Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2012 19:40 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat kan ik ook wel als ik in de zaal zelf sta, bovendien als de nummers dusdanig aanslaan dat de hele zaal losgaat, dan zullen andere dj's ze ook wel draaien. Daarnaast gun ik het draaien meer aan iemand die daar echt goed in is en het dus ook verdiend om daar te staan. Ik vind zowel de producties van Dj's die het alleen doen om geboekt te worden als de setjes van producers die denken dat ze kunnen draaien een vervuiling van de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2012 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Dat kan ik ook wel als ik in de zaal zelf sta, bovendien als de nummers dusdanig aanslaan dat de hele zaal losgaat, dan zullen andere dj's ze ook wel draaien. Daarnaast gun ik het draaien meer aan iemand die daar echt goed in is en het dus ook verdiend om daar te staan. Ik vind zowel de producties van Dj's die het alleen doen om geboekt te worden als de setjes van producers die denken dat ze kunnen draaien een vervuiling van de scene.

Dit vind ik een hele goede mening :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 01:00 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Dat kan ik ook wel als ik in de zaal zelf sta, bovendien als de nummers dusdanig aanslaan dat de hele zaal losgaat, dan zullen andere dj's ze ook wel draaien. Daarnaast gun ik het draaien meer aan iemand die daar echt goed in is en het dus ook verdiend om daar te staan. Ik vind zowel de producties van Dj's die het alleen doen om geboekt te worden als de setjes van producers die denken dat ze kunnen draaien een vervuiling van de scene.

Tja, ik zou het echt doen voor de kick denk ik. Het moet zo vet zijn om duizenden man los te zien gaan op een nummertje dat jij aan het draaien bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 11:24 
 
Hardtraxx Addict

Stan schreef:
Lyst schreef:
Als ik zelf release-waardige producties zou kunnen maken, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ook iemand anders regelen voor het DJ aspect. Weliswaar wel iemand met een soortgelijke smaak, maar ik ga er denk ik zelf niet staan. Want ik ben er ten eerste niet zo goed in, ten tweede vind ik er niet zoveel aan en ten derde focus ik me liever op het maken van muziek.

Dus jij zou niet in een volle zaal iedereen willen zien stampen op jouw muziek? Dat vind ik nou juist hét mooiste er aan. En daarbij is draaien veel makkelijker te leren (zeker nu met al die technische 'verbeteringen') dan producen.


Ja, want op de nieuwe cdj2000 komt (waarschijnlijk) een sync knop dus beatmatchen is dan ook niet meer nodig.

Maar als iemand niet de passie heeft voor draaien maar wel voor produceren vind ik het juist goed dat hij dat dan overlaat aan iemand die het wel heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 11:27 
 

Phase 2 schreef:
Ja, want op de nieuwe cdj2000 komt (waarschijnlijk) een sync knop dus beatmatchen is dan ook niet meer nodig.

Ik ga ook DJ worden :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Stan schreef:
Lyst schreef:
Als ik zelf release-waardige producties zou kunnen maken, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk ook iemand anders regelen voor het DJ aspect. Weliswaar wel iemand met een soortgelijke smaak, maar ik ga er denk ik zelf niet staan. Want ik ben er ten eerste niet zo goed in, ten tweede vind ik er niet zoveel aan en ten derde focus ik me liever op het maken van muziek.

Dus jij zou niet in een volle zaal iedereen willen zien stampen op jouw muziek? Dat vind ik nou juist hét mooiste er aan. En daarbij is draaien veel makkelijker te leren (zeker nu met al die technische 'verbeteringen') dan producen.


Ja, want op de nieuwe cdj2000 komt (waarschijnlijk) een sync knop dus beatmatchen is dan ook niet meer nodig.

Maar als iemand niet de passie heeft voor draaien maar wel voor produceren vind ik het juist goed dat hij dat dan overlaat aan iemand die het wel heeft.

Lekker standaard overgangen worden dat dan xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 12:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat wordt toch saai dan?

Je gaat toch ook niet naar een klassiek concert als je weet dat ze allemaal maar playbacken en je eigenlijk gewoon een opgenomen CDtje hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 14:29 
 
Hardtraxx Addict

Ach ja in bepaalde scenes wordt veel met ableton gedraaid dan hoef je ook niet te beatmatchen. Het is niet keer zo als met vinyl dat je echt nog wel skills nodig had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Dat wordt toch saai dan?

Je gaat toch ook niet naar een klassiek concert als je weet dat ze allemaal maar playbacken en je eigenlijk gewoon een opgenomen CDtje hoort.

Dat is toch altijd nog beter dan het mixwerk wat de beste mannen on stage neerzetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2012 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is precies het probleem van een sync knop? Ik heb zelf leren draaien met platen, dus beatmatchen kan ik prima, maar ik zou er niks op tegen hebben om zo´n knop op mn CDJs te hebben hoor. Goed DJ´en gaat toch om veel meer dan of je beat gelijk legt, het gaat toch ook om af en toe teasen, geen saaie intro/outro mixen maken en meer van dat soort spul? Mijn favo DJ's zijn mijn favo DJ's vanwege hun mixwerk, platenkeuze, het overall plaatje, NIET of ze wel goed kunnen beatmatchen...

Sterker nog: ik denk dat een paar professionele DJ's interessanter voor mij zouden worden als ze die sync knop nu al zouden hebben... Leuke producties, maar slecht gemixt --> kutset. Als DJ's toch (bijna) alleen maar eigen producties draaien, is het toch helemaal niet erg om ze een handje te helpen qua mixen...

Echt serieus, ik zie het probleem niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 03:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Wat is precies het probleem van een sync knop? Ik heb zelf leren draaien met platen, dus beatmatchen kan ik prima, maar ik zou er niks op tegen hebben om zo´n knop op mn CDJs te hebben hoor. Goed DJ´en gaat toch om veel meer dan of je beat gelijk legt, het gaat toch ook om af en toe teasen, geen saaie intro/outro mixen maken en meer van dat soort spul? Mijn favo DJ's zijn mijn favo DJ's vanwege hun mixwerk, platenkeuze, het overall plaatje, NIET of ze wel goed kunnen beatmatchen...

Sterker nog: ik denk dat een paar professionele DJ's interessanter voor mij zouden worden als ze die sync knop nu al zouden hebben... Leuke producties, maar slecht gemixt --> kutset. Als DJ's toch (bijna) alleen maar eigen producties draaien, is het toch helemaal niet erg om ze een handje te helpen qua mixen...

Echt serieus, ik zie het probleem niet.

als je op die manier de dj's helpt die alleen maar eigen producties draaien kan mij die sync knop gestolen worden. maar over het mixen, dat dat dan saai wordt ben ik het niet mee eens. aangezien je dan je plaat uitkiest op de cd/usb en sync drukt en je kunt gelijk gaan mixen. dus je kunt hem dan veel sneller gelijk laten lopen met de plaat die dan al draait en dat betekent dus dat je hem al gauw in de mid intro of in de eerste climax in kan gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

en waarom is het slecht als je van een plaat alleen de mid-intro draait waarna je de volgende plaat inmixt? We hebben hier een topic 'intro harder dan de climax' nou veel van die platen zijn volgens mij uitermate geschikt voor intro-intro mixen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 11:09 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik zie de Dj's eerlijk gezegd niet extra speciale dingen doen als het beatmatchen makkelijker gaat, ik denk eerder dat ze dan meer met de handjes in de lucht gaan staan. Bovendien kunnen echt goede DJ's dergelijke dingen ook nog wel naast het beatmatchen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 12:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja daar heb je gelijk in Lyst, maar het biedt wel meer mogelijkheden. De DJ's die daar geen gebruik van maken en inderdaad alleen maar meer met hun handjes de lucht in gaan zijn DJ's die als de sync knop er niet is OOK veel met de handjes de lucht in staan, maar dan ook nog eens off-beat zitten... Dus hun performance wordt niet goed, maar het wordt wel MINDER SLECHT ;)

Aan de andere kant biedt het dus mogelijkheden voor de weinige DJ's die hierdoor met 1 druk op de knop hun platen gelijk hebben liggen zodat ze extra kunnen teasen en uitdagender mixen...

Nogmaals: ik zie geen nadeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 12:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik zie een hele generatie nog slechtere DJ's die geboekt worden, wat vaak ten koste gaat van DJ's die wel goed zijn in draaien. Die laatsten kunnen zich nu nog onderscheiden door goed mixwerk, straks kan iedereen een plaat gelijk leggen. En die extra dingen, er zijn maar een handjevol mensen die daar op letten, dus organisaties zullen de DJ's daar echt niet om gaan boeken. Kortom het wordt nog meer dan het al was een lineup met producers ipv Dj's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed punt... misschien dat ik het iets te zonnig zie :( ik hoop dat ik gelijk heb, maar nu je het zo stelt, ben ik inderdaad bang dat jij gelijkt hebt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 12:56 
 
Artiest

Lyst schreef:
Ik zie de Dj's eerlijk gezegd niet extra speciale dingen doen als het beatmatchen makkelijker gaat, ik denk eerder dat ze dan meer met de handjes in de lucht gaan staan. Bovendien kunnen echt goede DJ's dergelijke dingen ook nog wel naast het beatmatchen.

Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als ik nu nog met vinyl had moeten draaien bijvoorbeeld, of CDJs zonder BPM counter. Dan had ik veel minder interessant kunnen mixen, en minder interactie gehad met de muziek en het publiek, omdat ik te veel tijd kwijt zou zijn aan beatmatchen.
Ik vind een DJ niet goed als hij kan beatmatchen, maar als hij interessante sets kan draaien.

Ik snap de obsessie met beatmatchen door "puristen" niet zo goed, ik zie het als een noodzakelijk kwaad
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 13:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het gaat mij niet zozeer om het beatmatchen zelf, al zie ik dat wel als de basis en ook wel degelijk als de essentie van mixen. Ik ben geen DJ, dus ik kan er naast zitten, maar als je erg goed bent in beatmatchen, dan kost het je ook niet zoveel tijd, dus kun je nog genoeg interessante dingen doen. Natuurlijk hoor ik liever een setje met speciale overgangen en loops etc. (zover hardstyle zich daar tegenwoordig nog voor leent, maar dat is een andere discussie). Maar dat zie ik als extra's bovenop de basisvaardigheden van een DJ.
Je kunt het vergelijken met een kok, die opeens magnetronmaaltijden gaat bereiden, omdat hij dan meer tijd heeft om het allemaal leuk op het bord te leggen. Stel de smaak is gewoon hetzelfde, dan is het eindproduct misschien wel beter, maar de kok vind ik dan echt niet beter dan toen hij nog alles zelf maakte. Een deel van de kunst is eraf, wat het minder bijzonder maakt en waardoor je net zo goed thuis iets in de magnetron kunt stoppen.
Maar zoals ik al zei, dat is niet zozeer het punt waar ik me erg druk om maak. Het gaat mij er meer om dat het nog makkelijker wordt, waardoor nog slechtere Dj's aan de bak komen ten koste van DJ's die zich wel kwalitatief kunnen onderscheiden. Dan kun je nog zo leuk 3 tracks door elkaar heen laten loopen en de meest gewaagde overgangen maken, maar als een producer met 1 interessante release de platen gebeatmatched in elkaar over kan laten lopen, dan wordt die laatste waarschijnlijk geboekt. En zeg nu zelf, de gemiddelde DJ is de tijd die hij meer heeft sinds de CD-spelers echt niet gaan gebruiken om specialere overgangen etc. te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 13:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het beatmatchen zelf, al zie ik dat wel als de basis en ook wel degelijk als de essentie van mixen. Ik ben geen DJ, dus ik kan er naast zitten, maar als je erg goed bent in beatmatchen, dan kost het je ook niet zoveel tijd, dus kun je nog genoeg interessante dingen doen. Natuurlijk hoor ik liever een setje met speciale overgangen en loops etc. (zover hardstyle zich daar tegenwoordig nog voor leent, maar dat is een andere discussie). Maar dat zie ik als extra's bovenop de basisvaardigheden van een DJ.
Je kunt het vergelijken met een kok, die opeens magnetronmaaltijden gaat bereiden, omdat hij dan meer tijd heeft om het allemaal leuk op het bord te leggen. Stel de smaak is gewoon hetzelfde, dan is het eindproduct misschien wel beter, maar de kok vind ik dan echt niet beter dan toen hij nog alles zelf maakte. Een deel van de kunst is eraf, wat het minder bijzonder maakt en waardoor je net zo goed thuis iets in de magnetron kunt stoppen.
Maar zoals ik al zei, dat is niet zozeer het punt waar ik me erg druk om maak. Het gaat mij er meer om dat het nog makkelijker wordt, waardoor nog slechtere Dj's aan de bak komen ten koste van DJ's die zich wel kwalitatief kunnen onderscheiden. Dan kun je nog zo leuk 3 tracks door elkaar heen laten loopen en de meest gewaagde overgangen maken, maar als een producer met 1 interessante release de platen gebeatmatched in elkaar over kan laten lopen, dan wordt die laatste waarschijnlijk geboekt.


Redelijk mee eens, maar het is ook de kunst van een DJ om interactie met het publiek te hebben, hij staat immers als een act op het podium en als er een of andere uitgebluste vent staat die alleen maar naar z'n cd-spelers staat te kijken omdat hij constant druk is met ''gave'' dingetjes doen is het voor het publiek ook niet echt leuk toch?

Overigens niet HS-gerelateerd, maar wel interssant om te lezen:

http://deadmau5.tumblr.com/post/2569050 ... l-hit-play
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 13:29 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Natuurlijk, ik zeg ook dat het de basis is. De echt goede DJ's onderscheiden zich vooral op andere vlakken zoals het goed inspelen op het publiek, variëteit in overgangen etc. Al vind ik het niet zo boeiend hoe een DJ staat te zwaaien en te springen op een podium. Natuurlijk is het leuk als de DJ enthousiast mee staat te doen, maar ik heb liever een DJ die wat extra's brengt en stilstaat, dan eentje die alles heel erg op safe speelt en alleen simpele overgangen doet en de hele tijd uit zijn dak staat te gaan als ik eerlijk ben. Maar goed de echten combineren dat natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 18:32 
 
Artiest

Lyst schreef:
Natuurlijk, ik zeg ook dat het de basis is. De echt goede DJ's onderscheiden zich vooral op andere vlakken zoals het goed inspelen op het publiek, variëteit in overgangen etc. Al vind ik het niet zo boeiend hoe een DJ staat te zwaaien en te springen op een podium. Natuurlijk is het leuk als de DJ enthousiast mee staat te doen, maar ik heb liever een DJ die wat extra's brengt en stilstaat, dan eentje die alles heel erg op safe speelt en alleen simpele overgangen doet en de hele tijd uit zijn dak staat te gaan als ik eerlijk ben. Maar goed de echten combineren dat natuurlijk.


Een DIY artiest wilt vaak ook DJ zijn en dat is logisch, aangezien je wilt zien hoe mensen reageren en zelf alles in de hand hebt dan. Je bent artiest en dan moet je performen, je ziet Thera, HHZ en G4H dat heel goed doen, The Machine draaide op Loudness, maar dat was geen performance en dat is hem (ook hier niet) in dank afgenomen, dus je moet wel iets doen en als je dan standaard intro in outro's mixt kan ik prima mee leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 18:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het is maar net voor wat voor publiek je wilt draaien. Zet Thera op de main van Defqon en laat hem platen als Stash draaien, wordt hem daar ook niet in dank afgenomen. Bovendien is er altijd nog een verschil tussen geweldig mixen en daardoor minder performen en elke paar minuten op je telefoon kijken en qua mix je niet onderscheiden van de DJ's die wel performen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 18:47 
 
Artiest

Lyst schreef:
Het is maar net voor wat voor publiek je wilt draaien. Zet Thera op de main van Defqon en laat hem platen als Stash draaien, wordt hem daar ook niet in dank afgenomen. Bovendien is er altijd nog een verschil tussen geweldig mixen en daardoor minder performen en elke paar minuten op je telefoon kijken en qua mix je niet onderscheiden van de DJ's die wel performen.


Maar ik heb het niet over plaatkeuze natuurlijk, ik bedoel die namen die ik noemde performen echt, die draaien geen plaatjes, dat zijn artiesten, die doen meer dan dat. The Machine deed dat bijvoorbeeld niet en dat kwam ook niet lekker over op het publiek. Ik denk dat het merendeel, op een feest, liever een artiest heeft die gewoon een normale set neerzet (qua mixen) en die zoals G4H los gaat achter de draaitafels dan een persoon die geweldig loopt te scratchen en leuke fratsen uithaalt en die stil staat. Ik vind dat in ieder geval mooier, omdat mensen op feesten niet betalen om muziek te luisteren, maar voor een ervaring, muziek luisteren kun je thuis ook. Daarom zie je dat show, aankleding en performance zo belangrijk is in deze wereld. Gebeurt overigens in elke muziekwereld hoor, mensen willen een band ook zien performen in plaats van alleen hun nummers spelen op een podium.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 18:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Zoals ik zei, het ligt er maar net aan wat voor doelgroep je er neer zet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2012 08:55 
 
Hardtraxx Elite

W0uT3R schreef:
Lyst schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het beatmatchen zelf, al zie ik dat wel als de basis en ook wel degelijk als de essentie van mixen. Ik ben geen DJ, dus ik kan er naast zitten, maar als je erg goed bent in beatmatchen, dan kost het je ook niet zoveel tijd, dus kun je nog genoeg interessante dingen doen. Natuurlijk hoor ik liever een setje met speciale overgangen en loops etc. (zover hardstyle zich daar tegenwoordig nog voor leent, maar dat is een andere discussie). Maar dat zie ik als extra's bovenop de basisvaardigheden van een DJ.
Je kunt het vergelijken met een kok, die opeens magnetronmaaltijden gaat bereiden, omdat hij dan meer tijd heeft om het allemaal leuk op het bord te leggen. Stel de smaak is gewoon hetzelfde, dan is het eindproduct misschien wel beter, maar de kok vind ik dan echt niet beter dan toen hij nog alles zelf maakte. Een deel van de kunst is eraf, wat het minder bijzonder maakt en waardoor je net zo goed thuis iets in de magnetron kunt stoppen.
Maar zoals ik al zei, dat is niet zozeer het punt waar ik me erg druk om maak. Het gaat mij er meer om dat het nog makkelijker wordt, waardoor nog slechtere Dj's aan de bak komen ten koste van DJ's die zich wel kwalitatief kunnen onderscheiden. Dan kun je nog zo leuk 3 tracks door elkaar heen laten loopen en de meest gewaagde overgangen maken, maar als een producer met 1 interessante release de platen gebeatmatched in elkaar over kan laten lopen, dan wordt die laatste waarschijnlijk geboekt.


Redelijk mee eens, maar het is ook de kunst van een DJ om interactie met het publiek te hebben, hij staat immers als een act op het podium en als er een of andere uitgebluste vent staat die alleen maar naar z'n cd-spelers staat te kijken omdat hij constant druk is met ''gave'' dingetjes doen is het voor het publiek ook niet echt leuk toch?

Overigens niet HS-gerelateerd, maar wel interssant om te lezen:

http://deadmau5.tumblr.com/post/2569050 ... l-hit-play


Hierdoor vind ik Wildstylez ook een slechte DJ. Ik heb altijd het gevoel dat hij net als Michel Pollen beter gewoon full time producer kan zijn. Als hij draait heeft hij totaal geen interactie met het publiek, daarnaast is zijn tracklist ook een en al hitjesparade. Verglijkbare DJ's als noisecontrollers of hhz draaien vaak ook nog wel wat oudere tracks of wat hardere tracks (in het geval van noisecontrollers ook meestal wat pavelow) dat is leuk voor de afwisseling.
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen