Het is voor mij in 2003 begonnen, toen ik in de Van Leest een cd zag staan waarvan ik niet wist wat het was (even ter verduidelijking: ik was toen pas 12

) namelijk Qlimax mixed by Dana & Pavo. Met name Panic Machine - Beat, DJ Isaac - On the edge, Marc la Cruz - Future Prison en Drumtech Brothers - Technoloid maakten een ontzettende indruk.
Dus thuis wat zitten zoeken op Het Internet, de Dana remix van de Sensation Black Anthem gevonden, en zo is het langzaamaan steeds erger geworden

Ik weet nog dat ik Zany - Volt voor het eerst hoorde, en toen vond ik de kicks veel te lomp...
En nu, jaren later, is mijn smaak zo veel veranderd dat ik 2 voorkeursstijlen heb binnen de hardstyle (voor zover het hier gewaardeerd wordt dat ik over subgenres spreek

), namelijk early-achtige muziek (ook nieuwe hardstyle/hardtrance met soortgelijke geluiden) en de echt harde, rauwe beukplaten. Het mooiste vind ik het zelfs als het gecombineerd wordt, zoals 2,5 kings en dergelijke...
Ohja, tussendoor (van 2005 tot 2007) was ik heel erg aangetrokken door de hardstyle van DBSTF, HHZ, BH en dat soort dingen. Melodieën to the maxxxxx

Dus soms draai ik in een setje nog wel een melodieuze plaat uit die tijd, maar dat heeft meer te maken met goeie herinneringen dan, denk ik...