Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 39  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 20:08 

Hardtraxx Veteran

SoundTunerZ schreef:
summer of hardstyle dus ;)

Dan hebben ze dat plaatje toch verassend goed gehyped, want hij heeft bijzonder goed verkocht ;). Het scantraxx-marketing systeem heeft weer zijn werk gedaan ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 20:34 

Hardtraxx Veteran

Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 20:36 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan.

Nu-Style :x.. Zo'n hekel aan die term. Omdat Trance wat meer richting Techno is gegaan en niet meer op de Trance van vroeger lijkt heet het ook geen Nu-Trance, hetzelfde met eigenlijk ieder dance-genre..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 21:02 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
PNXRMX schreef:

Nu-Style :x.. Zo'n hekel aan die term. Omdat Trance wat meer richting Techno is gegaan en niet meer op de Trance van vroeger lijkt heet het ook geen Nu-Trance, hetzelfde met eigenlijk ieder dance-genre..

Nu style nu trance nu hardcore of whatever het ook allemaal heet tis gwn een verzonnen stijl en de djs zelf geven ook aan dat ze het zo niet hebben genoemd. Voor mij is het gwn Hardstyle!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:22 

Hardtraxx Addict

SoundTunerZ schreef:
Khadber schreef:
PNXRMX schreef:

Nu style nu trance nu hardcore of whatever het ook allemaal heet tis gwn een verzonnen stijl en de djs zelf geven ook aan dat ze het zo niet hebben genoemd. Voor mij is het gwn Hardstyle!! :thumbsup:

je haalt de woorden uit mijn mond!
Voor mij geen early, nu-style en weet ik het hoe ze het allemaal noemen...
Hardstyle = Hardstyle. Klaar.

nu style, wat een belachelijke term :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:23 

Hardtraxx Addict

ik luister alleen kings of leon dus ik luister alleen Nu-Rock.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 23:21 

Hardtraxx Veteran

Ik gebruik die term alleen om een bepaalde soort hardstyle aan te duiden. Dat ik het zo noem, wil niet zeggen dat ik het slecht vind, of dat ik het geen echte hardstyle vind, etc. Het schrijft gewoon wat makkelijker dan 'hardstyle met vooral blije of ingewikkelde melodieen, relatief lange breaks, en zonder reversed bass in de climax' ;) Dat is hoe taal werkt. Op een gegeven moment worden beschrijvingen te lang en verzint iemand er een naam voor. Dat die naam vooral negatief wordt gebruikt is wel een beetje jammer, maarja...

Kort gezegd: Er is een vrij duidelijke scheiding tussen verschillende 'stijlen' binnen de hardstyle. Waarom zouden we die verschillende stijlen niet aan mogen duiden met een andere naam als dat af en toe handiger werkt?

Om ook ff mn eerdere post wat duidelijker uit te leggen. De tracks die voornamelijk gemaakt/gedraaid worden zijn allemaal wel leuk enzo, maar ze volgen bijna allemaal een vrij standaard patroon. Daarom is het leuk dat er ook afwisseling komt. Wat andere voorbeeldjes van 'afwisseling':
-1e climax beuken, 2e climax pas de melodie, bijv: shiverz, first cut, rollin', a new day
-Lento violento, bijv: rock civilization remix, channel kgb's edit, en een oude activator track (insanity). T zijn grappig genoeg ook vooral de nu-style bashers die dat allemaal te eentonig vinden die lento dan helemaal af gaan zeiken omdat het te anders is :s. Doe mij maar gewoon lekker gevarieerd iig. Wat 'nu', wat early of early-achtig, wat italiaans, wat beukmuziek, wat lento, wat meer 'nu', en wat hardcore op het eind ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 23:26 

Hardtraxx Addict

het is geen aanval richting jou, en het maakt me niet wie het gebruikt, ik vind het gewoon een raar woord ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 23:46 

Hardtraxx Veteran

Guide4U schreef:
het is geen aanval richting jou, en het maakt me niet wie het gebruikt, ik vind het gewoon een raar woord ;)

Vind het eigenlijk niet echt raar, maar een beetje creatiever had wel gemogen :P Keer op keer worden nieuwe stromingen nu-dit of new-dat genoemd, of modern bla bla bla. En dan krijg je van die rare dingen zoals 'post-modern' enzo :P Zou me er niet te druk om maken iig. Ooit zul je het handig vinden dat er een term voor is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 09:23 

Aan het typen...

PNXRMX schreef:
Ik gebruik die term alleen om een bepaalde soort hardstyle aan te duiden. Dat ik het zo noem, wil niet zeggen dat ik het slecht vind, of dat ik het geen echte hardstyle vind, etc. Het schrijft gewoon wat makkelijker dan 'hardstyle met vooral blije of ingewikkelde melodieen, relatief lange breaks, en zonder reversed bass in de climax' ;) Dat is hoe taal werkt. Op een gegeven moment worden beschrijvingen te lang en verzint iemand er een naam voor. Dat die naam vooral negatief wordt gebruikt is wel een beetje jammer, maarja...

Kort gezegd: Er is een vrij duidelijke scheiding tussen verschillende 'stijlen' binnen de hardstyle. Waarom zouden we die verschillende stijlen niet aan mogen duiden met een andere naam als dat af en toe handiger werkt?

Om ook ff mn eerdere post wat duidelijker uit te leggen. De tracks die voornamelijk gemaakt/gedraaid worden zijn allemaal wel leuk enzo, maar ze volgen bijna allemaal een vrij standaard patroon. Daarom is het leuk dat er ook afwisseling komt. Wat andere voorbeeldjes van 'afwisseling':
-1e climax beuken, 2e climax pas de melodie, bijv: shiverz, first cut, rollin', a new day
-Lento violento, bijv: rock civilization remix, channel kgb's edit, en een oude activator track (insanity). T zijn grappig genoeg ook vooral de nu-style bashers die dat allemaal te eentonig vinden die lento dan helemaal af gaan zeiken omdat het te anders is :s. Doe mij maar gewoon lekker gevarieerd iig. Wat 'nu', wat early of early-achtig, wat italiaans, wat beukmuziek, wat lento, wat meer 'nu', en wat hardcore op het eind ;)

+1, en ze zeggen dat early people closed minded zijn. Dan moet je eens op youtube kijken naar nummers waar geen melodie in zit, "waar is de melodie?? ik wil graag lachen als ik naar je muziek luister" :huh: Bovendien staat in een interview dat producers neit echt veel af kunnen wijken van dit standaard concept, omdat het hardstyle publiek dit niet toelaat. Noem het van mij betreft bassjump ofzo, want het lijkt wel of iedereen die alleen op de melodieen kickt uit het jumpstyle genre komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 10:38 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
Guide4U schreef:

Vind het eigenlijk niet echt raar, maar een beetje creatiever had wel gemogen :P Keer op keer worden nieuwe stromingen nu-dit of new-dat genoemd, of modern bla bla bla. En dan krijg je van die rare dingen zoals 'post-modern' enzo :P Zou me er niet te druk om maken iig. Ooit zul je het handig vinden dat er een term voor is ;)

New Style klinkt al een stuk beter dan nu style maar neemt niet weg dat ik het nog steeds bullshit vind :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 11:04 

Donateur

En toch is het afbakenen en in hokjes duwen van muziek helemaal niet verkeerd. Anders is alles op een gegeven moment "muziek" en gaan we helemaal geen onderscheid meer maken. En je gaat me niet wijsmaken dat er geen verschil is tussen de hardstyle van 2000-2005 en de hardstyle daarna.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 11:32 

Hardtraxxer

dawasiknie schreef:
En toch is het afbakenen en in hokjes duwen van muziek helemaal niet verkeerd. Anders is alles op een gegeven moment "muziek" en gaan we helemaal geen onderscheid meer maken. En je gaat me niet wijsmaken dat er geen verschil is tussen de hardstyle van 2000-2005 en de hardstyle daarna.

+1,

en er zit toch ook gruwelijk verschil tussen de blije melodien en de harde screeches, alhoewel de laatste tijd veel gecombineerd word, wat ik wel chill vind.

Maar ik ben er zelf ook mee een dat hardstyle hardstyle is maar toch blijft de term nu-style handig en blijf ik hem gebruiken.

en khadber moet nogsteeds een vriendin gaan zoeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 13:53 

Hardtraxx Addict

noem dat nu style gwn hardstyle en de oude hs gwn early hardstyle. Dat zie je tegenwoordig juist op feesten. Heb nog nooit gezien dat ze een stage associƫren met nu style, wel met early hardstyle.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 14:04 

Hardtraxx Veteran

En nu lekker ontopic terug! :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 15:34 

Headhunterz - The Muzikal Revolution :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 19:39 

Hardtraxxer

technoboy - ti sento
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 19:40 

Hardtraxx Veteran

henk schreef:
technoboy - ti sento

dat is inderdaad een vreselijk nummer! :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 21:36 

Hardtraxx Addict

Ik heb het ook niet zo met Alphaverb.. Kheb net Thunderstyle geluisterd en ik hou niet van zijn 'style'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 22:03 

Hardtraxxer

welk nummer mij nu echt wel de neusgaten uitkomt is, wildstylez- kyhu (nc remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2009 22:04 

Donateur

Leon schreef:
welk nummer mij nu echt wel de neusgaten uitkomt is, wildstylez- kyhu (nc remix)

Ik ben het ook beu gehoord :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 17:10 

Hardtraxx Newbie

Showtek - Dominate (Melbourne mix) :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2009 17:24 

Hardtraxxer

_dp_ schreef:
henk schreef:
technoboy - ti sento

dat is inderdaad een vreselijk nummer! :thumbdown:

-1

Showtek - Party Lover :sick: