Lyst schreef:
In een lokale kroeg misschien, daar ga je ook niet heen voor de muziek. Maar op een hardstyle feest kom ik voor de muziek. En dan ga ik niet omwille van de sfeer los op nummers die ik niet mooi vind. Als ik de enige ben die daar zo over denkt, dan wordt de sfeer er niet veel anders van en als niemand het nummer mooi vind, tja dan moet de Dj daarop inspelen. Dan is het maar even een paar minuten sfeerloos, als het een goede Dj is moet hij de sfeer erna wel weer in krijgen en is de muziek (in de ogen van het gemiddelde publiek) ook beter geworden. En als de muziek beter is, dan lijkt me dat een positief effect hebben op de sfeer. Kan de Dj dat niet, tja dan hoort hij niet thuis op dat feest en kunnen ze hem de volgende keer beter gewoon thuislaten.
Maar tegenwoordig, zo komt het op mij over, trekt het publiek alle verantwoordelijkheid naar zich toe, waardoor de Dj veel meer mag falen. Mixwerk? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Trackkeuze? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Opbouw? Maakt toch niet uit, zolang de sfeer maar goed is. Sfeer op een muziekfeest hoort in mijn ogen een gevolg te zijn van de muziek en niet iets wat er totaal los van staat. Natuurlijk zet ik het hier wat lichtelijk overdreven neer, maar er lopen genoeg mensen rond die echt zo denken.
Je generaliseert wel heel veel feiten...
Ik kan mij er totaal niet in vinden sinds ik het wel degelijk anders ondervindt op feesten.
Als DJ's nummers draaien die niet goed liggen hoor je wel degelijk mensen erover praten en commentaar erop geven.
Mixwerk worden ook wel degelijk aanmerkingen op gemaakt, trackkeuze van The Prophet afgelopen zaterdag was vet, maar het mixwerk dieptriest.
Het publiek reageert wel degelijk daarop.
Ik ervaar het heel anders als jou..apart.