Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 10:55 

Hardtraxx Addict

Ox_Ite schreef:
Vind het eerder maar kinderachtig -.-

Dat is dan spijtig meneer
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 00:13 

Hardtraxx Veteran

Het is voor mij in 2003 begonnen, toen ik in de Van Leest een cd zag staan waarvan ik niet wist wat het was (even ter verduidelijking: ik was toen pas 12 :P ) namelijk Qlimax mixed by Dana & Pavo. Met name Panic Machine - Beat, DJ Isaac - On the edge, Marc la Cruz - Future Prison en Drumtech Brothers - Technoloid maakten een ontzettende indruk.
Dus thuis wat zitten zoeken op Het Internet, de Dana remix van de Sensation Black Anthem gevonden, en zo is het langzaamaan steeds erger geworden :P

Ik weet nog dat ik Zany - Volt voor het eerst hoorde, en toen vond ik de kicks veel te lomp...
En nu, jaren later, is mijn smaak zo veel veranderd dat ik 2 voorkeursstijlen heb binnen de hardstyle (voor zover het hier gewaardeerd wordt dat ik over subgenres spreek ;) ), namelijk early-achtige muziek (ook nieuwe hardstyle/hardtrance met soortgelijke geluiden) en de echt harde, rauwe beukplaten. Het mooiste vind ik het zelfs als het gecombineerd wordt, zoals 2,5 kings en dergelijke...

Ohja, tussendoor (van 2005 tot 2007) was ik heel erg aangetrokken door de hardstyle van DBSTF, HHZ, BH en dat soort dingen. Melodieën to the maxxxxx :P
Dus soms draai ik in een setje nog wel een melodieuze plaat uit die tijd, maar dat heeft meer te maken met goeie herinneringen dan, denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 09:26 

Hardtraxx Veteran

Zal ik ook maar even een kort verhaaltje typen. :D

Toen ik zo'n 14/15 was luisterde mijn stiefvader naar hardstyle setjes en daar raakte ik ook in geïntresseerd. Waren toen setjes met nummers als Keep It Coming en zo, dat is ook het 1e hardstyle nummer dat ik me echt kan herinneren. Toen begon ik zelf ook veel losse nummers te luisteren, in het begin veel van Headhunterz, DBSTF, The Prophet, dat soort artiesten. Later verdiepte ik mezelf er steeds meer in en nu luister ik dus zo'n 5 jaar hardstyle. Wel met periodes ertussen dat ik het wat minder luisterde en meer geïntresseerd was in andere muzieksoorten, maar nu zeker 3 jaar non-stop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 11:53 

Hardtraxxer

Bij mij is het allemaal begonnen toen ik 12 was. Toen werd op feest bij vrienden al wat hardcore gedraaid. Toen nog niet echt serieus gaan luisteren. Dat kwam pas vanaf mijn 14e. Sinds HHZ - end of my existence en scantraxx rootz pas echt gaan luisteren naar HS. In de jaren daarna veel HS en HC geluisterd. De laatste jaren heeft HS toch wel de voorkeur gekregen. Sindsdien ben ik ook meer gaan verdiepen in HS. Vooral 'raw' hardstyle spreekt me op dit moment erg aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 17:27 

Hardtraxx Addict

Ik ben eerst in aanraking gekomen met hardcore op mijn 14e ongeveer. Dit ongeveer een jaar geluisterd en toen pas echt zelf op zoek gegaan naar nummers, via de hardcore ben ik bij verschillende hardstyle nummers gekomen. Eerste wat ik gehoord heb was een mix van Zany. Weet niet meer precies hoe deze heet helaas. Hier zaten nummers in als The Sacrafice, The payback en Control the Mind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 19:01 

Hardtraxx Veteran

Op mijn 13e luisterde mijn buurjongen non-stop vooral Showtek. Ik wist echt niks, maar dan ook niks van hardstyle. Een maand alleen maar dezelfde Showtek nummers was toen prima maar daarna ben ik me in hardstyle gaan verdiepen. Ik kwam toen vooral terecht bij artiesten als Luna, DBSTF, Deepack, Headhunterz, Wildstylez (en ook Project One) en Zany.

Vanaf mijn 15e werd ook hardcore steeds leuker. Bij hardstyle ben ik dan ook vooral van de beukplaten, maar early en de vroegere mainstream kan me ook zeker wel bekoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 19:13 

Hardtraxxer

Pff dat is al even geleden voor mij... Het begon voor mij rond 2003. Toen luisterde ik vooral trance, beetje hardcore etc maar weten wat ik luisterde deed ik niet. Gewoon zoveel mogelijk materiaal met Kazaa etc binnen hengelen en als het leuk klonk bewaarde je het. Ik kreeg toen van een goede vriend met een oudere broer de Sensation White CD en heb toen zelf wat later de Black cd geregeld. Vooral toen begon Sensation nog echt bij de hardtrance en dat kon ik erg goed waarderen. Met een paar maanden later zat ik echter ook de hardere nummers te luisteren. Ook had je toen de Explosive Car Tuning cd's die die vriend dan meebracht als er weer een nieuwe was.

Het begon voor mij echter pas goed in 2004, weer met Sensation. Op de dag dat de albums uit waren heb ik beide gehaald en GRIJS gedraaid. Ook was het Decibel anthem toen Bigger-Better-Louder dat ik me nog erg goed kan herinneren wat ik erg vaak gedraaid heb. Ook begon ik toen (dus voor de hype) jump te luisteren, waar ik toen de hype begon heel rap mee stopte omdat het niet de muziek meer was waar ik van hield. Eigenlijk ben ik toen al gauw grotendeels Hardstyle gaan luisteren en een jaar later luisterde ik eigenlijk niks anders meer. Ook heb ik in de jaren 2004, 2005, 2006 en misschien nog 2007 de live videostream gekeken van Sensation. 'S Nachts dus. De vakantie was dan net begonnen en volgens mij heeft die vriend ook nog 1 of 2x meegekeken, hoewel ik dat niet zeker meer weet.

En Q-Base 2007 was mijn eerste feest :) Eindelijk na al die jaren mocht ik. Afhankelijk van hoe je rekent ben ik nu dus ongeveer 8 jaar HS addicted en heb dus ook grotendeels de verandering van sound meegemaakt, hoewel ik natuurlijk nog niet naar de feesten mocht (en toen had je ook nog niet echt forums er over waar je tips uit kon wisselen over hoe je er wel binnen kon komen ;)).

Ik denk dus dat ik ook wel tegen de meesten hier groentje mag zeggen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 19:22 

Hardtraxxer

Ik luisterde vroeger eigenlijk nooit muziek, had er gewoon niks mee.
Tot dat iemand mij Project one stuurde :love: Ik was gelijk verkocht
Dat was zo'n 3 - 4 jaar gelden
Verder heb ik eigenlijk altijd Fearfm aan staan. Als het gewoon fatsoenlijk is gemixt luistert het veel lekkerder weg. Losse nummertjes luisteren doe bijna nooit of ik moet echt zin hebben om een bepaald nummer te luisteren.
Vorig jaar masters was trouwens mijn eerste feest
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 22:53 

Hardtraxxer

Vroeger luisterde ik altijd veel trance a la Tiesto etc. Dat gecombineerd met hiphop en rock zoals Linkin Park/Limp Bizkit etc.

Mijn neven luisterde altijd al heel veel harde varianten. Ik kwam daar altijd, mijn tante paste op mij terwijl mijn moeder werkte zeg maar. Altijd stiekem meekijken als hun een setje op hadden staan. Toen ik wat namen hoorde van hun (Luna, Dana, etc.) ging ik via Limewire en liveset sites zoveel mogelijk sets downloaden van hun. Op een gegeven moment begon ik de tracklists op te zoeken en toen kwam er één nummer voorbij wat ik super vet vond: DJ Zany - Pure. Sinds toen is het begonnen. Ben dus echt net ingestroomd toen nu-style opkwam. Heel veel Donkey Rollers, Showtek, Zany, enzo gedownload en toen kwamen Headhunterz, DBSTF en Brennan Heart op. Die kazige melodieën van hun vond ik helemaal geweldig, nu nog steeds op zijn tijd. Rond die tijd kwam er ongeveer ook nog elke maand een plaatje uit Italië van Technoboy en een van zijn vele aliassen. Waaronder Les Drums en Her Voice, dat zijn voor mij toch altijd all time favorites. Nu ben ik zoals bijna iedereen hier groot liefhebber van de rawstyle en de wat meer 'gedurfde' tracks. Vooral omdat die kazige melodieën langzaam gaan vervelen. Over een paar jaar zal er wel weer wat anders zijn.

Hardcore is later pas geworden. Ik vond het altijd maar frikandellen muziek. Langzaam is het er toch ingeslopen en nu luister ik alle soorten hardcore tot de 180 bpm. Verder ben ik ook dupstep en drum 'n bass liefhebber geworden de laatste jaren en ik begin langzaam ook wat meer house, techno en hiphop te luisteren bij gebrek aan beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2012 18:54 

Hardtraxx Addict

hsgroningen schreef:
Ox_Ite schreef:
Vind het eerder maar kinderachtig -.-

Dat is dan spijtig meneer

Hoe ga je om met koters hèh :/

Gewoon 'ja..., ja' antwoorden de hel tijd lijkt mij het beste :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2012 11:03 

Hardtraxx Elite

Ben ooit begonnen met gewoon luisteren naar muziek van de radio en de Hitzone Cd's (22).
Later vlak voor de Jumptijd begonnen met luisteren naar Rock (Breaking Benjamin, Disturbed).
Toen de Jump populaire werd zat ik er eigenlijk een beetje tussen in, had een vrienden groep die redelijke afkeer er tegen hadden en een groep die het helemaal geweldig vond.
Ook rond deze tijd begon ik Hardcore te luisteren beginnend met Angerfist - Megamix enzo. Dit ben ik gaan uitbreiden met Hardstyle door muziek te gaan luisteren van The Prophet, Zany en Deepack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 15:23 

Hardtraxx Elite

toen ik een jaar of 6 was luisterde ik veel Trance (vooral Teisto)
vanaf mn 9de raakte ik een beetje in de hardcore, toen luisterde ik soms ook nog metal :P
toen ik een jaar of 11/12 was raakte ik pas ECHT in de hardstyle :D
raw hardstyle vind ik heeeerlijk om op los te gaan , maar melodische raakt mij toch echt wat meer, en af en toe een hardcore plaatje kan bij mij ook geen kwaad :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2012 18:12 

Hardtraxxer

Toen ik in 2004 in de tweede klas zat introduceerde een jongen uit mn klas me aan hardstyle. Hij gaf me wat CDtjes van Pavo (hardstyle is my style) en Luna mee geloof ik en na op een schoolfeest Deepack's The Prophecy gehoord te hebben was ik verkocht. Kan de sensation black 2004 megamix nog steeds dromen. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 19:48 

Hardtraxx Addict

Johnny schreef:
Toen ik in 2004 in de tweede klas zat introduceerde een jongen uit mn klas me aan hardstyle. Hij gaf me wat CDtjes van Pavo (hardstyle is my style) en Luna mee geloof ik en na op een schoolfeest Deepack's The Prophecy gehoord te hebben was ik verkocht. Kan de sensation black 2004 megamix nog steeds dromen. (L)

Lekker schoolfeest dan, haha. Op schoolfeesten van mijn school word alleen Dirty house :sick: gedraaid.
Vind het toch eigenlijk wel best jammer dat ik de early periode gemist heb (na mijn tijd).
En The Prophecy is idd een heldenplaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2012 20:32 

Hardtraxx Veteran

Is het trouwens ook niet leuk om bij je verhaaltje te zeggen (of, als je al je verhaaltje hebt geschreven) welk feest je eerste feest was? Heb geen zin om daar een heel nieuw topic van te maken.

Dus, een toevoeging op mijn story: eerste feest was Black in het Antwerpse sportpaleis in 2008. De avond begon met DJ Ghost, vond ik echt kicken, en daarna Dark-E... dat was wel de 1e teleurstelling op een feest, ik vond de techno-achtige-jump die Ghost draaide veel harder dan de blije deuntjes van Dark-E :P

Daarna volgens mij Showtek, was super vet! De volgorde daarna weet ik niet meer, maar in ieder geval Zatox & Activator, Dana als laatste hardstyle dj (die stiekem volgens mij het laatste halfuur al meer hardcore dan hardstyle aan het draaien was), Black Identity live (leuk, heel veel hitjes in een half uur :D :P ) en ook nog ergens de Donkey Rollers live. Wat een feest maken zijn er toch altijd van!
Na Dana kwam Promo, en dat vind ik nog steeds een van de vetste hardcore-sets waar ik bij ben geweest. Neophyte daarna vond ik juist weer erg... tja... makkelijk. Al zijn hitjes in een uur gefrommeld. Maar goed, ik denk dat mijn ervaring ook een stuk anders was omdat ik niks anders had gezien :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 10:27 

Hardtraxxer

Op de basisschool luisterde ik alleen maar jumpstyle. (net zoals de rest van de klas :lol: )
Maar in groep 8 begon ik steeds meer hardstyle te luisteren (ik had welgeteld 12 nummers op mijn mp3-speler :lol: )
Maar toen ik in de 1e zat was ik om en is hardstyle mijn nr. 1 genre geworden.
Ik begon alles te volgen via forums zoals dit.
Zo kende ik gelijk alle nieuwe nummers en artiesten.
Daarnaast luister ik alle muziek, van klassiek tot trance, van blues tot dubstep.
Ik ben wel een mainstream "hardstyler" en vandaag de dag kan ik me geen dagzonder hardstyle voorstellen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 11:11 

Hardtraxxer

TP-Project schreef:
Ik ben wel een mainstream "hardstyler" en vandaag de dag kan ik me geen dagzonder hardstyle voorstellen :)

Kijk daar heb ik respect voor, iemand die echt durft te zeggen dat hij een mainstream "hardstyler" is :thumbup:

On-topic dan maar: Mijn naam is Rick aka BadToTheBone. Ik ben ondertussen 22 jaar oud en kom uit Zevenbergen (Noord Brabant). Kan wel zeggen dat ik al jaren naar Hardstyle en Hardcore luister. Mijn eerste feest komt in Juni (Daylight Festival).
Op dat gebied ben ik eigenlijk een laat bloeier. Wel luisteren maar nooit naar een feest gaan. Heeft ook meer te maken met zelfvertrouwen (ik weet het klinkt raar). Op mijn 18e woog ik 192 kilo, maar door 1 operatie en door veel te sporten (met hardstyle op haha) is het mij gelukt om ruim 92 kilo af te vallen in een jaar. Nu ik dat achter de rug is, kan ik eindelijke genieten zoals ik het wil.

Als er nog vragen zijn, wees niet bang en stel ze ;)

Houdoe...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 11:27 

Hardtraxxer

BadToTheBone schreef:
TP-Project schreef:

Kijk daar heb ik respect voor, iemand die echt durft te zeggen dat hij een mainstream "hardstyler" is :thumbup:

On-topic dan maar: Mijn naam is Rick aka BadToTheBone. Ik ben ondertussen 22 jaar oud en kom uit Zevenbergen (Noord Brabant). Kan wel zeggen dat ik al jaren naar Hardstyle en Hardcore luister. Mijn eerste feest komt in Juni (Daylight Festival).
Op dat gebied ben ik eigenlijk een laat bloeier. Wel luisteren maar nooit naar een feest gaan. Heeft ook meer te maken met zelfvertrouwen (ik weet het klinkt raar). Op mijn 18e woog ik 192 kilo, maar door 1 operatie en door veel te sporten (met hardstyle op haha) is het mij gelukt om ruim 92 kilo af te vallen in een jaar. Nu ik dat achter de rug is, kan ik eindelijke genieten zoals ik het wil.

Houdoe...

Respect :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 11:46 

Hardtraxx Veteran

Respect :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 17:35 

Hardtraxx Veteran

Wow maat, dan verdien je het ook om keihard uit je dak te gaan! Kan me voorstellen dat het je (letterlijk en figuurlijk) in de weg zit. Have fun alvast ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 22:19 

Hardtraxxer

BadToTheBone schreef:
TP-Project schreef:

Houdoe...

Kan me vast voorstellen dat dat een zware periode was. En dat bedoel ik niet met nadruk op zware voor degene die dit verkeerd zullen interpreteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2012 22:22 

Hardtraxxer

ScavengerDJ schreef:
BadToTheBone schreef:
TP-Project schreef:

Houdoe...

Kan me vast voorstellen dat dat een zware periode was. En dat bedoel ik niet met nadruk op zware voor degene die dit verkeerd zullen interpreteren.

Nee, ik snap wat je bedoelt :)

Thnx voor jullie respect. Het lijkt voor mij gewoon heel normaal, kan mezelf ook niet meer inbeelden hoe het voelt om 90 kilo mee te sleuren (want dat is het).

Maar goed, back on topic :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 01:03 

Hardtraxxer

hsgroningen schreef:
Johnny schreef:

Lekker schoolfeest dan, haha. Op schoolfeesten van mijn school word alleen Dirty house :sick: gedraaid.
Vind het toch eigenlijk wel best jammer dat ik de early periode gemist heb (na mijn tijd).
En The Prophecy is idd een heldenplaat :)

Haha ja destijds was het natuurlijk een stuk rustiger dan nu en veel minder bekend.
Een jongen van school draaide zelf en mocht in de kleinere aula staan. Was oveigens ook maar eenmalig, heb er daarna nooit meer wat van gezien helaas.
Ik was ook pas 14 toen, dus heb niets wat betreft feesten meegemaakt in die tijd.
Mn eerste feestje was overigens Emporium 2008. :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2012 09:37 

BadToTheBone schreef:
TP-Project schreef:

Houdoe...

:worship: Respect, na elk feest ben ik ook weer 3 à 4 kilo lichter :P maar jou verhaal is wel heel mooi, je eerste feestje wordt sowieso erg ziek, ik vind van mezelf al dat ik een feestje verdien na een moeilijke toetsweek, maar jij heb een jaar(of 22 ;) ) er voor gewerkt_O_
Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen