Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:17 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ik hoor regelmatig verhalen van mensen dat ze het zat zijn om bijvoorbeeld Nobody said van Evil Activities aan te horen, maar toch losgaan. Vind je het gek dat de DJ het blijft draaien >.< Die ziet de hele zaal los gaan, als de hele zaal plotseling stil gaat staan, dan bedenkt hij zich de volgende keer wel. Nogmaals, het "ik ga toch wel los, maakt niet uit wat hij draait" gedrag heeft een negatief effect op de kwaliteit van de setjes. En dat geld voor zowel de mensen die van mainstream houden, als de mensen die van theracords houden, als de mensen die beide wel kunnen waarderen.

Ja, want Nobody said it was easy wordt constant gedraaid op feesten.
Voorlopig heb ik alleen het idee dat Evil Activities deze blijft draaien.

Het is trouwens ook maar een nummer.
Like WTF?
Een nummer wat vaak wordt gedraaid en het publiek is meningloos.
Er zijn zoveel nummers die vaak worden gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:18 

Donateur

@;yst Nou dan vind men het dus niet mooi. Men gaat wel los, maar dat is een ander verhaal. Dat is voor veel mensen ook gewoon een reflex op een feest, zoals sommigen hier al zeggen: "ik ga los op ieder nummer, ik ben tenslotte op een feest." Prima, hun goed recht toch :) Wordt er iig niet ongezelliger op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:20 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
@;yst Nou dan vind men het dus niet mooi. Men gaat wel los, maar dat is een ander verhaal. Dat is voor veel mensen ook gewoon een reflex op een feest, zoals sommigen hier al zeggen: "ik ga los op ieder nummer, ik ben tenslotte op een feest." Prima, hun goed recht toch :) Wordt er iig niet ongezelliger op.

Stel je voor dat iedereen stil gaat staan.
Dan is een feest best wel dood.
Je hebt wel verandering dan!

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:25 

Aan het typen...

Ja ik bedoel ook als hij gedraaid word door EA.. Het nummer wordt door hem vrijwel altijd gedraaid en van iedereen die ik spreek hoor ik dat ze dat nummer zat zijn, maar wel los gaan. Het is dus niet een probleem dat een nummer vaak gedraaid wordt, maar dat het publiek het eigenlijk niet meer wil horen, maar toch keer op keer gedraaid blijft worden. Dan faal je als Dj als je in moet spelen op het publiek, maar de Dj kan er in dit geval ook weinig aan doen, omdat hij de zaal wel los ziet gaan. Overigens weet ik niet of heel het publiek er zo over denkt, echter valt mij op dat wie ik ook spreek, waar ik ook iets lees over een feest, dat ze allemaal hetzelfde zeggen.

Overigens al de tweede keer dat je woorden weglaat uit mijn standpunt, zodat je het af kunt doen als onzin.

@2e comment, nou boehoe, de mensen staan even stil. Als DJ de taak om daar op in te spelen toch? Als het publiek de muziek niet mooi vind, dan moet de Dj maar wat anders gaan draaien dan het gebruikelijke setje. Maar misschien is mijn mening behoorlijk vervormd, omdat ik enkel bij de meest populaire festivals ben geweest tot nu toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:31 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ja ik bedoel ook als hij gedraaid word door EA.. Het nummer wordt door hem vrijwel altijd gedraaid en van iedereen die ik spreek hoor ik dat ze dat nummer zat zijn, maar wel los gaan. Het is dus niet een probleem dat een nummer vaak gedraaid wordt, maar dat het publiek het eigenlijk niet meer wil horen, maar toch keer op keer gedraaid blijft worden. Dan faal je als Dj als je in moet spelen op het publiek, maar de Dj kan er in dit geval ook weinig aan doen, omdat hij de zaal wel los ziet gaan. Overigens weet ik niet of heel het publiek er zo over denkt, echter valt mij op dat wie ik ook spreek, waar ik ook iets lees over een feest, dat ze allemaal hetzelfde zeggen.

Overigens al de tweede keer dat je woorden weglaat uit mijn standpunt, zodat je het af kunt doen als onzin.

@2e comment, nou boehoe, de mensen staan even stil. Als DJ de taak om daar op in te spelen toch? Als het publiek de muziek niet mooi vind, dan moet de Dj maar wat anders gaan draaien dan het gebruikelijke setje. Maar misschien is mijn mening behoorlijk vervormd, omdat ik enkel bij de meest populaire festivals ben geweest tot nu toe.

Als het publiek op een feest stilstaat, spreek ik van sfeerloos feest.
Ik heb liever een feest waarop iemand dat danspasje doet terwijl dat zoveelste nummer wordt gedraaid, dan wanneer iedereen stil gaat staan.
Dat is erger, geloof me.

Het kan idd dat je een vertekend beeld hebt.
Ik moet je wel nageven dat op kleinere feestjes er vaak meer sfeer en meer wordt ingespeeld op het publiek dan op feesten als Defqon en dergelijke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:33 

Aan het typen...

Bij mij komt muziek altijd op 1. Schijnbaar zie jij dat anders en is de sfeer belangrijker dan de muziek. In een kroeg of lokale discotheek, zeg ik ja dat klopt. Maar op echte hardstyle feesten, dan kom ik voor de muziek, als er dan ook nog een goede sfeer heerst is dat mooi meegenomen. Maar het moet niet zo zijn dat ik de muziek maar moet accepteren, zodat de sfeer goed blijft. Ik vind dat de DJ verantwoordelijk is voor de sfeer en niet het publiek. Tenzij je publiek hebt natuurlijk die speciaal komt om de sfeer te verzieken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 22:36 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Bij mij komt muziek altijd op 1. Schijnbaar zie jij dat anders en is de sfeer belangrijker dan de muziek. In een kroeg of lokale discotheek, zeg ik ja dat klopt. Maar op echte hardstyle feesten, dan kom ik voor de muziek, als er dan ook nog een goede sfeer heerst is dat mooi meegenomen. Maar het moet niet zo zijn dat ik de muziek maar moet accepteren, zodat de sfeer goed blijft. Ik vind dat de DJ verantwoordelijk is voor de sfeer en niet het publiek. Tenzij je publiek hebt natuurlijk die speciaal komt om de sfeer te verzieken.

Nee, niet echt, maar ik kan wel leven met een nummer wat mij niet ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 01:23 

Hardtraxx Veteran

Olijfboompje schreef:
Lyst schreef:

Nee, niet echt, maar ik kan wel leven met een nummer wat mij niet ligt.

Same hier. Neem bijvoorbeeld XQ - DBSTF. Dat was qua sfeer gewoon het beste feest sinds XQ Holland op deze schaal (Loudness daarbuiten gelaten). Op dat moment maakte mij de muziek niet zoveel uit, die was gewoon minder dan Hard Bass en Fusion, maar het totaalplaatje was gewoon beter.

Nog een mooi voorbeeld: Qountdown. De sfeer vóór de set van Wildstylez was de beste sfeer die er ooit geweest was. Een groot samenhangsel van liefhebbers die samen als één geheel Oud & Nieuw gingen vieren. De muzieksoort liet op een paar lekkere nummers wel wat steekjes vallen, maar dat maakte niet uit. Toen kwam de set van Wildstylez. Een groot drama dankzij het uitvallen van de muziek. Weg sfeer. Die is daarna ook totaal niet meer teruggekomen. Hoewel er daarna echt fantastisch werd gedraaid, zelfs door Psyko Punkz! Maar het miste het belangrijkste ingrediënt: de sfeer. Ik ben er van overtuigd dat als het gevalletje met Wildstylez niet gebeurd was, Qountdown 2010-2011 de boeken in was gegaan als meest geniale feest ooit. Het had alles: sfeer, show, gezelligheid, etc. Maar het mocht niet baten.

Sfeer vind ik belangrijker dan de muziek. Ik kan namelijk ook een hele leuke avond hebben in een tent gevuld met negers en Papi Chulo muziek, als de sfeer en stemming maar goed is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 10:34 

Aan het typen...

In een lokale kroeg misschien, daar ga je ook niet heen voor de muziek. Maar op een hardstyle feest kom ik voor de muziek. En dan ga ik niet omwille van de sfeer los op nummers die ik niet mooi vind. Als ik de enige ben die daar zo over denkt, dan wordt de sfeer er niet veel anders van en als niemand het nummer mooi vind, tja dan moet de Dj daarop inspelen. Dan is het maar even een paar minuten sfeerloos, als het een goede Dj is moet hij de sfeer erna wel weer in krijgen en is de muziek (in de ogen van het gemiddelde publiek) ook beter geworden. En als de muziek beter is, dan lijkt me dat een positief effect hebben op de sfeer. Kan de Dj dat niet, tja dan hoort hij niet thuis op dat feest en kunnen ze hem de volgende keer beter gewoon thuislaten.

Maar tegenwoordig, zo komt het op mij over, trekt het publiek alle verantwoordelijkheid naar zich toe, waardoor de Dj veel meer mag falen. Mixwerk? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Trackkeuze? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Opbouw? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Sfeer op een muziekfeest hoort in mijn ogen een gevolg te zijn van de muziek en niet iets wat er totaal los van staat. Natuurlijk zet ik het hier wat lichtelijk overdreven neer, maar er lopen genoeg mensen rond die echt zo denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 10:36 

Hardtraxx Veteran

Ik kan me totaal met Lyst vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:08 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
In een lokale kroeg misschien, daar ga je ook niet heen voor de muziek. Maar op een hardstyle feest kom ik voor de muziek. En dan ga ik niet omwille van de sfeer los op nummers die ik niet mooi vind. Als ik de enige ben die daar zo over denkt, dan wordt de sfeer er niet veel anders van en als niemand het nummer mooi vind, tja dan moet de Dj daarop inspelen. Dan is het maar even een paar minuten sfeerloos, als het een goede Dj is moet hij de sfeer erna wel weer in krijgen en is de muziek (in de ogen van het gemiddelde publiek) ook beter geworden. En als de muziek beter is, dan lijkt me dat een positief effect hebben op de sfeer. Kan de Dj dat niet, tja dan hoort hij niet thuis op dat feest en kunnen ze hem de volgende keer beter gewoon thuislaten.

Maar tegenwoordig, zo komt het op mij over, trekt het publiek alle verantwoordelijkheid naar zich toe, waardoor de Dj veel meer mag falen. Mixwerk? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Trackkeuze? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Opbouw? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Sfeer op een muziekfeest hoort in mijn ogen een gevolg te zijn van de muziek en niet iets wat er totaal los van staat. Natuurlijk zet ik het hier wat lichtelijk overdreven neer, maar er lopen genoeg mensen rond die echt zo denken.

Je generaliseert wel heel veel feiten...
Ik kan mij er totaal niet in vinden sinds ik het wel degelijk anders ondervindt op feesten.
Als DJ's nummers draaien die niet goed liggen hoor je wel degelijk mensen erover praten en commentaar erop geven.
Mixwerk worden ook wel degelijk aanmerkingen op gemaakt, trackkeuze van The Prophet afgelopen zaterdag was vet, maar het mixwerk dieptriest.
Het publiek reageert wel degelijk daarop.

Ik ervaar het heel anders als jou..apart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:15 

Aan het typen...

Zoals ik al zei, ik ben alleen op de populaire feesten geweest. Daar was dat echt niet het geval. En ik zie hier mensen letterlijk zeggen, het maakt niet uit wat (of hoe) ze draaien ik ga toch wel los.

Wat gebeurde er afgelopen zaterdag dan? The Prophet draait slecht en wat deed het publiek? Ze gingen met z'n allen met de handen over elkaar staan? Of bleven ze gewoon losgaan en zeiden ze enkel wat tegen elkaar onderling? Dat laatste is niet te zien/horen door de Dj, dus kan hij daar ook moeilijk op inspelen he. Overigens kun je qua mixwerk moeilijk inspelen op het publiek, hoewel van The Prophet bekend is dat hij wel goed kan draaien. Maar ook dan geldt als de organisatie de boel los ziet gaan, dan wordt hij de volgende keer gewoon weer geboekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:24 

Donateur

The Prophet draaide helemaal niet eens zo slecht zaterdag.
En het is wel gewoon zo als de sfeer ergens fantastisch is, dat je eerder geneigd bent om los te gaan dan wanneer iedereen om zich heen staat te kijken alsof een olifant over de noordpool loopt.
Citaat:
Maar tegenwoordig, zo komt het op mij over, trekt het publiek alle verantwoordelijkheid naar zich toe, waardoor de Dj veel meer mag falen.

Zozo, en vroeger was dat niet zo? Dat er vroeger anders werd gedraaid wil nog niet zeggen dat het publiek er zo veel om gaf. Want als dat wél zo was, dan was men veel kritischer geweest op de DJ's van tegenwoordig. De helft interesseert het niet eens wie er draait. Die willen gewoon feesten. Laat ze lekker dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:29 

Hardtraxx Veteran

Naja, ik moet zeggen dat ik het moeilijk kan weerleggen wat je zegt.
Toch ben ik van mening dat het beter is dat je naar een feest gaat met de instelling dat je er naar toe gaat om te feesten, niet om te mierenneuken op trackkeuze en dergelijke.
Als je dat wilt voorkomen, zou je beter moeten kijken naar wie er draait.

Bijvoorbeeld volgende week op Reset verwacht ik kwaliteit draaiwerk en ernstig goede plaatkeuze in tegenstelling tot wanneer ik naar een feestje als Scantraxx SWAT ga.
Ik moet dan ook zeggen dat ik heel veel hardstyle goed vind in tegenstelling tot de meeste mensen.
Ik hou van zowel melodisch als de wat rauwere, duistere kant van hardstyle met een voorkeur voor de rauwere, duistere kant.
Misschien ligt het daaraan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:29 

Donateur

Chukkels schreef:
Same hier. Neem bijvoorbeeld XQ - DBSTF. Dat was qua sfeer gewoon het beste feest sinds XQ Holland op deze schaal (Loudness daarbuiten gelaten).

Sorry hoor Chukkels maar; :') De muziek viel mee maar het volk.. ik weet niet hoe wazig je was?
Maar ik met m'n nuchtere kop heb de hele tijd staan partyen rechtsvooraan, als 1 van de weinige.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:30 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Chukkels schreef:
Same hier. Neem bijvoorbeeld XQ - DBSTF. Dat was qua sfeer gewoon het beste feest sinds XQ Holland op deze schaal (Loudness daarbuiten gelaten).

Sorry hoor Chukkels maar; :') De muziek viel mee maar het volk.. ik weet niet hoe wazig je was?
Maar ik met m'n nuchtere kop heb de hele tijd staan partyen rechtsvooraan, als 1 van de weinige.

Het hangt er denk ook vanaf met wat voor groep je bent.
Ik heb namelijk een groep waarbij de sfeer uitmuntend is..Chukkels was destijds heel de tijd bij ons, misschien dat hij het daarom zo ervaarde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:31 

Donateur

Ik was met de mensen van Unity, ook een groep die altijd losgaat. Maar als je buiten je groep kijkt, of f naar de bar gaat...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:34 

Hardtraxx Veteran

Mol schreef:
Ik was met de mensen van Unity, ook een groep die altijd losgaat. Maar als je buiten je groep kijkt, of f naar de bar gaat...

Tja...ik let meestal niet op mensen buiten mijn groep om...
Ik sta meestal met mensen die losgaan en die trekken meestal mensen aan die losgaan :P
Althans, dat is mijn ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:37 

Donateur

Mol vond ook dat er op Hardbass niemand los ging, die hoef je niet serieus te nemen :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:41 

Aan het typen...

Over vroeger kan ik uiteraard niet spreken, omdat ik in die tijd nog niet oud genoeg was. Ik gebruikte daarom ook het woord tegenwoordig en niet om het verschil met vroeger, mocht dat er al zijn. Het probleem is dat er, zo lijkt het, veel mensen zijn die het weinig interesseert of het wel interesseert maar er niets op uit doen. En dat heeft zoals ik net al zei een negatief effect op de kwaliteit van de Dj. Maar goed, schijnbaar zit ik er compleet naast en zijn er maar een handje vol mensen die de muziek weinig interesseren en/of er niets op uit doen.

Ik vraag me gewoon af waarom een aantal Dj's keer op keer bijna dezelfde tracklist neer kunnen zetten (dat je meer dan de helft van de track vooraf al kunt raden), mixtechnisch er weinig van bakken etc etc iedere keer weer geboekt worden? Komt dat omdat het publiek geen signaal afgeeft, omdat ze de sfeer niet willen verpesten of ben ik de een van de weinige die daadwerkelijk iets geeft om de muziek en alles wat er mee te maken heeft? Of geven ze wel degelijk een duidelijk signaal af, maar dan is mij onduidelijk waarom sommige Djs er iedere keer mee weg komen.

En ik bezoek inderdaad alleen nog maar de feesten waarvan ik zeker weet dat ik me het grootste deel van de dag kan vermaken op de muziek. Helaas heb ik een andere smaak dan de meerderheid en zijn er slechts weinig feesten die zich op mensen als ik richten en als je dan alleen dagfestivals kunt bezoeken, dan is het aanbod erg schaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:41 

Donateur

dawasiknie schreef:
Mol vond ook dat er op Hardbass niemand los ging, die hoef je niet serieus te nemen :cool:

Op Hardbass stond ik ffies stil en keek ik, en toen zag ik ook tot me verbazing dat veel mensen stil stonden. Vooral beetje eind van de avond, mensen die zover uit hun dak waren dat ze amper hun benen omhoog kregen. Gelukkig ging ik wel als een debiel los! :woot:
Loudness is tot nu toe het enigste feest waar ik geweest ben, waar echt iedereen los ging non stop van begin tot het eind ! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:46 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Over vroeger kan ik uiteraard niet spreken, omdat ik in die tijd nog niet oud genoeg was. Ik gebruikte daarom ook het woord tegenwoordig en niet om het verschil met vroeger, mocht dat er al zijn. Het probleem is dat er, zo lijkt het, veel mensen zijn die het weinig interesseert of het wel interesseert maar er niets op uit doen. En dat heeft zoals ik net al zei een negatief effect op de kwaliteit van de Dj. Maar goed, schijnbaar zit ik er compleet naast en zijn er maar een handje vol mensen die de muziek weinig interesseren en/of er niets op uit doen.

Ik vraag me gewoon af waarom een aantal Dj's keer op keer bijna dezelfde tracklist neer kunnen zetten (dat je meer dan de helft van de track vooraf al kunt raden), mixtechnisch er weinig van bakken etc etc iedere keer weer geboekt worden? Komt dat omdat het publiek geen signaal afgeeft, omdat ze de sfeer niet willen verpesten of ben ik de een van de weinige die daadwerkelijk iets geeft om de muziek en alles wat er mee te maken heeft? Of geven ze wel degelijk een duidelijk signaal af, maar dan is mij onduidelijk waarom sommige Djs er iedere keer mee weg komen.

En ik bezoek inderdaad alleen nog maar de feesten waarvan ik zeker weet dat ik me het grootste deel van de dag kan vermaken op de muziek. Helaas heb ik een andere smaak dan de meerderheid en zijn er slechts weinig feesten die zich op mensen als ik richten en als je dan alleen dagfestivals kunt bezoeken, dan is het aanbod erg schaar.

Ja, ik kan ook niet zeggen dat ik het compleet met je oneens bent.
Misschien omdat ik alleen naar mijn eigen groep kijk dat mijn beeld zo is.

Ik weet het ook niet zo.
Ik herken het allemaal wel, maar tegelijkertijd zie ik ook weer dat het niet zo is.
Kevin-Raw schreef:
dawasiknie schreef:

Op Hardbass stond ik ffies stil en keek ik, en toen zag ik ook tot me verbazing dat veel mensen stil stonden. Vooral beetje eind van de avond, mensen die zover uit hun dak waren dat ze amper hun benen omhoog kregen. Gelukkig ging ik wel als een debiel los! :woot:
Loudness is tot nu toe het enigste feest waar ik geweest ben, waar echt iedereen los ging non stop van begin tot het eind ! :yay:

Ik heb geen moment stilgestaan haha :P
Mensen noemde mij een gemotoriseerde stampmachine achteraf hahahah xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:48 

Donateur

@ Lyst oké maar dan is t niet iets wat heel bijzonder is toch, dat mensen er weinig om geven? Vroeger had je in de hardstyle-scene gewoon het geluk dat er een paar kanjers rondliepen zoals Pavo en Mondello die bizar goed konden draaien. Dat waren échte DJ's, die tegenwoordig plaats hebben gemaakt voor draaiende producers. En nou heb je er idd wel een paar tussen zitten zoals Brennan Heart of Frontliner die het niet zo heel goed kunnen, of Zatox en Wildstylez die de laatste tijd constant dezelfde set draaien, maar het overgrote deel is prima in staat om aardig te mixen enn je kan bijv. zeggen over DBSTF wat je wil, maar ze komen wél altijd met gevarieerde TL's.

@ Kevin Raw, das vreemd, want ik stond om kwart voor 7 om me heen te kijken en ik zag meer dan drie kwart van de overgebleven zaal keihard uit z'n dak gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 12:00 

Aan het typen...

Nogmaals ookal sta ik bekend als early liefhebber, het was helemaal niet mijn bedoeling om de link met vroeger te leggen, want daar kan ik helemaal niks over zeggen. En het is prima dat DBSTF goed en gevarieerd draait, ik zal er niet staan omdat de muziek niet mijn smaak is, ieder zijn eigen ding he. Het ging mij meer om de artiesten die wel vaak het een en ander laten liggen en hoe het kwam dat deze situatie in stand gehouden wordt.

En dat komt naar mijn idee dus omdat een redelijk groot deel van het publiek weinig geeft om dit soort dingen.
En aangezien die groep zo groot is, wordt daar op ingespeeld en niet op degene die wel kritiek hebben, want die zijn in de minderheid. Zo zie ik het en dat werd tegengesproken, dus dan wil ik best luisteren naar hoe het dan wel komt. Maar goed volgens mij zijn we er nu wel uit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 12:12 

Donateur

We zijn er uit ja haha, maar de hap-slik cultuur is simpelweg overal daar waar grote massa's op iets afkomen.

En ik loop ook wel eens dwars door het hele publiek en het is gewoon zo: wij op dit forum kotsen Music Made Addict helemaal uit, maar er is ook nog een hele grote groep die het wél een kicken nummer vind en er geen genoeg van kan krijgen. (en dr is idd ook een groep die hard roept dat het een kutnummer is maar gewoon vrolijk mee doet haha).
Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 91  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen