Dan hebben ze dat plaatje toch verassend goed gehyped, want hij heeft bijzonder goed verkochtwrote:summer of hardstyle dus
Related topics
Active topics in Algemeen
Moderators
Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan.
Nu-Stylewrote:Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan.
Nu style nu trance nu hardcore of whatever het ook allemaal heet tis gwn een verzonnen stijl en de djs zelf geven ook aan dat ze het zo niet hebben genoemd. Voor mij is het gwn Hardstyle!!wrote:Nu-Stylewrote:Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan... Zo'n hekel aan die term. Omdat Trance wat meer richting Techno is gegaan en niet meer op de Trance van vroeger lijkt heet het ook geen Nu-Trance, hetzelfde met eigenlijk ieder dance-genre..
je haalt de woorden uit mijn mond!wrote:Nu style nu trance nu hardcore of whatever het ook allemaal heet tis gwn een verzonnen stijl en de djs zelf geven ook aan dat ze het zo niet hebben genoemd. Voor mij is het gwn Hardstyle!!wrote:Nu-Stylewrote:Een beetje geript of niet, die plaat was gewoon nodig. Teveel op elkaar lijkende nu-style, en dan komt scantraxx opeens daarmee. Hebben ze echt geniaal gedaan... Zo'n hekel aan die term. Omdat Trance wat meer richting Techno is gegaan en niet meer op de Trance van vroeger lijkt heet het ook geen Nu-Trance, hetzelfde met eigenlijk ieder dance-genre..
Voor mij geen early, nu-style en weet ik het hoe ze het allemaal noemen...
Hardstyle = Hardstyle. Klaar.
nu style, wat een belachelijke term :')
ik luister alleen kings of leon dus ik luister alleen Nu-Rock.
Ik gebruik die term alleen om een bepaalde soort hardstyle aan te duiden. Dat ik het zo noem, wil niet zeggen dat ik het slecht vind, of dat ik het geen echte hardstyle vind, etc. Het schrijft gewoon wat makkelijker dan 'hardstyle met vooral blije of ingewikkelde melodieen, relatief lange breaks, en zonder reversed bass in de climax'
Dat is hoe taal werkt. Op een gegeven moment worden beschrijvingen te lang en verzint iemand er een naam voor. Dat die naam vooral negatief wordt gebruikt is wel een beetje jammer, maarja...
Kort gezegd: Er is een vrij duidelijke scheiding tussen verschillende 'stijlen' binnen de hardstyle. Waarom zouden we die verschillende stijlen niet aan mogen duiden met een andere naam als dat af en toe handiger werkt?
Om ook ff mn eerdere post wat duidelijker uit te leggen. De tracks die voornamelijk gemaakt/gedraaid worden zijn allemaal wel leuk enzo, maar ze volgen bijna allemaal een vrij standaard patroon. Daarom is het leuk dat er ook afwisseling komt. Wat andere voorbeeldjes van 'afwisseling':
-1e climax beuken, 2e climax pas de melodie, bijv: shiverz, first cut, rollin', a new day
-Lento violento, bijv: rock civilization remix, channel kgb's edit, en een oude activator track (insanity). T zijn grappig genoeg ook vooral de nu-style bashers die dat allemaal te eentonig vinden die lento dan helemaal af gaan zeiken omdat het te anders is :s. Doe mij maar gewoon lekker gevarieerd iig. Wat 'nu', wat early of early-achtig, wat italiaans, wat beukmuziek, wat lento, wat meer 'nu', en wat hardcore op het eind
Kort gezegd: Er is een vrij duidelijke scheiding tussen verschillende 'stijlen' binnen de hardstyle. Waarom zouden we die verschillende stijlen niet aan mogen duiden met een andere naam als dat af en toe handiger werkt?
Om ook ff mn eerdere post wat duidelijker uit te leggen. De tracks die voornamelijk gemaakt/gedraaid worden zijn allemaal wel leuk enzo, maar ze volgen bijna allemaal een vrij standaard patroon. Daarom is het leuk dat er ook afwisseling komt. Wat andere voorbeeldjes van 'afwisseling':
-1e climax beuken, 2e climax pas de melodie, bijv: shiverz, first cut, rollin', a new day
-Lento violento, bijv: rock civilization remix, channel kgb's edit, en een oude activator track (insanity). T zijn grappig genoeg ook vooral de nu-style bashers die dat allemaal te eentonig vinden die lento dan helemaal af gaan zeiken omdat het te anders is :s. Doe mij maar gewoon lekker gevarieerd iig. Wat 'nu', wat early of early-achtig, wat italiaans, wat beukmuziek, wat lento, wat meer 'nu', en wat hardcore op het eind
Last edited by PNXRMX on , edited 1 time in total.
het is geen aanval richting jou, en het maakt me niet wie het gebruikt, ik vind het gewoon een raar woord 
Vind het eigenlijk niet echt raar, maar een beetje creatiever had wel gemogenwrote:het is geen aanval richting jou, en het maakt me niet wie het gebruikt, ik vind het gewoon een raar woord
+1, en ze zeggen dat early people closed minded zijn. Dan moet je eens op youtube kijken naar nummers waar geen melodie in zit, "waar is de melodie?? ik wil graag lachen als ik naar je muziek luister"wrote:Ik gebruik die term alleen om een bepaalde soort hardstyle aan te duiden. Dat ik het zo noem, wil niet zeggen dat ik het slecht vind, of dat ik het geen echte hardstyle vind, etc. Het schrijft gewoon wat makkelijker dan 'hardstyle met vooral blije of ingewikkelde melodieen, relatief lange breaks, en zonder reversed bass in de climax'Dat is hoe taal werkt. Op een gegeven moment worden beschrijvingen te lang en verzint iemand er een naam voor. Dat die naam vooral negatief wordt gebruikt is wel een beetje jammer, maarja...
New Style klinkt al een stuk beter dan nu style maar neemt niet weg dat ik het nog steeds bullshit vindwrote:Vind het eigenlijk niet echt raar, maar een beetje creatiever had wel gemogenwrote:het is geen aanval richting jou, en het maakt me niet wie het gebruikt, ik vind het gewoon een raar woordKeer op keer worden nieuwe stromingen nu-dit of new-dat genoemd, of modern bla bla bla. En dan krijg je van die rare dingen zoals 'post-modern' enzo
Zou me er niet te druk om maken iig. Ooit zul je het handig vinden dat er een term voor is
En toch is het afbakenen en in hokjes duwen van muziek helemaal niet verkeerd. Anders is alles op een gegeven moment "muziek" en gaan we helemaal geen onderscheid meer maken. En je gaat me niet wijsmaken dat er geen verschil is tussen de hardstyle van 2000-2005 en de hardstyle daarna.
+1,wrote:En toch is het afbakenen en in hokjes duwen van muziek helemaal niet verkeerd. Anders is alles op een gegeven moment "muziek" en gaan we helemaal geen onderscheid meer maken. En je gaat me niet wijsmaken dat er geen verschil is tussen de hardstyle van 2000-2005 en de hardstyle daarna.
en er zit toch ook gruwelijk verschil tussen de blije melodien en de harde screeches, alhoewel de laatste tijd veel gecombineerd word, wat ik wel chill vind.
Maar ik ben er zelf ook mee een dat hardstyle hardstyle is maar toch blijft de term nu-style handig en blijf ik hem gebruiken.
en khadber moet nogsteeds een vriendin gaan zoeken
noem dat nu style gwn hardstyle en de oude hs gwn early hardstyle. Dat zie je tegenwoordig juist op feesten. Heb nog nooit gezien dat ze een stage associëren met nu style, wel met early hardstyle.
-
BHardtraxx Veteran
- 13728 posts member since 2008
- last seen Aug 2017
En nu lekker ontopic terug! 
-
A
Headhunterz - The Muzikal Revolution 
-
HHardtraxxer
- 60 posts member since 2009
- last seen Sep 2011
technoboy - ti sento
dat is inderdaad een vreselijk nummer!wrote:technoboy - ti sento
Ik heb het ook niet zo met Alphaverb.. Kheb net Thunderstyle geluisterd en ik hou niet van zijn 'style'.
-
LHardtraxxer
- 71 posts member since 2009
- last seen Jun 2014
welk nummer mij nu echt wel de neusgaten uitkomt is, wildstylez- kyhu (nc remix)
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
Ik ben het ook beu gehoordwrote:welk nummer mij nu echt wel de neusgaten uitkomt is, wildstylez- kyhu (nc remix)
-
HHardtraxx Newbie
- 12 posts member since 2009
- last seen Jan 2010
Showtek - Dominate (Melbourne mix) 
-1wrote:dat is inderdaad een vreselijk nummer!wrote:technoboy - ti sento
Showtek - Party Lover
The Prophet - Recession
technobohy ft shayla - oh my god

technobohy ft shayla - oh my god