Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 91  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tegenwoordig zie ik (vooral op de grotere (en bekendste) feesten) steeds minder mensen losgaan.
Er wordt zelfs steeds minder geklapt (en dat terwijl de 'hitjes' tegenwoordig vol zitten met handjeklap-stukjes).
Dit is minder goed voor de sfeer en daarbij dus ook voor de persoonlijke ervaring van een feest.
Ik heb zelf namelijk altijd: Ook al is het geluid nog zo goed, de show kan nog zo vet zijn, als iedereen een beetje stilstaat en om zich heen loopt te turen met een biertje in z'n handen is een feest een stuk minder leuk.

Het losgaan is dan nog niet helemaal uitgestorven gelukkig... Er staat op een gemiddeld feest nog wel ongeveer een derde van het publiek te springen/stuiteren(/huppelen/wankelen). Maar wat wel bijna uitgestorven is is het Stampen (en Hakken) op een vette manier.

Ik verbaas me er over hoe weinig mensen er tegenwoordig nog los gaan zonder dat het er uit ziet alsof ze op gloeiend hete kolen staan te springen. Of (en dat is nog wel het ergste) extreem hard uit het ritme, vaak veel te snel met hun voeten aan het trappelen zijn, wat kennelijk op hakken moet lijken. En dat is eigenlijk ook niet de bedoeling op hardstyle.
En dan heb ik het nog niet eens over Pogo :sick: Ongeveer de meest lompe en minst sympatieke manier om je op een dansvloer te vertonen.

Dit vind ik erg jammer. Want ik weet dat als er een groepje mensen (die weten waar ze mee bezig zijn) goed aan het stampen zijn het er echt heel vet uit ziet!



Nou vraag ik me af... hoe komt dit?

Het is logisch dat zodra er weinig goede voorbeelden zijn het ook minder snel wordt overgenomen. Mensen (beginnen langzaam te) vergeten hoe het moet?

Zijn mensen misschien te lui om hun best er op te willen doen? (Het grappige is, als je technisch goed stampt kan je veel langer door, en heb je de dag er na amper spierpijn, waar dan ook. Dus eigenlijk is het alleen maar een vooruitgang, zowel lichamelijk als voor je imago)

Op youtube vind je veel filmpjes met shuffle, (hard)jump, zelfs een paar waar in gehakt wordt (zelden een goed voorbeeld), maar geen enkele over stampen. Nou zou dat misschien ook wel goed zijn, want in de shuffle en jump rotzooi is de kwaliteit van 'de dans' er (voor zover ik me er in heb verdiept, amper dus) alleen maar snoeihard op achteruit gegaan.

Ze bestaan nog wel! De mensen die het WEL kunnen. Als ik ze tegenkom geef ik ze ook altijd even een complimentje :$


Ik heb zelf het idee dat het hele principe 'stampen' bijna niet meer bestaat.


Iemand suggesties om dit weer een beetje aan de man te krijgen? :D

Of als je me een idioot vind dat ik me hier druk om maak, ga je gang brand er op los.

Ik heb even alles neergezet wat nu in me op komt en druk op de knop Bevestig

Ik wacht op reacties...

Edit: Grootste bron van inspiratie voor het stampen en precies wat ik bedoel: MC Da Syndrome
Hoe die man kan stampen, dat is echt :worship:
Hij heeft ook wel momenten gehad dat het er niet uit ziet, kan op youtube zo snel helaas niets vinden waar ie echt een periode stampt zoals ik bedoel helaas :(




Even snel in elkaar getoverd.
Dit ziet er vrij matig uit moet ik zeggen, vrij krachteloos allemaal. Op een feest gaat het er veel harder aan toe, maar dit is puur en alleen om het idee :)




Zo dus :D

Lopend Hakken is het eens door iemand genoemd, en dat lijkt mij de beste omschrijving :)
Je kan er ook meteen bij springen, dat is nog een stampje verder :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Op youtube vind je veel filmpjes met shuffle, (hard)jump ( :sick: ), zelfs een paar waar in gehakt wordt (zelden een goed voorbeeld), maar geen enkele over stampen. Nou zou dat misschien ook wel goed zijn, want in de shuffle en jump rotzooi is de kwaliteit van 'de dans' er (voor zover ik me er in heb verdiept, amper dus) alleen maar snoeihard op achteruit gegaan.


De dans shuffle en tekstyle vind ik juist wel vooruitgegaan hebben, is tog veel mooier dan het gewone hakken. Zolang het maar bij de stijl blijft. Zelf vind ik dat je op je eigen manier beweegt op een feest, het moet er toch niet mooi uitzien, zolang je je maar amuseert? Hoe ik me beweeg kan me niet schelen, zolang ik me maar amuseer, ofdat nu een soort van hakken, wiegelen of stampen is, boeiend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:55 
 
Artiest

het is gewoon een feit dat nederlanders niet meer weten hoe ze moeten feesten

als je naar andere landen kijkt, gaan hun 10x harder en wilder los op alles dan die aandekantzittende duimdraaiende "feestgangers" hier die altijd wachten op 'die ene duistere plaat'.
zelfs de grote djs geven dit toe!

maar er is meer aan de hand... vroeger had je "multi feesten" met veel verschillende genres op 1 avond. voor ieder wat wils, en genoeg variatie.
tegenwoordig word je bij de binnenkomst al meteen conconfronteerd met een zatox plaat......
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vind je een held omdat je dit post. Ben het helemaal met je eens!
Al zal m'n eigen hak en stampwerk waarschijnlijk niet technisch optimaal zijn,
tegenwoordig zie je inderdaad bijna niemand meer hard los gaan.
2 jaar terug ging altijd de hele zaal als een gek los.

Ik denk dat het voor een deel aan de muziek zelf te wijten valt.
Producers op grote feesten draaien vaak alleen maar eigen platen,
die tegenwoordig allemaal een lang stuk stilstaan bevatten.
Echte DJ's zie je ook niet veel meer op feesten van Q of B2S.
Het toppunt hiervan was Qlimax afgelopen jaar, tot aan de NC alleen maar breaks.
Heb volgens mij meer stilgestaan dan bewogen. Vergelijk dit eens met
hardstyle sets van een jaar of 3,4 terug. Daar had je nauwelijks tijd om stil te staan.

Veel van het originele hardstyle publiek is volgens mij verdwenen van de feesten,
en daarmee ook de echte stampers en raggers. Dit is vervangen door de nieuwe generatie
die vaak nog van toeten of blazen weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Door de nustyle hardstyle komt er steeds meer dagjespubliek en die kunnen gewoon niet stampen/losgaan omdat ze de muziek niet beleven zoals de echte liefhebbers,
ga maar eens naar een kleiner feest in een cafe/club met echte liefhebbers, daar wordt flink losgegaan hoor

ohjaa misschien nog een oplossing, als mensen niet achter elke zin een smiley zetten, misschien helpt dat ook wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Voorbeeld van een feest waar echt goed gefeest werd: The Great Zany Show :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DoubleDutch schreef:
is tog veel mooier dan het gewone hakken.

Kan ik het niet mee eens zijn. Als je iemand hebt die echt ziek goed kan hakken ziet het er heel vet (en zelfs mooi) uit :)

DoubleDutch schreef:
Zelf vind ik dat je op je eigen manier beweegt op een feest, het moet er toch niet mooi uitzien, zolang je je maar amuseert? Hoe ik me beweeg kan me niet schelen, zolang ik me maar amuseer, ofdat nu een soort van hakken, wiegelen of stampen is, boeiend?

Dat is wel zo. En veel liever iets wat er niet uit ziet dan stil staan :)
Het vermaken staat op 1.

Maar dat vermaak kan omhooggeschroefd worden als er vetter en mooier wordt gestampt.

En ik bedoel sowieso niet dat het sierlijk moet zijn want dan zou t ballet worden :P Lekker hard (en zelfs een tikje lomp) is wel het vetste :)

Maar vooral krachtige bewegingen mis ik vaak :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 16:59 
 
Artiest

Mol schreef:
Voorbeeld van een feest waar echt goed gefeest werd: The Great Zany Show :drool:

Voorbeeld van een feest waar echt goed gefeest werd:

Sensation 2004
Inqoming 2005
FFWD 2004
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hier was t toch echt genieten laatst op Ground Zero :D

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

GZ is ook zo'n feest waar nog echt los gegaan wordt ja.
Die feesten die Pithune op noemt.. was ik er maar bij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ga naar een feest met 30 mensen, stamp de hele avond, en spreek elke onbekende aan die stilstaat. Zo doen ik en m'n maten het :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Veel van het originele hardstyle publiek is volgens mij verdwenen van de feesten,
en daarmee ook de echte stampers en raggers. Dit is vervangen door de nieuwe generatie
die vaak nog van toeten of blazen weet.

Denk dat je daar een punt hebt.

Al moet ik zeggen, ik draai zelf ook pas 3.5 mee in de scene en ga pas 2.5 jaar naar feesten. En zoveel feesten heb ik niet op m'n naam door het ontbreken van een geldboom in m'n tuin :(

Nu wil ik niet zeggen dat ik een meester ben in het stampen, maar ik durf wel te zeggen dat ik weet waar ik mee bezig ben :)

Oxbow schreef:
Door de nustyle hardstyle komt er steeds meer dagjespubliek en die kunnen gewoon niet stampen/losgaan omdat ze de muziek niet beleven zoals de echte liefhebbers,

Beleving is misschien nog wel het belangrijkste ja :) Opgaan in de muziek en het gaat vanzelf al een stuk beter.

Oxbow schreef:
als mensen niet achter elke zin een smiley zetten, misschien helpt dat ook wel

:lol:
Zal er een paar weghalen. Je hebt gelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik luister de muziek al een dikke 7 jaar en ga nu 3 jaar naar feesten.
Dat maakt me ook niet de meest ervaren partymeister maar heb toch 11 Q's gehad
en een hoop andere feestjes. Het gaat echt achter uit, maar je ziet het verschil in publiek wel.

InQontrol / Q-Base vs Qlimax / Defqon

Een WERELD van verschil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:06 
 
Hardtraxx Veteran

Lees hier zo even wat

Inno schreef:
Maar dat vermaak kan omhooggeschroefd worden als er vetter en mooier wordt gestampt.

Wat versta jij onder dat Vetter en Mooier Stampen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nou niet dat belgen gedoe. Gewoon raggen als een gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:08 
 
Artiest

Mol schreef:
GZ is ook zo'n feest waar nog echt los gegaan wordt ja.
Die feesten die Pithune op noemt.. was ik er maar bij.

bij inqoming 2005 staat 't optreden van d-block & s-te-fan nog vers in 't geheugen

wat een brute set was dat live!!

lekker hard losgaan met her en der een nu-style plaat. kan me nog herinneren dat ik vooral erg vermaakte op Natte Asbak, Keep It Coming en vooral: ROLLERROCK (gerardo roschini)
helaas zijn de sets van tegenwoordig alleen maar nu-style zonder 't rag gehalte.. er mist gewoon iets, een bepaalde 'force'.

FFWD 2004 was al helemaal te gek, erg veel afwisseling tussen hardstyle, hardtrance en oldschool!

panic toen :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuck it hoe je danst, als je maar los gaat! :thumbsup:
Tenminste, dat vind ik. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
InQontrol / Q-Base vs Qlimax / Defqon

Een WERELD van verschil.


Helemaal mee eens, lijkt wel of mensen op Qlimax & Defqon bij elke stap die ze zetten hun kapsel opnieuw moeten stylen en hun shirtje naar beneden trekken omdat ze er anders niet mooi uitzien >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

bRt_ schreef:
Wat versta jij onder dat Vetter en Mooier Stampen?

Dat is moeilijk uit te leggen met woorden. Kan t je alleen laten zien :P
Misschien dat ik voor de grap eens een keer een filmpje ga maken met of van een maat van me, maar om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje sneu (en arrogant) over komen, en ben er te lui voor :P

Kan wel een beschrijving gaan geven maar daar schiet niemand wat mee op denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:13 
 
Hardtraxx Veteran

Inno schreef:
bRt_ schreef:
Wat versta jij onder dat Vetter en Mooier Stampen?

Dat is moeilijk uit te leggen met woorden. Kan t je alleen laten zien :P
Misschien dat ik voor de grap eens een keer een filmpje ga maken met of van een maat van me, maar om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje sneu (en arrogant) over komen, en ben er te lui voor :P

Haha! Doe dan :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Mol schreef:
InQontrol / Q-Base vs Qlimax / Defqon

Een WERELD van verschil.


Helemaal mee eens, lijkt wel of mensen op Qlimax & Defqon bij elke stap die ze zetten hun kapsel opnieuw moeten stylen en hun shirtje naar beneden trekken omdat ze er anders niet mooi uitzien >.<


Het niet kunnen stampen is nog tot daar aan toe, maar wat jij hier zegt is perfect.
Veel mensen hebben het idee voor lul te staan als ze los gaan. Bang voor de mening van anderen.
Op echt goeie feesten heb je daar geen last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Het niet kunnen stampen is nog tot daar aan toe, maar wat jij hier zegt is perfect.
Veel mensen hebben het idee voor lul te staan als ze los gaan. Bang voor de mening van anderen.
Op echt goeie feesten heb je daar geen last van.

Op echt goeie feesten is iedereen te veel met zichzelf bezig :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:17 
 
Hardtraxx Elite

Misschien komt het wel gewoon omdat jullie bij de verkeerde stage staan. Wat verwacht je als je op de main sta bij defqon.1, De plekken waar ik sta wordt meestal gewoon lekker geragd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik trek me nooit wat aan van mensen om mij heen. Ze wijzen meestal! Fuck it! Ik geniet van de muziek wat er gedraaid word, maar dat snappen hun weer niet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2010 17:19 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

ik kan volgens mij voor geen meter stampen, maar ga zeker los alleen op een andere manier.
zo heeft iedereen wel z'n eigen manier van feesten, je hebt ook mensen die alleen maar rondjes lopen:P

ik maak me er ook niet zo druk om, als ik mezelf maar amuseer :thumbup:
1, 2, 3, 4, 5 ... 91  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen