Haha nee wat later in 't donker zeg maar, was me eerste echte feestje en ik heb eigenlijk geen idee of ik ooit IO gezien heb. Totaal geen verstand van op dat moment.
Welke ben je nu? Die op 1:42 achter de kerel in de blauw/witte blouse staat?
Gewoon lekker losgaan doen wat je wil boeien of het er uit ziet of niet als je je eigen maar vermaakt toch
Tuurlijk, ik ga niemand uitlachen om hoe ze staan los te gaan, maar ik merk wel dat het stampen, nu ik het eenmaal kan, veel fijner werkt om los te gaan dan hakken, springen of wat dan ook. Dus al doe je het niet om er goed uit te zien, het werkt gewoon goed op deze muziek en dat mag iedereen leren en ervaren.
Tjonge jonge, gaan jullie jezelf serieus dit thuis aanleren en alles?? Wat maakt het uit hoe je beweegt? Als je opgaat in de muziek komen de danspasjes vanzelf
Blijf er wel bij dat hakken op hardstyle not-done is, dat hoort gewoon niet
Het stuk op 1:40 was voor mij een goed voorbeeld van stampen, maar het helpt absoluut niet bij het leren ervan. Op 2:40 zie je ook die kerel bij het stampen nog een hupje maken, zodat zijn benen eigenlijk de hele tijd in de lucht zijn. Dat vind ik echt te vet en heb ik er per ongeluk laatst thuis bijgeleerd.
Lol, ik ken die 3 mensen waar het filmpje eigenlijk over gaat.
Rawbin schreef:
Daveytl schreef:
Boeiuhhh, gewoon lekker gek doen
Idd waarom jezelf druk maken hoe je los gaat? Als je maar los gaat
Zaterdag ook weer een paar van die figuren die je aan staan te staren alsof je 10 pillen op hebt (en dan zit je alleen aan t bier). Dan krijg ik juist alleen maar meer zin om keihard los te gaan en gek te doen
hier heb ik ook wel eens last van. Maar dat boeit me niet zoveel. Gwn doen waar jezelf goed bijvoelt. Zo lang je het zelf maar de zin hebt en het gevoel hebt dat je los aan gaan bent.
Ik hak meestal op verschillende soorten. Samen met een maat van mij verschillende 'moves' bedacht we met enige regelmaat uitvoeren
Gewoon doen waar je je het beste bij voelt, ik stamp wel (Of sta stil, op baggertracks), sta te zwiepen met m'n armen of sta te springen net voor de climax komt. Gewoon hetgene doen waar je je mee op je gemak voelt, waardoor jij het naar je zin krijgt. Niemand verplicht je tenslotte om te stampen
Bij m'n 1e feestje had ik ook geen idee hoe het moest of wat dan ook, maar toen was de rest me een beetje aan het 'aanmoedigen' omdat ik eigenlijk meer stond te kijken van 'WAT MOET IK NOU DOEN!?!?!' en toen ging het vanzelf. Je kijkt een beetje rond, doe je ding, maak er iets eigens van, iedereen gaat los op z'n eigen manier
Op hardstyle wordt 'gestampt'. Het zogenaamde stampen is te omschrijven als hakken (wat men op hardcore muziek doet) op een lopende manier, zonder daadwerkelijk vooruit te bewegen. Woorden als 'raggen', 'zagen' en 'beuken' zijn ook veelgebruikte aanduidingen voor bewegen op hardstyle muziek waarmee voornamelijk gedoeld wordt op het stampen.
Ik weet in ieder geval dat er vroeger zeer weinig werd gedaan met armen en handen, maar toch wel een soort van stampen werd gedaan. Maar dan niet zo hoog als nu en ook veel meer met knieƫn omhoog in plaats van ook vooruit. Eigenlijk dus net stappen op de grond maar dan hoger en stilstaand
Denk niet dat het stampen verdwijnt. Er zijn gewoon maar heel weinig mensen die het echt kunnen. Wat ik erger vind is dat er vaak bijna niemand los gaat. Stampen of niet, mensen gaan niet meer los. En dat is een enorme vibe killer. Vandaar dat ik met een feest als Defqon liever in Blue of Purple sta dan bij Red. Red is bijna altijd dood (door dagjes mensen?). Vorig jaar bij black was het zelfs vrij dood. Toen maar met een hele groep voorin de boel wakker geschut. Dus voor mij is het zogenaamd verdwijnen van Stampen niet het punt maar meer dat er veel te weinig nog echt wordt los gegaan. Prima als je niet kan stampen, niet iedereen kan dat goed. Maar ga dan op z'n minst wel los.
Door Stampen hou je het zeker langer vol dan dom los gaan, dat kost namelijk erg veel energie. Zeker wanneer je vrij goed ben in stampen kan je het makkelijk een feest lang vol houden (ja ook zonder pep middelen). Maar om dan maar de hele tijd stil te staan vindt ik een dikke vibe killer... Dus mensen move your feet...