Ik gebruik die term alleen om een bepaalde soort hardstyle aan te duiden. Dat ik het zo noem, wil niet zeggen dat ik het slecht vind, of dat ik het geen echte hardstyle vind, etc. Het schrijft gewoon wat makkelijker dan 'hardstyle met vooral blije of ingewikkelde melodieen, relatief lange breaks, en zonder reversed bass in de climax'

Dat is hoe taal werkt. Op een gegeven moment worden beschrijvingen te lang en verzint iemand er een naam voor. Dat die naam vooral negatief wordt gebruikt is wel een beetje jammer, maarja...
Kort gezegd: Er is een vrij duidelijke scheiding tussen verschillende 'stijlen' binnen de hardstyle. Waarom zouden we die verschillende stijlen niet aan mogen duiden met een andere naam als dat af en toe handiger werkt?
Om ook ff mn eerdere post wat duidelijker uit te leggen. De tracks die voornamelijk gemaakt/gedraaid worden zijn allemaal wel leuk enzo, maar ze volgen bijna allemaal een vrij standaard patroon. Daarom is het leuk dat er ook afwisseling komt. Wat andere voorbeeldjes van 'afwisseling':
-1e climax beuken, 2e climax pas de melodie, bijv: shiverz, first cut, rollin', a new day
-Lento violento, bijv: rock civilization remix, channel kgb's edit, en een oude activator track (insanity). T zijn grappig genoeg ook vooral de nu-style bashers die dat allemaal te eentonig vinden die lento dan helemaal af gaan zeiken omdat het te anders is :s. Doe mij maar gewoon lekker gevarieerd iig. Wat 'nu', wat early of early-achtig, wat italiaans, wat beukmuziek, wat lento, wat meer 'nu', en wat hardcore op het eind