Lyst schreef:
Maar tegenwoordig, zo komt het op mij over, trekt het publiek alle verantwoordelijkheid naar zich toe, waardoor de Dj veel meer mag falen. Mixwerk? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Trackkeuze? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Opbouw? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Sfeer op een muziekfeest hoort in mijn ogen een gevolg te zijn van de muziek en niet iets wat er totaal los van staat. Natuurlijk zet ik het hier wat lichtelijk overdreven neer, maar er lopen genoeg mensen rond die echt zo denken.
Mixwerk vind ik juist heel belangrijk. Zoals op Loudness, waar Chris One de meest dramatische mixende set neerzette als afsluiter. Bij mij was de puf er toen echt uit. Maar de sfeer was wel heldig, maar je merkte gewoon door het mixwerk dat die het laatste uurtje enorm afvlakte. Dat was eeuwig zonde aan een feest wat de geschiedenisboeken in had kunnen gaan.
Wat meer recenter: Hard Bass. Dramatische afsluiter en ook de anderhalf uur daarvoor was eigenlijk grotendeels een aanfluiting. Om 5 uur 's nachts aankomen zetten met Gold, terwijl 4 minuten daarvoor Psycho werd gedraaid. Ook enorm jammer. Ook daardoor zakte de moed me goed in de schoenen en maakte Hard Bass niet tot de topper die gehoopt was. De sfeer maakte echter veel goed, maar lang niet alles.
Wat ik bij XQ DBSTF vond is dat je er op ingesteld bent dat er zo gedraaid werd. En er werd beter gedraaid dan m'n verwachtingen. Als ik straks naar Loudness ga, verwacht ik niet dat Let The Bass Kick of The Undersound ga horen. Net zoals ik bij XQ DBSTF niet verwacht dat Breadstick gedraaid wordt. Je stelt je daar op in en stelt je verwachtingen daarop aan.
Maar als je weet dat je naar een wat melodieuzer feest gaat, dan ga je daar toch niet stil staan? Nee, je komt er om los te gaan. Dat je dat dan moet doen op tracks zoals Music Made Addict of Smack, so be it. Ik ga dan even goed los hoor. En minder hard? Nee, even goed de hele avond. Hardstyle is hardstyle, het enige moment waarop ik stil zou staan op zo'n avond is als ze house zouden gaan draaien, bij wijze van spreken.
Mol schreef:
Chukkels schreef:
Same hier. Neem bijvoorbeeld XQ - DBSTF. Dat was qua sfeer gewoon het beste feest sinds XQ Holland op deze schaal (Loudness daarbuiten gelaten).
Sorry hoor Chukkels maar;

De muziek viel mee maar het volk.. ik weet niet hoe wazig je was?
Maar ik met m'n nuchtere kop heb de hele tijd staan partyen rechtsvooraan, als 1 van de weinige.
Ik was op XQ nuchter genoeg om alles mee te krijgen wat er gebeurd is die avond. De plek waar wij stonden werd gewoon hard genoeg los gegaan is een straal van 40 meter. De sfeer is niet alleen het los gaan hé, trouwens. Ook de saamhartigheid van iedereen om je heen speelt een rol. Het publiek was gewoon stukken positiever dan van te voren gedacht. De zogenaamde 'dagjesmensen' hebben zich hier niet echt laten kennen en zijn gewoon positief mee gaan feesten. Misschien zaten er zatte chappies in de gangen, maar daar is het feest niet, of wel?
Inno schreef:
Olijfboompje schreef:
Ik vind die remix geweldig, vooral de intro

Als die graf house break er niet in zat vond ik het inderdaad ook een geslaagde edit/remix

Ik betrapte mezelf er laatst weer op dat ik MMA weer leuk vond. Als je 'm een tijdje niet gehoord hebt issie wel weer te doen

Nooit een groot fan van die plaat geweest maar toch kon ik 'm weer gewoon luisteren.
Hier precies hetzelfde, al kon ik MMA vroeger ook altijd al waarderen. Hij werd gewoon te veel gehyped en te veel gedraaid. En het nummer wordt tegenwoordig als symbool gezien voor de nieuwkomers in de hardstyle. Maar die remix is gewoon té commercieel. Dat house-stukje is typerend voor het hele nummer. Afgezien daarvan is het wel een lekker nummer.