Lyst schreef:
Het gaat mij niet zozeer om het beatmatchen zelf, al zie ik dat wel als de basis en ook wel degelijk als de essentie van mixen. Ik ben geen DJ, dus ik kan er naast zitten, maar als je erg goed bent in beatmatchen, dan kost het je ook niet zoveel tijd, dus kun je nog genoeg interessante dingen doen. Natuurlijk hoor ik liever een setje met speciale overgangen en loops etc. (zover hardstyle zich daar tegenwoordig nog voor leent, maar dat is een andere discussie). Maar dat zie ik als extra's bovenop de basisvaardigheden van een DJ.
Je kunt het vergelijken met een kok, die opeens magnetronmaaltijden gaat bereiden, omdat hij dan meer tijd heeft om het allemaal leuk op het bord te leggen. Stel de smaak is gewoon hetzelfde, dan is het eindproduct misschien wel beter, maar de kok vind ik dan echt niet beter dan toen hij nog alles zelf maakte. Een deel van de kunst is eraf, wat het minder bijzonder maakt en waardoor je net zo goed thuis iets in de magnetron kunt stoppen.
Maar zoals ik al zei, dat is niet zozeer het punt waar ik me erg druk om maak. Het gaat mij er meer om dat het nog makkelijker wordt, waardoor nog slechtere Dj's aan de bak komen ten koste van DJ's die zich wel kwalitatief kunnen onderscheiden. Dan kun je nog zo leuk 3 tracks door elkaar heen laten loopen en de meest gewaagde overgangen maken, maar als een producer met 1 interessante release de platen gebeatmatched in elkaar over kan laten lopen, dan wordt die laatste waarschijnlijk geboekt.
Redelijk mee eens, maar het is ook de kunst van een DJ om interactie met het publiek te hebben, hij staat immers als een act op het podium en als er een of andere uitgebluste vent staat die alleen maar naar z'n cd-spelers staat te kijken omdat hij constant druk is met ''gave'' dingetjes doen is het voor het publiek ook niet echt leuk toch?
Overigens niet HS-gerelateerd, maar wel interssant om te lezen:
http://deadmau5.tumblr.com/post/2569050 ... l-hit-play