waarin Esko (producer van o.a. Huts) uitlegt waarom muziek steeds korter wordt. Natuurlijk ander genre, maar in de kern komt het wel overeen.

https://nieuws.npo3.nl/trending/405-waa ... rter-wordt


Totaal andere discussie dit :/ dit ligt in het verlengde van wat Bass Modulators zei over platen van 6 minuten
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 13:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Roan schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Moelijk te mixen? Iedere primaat met een CDJ2000 oid kan op tijd op stop en play drukken. Bovendien, het bereik wat Spotify of YouTube brengt is vele malen groter dan dat een amateur dj in een club voor een paar honderd man jouw plaatjes draait.


Vind je dat mixen dan? Een glas koude melk met hele reep Milka erin is toch ook geen chocolade milkshake ofwel.


Ja, dat is wat mixen is (geworden) voor het gros van de DJs en het overgrote gedeelte van het publiek. Ik snap dat de gemiddelde enthousiasteling het daar niet mee eens is, maar 99.9% van het publiek geeft er geen ene moer om hoe het aan elkaar gerijgd wordt. Het is misschien geen positieve ontwikkeling, maar het is wel de realiteit.

Daarmee gezegd, de gemiddelde DJ is meer entertainer dan (technisch) DJ.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het overgrote deel ziet plaatkeuze als het belangrijkste onderdeel van goed mixwerk. Het is zeker een onderdeel, maar kickswitches, vocal teases en sounds die door elkaar heen lopen lijken mij vooral een essentieel deel van goed kunnen mixen. En die dj's/producers lopen er tegenwoordig niet meer zoveel rond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 14:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Roan schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Moelijk te mixen? Iedere primaat met een CDJ2000 oid kan op tijd op stop en play drukken. Bovendien, het bereik wat Spotify of YouTube brengt is vele malen groter dan dat een amateur dj in een club voor een paar honderd man jouw plaatjes draait.


Vind je dat mixen dan? Een glas koude melk met hele reep Milka erin is toch ook geen chocolade milkshake ofwel.


Ja, dat is wat mixen is (geworden) voor het gros van de DJs en het overgrote gedeelte van het publiek. Ik snap dat de gemiddelde enthousiasteling het daar niet mee eens is, maar 99.9% van het publiek geeft er geen ene moer om hoe het aan elkaar gerijgd wordt. Het is misschien geen positieve ontwikkeling, maar het is wel de realiteit.


Daarmee maak je mixen een subjectief begrip en dat is het niet. Techno Dj's maar ook industrial hardcore dj's, house dj's, D&B e.d. zijn nog steeds perfecte voorbeelden van hoe het wel moet. Die mixen nog wel gewoon, creatief en goed. Zelfs tot het punt waar ze gewoon live muziek maken.

Het heeft niks met mixen te maken als er geen mix-intro's of überhaupt een vorm van twee platen over elkaar gaan gebruikt wordt. Dat is gewoon nummers achter elkaar afspelen, het zelfde als Spotify of elke andere mediaplager doet. Mixen is letterlijk twee of meerdere dingen samenbrengen. Play drukken nadat een nummer is afgelopen is dat niet, daar wordt niets samen gebracht.

Straks zie je DJ's in plaats van met CDJ's gewoon met twee vensters van Windows Media Player staan. Als het zo lui moet, mag de DJ van mij ook wel pleiten, dan zet je maar gewoon een laptop met een media player aan die de nummers afspeelt want de DJ staat er dan letterlijk alleen voor de show. Maakt de festival tickets ook goedkoper en ik mis niks.

Ik snap heus wel dat veel publiek het niet boeit, maar dat verandert de definitie van mixen niet en het beslaat maar een deel van de muziek. Publiek heeft nou eenmaal een korte attentiespan, maar dat zie je al in kortere nummers, niet zozeer in het afwezig zijn van mixwerk. Ik zie namelijk de DJ's die aan het teasen zijn nog steeds grote reacties van het publiek krijgen wanneer iets geteased wordt wat zij vet vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Techno Dj's maar ook industrial hardcore dj's, house dj's, D&B e.d. zijn nog steeds perfecte voorbeelden van hoe het wel moet.

Ik vind leuk mixwerk ook leuk maarja, wie bepaald wat perfecte voorbeelden zijn? Jan de raw hardstyle liefhebber met 9 pillen in z'n mik weet niet meer wat voor of achter is, laat staan dat het hem wat doet als een plaat stop-play wordt uitgemixed.

+ Waar je vroeger als DJ begon in je lokale kroeg of club beginnen ze nu met tracks te produceren. Volledig omgedraaid dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 14:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Broken Balance schreef:
Techno Dj's maar ook industrial hardcore dj's, house dj's, D&B e.d. zijn nog steeds perfecte voorbeelden van hoe het wel moet.

Ik vind leuk mixwerk ook leuk maarja, wie bepaald wat perfecte voorbeelden zijn? Jan de raw hardstyle liefhebber met 9 pillen in z'n mik weet niet meer wat voor of achter is, laat staan dat het hem wat doet als een plaat stop-play wordt uitgemixed.

+ Waar je vroeger als DJ begon in je lokale kroeg of club beginnen ze nu met tracks te produceren. Volledig omgedraaid dus.


Snap ik, maar was meer het feit dat die mensen wel mixen, en dat start/stop per definitie niet mixen is. Of men het liever heeft of niet is wat anders ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik snap heus wel dat veel publiek het niet boeit, maar dat verandert de definitie van mixen niet en het beslaat maar een deel van de muziek. Publiek heeft nou eenmaal een korte attentiespan, maar dat zie je al in kortere nummers, niet zozeer in het afwezig zijn van mixwerk. Ik zie namelijk de DJ's die aan het teasen zijn nog steeds grote reacties van het publiek krijgen wanneer iets geteased wordt wat zij vet vinden.


Als je het zo omschrijft, met de focus op 'mixen', daar kan ik me in vinden. Mijn argument sloeg meer op de functie van een DJ om platen voor te schotelen aan het publiek dan op het mixen van platen. Mixen is tegenwoordig optioneel geworden voor een 'DJ', en dat is denk ik de ontwikkeling waar veel mensen hier zich niet in kunnen vinden. Helicaze refereerde voor mijn gevoel naar mixen als het in elkaar overlopen van plaatjes in de breedste zin, niet per sé naar het overmixen van 2 platen door ze gelijk te leggen etc.

Broken Balance schreef:
Techno Dj's maar ook industrial hardcore dj's, house dj's, D&B e.d. zijn nog steeds perfecte voorbeelden van hoe het wel moet. Die mixen nog wel gewoon, creatief en goed. Zelfs tot het punt waar ze gewoon live muziek maken.


Zeker, daar zijn vaak mooie voorbeelden te vinden, maar de grotere mainstream DJs die ieder weekend meerdere optredens hebben doen daar vaak niet aan voor mijn gevoel. En ik vind goed mixwerk ook wel iets brengen, maar niet in alle muziekstijlen komt dat even goed naar voren en vaak is het pas leuk als het echt goed gedaan wordt.



Broken Balance schreef:
Straks zie je DJ's in plaats van met CDJ's gewoon met twee vensters van Windows Media Player staan. Als het zo lui moet, mag de DJ van mij ook wel pleiten, dan zet je maar gewoon een laptop met een media player aan die de nummers afspeelt want de DJ staat er dan letterlijk alleen voor de show. Maakt de festival tickets ook goedkoper en ik mis niks.


Grappig dat je dat zegt want dit is wel hoe een bepaald publiek het tegenwoordig ziet. De afgelopen tijd heb ik vaak meegemaakt dat publiek zomaar verwacht dat je alle tracks waar ze om vragen hebt en eisen ze dat hun verzoekjes onmiddelijk ingewilligd worden. Als je het dan niet bij hebt zeggen ze doodleuk dat ie wel op Spotify staat terwijl hun neus boven een CDJ2000 hangt.

Dit zijn dan well all-round DJ boekingen waar het publiek vaak zo bij de DJ booth kan komen, maar dit bevestigd voor mij maar weer dat de functie van een DJ sterk verschoven is, vooral onder het nieuwer grut. Wie weet wat het over 10 jaar zal zijn...


Broken Balance schreef:
Daarmee maak je mixen een subjectief begrip en dat is het niet.


Een definitie is vrijwel altijd de optelsom van de subjectieve percepties van individuen van die definitie. Daarmee is een definitie variabel per persoon en in tijd en dus altijd subjectief. Een verandering van de subjectieve perceptie kan er voor zorgen dat een definitie over tijd verandert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Een definitie is vrijwel altijd de optelsom van de subjectieve percepties van individuen van die definitie. Daarmee is een definitie variabel per persoon en in tijd en dus altijd subjectief. Een verandering van de subjectieve perceptie kan er voor zorgen dat een definitie over tijd verandert.

Hahahahahaha hey ik ga bier drinken op een terras de groen gele groetûh
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Een definitie is vrijwel altijd de optelsom van de subjectieve percepties van individuen van die definitie. Daarmee is een definitie variabel per persoon en in tijd en dus altijd subjectief. Een verandering van de subjectieve perceptie kan er voor zorgen dat een definitie over tijd verandert.

Hahahahahaha hey ik ga bier drinken op een terras de groen gele groetûh


:lol: :lol: :lol:

Het begon zo goed, bij de eerste drie stukken, en toen gebeurde het weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
TiMOTHYb schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Een definitie is vrijwel altijd de optelsom van de subjectieve percepties van individuen van die definitie. Daarmee is een definitie variabel per persoon en in tijd en dus altijd subjectief. Een verandering van de subjectieve perceptie kan er voor zorgen dat een definitie over tijd verandert.

Hahahahahaha hey ik ga bier drinken op een terras de groen gele groetûh


:lol: :lol: :lol:

Het begon zo goed, bij de eerste drie stukken, en toen gebeurde het weer.


Buiten dat dit geratel over (inter) subjectiviteit echt niet nodig is, heeft hij wel een punt haha. Ik heb dit toevallig ook bij mijn colleges 'Sociale Psychologie' gehad.
Maar als je deze discussie gaat voeren dan kun je elke discussie ook direct doodslaan, want kortom: Het is jou subjectiviteit, dus boeiend wat je er van vind en wat anderen ervan vinden. Het voegt dus nul toe aan de hele discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2019 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En niet onbelangrijk, het klinkt natuurlijk rete interessant.
Vorige  1 ... 2860, 2861, 2862, 2863, 2864, 2865, 2866 ... 3043  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen