Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 17:37 

Aan het typen...

Ik wil wel graag weten waar die grote nieuwe stroming mensen die van (nu-)hardstyle houden opeens vandaan komt. Dus van welk soort hardstyle houd je (early, melodieen, beukplaten etc) en wat heb je geluisterd voordat je begon met hardstyle luisteren.

Ikzelf luisterde nog niet echt muziek toen ik jong was. Ben toen op mn 12e met hardstyle begonnen. Maar als ik iets eerder geboren was, was ik er waarschijnlijk vanuit hardtrance ingerold. Ik ben early gezind, maar kan rauwe platen van seismic/fusion ook wel waarderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 17:43 

Hardtraxx Veteran

Heb vroeger veel trance geluisterd :) En daar zat ook veel early hardstyle tussen. Wist toen ook nog niet dat dat hardstyle was, zo luisterde ik bijvoorbeeld veel Dana. Was ook helemaal verslaafd aan nummers van Marcel Woods, tiesto en PPK. 5 Jaar geleden erachter gekomen dat dat hardstyle was en ben ik steeds meer hardstyle gaan luisteren :)

Ben wel benieuwd waar de rest 'vandaan komt' :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 17:57 

Donateur

Vroeger luisterde ik amper muziek, meestal gewoon de radio op en luisteren wat er op was. Maar dan was het op school is sportdag (in februari 2007) en een vriend van mij had DJ Furax - Big Orgus op z'n MP3 staan. Hij laat dat luisteren aan mij, en ik vond het wel goed dus ik thuis ook gedownload. Dan nog meer nummers van Furax geluisterd en gedownload.

Ook had ik al vanalles over DJ Coone gehoord, dus daar begon ik toen ook heen te luisteren. Uiteindelijk ook sommige hardstyle nummers gedownload, en dat vond ik toen ook goed.

Na een tijdje vond ik al die jumpstyle echt veel te ééntonig worden en te soft, daarom begon ik meer hardstyle te luisteren. Dan begon ik wat meer op forums gaan kijken voor nieuwe nummers en zo kwam ik geregeld ook via Google hier terecht.

Dan heb ik mij hier in oktober 2008 dan toch ook maar is geregistreerd en veel hardstyle beginnen luisteren. Dus ik ken eigelijk niet zoveel van de "early" hardstyle, omdat ik pas sinds begin 2008 echt naar Hardstyle ben beginnen luisteren.

Zo dat was mijn verhaal :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 17:59 

Hardtraxx Veteran

Ik luisterde vooral veel naar Trance muziek en ook vanzelfsprekend naar Sensation White zoals die vroeger was, dus met voornamelijk Trance/Techno en niet zoveel House en, Enja als je Sensation White luistert ga je, je ook eens afvragen waarom Sensation Black zo populair is. Enja na de cd te hebben gekocht en de megamix geluistert te hebben ging er een nieuwe wereld open, namelijk die van Hardstyle en dat mede door de heeerlijke harde rauw sounds van de DonkeyRollers, met nummers zoals Hardstyle Rockers :thumbsup: , Toen ik daarna ook de 2 anthems van Qlimax had gehoord (Science & Religion en The Prophecy) was ik helemaal verkocht :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:00 

Hardtraxx Veteran

Ik luisterde eerst jump, vond ik te soft.
Toen Hardcore, totaal verslaafd aan Kill The Rmx.
Toen de set van Headhunterz op Q-Base 2007 gedownload, helemaal grijs gedraaid :drool:.

Hou van voornamelijk melo's, maar een vette stamptrack is natuurlijk ook geen probleem.
Het verveeld ook nooit, ik kan echt gewoon full time HS luisteren :woot: wat ik ook altijd doe :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:01 

Ik kom uit de Jumprage, waar men ook op "Hardstylen" gingen "Hard-Jumpen". Gelukkig is die tijd voorbij, maar zo heb ik hardstyle ontdekt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:09 

Donateur

Bij mij is het begonnen toen een maat van me elke vrijdag na school bij thuis kwam.
één keer had die liedjes van Furax en Tiesto mee.
Ik vond ze echt zalig en wou meer horen.

Dus ben ik op google gaan zoeken en heb zo een hele site gevonden met liedjes van Furax en andere
en daartussen zat een liedje van Coone.
Dat was echt super zo ben ik Jumpstyle beginnen luisteren.

En een paar maanden erna heb ik een nummer van Noisecontrollers gevonden.
Dat vond ik zo geweldig en toen heb ik meer en meer Hardstyle gevonden.

En eind 2008 heb ik toevallig Hardtraxx gevonden

En zo ben ik hier terecht gekomen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:25 

Hardtraxx Veteran

Bij mij begon het toen ik interesse kreeg in muziek en wel is door het cd koffer van mijn pa zat te bladeren en ik wat cd's tegen kwam die gebruikt werden onder video fragmenten. Hele rustige elektronische muziek was het. Je zou het kunnen vergelijken met Minimal of Psy Trance. Toen ik die eenmaal kapot gedraaid had heb ik me zelf wat cd's aangeschaft van o.a. Trance Energy en zo doende kwam ik ook bij de Hardstyle toen er nog geen 'nu style' was. De eerste Hardstyle plaat die ik toen ook hoorde was Ard und Jorn - 16. Het blijft een geweldig nummer!

Niet lang daarna heb ik ook een setje platenspelers gekocht en de dj technieken van een kennis geleerd. Ook heb ik na een jaar oefenen met maar 12 vinyls de start gemaakt met het verzamelen en het draaien van vinyls.

Zit op dit moment op 345 vinyls van verschillende genres. Kan namelijk veel muziek soorten waarderen. HipHop, Drum n Bass, Dubstep, Trance, Hardtechno, Early rave en wat mainstream hardcore.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:26 

Hardtraxxer

Mijne beetje hetzelfde als Yannick.. Ik luisterde eerst ook jump, niet zo veel maar ook hardcore omdat dat toen bekender was.. Echte beukers zoals Noize Suppressor, Tommyknocker, Angerfist en Partyraiser vond ik helemaal tof, ook wel naar kleine feestjes geweest in de buurt, maar toch vond ik hardstyle steeds mooier worden door de deuntjes/ bass/ tussenstukken met vocals..
Komt groot gedeelte door Headhunterz, die ik het meest kende (Vond hem eerst maar gay :P ) maar nu super, toen de hardstyle wereld maar is leren verkennen, toen leerde ik Herman (Moderator van LSDB) kennen en daardoor luisterde ik nog meer.. Ben nu verslaafd :loving:

Hardcore luister ik nog steeds wel, maar eigenlijk 95% hardstyle en af en toe wat nederlandstalig bij feesten in de buurt en Q-Music bij mn werk. Maar als het even kan, Hardstyle!
Noisecontrollers is super, daardoor ben ik er Echt van houden, en ook vaak naar Night of the DJ's in Takens gaan wat ook alleen maar Hardstyle is :) En sinds een tijdje hier, maar dat is meer voor de fun op het off topic, meesterlijk topic :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 18:58 

Hardtraxxer

ik kwam paar jaar geleden toen op t wel bekende jumpforce terecht omdat ik via een vriend jumpstyle begon te luisteren.. daar kwam ik in contact met hardstyle, eerste hardstyle track die ik heb gehoord was headhunterz ft abject - scantraxx rootz en end of my existence wat ik toen echt helemaal plat heb gedraait.
mijn voorkeur bij hardstyle gaat naar een lekkere melodie met een lekkere diepe kick eronder die ook lekker gedistort is.. maar een keiharde beukplaat hou ik ook van :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 19:19 

Hardtraxxer

Jup, dat was mijn eerste plaat ook!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 19:20 

Donateur

Scantraxx Rootz & End Of My Existence bij mij ook eerste Headhunterz platen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 19:39 

Hardtraxx Addict

Op de basisschool luisterde ik veel naar rock bv Sum 41 of Blink 182. Daarna veel bekende hardcore geluisterd zoals angerfist en promo. Toen kwam de jump en vond ik wel vet met mooie melodien en wel harde kick, maar toen toch mijn voorkeur naar de hardstyle met oa platen als Sacrifice, Scantraxx Rootz en End of my existence. Luister nu 80% hardstyle en de rest hardcore en heel af en toe nog jump. Doe maar nu maar de hardere beukplaten maar op een nummer met een leuk melodietje kan ik ook wel op losgaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 19:56 

Hardtraxx Veteran

Luisterde vroeger vooral dancehall, rap, en een beetje die populaire nep-jump enzo (jeckyll & hyde dan, patrick jumpen mocht van mij toen ook gewoon sterven :P), maar ben er dankzij scooter en wikipedia opgekomen eerlijk gezegd.

Tijdens de introweek in Eindhoven een paar jaar terug weer voor t eerst in heel lang wat scooter platen gehoord, dus alle 'klassiekers' gedownload. Bleek dattie met n nieuw album bezig was, dus die ook gedownload. 'Jumping All Over The World' sprong er toch een beetje uit, en ik wist al wel dat scooter alles jatte, dus wikipedia opgegaan om te kijken wat alle originele tracks waren.

Zo heb ik dus Rock Civilization ontdekt. Klonk in het begin wat 'te hard' voor me, aangezien ik daarvoor hardcore en hardstyle (wist eigenlijk niet eens dat het zo heette toen) allemaal pokkeherrie vond (muv happy hardcore en van die scooter dingetjes die best zacht zijn vgl met tracks van nu).

Na een paar keer luisteren toch helemaal verliefd geworden op die track, meer headhunterz gedownload, wat random compilatie cds waar headhunterz op stond (laat 2008). Die tracks full gaan downloaden. Vroege non-Headhunterz favorieren waren Spacer, My Life is Just a Demo, Miami Belch, Hold Us Back, Like a Fireball, Hallucinating (Geck-O remix), Kingdom van DBSTF, Punishment van Hyperdrive :P

Daarna een beetje labels gaan checken, begonnen met het downloaden van het hele Scantraxx catalogus. Paar maten overtuigd om naar Euphoria te gaan afgelopen Januari, was echt top :thumbsup: .

Mja, zoiets dus ;) Ik luister nog steeds vooral de meer melodieuze hardstyle. Favoriete 'oude' tracks blijven Rock Civilization, Music Made Addict, Rate Reducer RMX, Get Hit, en verder de hele 2007-2008 collectie van Hhz :P Kijk vooral uit naar de nieuwe Pitcher vinyl, de eerste Gostosa vinyl, Frontliner & Wildstylez releases, het DBSTF album, en wat Lento Violento van Tby, zolang het maar bij een paar tracks/edits/remixes blijft dan - moet niet uit de hand lopen :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 20:21 

Hardtraxx Veteran

Ik ga dan toch wat langer mee dan de meeste mensen hier.

Ik ben eignenlijk altijd al wat meer richting dance geweest, op een enkel uitstapje naar de rock toe (eigenlijk dingen als The Offspring en dergelijke, je kent het wel). Via Timothy21 hier van het forum, een teamgenoot van me toen van de handbal, eigenlijk veel hardere kanten leren kennen, met name hardcore, vond het wel mooi eigenlijk. Maar een wat zachtere track schoot er voor mij uit: het nummer heette Airport, en ik ben alleen de artiestennaam even kwijt.
EDIT - Naam weet ik weer: Armani & Ghost - Airport: http://www.youtube.com/watch?v=_-RUMQdek-8

Via eigenlijk de top 40 ben ik meer into Armin Van Buuren en Tiesto gegaan, zo rond 2002. Vanaf daar in de top 40 Ricky Fobis - No Regular leren kennen (=Sensation Black Anthem 2003). Dat vond ik een hele toffe plaat! Toen mij gaan verdiepen in Sensation Black. Ik heb toen de CD van Sensation Black 2004 gekocht, eind 2003 ook nog de CD van The Darkraver (tof ding eigenlijk!). Via die CD nog wel wat hardcore geluisterd, met name Outblast & Korsakoff (The Box met Unleash The Beast, hoeveel geld hebben ze wel niet met die plaat verdiend!).
Ook de eerste Explosive Car Tuning is in mijn bezit. Uitspringers daar: TNT - Ti Ta TNT en Clive King & Scott Marten - Total Confusion. Ook A*S*Y*S* - From Past To Phuture vond ik tof!

Sensation Black 2005 werd op de radio uitgezonden en ik heb mijn computer toen de hele nacht aan laten staan. 1 grote file van gehad, van begin tot eind in 128 kbps WMA. Daar viel de set van Yoji Biomehanika heel erg op, met Tom Harding ervoor! Ook de Megamix en Luna Vs. Dana vond ik heel vet! Zo ben ik eigenlijk gaan zoeken en is mijn eerste puur gedownloade track Max Enforcer - Catchin' Up geworden. Ook de liveset van Zany @ Q-Base 2006 (de eerste Ouden Doosch) helemaal kapot gedraaid.

Begin 2007 heel veel gaan verdiepen in Hardstyle zelf en zo doorgegroeid tot waar ik nu ben. Vanaf half 2008 schone lei gemaakt en daarna zoveel mogelijk platen digitaal gekocht. Uitzondering waren de Scantraxx platen die ik toen vet vond, deze kwamen bijna nooit digitaal uit. Nu met Hardstyle.com is dat probleem opgelost.

Nu luister ik vooral de bekendere tracks en ben ik nu vooral bezig met oudere plaatjes uit het verleden kopen die ik gemist heb tijdens mijn tijd die ik aan het zoeken was. Af en toe hoor ik in een oude liveset hele toffe platen die ik wil hebben! Daar haal ik ook vaak inspiratie vandaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 20:35 

Hardtraxx Veteran

Bij mij begon het op me 12de me broer luisterde toen ook al Hardstyle, en toen kwam Mindscape op TMF toen was ik verkocht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 21:35 

Hardtraxx Newbie

Mijn broer luisterde toen ik 12 jaar, naar de early jumpstyle : Coone, Furax, Dark-E enzv. ik vond de muziek wel leuk, maar toen ik wat ouder werd, zat ik vaak op het jumpforce.nl forum, waar ik dan veel mensen over jump enzo hoorde spreken.

Ben eigenlijk mee in de jumpstyle hype gesleurd, maar toen dei patrick jumpen kwam, ben ik ermee, gesopt, ben wat anders beginnen zoekn op youtube, zo kwam ik aan DBSTF- Keep it coming , wat een geweldig nummer, het was het eerste HS nummer wat ik hoorde. ben ik verder beginnen te zoeken zo kwam ik aan Headhunter - Scantraxx Roots en abject enzo.

Ben blijven luisteren naar hardstyle, en toen op een moment jumpforce.nl uit het niets weg was, waarom weet ik niet, ben ik beginnen zoeken naar hardstyle forums, waar er geregeld nieuwe liedjes/vynils werden geplaatst.

Ben nog maar nieuw dus jullie zullen me nog niet kenne, ben ook een belg, en ik woon in Lier, Kryptica zal Lier wel kennen.

Oh ja, ik heb dit NIET overgenomen van overload, het is waarschijnlijk hetzelfde gegaan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 21:40 

Donateur

Ja Lier is niet ver van hier ^^ Leuk dat er is iemand van bij mij in de buurt hier zit :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:02 

Hardtraxx Addict

Luisterde vroeger veel trance, vandaar uit zijn mijn favorieten stijlen gestroomd (House & HS).
ik begon (haast 'natuurlijk') met de megamixes van Sensation White, later wou ik wel wat stevigers luisteren dus toen werden het de mega's van Black (2004 + 2005, geniaal!) zo doende begon ik al vroeg HS te luisteren.
overigens kijk ik niet naar Nu-style of Early, Hardstyle is Hardstyle en het komt bij mij allemaal in hetzelfde rijtje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:07 

Donateur

Luisterde zoals iedere 10 jarige van alles en nog wat, wat rap, wat rock.. maar m'n pa bracht wel vaker wat elektronische muziek mee uit de winkel, cd'tjes voor op vakantie bijvoorbeeld. Daar zat dan van alles tussen, van techno en trance tot echte hardcore. Ik ging vooral hardcore luisteren en wat er op leek, dus zo kom ik dus bij hardstyle terecht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:10 

Overload schreef:
jumpforce

(L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:11 

Donateur

ik luister het nu een jaar of 4.
mn ma kwam een keer aanzetten met de cd/dvd van de sensation megamixes van 2004.
heb hem toen eerst een aantal maanden links laten liggen maar ben op een gegeven moment veel naar de white shows gaan kijken op die dvd. op een gegeven moment ook een keer de black editie bekeken en was in 1 keer verkocht. subwoofer van de surround set aan gezet en stampen maar. vind nog steeds de set van marcel woods luna en pavo erg goed. :thumbsup:

nu luister ik eigenlijk naar beiden zitten hele vette nieuwe platen tussen maar luister ook naar de ouderen zoals war machine not e-nuff en shizzle my dizzle
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:32 

Hardtraxx Addict

TheNabster schreef:
mn ma kwam een keer aanzetten met de cd/dvd van de sensation megamixes van 2004.
heb hem toen eerst een aantal maanden links laten liggen maar ben op een gegeven moment veel naar de white shows gaan kijken op die dvd. op een gegeven moment ook een keer de black editie bekeken en was in 1 keer verkocht. subwoofer van de surround set aan gezet en stampen maar. vind nog steeds de set van marcel woods luna en pavo erg goed. :thumbsup:

nu luister ik eigenlijk naar beiden zitten hele vette nieuwe platen tussen maar luister ook naar de ouderen zoals war machine not e-nuff en shizzle my dizzle

Ik dacht dat promo dat jaar ook een legendarische set weg gaf! :worship:
volgens vele het beste Hardcore setje ooit ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:48 

Donateur

Ik ben geboren in Duitsland in 1991 en rond m'n 4e, 5e levensjaar kwam ik in aanraking met de elektronische muziek van destijds. Ik was destijds helemaal weg van I Wanna Be A Hippy van Technohead, naar dat nummer kon ik dagenlang luisteren en meebleren (hoewel ik toen dacht dat Mariuhana iets met mamma was maar ach...). En ik was echt groot fan de Eurodance destijds. Toen ik op mn 8e naar Nederland verhuisde kwam ik in aanraking met de Nederlandse dance-scene, was eigenlijk direct verkocht van de trance die destijds immens populair was en o.a. DJ Jean enzo. Wat populair was toendertijd dus. Heb toen al mijn zakgeld uitgegeven aan een DAMN-cd en was daar dolgelukkig mee.

Een beetje toen het download-tijdperk was begonnen en toen ik daar zelf ook mee kon beginnen (rond mn 14e op een eigen laptop) ging ik voor de gein eens een hardcore-nummer downloaden, ik dacht dat dat Thrillseeka was. Wat begon als een geintje werd uiteindelijk behoorlijk serieus. Ik ging steeds meer nummers downloaden, begon me te verdiepen in artiesten etc. Ik was een beetje hardcore-addict geworden. Toen kwam ik uiteindelijk in aanraking met een compilatie-CD met versnelde hardstyle/hardhouse-nummers. God dat klonk echt geil, die reversed-bass (wist toen niet eens wat dat was, maar dat klonkt gewoon goed!). Mijn eerste aanraking met hardstyle kwam van de hand van DJ Duro. Cocaine Motherfucker, en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor.

In die tijd (2006) was de jumpstyle steeds meer in opkomst, vond ik toen nog wel chille muziek, dus ga je ook compilatie-albums downloaden. Wat explosive-cartuning albums en Hardbass Chapter X. Laatstgenoemde plaat heb ik helemaal grijs gedraaid en ik kwam in de aanraking met wat je de hardstyle van nu kan noemen. Technoboy - Into Deep heb ik toen tot vervelends toe geluisterd, iedere dag weer. Vanaf dat moment ben ik die sound blijven volgen, ik vond het gewoon té lekker. Hard maar toch toegankelijk, hoewel het voor mij niet eens toegankelijk hoeft te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2009 22:59 

Donateur

Guide4U schreef:
TheNabster schreef:

Ik dacht dat promo dat jaar ook een legendarische set weg gaf! :worship:
volgens vele het beste Hardcore setje ooit ^^

klopt nu je het zegt.
heb de dvd al een tijdje niet meer kunnen kijken omdat iemand hem gejat heeft :list: :list:
weet alleen nog niet wie
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen