Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 10:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Yo HardNewsNL, hieronder mijn opinion. In mijn ogen moet je een scene willen waarin Headhunterz, Psycho erop kan leggen, en Wavolizer een Noisecontrollers plaat. Geen scene waarin iedereen netjes op sommige feesten 'rawstyle' draait en op andere feesten hardstyle. En waarin over een jaar de hele zooi uitgesplitst is. Staat zowel het creatieve (produceer) proces als het variëren on stage vreselijk in de weg.

TiMOTHYb schreef:
Kom jij nu eens met het praktisch nut dat de term 'rawstyle' oplevert dan? Of dat van 'nu-style'? Ik vind die hele 'rawstyle' term namelijk totaal overbodig. Het duwt de scene een bepaalde hoek in waar je helemaal niet naartoe wil bewegen. Bovendien heeft niemand enig idee meer wat het betekent, en het weerhoudt veel artiesten (en mensen) bij het variëren in hun on stage platenkeuze. Ik vind bijvoorbeeld ook dat veel early platen niet zouden misstaan in een Loudness setje. Echter door die 'rawstyle' rommel grijpt iedereen constant weer naar Pattern 2, Dark Symphony en Strike. Door alles hardstyle te noemen betrek je het hele spectrum erbij imo.

Want wat is nu precies ‘rawstyle’ dan?

Oh en buiten alles is het echt een verschrikkelijk kinderachtige totaal overdone term.

TiMOTHYb schreef:
Ja, onbekend. Het is ook echt schrijnend dat niemand enig idee heeft wat het inhoudt, terwijl wel iedereen de term gebruikt. De ene keer sta je naast een vent op een feest die een Ran-D plaat ziek 'rawstyle' vindt, en de keer erop sta je weer naast iemand die Vazard 'raw' vindt. En toch luisteren ze allebei niet naar elkanders platen. Wat is dan uiteindelijk het nut van zo'n term?


Het valt mij trouwens op dat v Ingen louter zinnige dingen post als er een discussie gaande is in de scene. Het zou hem echt sieren als hij voor Hard Bass weer eens met iets anders aan komt zetten om dit standpunt te ondersteunen. Unlocked ofzoiets. Of een oude dikke R3bels. Net zoals dat hij een aantal jaar geleden met 'Be Amazed' begon te doen.

Oh en Nazale; geen probleem. Volgende week is ook goed! Je valse zuster de groeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardstylerzzzz schreef:
Hard Bass interviews with Bass Modulators, Audiotricz, Frontliner & B-Front, Adaro, Frequencerz and Radical Redemption

http://edm.com/blog/hard-bass-2015-interviews

Staat niet veel nieuws in, alleen dat Adaro in team green zit :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:23 
 

TiMOTHYb schreef:
Yo HardNewsNL, hieronder mijn opinion. In mijn ogen moet je een scene willen waarin Headhunterz, Psycho erop kan leggen, en Wavolizer een Noisecontrollers plaat. Geen scene waarin iedereen netjes op sommige feesten 'rawstyle' draait en op andere feesten hardstyle. En waarin over een jaar de hele zooi uitgesplitst is. Staat zowel het creatieve (produceer) proces als het variëren on stage vreselijk in de weg.

TiMOTHYb schreef:
Kom jij nu eens met het praktisch nut dat de term 'rawstyle' oplevert dan? Of dat van 'nu-style'? Ik vind die hele 'rawstyle' term namelijk totaal overbodig. Het duwt de scene een bepaalde hoek in waar je helemaal niet naartoe wil bewegen. Bovendien heeft niemand enig idee meer wat het betekent, en het weerhoudt veel artiesten (en mensen) bij het variëren in hun on stage platenkeuze. Ik vind bijvoorbeeld ook dat veel early platen niet zouden misstaan in een Loudness setje. Echter door die 'rawstyle' rommel grijpt iedereen constant weer naar Pattern 2, Dark Symphony en Strike. Door alles hardstyle te noemen betrek je het hele spectrum erbij imo.

Want wat is nu precies ‘rawstyle’ dan?

Oh en buiten alles is het echt een verschrikkelijk kinderachtige totaal overdone term.

TiMOTHYb schreef:
Ja, onbekend. Het is ook echt schrijnend dat niemand enig idee heeft wat het inhoudt, terwijl wel iedereen de term gebruikt. De ene keer sta je naast een vent op een feest die een Ran-D plaat ziek 'rawstyle' vindt, en de keer erop sta je weer naast iemand die Vazard 'raw' vindt. En toch luisteren ze allebei niet naar elkanders platen. Wat is dan uiteindelijk het nut van zo'n term?


Het valt mij trouwens op dat v Ingen louter zinnige dingen post als er een discussie gaande is in de scene. Het zou hem echt sieren als hij voor Hard Bass weer eens met iets anders aan komt zetten om dit standpunt te ondersteunen. Unlocked ofzoiets. Of een oude dikke R3bels. Net zoals dat hij een aantal jaar geleden met 'Be Amazed' begon te doen.

Oh en Nazale; geen probleem. Volgende week is ook goed! Je valse zuster de groeten.


Je kan het natuurlijk ook van de andere kant bekijken. De stoere rawboys hebben hun thuishaven gevonden in de raw en willen zich natuurlijk niet identificeren met die blije huppelkut melodietjes. De meute en/of invloedrijke bepalen uiteindelijk de richting of terminologie (iig tegenwoordig met de kracht en de helderheid van het internet). Dan kunnen degene die er verstand van hebben en objectief er naar kijken schreeuwen wat ze willen, maar dat wordt toch niet opgepikt vanwege de minderheid. Ik vind de term rawstyle beter dan raw hardstyle voor die hedendaagse meuk, ik heb namelijk niet graag dat die zooi wordt geassocieerd met de hardstyle zoals ik het ken en dat gaat nu een stuk beter als het woord "hardstyle" er al niet meer in zit. Raw-hardstyle houden we voor de wél leuke hardere/rawere hardstyle platen :corn:.

Chroman schreef:
Staat niet veel nieuws in, alleen dat Adaro in team green zit :huh:


Apart
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:28 
 

stefaneke schreef:
Ik vind de term rawstyle beter dan raw hardstyle voor die hedendaagse meuk, ik heb namelijk niet graag dat die zooi wordt geassocieerd met de hardstyle zoals ik het ken en dat gaat nu een stuk beter als het woord "hardstyle" er al niet meer in zit. Raw-hardstyle houden we voor de wél leuke hardere/rawere hardstyle platen :corn:


Op een of andere manier ben ik het hier wel mee eens :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Yo HardNewsNL, hieronder mijn opinion. In mijn ogen moet je een scene willen waarin Headhunterz, Psycho erop kan leggen, en Wavolizer een Noisecontrollers plaat. Geen scene waarin iedereen netjes op sommige feesten 'rawstyle' draait en op andere feesten hardstyle. En waarin over een jaar de hele zooi uitgesplitst is. Staat zowel het creatieve (produceer) proces als het variëren on stage vreselijk in de weg.


Dit ben ik compleet met je eens. In de 'euforische' setjes is af en toe een wat ouder plaatje de enige variatie die je krijgt. Bij de rauwere setjes is er op dit moment precies 0 variatie. Setjes zijn nu zo voorspelbaar en saai. Daarnaast wordt tegenwoordig op geen een feest meer na 02:00 nog euforisch wordt gedraaid. Alles moet rauw, en het liefst vanaf het begin af aan al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Vroeger was ik erg pro genres en subgenres, omdat zonder identiteit je niet echt een bestaansrecht hebt in de muziekwereld. Nu is dat laatste nog steeds zo, maar vind ik het nadeel dat de (sub)genres teveel de creativiteit insluiten en beperken, zwaarder wegen dan het hebben van een identiteit. De mooiste muziek vind ik die buiten de hokjes en die krijgen door deze hokjes nooit de aandacht die ze verdienen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Waarom kun je niet gewoon op basis van artiest bepalen of je een set wel of niet wil zien? Als ik Digital Mindz & Riiho ergens op een lineup zie staan weet ik dat ik er niet heen hoef omdat ik over het algemeen helemaal niets vindt. Heb je toch de hele term rawstyle/raw-hardstyle niet voor nodig. Bovendien is het spectrum, zoals ik hierboven al zei, ondertussen enorm groot geworden. Wie gaat bepalen wat rawstyle, raw/hardstyle, medium-raw of welldone-raw is?

Andersom werkt het ook hè trouwens. Door die splitsing krijg je bijvoorbeeld twee uitersten. Laten we het maar raw en mainstream (ook al zo'n klote term) noemen. Als een NC continu op mainstream stages geboekt wordt zal hij toch in principe zijn producties daarop aanpassen. Terwijl vrijwel iedereen het erover eens is dat die oude NC platen ook heerlijk zijn (maar wel veel harder dan wat er nu op een mainstage gedraaid wordt). <- Nogal zwart/wit voorbeeld, want zijn natuurlijk meer redenen daarvoor en blabla

Ik vind; hoe meer hokjes hoe meer belemmering voor artiesten in zowel produceren als draaien.

stefaneke schreef:
De meute en/of invloedrijke bepalen uiteindelijk de richting of terminologie (iig tegenwoordig met de kracht en de helderheid van het internet).

Dit is dus exact waarom DJ's eens wat vaker een mening zoals die van RR zouden moeten (ofja niks moet) vormen. En hier ook bijvoorbeeld. Vooraf erbij neerleggen en aangeven dat er niets aan te veranderen valt is natuurlijk onzin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:40 
 

fflkkr schreef:
Alles moet rauw, en het liefst vanaf het begin af aan al.


Dat is ook mijn grote ergernis.. Ik wou toch al wat minder feesten dus van de andere kant ook wel handig xd Maar het lijkt wel of (de wat kleinere) organisaties denken dat ze alleen maar raw artiesten moeten boeken want dat is de shit :thumbdown: Het is populair dat kun je niet ontkennen maar mijn mooiste feesten zijn nog steeds die qua line-up een mooie opbouw hebben! Zo van, JA! hier is over nagedacht..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oh en nog even een technisch vraagje. Ik dacht altijd dat 'Elektronische muziek' een genre was, en Hardstyle/Hardcore een stijl? Hoe zit dit precies? Op Discogs is dat volgens mij wel zo ingericht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Dit is dus exact waarom DJ's eens wat vaker een mening zoals die van RR zouden moeten (ofja niks moet) vormen. En hier ook bijvoorbeeld. Vooraf erbij neerleggen en aangeven dat er niets aan te veranderen valt is natuurlijk onzin.


Welke mening heeft RR dan? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 12:51 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is niet vanzelfsprekend dat je aan de namen kunt zien wat voor stijl het is. Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat voor stijl die Riiho heeft noch Digital Mindz. Maar dat probleem valt ook zonder genres nog wel enigszins op te lossen door recommender systemen. Het hele punt van identiteit is vooral gebaseerd op de feesten. Als je out of the box produceert zoals Wavolizer of Tiifa, dan word je bijna nergens geboekt, want vrijwel alle organisatoren zijn behoorlijk goed in het kiezen van een doelgroep en welk hokje daarbij past. Zo was het zonder de early hardstyle identiteit voor Free2Party ook veel moeilijker om hun Hard Classics feesten aan de man te brengen en is er uiteindelijk ook zoiets als de Tijdmachine sound of Classic Hardstyle ontstaan, in omgekeerde volgorde weliswaar. Maar daardoor is tegelijkertijd weer een hokje ontstaan, waardoor je bijvoorbeeld heel weinig hardtrance op dergelijke feesten ziet, terwijl dat vroeger echt hand in hand ging met hardstyle. Ook heeft het een tijd geduurd voordat nieuwe artiesten als Geck-o geboekt werden. Want nieuw en early dat gaat toch niet samen?! En dan valt het op Hard Classics feesten, ondanks de resident DJ's met hun uitgekauwde hitparades nog reuze mee in vergelijking tot de inspiratieloosheid op huidige feesten. Waar kan ik überhaupt DJ's vinden die dwars door genres heen draaien met een fatsoenlijke opbouw erin. En dan bedoel ik niet een paar hardcore platen op het eind. En kom niet aanzetten met Freestyle area's, want daar hebben ze nog nooit van opbouwen gehoord.

Qult/Subground is dan weer een voorbeeld van een hokje waarbij de lijntjes nog uitgezet moeten worden. Daar zie je wel veel muzikale experimenten en worden wel DJ's die buiten de hokjes denken geboekt, al zijn het wel vaak dezelfde DJ's, omdat er simpelweg niet zoveel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kiloknaller schreef:
fflkkr schreef:
mijn mooiste feesten zijn nog steeds die qua line-up een mooie opbouw hebben! Zo van, JA! hier is over nagedacht..


Vind ik ook! We zouden eigenlijk juist blij moeten zijn dat hardstyle zo'n ontzettend divers genre is, maar op dit moment zorgt het alleen maar voor standaard feestjes en voorspelbare setjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:02 
 

Kiloknaller schreef:
[Maar het lijkt wel of (de wat kleinere) organisaties denken dat ze alleen maar raw artiesten moeten boeken want dat is de shit :thumbdown:


Gek hé. Als ik DBSTF wil boeken ben ik duizenden euro's kwijt en E-Force komt voor een paar honderd euro langs. Dan is de keuze snel gemaakt. ;)

TiMOTHYb schreef:
Dit is dus exact waarom DJ's eens wat vaker een mening zoals die van RR zouden moeten (ofja niks moet) vormen. En hier ook bijvoorbeeld. Vooraf erbij neerleggen en aangeven dat er niets aan te veranderen valt is natuurlijk onzin.


Radical is tegenwoordig een stuk genuanceerder dan jaren geleden, ik vind dat een heel positieve ontwikkeling.

TiMOTHYb schreef:
En hier ook bijvoorbeeld. Vooraf erbij neerleggen en aangeven dat er niets aan te veranderen valt is natuurlijk onzin.


Natuurlijk onzin, maar er gebeurt gewoon niks meer interessants in de rawstyle scene omdat niemand verandering wil alleen kikskrietsboem :corn:. Iets met een vicieuze cirkel.

De gelijkenis met EDM en rawstyle is ongekend groot, uitputten van een idee tot de koe doodgemolken is waarna de boel in elkaar klapt. Zo hypocriet die Ran-D ook met zijn fuck EDM bla bla bla, hij doet precies hetzelfde. Ook niet zo gek, die gast wil ook gewoon brood op de plank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Kiloknaller schreef:
[Maar het lijkt wel of (de wat kleinere) organisaties denken dat ze alleen maar raw artiesten moeten boeken want dat is de shit :thumbdown:


Gek hé. Als ik DBSTF wil boeken ben ik duizenden euro's kwijt en E-Force komt voor een paar honderd euro langs. Dan is de keuze snel gemaakt. ;)


Denk echt niet meer dat hij nog voor een paar honderd euro langs komt hoor :P
Ik snap je punt wel, maar er zijn natuurlijk ook gewoon goedkopere 'mainstream' artiesten dan DBSTF.
Daarnaast, RR kost ook een vermogen, en die heeft toch elk weekend een bomvolle agenda.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nazale schreef:
Holy shizzles ik stel alleen vragen. Niet bij alles wat ik zeg op je pik getrapt zijn lol. Ik geef toch al aan dat ik het niet aanvallend bedoel maar dat ik het mezelf afvraag! En rickzel, ik maak me helemaal niet druk, jullie interpreteren t verkeerd :P

Bedankt voor het geven van wat inzicht TimothyB! En m'n zusje is pas vandaag terug uit Egypte gekomen, al verwacht ik niet direct veel Posts van m. En over die reviews, volgens mij noemde ik wel t woordje misschien. Ik moest helaas ff hard aan de slag voor school.

Supermooie poes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:09 
 

fflkkr schreef:
Denk echt niet meer dat hij nog voor een paar honderd euro langs komt hoor :P
Ik snap je punt wel, maar er zijn natuurlijk ook gewoon goedkopere 'mainstream' artiesten dan DBSTF.
Daarnaast, RR kost ook een vermogen, en die heeft toch elk weekend een bomvolle agenda.


Bij wijze van hé, ligt natuurlijk ook aan hoeveel man je op je feestje hebt enzo. Ik krijg regelmatig prijzen van djs toegespeeld (veel bekende in het organisatorwereldje), dan kan je met een simpel rekensommetje zien dat je een heel leuke raw line-up kan neerzetten voor het geld van één of 2 grote mainstreamers, zeg een NC en DBSTF. Ook moet je het met mainstream artiesten veel groter opzetten, terwijl die boeren bij het lokale tentfeest het al helemaal geweldig vinden als ze bier kunnen gooien en beuken op warface. Dan ga je geen dure headliner neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Radical is tegenwoordig een stuk minder radicaal dan jaren geleden.

hihi :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Bij wijze van hé, ligt natuurlijk ook aan hoeveel man je op je feestje hebt enzo. Ik krijg regelmatig prijzen van djs toegespeeld (veel bekende in het organisatorwereldje), dan kan je met een simpel rekensommetje zien dat je een heel leuke raw line-up kan neerzetten voor het geld van één of 2 grote mainstreamers, zeg een NC en DBSTF. Ook moet je het met mainstream artiesten veel groter opzetten, terwijl die boeren bij het lokale tentfeest het al helemaal geweldig vinden als ze bier kunnen gooien en beuken op warface. Dan ga je geen dure headliner neerzetten.

Die artiesten waren op hun beurt toch ooit ook kleine namen waar je er 10 van kon boeken tegenover 1x <Insert een pionier in de tijd voor hun>?

Het probleem is dat als je een mainstream artiest boekt, en die vervolgens Lose My Mind gaat staan draaien, het helemaal fout gaat. Maar wat nu als die artiest zelf wat hardere platen had gemaakt? Of wat hardere platen van andere artiesten zou draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Waar kan ik überhaupt DJ's vinden die dwars door genres heen draaien met een fatsoenlijke opbouw erin. En dan bedoel ik niet een paar hardcore platen op het eind. En kom niet aanzetten met Freestyle area's, want daar hebben ze nog nooit van opbouwen gehoord.

Vrijwel nergens. Juist daarom dus zoveel mogelijk onder 1 genre.

Het is trouwens ook onzin dat het niet zou kunnen, of dat het niet aan zou kunnen slaan. Op dit moment zijn er twee grote 'groepen' binnen de scene. Kijk bijvoorbeeld naar FL&RR. Ontzetten succesvol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:23 
 

TiMOTHYb schreef:
Die artiesten waren op hun beurt toch ooit ook kleine namen waar je er 10 van kon boeken tegenover 1x <Insert een pionier in de tijd voor hun>?


Ja, en die zijn steeds duurder geworden. Zo zie je nu dat Radical al minder snel op kleine feetjes staat en nu gaat Warface natuurlijk ook met zijn prijs omhoog waardoor er weer ruimte komt voor weer nieuwe mensjes, een Jason Payne ofzo.

TiMOTHYb schreef:
Het probleem is dat als je een mainstream artiest boekt, en die vervolgens Lose My Mind gaat staan draaien, het helemaal fout gaat. Maar wat nu als die artiest zelf wat hardere platen had gemaakt? Of wat hardere platen van andere artiesten zou draaien?


Zoals eerder hier al vermeld door Lyst identificeert een artiest zich met een bepaalde visie op hardstyle en brengt dat tot uiting in zijn act. Deze visie is bekend bij het publiek en daar stemmen ze hun keuzes om de act bij te wonen op af. Als een act op de langere termijn van visie verandert past het publiek misschien zijn keuze aan, misschien niet. Als Noisecontrollers wat hardere oude platen gaat draaien zal dat best in smaak vallen. Maar hij wil natuurlijk vooruit en nieuwe platen draaien omdat hij anders voor niks de hele week in de studio zit waar hij doet wat hij graag doet, steeds jezelf verbeteren en muzikale behoeftes bevredigen.

Zo stelde iemand hier in mijn studentenstadje Wageningen voor om Brennan Heart voor 5 mei te boeken omdat hij de opname van zijn optreden op Qlimax 2007 zo geweldig vond. Ik heb hem uitgelegd dat hij zijn verwachtingen zeer sterk bij moet stellen als hij een zelfde set hedendaags verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Denk trouwens ook dat de populariteit van bigroom (platen a la Martin Garrix) er voor zorgt dat rauw op dit moment populairder is in bijvoorbeeld clubs. De bezoekers zijn geen breaks, of momenten langer dan een minuut waarin geen kick voorbij komt gewend, hetgeen redelijk veel voorkomt in wat oudere platen en de huidige euforische hardstyle. Dit bevordert de originaliteit natuurlijk ook niet echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, maar wat je zegt; de visie (en uiting) van een artiest kan veranderen. Een 'hokje' belemmert die ruimte om te veranderen nou juist. Als je als eenling je visie wil veranderen, maar er staan 20 man tegenover die ziek staan te cashen (op bijvoorbeeld de boemskrietch formule), is het bijna geen doen. Je komt er niet meer uit, ook al zou je dat willen.

Het toekennen van (onnodige) hokjes en genres zorgt dus voor een belemmering in het creatieve proces wegens onder andere het voorgaande.

Oh en kijk nu eens naar de gevolgen van die hokjes voor het publiek. Publiek richt zich alleen op rawhardstyle -> luisteren absoluut NIETS meer van artiesten buiten die hoek. Want dat is stom. Volgens mij had je het zelf eerder al gezegd. Ook gewoon een direct negatief gevolg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 13:40 
 

TiMOTHYb schreef:
Ja, maar wat je zegt; de visie (en uiting) van een artiest kan veranderen. Een 'hokje' belemmert die ruimte om te veranderen nou juist. Als je als eenling je visie wil veranderen, maar er staan 20 man tegenover die ziek staan te cashen (op bijvoorbeeld de boemskrietch formule), is het bijna geen doen. Je komt er niet meer uit, ook al zou je dat willen.

Het toekennen van (onnodige) hokjes en genres zorgt dus voor een belemmering in het creatieve proces wegens onder andere het voorgaande.


Het ligt er natuurlijk net aan welke waarde je aan hokjes kent, lijkt me iets heel erg subjectiefs. We proberen vanuit ons ideaal denken hokjes af te schaffen maar het is gewoon iets menselijks om te versimpelen, het maakt identificatie een stuk gemakkelijker. Er zijn mensen die dit filosofisch ideaal denken ontbreekt en genoegen nemen met in hokjes denken, het werkt voor hen. Als artiest kan je ook zo denken, alleen denk ik dat als je eenmaal dieper in het hokje zinkt er steeds meer de neiging krijgt om eruit te willen (Radical bijv). Ik zelf ken een hokje toe aan rawstyle omdat de simpliciteit en de beperkingen van creativiteit van de muziek dit mogelijk maakt. Dat andere mensen daar anders over denken mag natuurlijk.

Ik deel alleen mijn visie op de huidige scene en aangezien we 2 verschillende personen zijn hebben we allebei onze eigen visie. Als mensen dit realiseren en accepteren zou de wereld een stukje mooier zijn. Tegelijkertijd, als we allemaal hetzelfde waren was de wereld ook maar saai :P.

Dank je wel voor de discussie, moet nu toch echt gaan studeren :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Denk trouwens ook dat de populariteit van bigroom (platen a la Martin Garrix) er voor zorgt dat rauw op dit moment populairder is in bijvoorbeeld clubs. De bezoekers zijn geen breaks, of momenten langer dan een minuut waarin geen kick voorbij komt gewend, hetgeen redelijk veel voorkomt in wat oudere platen en de huidige euforische hardstyle. Dit bevordert de originaliteit natuurlijk ook niet echt.

Nou sorry dit vind ik behoorlijke onzin. In de raw hardstyle komen echt wel hele lange breaks voor. Bijna elke raw hardstyle plaat heeft ze zelfs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2015 14:15 
 

Leonidas schreef:
fflkkr schreef:
Denk trouwens ook dat de populariteit van bigroom (platen a la Martin Garrix) er voor zorgt dat rauw op dit moment populairder is in bijvoorbeeld clubs. De bezoekers zijn geen breaks, of momenten langer dan een minuut waarin geen kick voorbij komt gewend, hetgeen redelijk veel voorkomt in wat oudere platen en de huidige euforische hardstyle. Dit bevordert de originaliteit natuurlijk ook niet echt.

Nou sorry dit vind ik behoorlijke onzin. In de raw hardstyle komen echt wel hele lange breaks voor. Bijna elke raw hardstyle plaat heeft ze zelfs.


Die er door een Jason Payne ofzo uit worden geknipt zodat ze 30 nummers op 158 bpm in een uur kunnen draaien :P.
Vorige  1 ... 2213, 2214, 2215, 2216, 2217, 2218, 2219 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen