Natuurlijk van de Jump hype, voor die tijd luisterde ik vrijwel geen muziek en zat ook pas in groep 8. En toen begon iedereen te jumpen en ik natuurlijk ook.

Allemaal leuk en aardig maar toen was de hype ineens over en was jumpen 'uit'. Maar ondertussen ben ik de muziek blijven luisteren. Uiteindelijk werd jumpstyle me te langzaam en veel te energieloos. En als snel kwam ik terecht bij de bekende hardstyle hitjes. Mijn eerste Hardstyle nummers waren dan ook: Puta Madre, Aiming 4 Ur Brain en Oldskool Phenomenon (

).
Ik luisterde dus veel vanaf
http://www.clipjes.nl (

), en ik ben ook mede bij de hardstyle gaan zoeken omdat 'style' ook in het woord 'jumpstyle' zat. Hardstyle vond ik dus al vet en omdat het woord 'Hard' ook in Hardcore zat ben ik dus bij Angerfist - Fuck Off gekomen. Meteen bij beide stijlen verliefd geworden.
Maar ik ben het eigenlijk pas echt gaan volgen eind 2010 (toen was ik dus 14). En sinds dat ik me op Hardtraxx heb aangemeld begon ik pas het hardere spul van oa Theracords en Tillt te waarderen. En in Hardcore de Industrial maar dan in mindere maten omdat dat veel meer verschilt van de mainstream.
Ondertussen ben ik weer bezig alle mainstream Hardstyle platen van 2010 terug te luisteren.

En ook dankzij Hardtraxx ben ik hardstyle uit 2007 en 2008 echt gaan luisteren. Daarvoor deed ik dat vrijwel nooit.