Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 18:15 

Hardtraxx Veteran

hahaha grappig om te zien :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 18:26 

Almighty schreef:
Ik kom uit de Jumprage, waar men ook op "Hardstylen" gingen "Hard-Jumpen". Gelukkig is die tijd voorbij, maar zo heb ik hardstyle ontdekt :)

Same here, eigelijk door de Noisecontrollers hardstyle gaan luisteren, en er van gaan houden. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 20:13 

Hardtraxx Addict

Nooit echt muziek geluisterd, altijd radio aan. Niet luisteren naar de teksten maar naar de melodieën van de
nummers die voorbij komen. Ik wist dat een oudere neef van me helemaal gek was van Hardcore en
heb toen ooit aan hem gevraagd of ik wat CD's van 'm mocht kopiëren. Dat was o.a. de nieuwe
Thunderdome (2004). Hele dikke nummers er op:
DJ Promo - Pressure On The Fakes
The Viper - Intellectual Killer
Neophyte ft. The Viper - Got 2 B Original
Angel Of Darkness - The Scorpion King (Original Mix)

Daarna heel lang Hardcore geluisterd, tot ongeveer 2007. Toen kwam mijn grote liefde, Q-Base, naar boven.
Hier was ik helemaal gelukkig en kwam ik door vrienden in aanraking met Hardstyle. Zoals Lyst in de begin-
post al aangeeft geen gezeik over Nu-Style en heel de meuk. Heel graag luisterden ik naar dikke platen
van Headhunterz, Alpha Twins, Noisecontrollers (en B-Front waar ik toen al bekend mee was). 2009 vond ik
een behoorlijk dood jaar voor de Hardstyle en begon mijn interesses te verliezen en langzaam weer naar de
Hardcore terug te vallen. Nog steeds gek van Partyraiser, Nosferatu en ander donker gespuis.
Toen kwam er ook langzaam een soort van scheiding aan rond begin 2010. Begon volgens mij rond de plaat
Zatox - Raw Style die werd gedraaid op Hard Bass destijds. Sindsdien richt ik me ook wel weer meer op de
hardere klappers binnen de hardstyle (wat ik eigenlijk wel een beetje vanaf het begin heb gedaan).

Hedendaags luister ik het liefst naar goede harde Hardstyle (of Hardcore, maar die is redelijk schaars)
en een Industriele plaat gaat er ook goed in, net als D'n'B Hardcore.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 20:17 

Hardtraxx Veteran

Rond 2004/ 2005 voor het eerst een Hardstyle plaat gehoord (The Prophecy), was meteen verliefd.
Dus toen echt ontzettend vaak dat nummer geluisterd, en verder niet echt georienteerd in het muziekgenre.
Luisterde ook altijd wel Nirvana/ Red Hot Chili Peppers, en eigenlijk nog veel meer muziekstromingen.
Begon me pas echt weer te verdiepen in de Hardstyle rond 2008/2009 denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 20:45 

Ik kom echt van de hardcore af.. De oude Lady Dana en Angerfist setjes werden redelijk vaak gedraaid. Toen ben ik redelijk overgestapt op de jump gecombineerd met wat hardcore.
De explosive cartunings werder altijd binnen gehaald en daar stond regelmatig wat hardstyle bij maar ook harddance (rocco en bass-t bijv)
Toen tijdje future trance cd's binnen gehaald en die gaan luisteren, raakte verveeld hieraan en toen bij de hardstyle belandt. Nu luister ik hardstyle als ik wat rustigs wil en als ik bijv. door wil werken Industrial/Tekno/Frenchcore

Dus ik heb heel wat stromingen meegepakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 21:50 

Hardtraxx Addict

Haha, vroeger luisterde ik echt van alles.
Toen ik 9/10 was kwam ik in aanraking met hardcore / hardstyle en was meteen verliefd.
Ben nu 15 en Still in love :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 22:24 

Hardtraxxer

Eerst luisterde ik altijd Jumpstyle, maar dat werd saai, toen kreeg ik deze link van een vriend van me met daarin een remix van Im Bleu van Eiffel. Toen ging ik verder zoeken, en vond toen Zanza Labs - Control the mind en SMD - hahahaha(meer de shuffle kant). En dan weer via daar ging ik naar Frontliner - spacer. Toen naar Noisecontrollers en Headhunterz. Haha lang verhaal, maar zo kwam ik bij Hardstyle :)
Nu luister ik vooral Hardstyle met melodieën maar een beukplaat gaat er ook lekker in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 22:46 

Hardtraxxer

Luisterde eerst altijd beetje RHCP en U2 en was zowat anti hardstyle/hardcore omdat ik er van uit ging dat het alleen maar boemboemboem en dat iedereen dat kon maken. Tot ik op een gegeven moment van een vriend Tonight te horen kreeg, vond dat toen echt het beste nummer ooit en heb deze 2 weken op repeat gehad :P
Later kwam ik 'toevallig' een minimix tegen met Spacer, Time en Self Deprecation en vond dit toch ook allemal wel erg lekker klinken! Hierna steeds vaker hardstyle gaan luisteren en heb me uiteindelijk hier geregistreerd om de releases een beetje bij te houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 22:48 

Ahumm schreef:
SMD - hahahaha(meer de shuffle kant).

SMF - HaHaHa? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 23:05 

Hardtraxxer

Almighty schreef:
Ahumm schreef:
SMD - hahahaha(meer de shuffle kant).

SMF - HaHaHa? :P

woeps... :$ :$
SMF ja ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 23:20 

Hardtraxx Veteran

Als kind vroeger nooit echt muziek geluisterd, tot een neef (3 jaar ouder) die nu in Portugal woont halverwege 2004 aan kwam zetten met zijn muziekverzameling. Platen als Deepack - The Prophecy, High Voltage - Bombs Away, Dana - Back In Time, TNT - First Match, Donkey Rollers - Motherfuck etc. kwamen voorbij en ik (net 12 jaar) vond het vanaf dat moment helemaal geweldig. Dat + HipHop was mijn dagelijkse dosis muziek.

De tijd daarna (tweede helft 2004-2006) heb ik veel muziek gedownload en kapotgeluisterd en vanzelf kwam ik langs meerdere artiesten waar ik me vervolgens ook weer in ging verdiepen (artiesten als The Prophet kwamen langs -> Shizzle My Dizzle, Cocain Bizznizz, OG Pimp, Emergency Call etc.).

Enige tijd later kwam ik langs de wat melodieuzere kant van Hardstyle (Abject - Like A Fireball, The Navigator - Another Shout, Abject & The Scientist - Mystical etc.), waar ik me vervolgens in ging verdiepen. Next up: Headhunterz in 2006. Het begon met Scantraxx Rootz/Sacrifice waarna ik gelijk alles van hem wilde hebben. Ik ging me wat meer focussen op de melodieuzere platen. Niet veel later ontdekte ik Noisecontrollers (Improve, Don't Tell Anybody etc.), en platen als A-Drive - Your Life (Jones & B-Front Remix), Chickz On Fire - Natte Asbak. Nostalgie :(.

Halverwege 2008 zat ik diep in de mainstream. CD's van Bassleader, Defqon en Qlimax van dat jaar finaal kapotgedraaid. In 2009 kwam de wat rauwere Hardstyle ook al wat meer in opkomst -> me gusta. Eind 2009 was ik zowel van de mainstream als van het wat hardere werk. In 2010 kwamen de Early plaatjes weer een kijkje bij me nemen, en opnieuw verslaafd. Tegenwoordig kan ik heel veel waarderen; Early, mainstream (hoewel het de laatste tijd kut met appelen is) en het hardere werk (Theracords, Spoontech etc.). Voorkeur gaat uit naar Theracords.

Tussentijds trouwens in 2006 nog een uitstapje naar de Hardcore gemaakt, maar daar zette ik me een paar maanden later vanaf; Hardstyle bleef ik vetter vinden. Jumpstyle in 2007 ook nog even geluisterd, maar dat was slechts een uitstapje. Het miste kracht en drive. Trance heb ik ook nog een tijd beluisterd (2008) tezamen met Hardstyle. Linkin Park heb ik ook nog een hele tijd naar geluisterd. De laatste tijd verdiep ik me ook nog wat meer in Ambient. Ik zal ongetwijfeld een heleboel vergeten zijn in deze epische levenspassage, maar goed. Muziek is geweldig. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 23:26 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 23:53 

Bierkoning

Daveytl schreef:
Afbeelding

Doet het niet (bij mij althans).

Ik kom uit Bunschoten.
Flauw he

Nee ik begon met jump & hardcore tegelijk eigenlijk (daarvoor nog trance) en sinds 2007 begonnen met hardstyle luisteren. Sinds 2009 volg ik het echt om het maar zo te noemen.

Eerste nummers:
Deepack - Here's Johnny/The Prophecy/Stampuh!
Donkey Rollers - Motherfuck
Veel van Showtek & Zany
Paar plaatjes van Noisecontrollers & Headhunterz
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 23:58 

Hardtraxx Veteran

Rock -> Hardcore -> Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 00:11 

Hardtraxx Veteran

Vanaf 2000 ongeveer begonnen met Hardcore te luisteren. Veel Neophyte, Nosferatu en Evil Activities :P Daarnaast luisterde ik ook graag wat rock als Rammstein enz :D Door Sensation Black Anthem van Dana in 2002 al wat meer met hardstyle in aanraking gekomen. Luna - Mindspace is voor mij de ommekeer geweest :) sindsdien eigenlijk wat meer op hardstyle gericht. In 2006/2007 me echt wat meer gaan verdiepen in de scene. Nu voornamelijk fan van Raw (en nog steeds early), maar kan me ook prima vermaken op de wat softere mainstream :) hardcore houdt ik me trouwens helemaal niet meer me bezig op wat oudere nummers na
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 00:16 

Hardtraxx Veteran

1 woord: Stampuhhhh!
Haha, geniaal, altijd opzetten in groep 7/8 in de klas. En dan bij het woord ''gvd'' zachter zetten en gniffelen. En bang zijn dat de leraar het hoorde. xd Maar The Prophecy en The Sacrifice waren toch de twee platen die de poort opende naar een nieuwe muziekstijl, voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 01:10 

Hardtraxx Addict

Jurheinen schreef:
Rock -> Hardcore -> Hardstyle
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 10:00 

Hardtraxx Veteran

A-Lusion en Donkey Rollers. :worship:
Daar is het mee begonnen voor mij. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 11:08 

Hardtraxx Veteran

Vroeger, basisschool/begin van middelbaar, was het vooral trance (Vooral Tiësto :D) en toen in de 1e/2e Jumpstyle kwam, daar veel naar geluisterd (En ja, ook gejumpt ^^). Toen ook meer het iets harder gezocht, waaronder hardcore als Angerfist etc. Ook veel DBSTF en Noisecontrollers (Reinforce bijv) geluisterd. Op een gegeven moment de Qlimax DVD van 2008 gedownload, ik was in 1x verliefd. Die nog maanden gekeken/geluisterd en verder gezocht naar vergelijkbare dingen (HB DVD van 2009 :worship:). Toen begin 2010 begonnen met Hardtraxx (2010 lezen, 2011 posten) en daar veel bijgehouden. Toen ik bijna 18 werd besloten om naar XQ DBSTF en Hard Bass te gaan en daar vele HT'ers ontmoet en m'n smaak verder ontwikkeld. Verder nog heel wat feesten bezocht natuurlijk en nu zijn we hier! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 11:13 

Donateur

Ik luisterde vroeger eigenlijk van alles, van rock tot top 40 tot de oude hitjes van Queen. Tot dat ik in het jaar 2009 een geniale ingeving kreeg met een paar maten om Qlimax tickets te kopen! Deze eenmaal gekocht, begon ik wat hardstyle te luisteren.. Deed het ervoor ook al, maar nu echt filmpjes kijken. Vet kewl jwt :cool:

Nou Qlimax was afgelopen en toen was ik helemaal verkocht aan de muziek 'hardstyle' en vond eigenlijk alle stromingen wel vet destijds.. Tsja enige namen die ik kon waren Headhunterz en de andere uit de line up van 2009 ^^ Toen ook maar kaartjes gekocht voor xQ Hhz en Hardbass.. en ja toen was de verslaving echt geboren aan de muziek, of het feesten eigenlijk :cool:

Nu/tegenwoordig begin ik weer wat rock muziek te luisteren, de hardstyle periode zit ervoor mij wel weer op ^^ Vind het nu allemaal beetje saaaaai worden en eentonig... Zijn nog maar een paar platen tegenwoordig die mij echt weten te pakken wel jammer :cool:

Maarja luister dus eigenlijk nog maar 3 jaar :woot:

Oh ja en vroeger : Angerfist - spooky :cool: heeft iedereen wel geluisterd lijkt mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 11:15 

Hardtraxx Veteran

bij mij begon het met 90's house, daarna trance, 2004 begon het met hardstyle met Qlimax en 2005 ging het verder met black :) en sinds toen dus hardstyle en hardcore :P

kheb nog alle cd's thuis ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 13:56 

Hardtraxx Veteran

Tof om ieders verhaaltje te lezen. Leuk topic, Lyst.

Ik luisterde voor Hardstyle (bijna) alleen maar hiphop. (Opgezwolle, Typhoon, Jawat!, Duvelduvel etc.) Toen ik 15 was liet een vriend van me de track Blame It On The Music horen. Ik vond het erg vet en begon steeds meer te luisteren maar ben me pas gaan verdiepen sinds ik vorig jaar op HT kwam. Toen begon mijn smaak ook heel snel te veranderen. Vond ik Theracords, Fusion, TiLLT eerst niet om aan te horen, 2 a 3 maand later kon ik niet stoppen met luisteren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 13:57 

Aan het typen...

Topic is al 3 jaar oud maar goed :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 13:58 

Hardtraxx Veteran

Haha wtf, niet eens gezien. Toch leuk topic :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 14:52 

Hardtraxxer

Ik had deze topic ook nog niet gezien :surrender:
Hier mijn verhaal:

Voor mij is het allemaal ongeveer 22 jaar geleden begonnen bij de new-beat. De eerste cd die ik kocht was Turn up the Bass vol 15. Dat was in 1990 dacht ik… Het was ongeveer op 12 jarige leeftijd…
Van de new-beat overgegaan naar de house en trance van die tijd, zo het begin van Bonzai en Dance Opera. Ik heb dan ook het begin van de Thunderdome cd’s meegemaakt en dat was voor mij dan ook het begin van de liefde voor hardcore, die later immens groot zou blijken.
Het hoogtepunt was voor mij zo rond 1995 en vooral 1996 met de grote Thunderdome feestjes. Wat een tijd was me dat. Die feestjes, niet normaal gewoon.
Dan in 1998 begon hardcore te veranderen en ben ik de band kwijtgeraakt… Ineens vond ik hardcore niet meer goed. Ik ben toen terug naar trance en house gegaan. Dat was dan ineens de tijd dat ik veel uitging naar discotheken zoals Atmoz en Illusion… (ik ben Belg trouwens ;) )
Die tijd luisterde ik ook héél veel naar hip hop zoals Dr. Dre, Eminem enz.
Op den duur ben ik dan nog naar goa en psytrance beginnen te luisteren. Ik had dus een breed muzikaal spectrum :P
Uiteindelijk ben ik dan in 2004 terug stilaan naar de hardcore beginnen te gaan luisteren. Toen was het vooral industrial dat de plak zwaaide en dat was niet zo mijn ding. Ik heb dan een Masters of Hardcore cd gekocht en dat was zo toch al beter te doen. In 2005-2006 was het vooral jump dat me aansprak, ook door de discotheken uiteraard.
Wegens omstandigheden ben ik in 2007 van het rechte pad afgedwaald (slechte vrienden en relaties…) en ben ik naar metal beginnen luisteren :oh: Gelukkig heeft dat niet lang geduurd.
Begin 2008 (net na Reverze) ben ik dan terug overgeschakeld naar de hardere stijlen met jump, hardstyle en hardcore. Jump heb ik al snel achterwege gelaten en ben ik bij hardstyle en hardcore gebleven. Nuja de hardstyle van pakweg 2009 sprak me nadien niet meer zo aan en ben ik dus bij hardcore gebleven.
En anno 2012 luister ik veel naar raw style (wat ik toch veel beter vind dan hardstyle à la headhunterz en coone enz) maar vooral naar m’n grote liefde en dat is toch wel hardcore. Nu luister ik zelfs naar terror en soms speedcore :cool:
Ik ben er nu 33 en ik kan zeggen dat ik van alles zo wat meegenomen heb. Hardcore is still my nr. 1! Zoals de track van Masters of Ceremony vroeger zei: I’m hardcore 2 da bone!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen