Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

'Paar labels hebben de monopolie' xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 01:59 
 
Hardtraxxer

Wat een enorme kluns xd xd xd xd

Krijgt ie zo'n kans.. Verneukt hij hem na een jaar. Er zijn genoeg mensen die bij Fusion willen en het toch goed aanpakken xd

Terecht wat Fusion heeft gedaan. Ik zou exact hetzelfde doen.


Ben overigens wel benieuwd wat hij nu gaat doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 02:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Om welke gelekte promo's ging het dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 12:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

D33m schreef:
Thyron heeft een fout gemaakt, en ook meerdere in het verleden (toen hij 14 was). Maar, de jongen is 17. Je leert van je fouten en ik geloof best dat deze jongen er komt. Hij is alleen te snel binnengehaald door een label. Ik denk dat een label als Fusion ook hiervan geleerd heeft dat je hier niet te maken hebt met een volwassen kerel maar nog een puber. Iemand die nog misschien niet alle consequenties voor ogen heeft.


Snap je het nou echt niet of doe je alsof? Die jongen maakt continu fouten en leert nergens van. En zoals ik al eerder heb gezegd: leeftijd is geen excuus voor een gebrek aan fatsoen, respect en opvoeding.

En wat 'zijn sounds' betreft: die zijn dus voor een groot deel niet van hem, maar van collega's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als dat ventje zich nou een beetje wist te gedragen zou ik niet zo'n pokketijd op The Swarm hoeven te wachten. :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:29 
 
Hardtraxx Elite

Dakpan schreef:
Als dat ventje zich nou een beetje wist te gedragen zou ik niet zo'n pokketijd op The Swarm hoeven te wachten. :mad:


Oja, hij is de kans van zn leven kwijt maar ik denk wel dat hij het erg vind dat jij iets langer op the swarm moet wachten :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 13:48 
 
Hardtraxxer

Zygoma schreef:
D33m schreef:
Thyron heeft een fout gemaakt, en ook meerdere in het verleden (toen hij 14 was). Maar, de jongen is 17. Je leert van je fouten en ik geloof best dat deze jongen er komt. Hij is alleen te snel binnengehaald door een label. Ik denk dat een label als Fusion ook hiervan geleerd heeft dat je hier niet te maken hebt met een volwassen kerel maar nog een puber. Iemand die nog misschien niet alle consequenties voor ogen heeft.


Snap je het nou echt niet of doe je alsof? Die jongen maakt continu fouten en leert nergens van. En zoals ik al eerder heb gezegd: leeftijd is geen excuus voor een gebrek aan fatsoen, respect en opvoeding.

En wat 'zijn sounds' betreft: die zijn dus voor een groot deel niet van hem, maar van collega's.


Als je je wat meer zou verdiepen in de psychologie van pubers begrijp je misschien mijn argument. Het grappige is dat Fusion hem alsnog de mogelijkheid heeft geboden om een release uit te brengen op hun label. Ondanks de meerdere fouten die hij in het verleden heeft gemaakt. Blijkbaar zagen ze toch wat in hem.

Uiteraard verdient hij het om van het label geschopt te worden. Maar, ik denk dat hij heus wel genoeg kennis (en "talent") heeft om op een andere manier door te breken in de scene. En nee ik vind zijn sound niet interessant en ik ben ook geen fan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Tim schreef:
Dakpan schreef:
Als dat ventje zich nou een beetje wist te gedragen zou ik niet zo'n pokketijd op The Swarm hoeven te wachten. :mad:


Oja, hij is de kans van zn leven kwijt maar ik denk wel dat hij het erg vind dat jij iets langer op the swarm moet wachten :kiss:


Kan mij weinig schelen of het hem boeit hoor.

En kans van z'n leven kwijt, tja. Is toch echt 100% z'n eigen schuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

D33m schreef:
Ik denk dat een label als Fusion ook hiervan geleerd heeft dat je hier niet te maken hebt met een volwassen kerel maar nog een puber. Iemand die nog misschien niet alle consequenties voor ogen heeft. Zeker als je te maken hebt met commerciele belangen is dit gevaarlijk vind ik.

Je bent erg aan het generaliseren voor iemand die verstand heeft van de psychologie van pubers. Er zijn meerdere jonge talenten die deze signalen totaal niet vertonen en dan ook niet herhaaldelijk de fout in gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 16:48 
 
Hardtraxx Addict

D33m schreef:
Zolang Thyron goede muziek produceert kan het mij geen hol schelen wat hij in het verleden heeft gedaan. Deadmau5 kan ook een klootzak zijn maar hij maakt (in mijn ogen) wel kwalitatief goede muziek. Zo heb je er nog wel meer. Ik ben geen fan van Thyron's sound maar ik hoor wel veel mensen die zijn sound tof vinden.

Dus het boeit je zelfs niet als Thyron die leuke muziek produceert met sounds die hij jat van anderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 16:50 
 
Hardtraxxer

Maximum schreef:
D33m schreef:
Ik denk dat een label als Fusion ook hiervan geleerd heeft dat je hier niet te maken hebt met een volwassen kerel maar nog een puber. Iemand die nog misschien niet alle consequenties voor ogen heeft. Zeker als je te maken hebt met commerciele belangen is dit gevaarlijk vind ik.

Je bent erg aan het generaliseren voor iemand die verstand heeft van de psychologie van pubers. Er zijn meerdere jonge talenten die deze signalen totaal niet vertonen en dan ook niet herhaaldelijk de fout in gaan.


Uiteraard zijn er pubers die "deze signalen" niet vertonen. Ik zeg ook niet dat alle pubers dit doen. Maar dit is geen uitzondering op de regel. Als je jong bent doe je soms stomme dingen. En die stomme dingen hebben consequenties, maar dat betekent nog niet dat je deze jongen moet afschrijven.

@ Kwisniks

Kijk naar de hip hop scene, daar gebeurt het constant. Mensen pakken samples van elkaar en creeeren iets nieuws, iets anders. Ik vind daar niks mis mee. Maar het is zeker niet netjes om geen credits te geven aan de originele artiesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

D33m schreef:
Kijk naar de hip hop scene, daar gebeurt het constant. Mensen pakken samples van elkaar en creeeren iets nieuws, iets anders. Ik vind daar niks mis mee. Maar het is zeker niet netjes om geen credits te geven aan de originele artiesten.


Wat een vergelijking xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 17:02 
 
Hardtraxxer

Destination schreef:
D33m schreef:
Kijk naar de hip hop scene, daar gebeurt het constant. Mensen pakken samples van elkaar en creeeren iets nieuws, iets anders. Ik vind daar niks mis mee. Maar het is zeker niet netjes om geen credits te geven aan de originele artiesten.


Wat een vergelijking xd


Ik weet dat hip hop niet goed valt bij een groot deel van de hardstyle fans, maar kijk maar naar al die acapella's die worden gebruikt van rappers in rawstyle nummers. Nul credits vaak naar de maker.
Het is tenminste een meer openminded community, in plaats van "eigenaarschap" op alle sounds te claimen. Zo krijg je nieuwe muziek, nieuwe ideeen, etcetera. Daarom ben ik ook blij dat Frontliner gewoon een zooi kicks naar buiten gooit. Zo worden de (getalenteerde) producers geforceerd om met een andere sound te komen. Tenzij je als iedereen wilt klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 17:05 
 
Hardtraxx Veteran

D33m schreef:
Destination schreef:
D33m schreef:
Kijk naar de hip hop scene, daar gebeurt het constant. Mensen pakken samples van elkaar en creeeren iets nieuws, iets anders. Ik vind daar niks mis mee. Maar het is zeker niet netjes om geen credits te geven aan de originele artiesten.


Wat een vergelijking xd


Ik weet dat hip hop niet goed valt bij een groot deel van de hardstyle fans, maar kijk maar naar al die acapella's die worden gebruikt van rappers in rawstyle nummers. Nul credits vaak naar de maker.
Het is tenminste een meer openminded community, in plaats van "eigenaarschap" op alle sounds te claimen. Zo krijg je nieuwe muziek, nieuwe ideeen, etcetera. Daarom ben ik ook blij dat Frontliner gewoon een zooi kicks naar buiten gooit. Zo worden de (getalenteerde) producers geforceerd om met een andere sound te komen. Tenzij je als iedereen wilt klinken


Komt ook omdat bij hiphop bijna niks zelf wordt gemaakt dan vind ik het ook niet gek dat ze er geen "eigenaarschap" over eisen. Het meeste word óf gesampled óf komt rechtstreeks uit packs. Misschien dat ze zelf synths maken, als dat al geen presets zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 17:12 
 
Hardtraxxer

Citaat:
Komt ook omdat bij hiphop bijna niks zelf wordt gemaakt dan vind ik het ook niet gek dat ze er geen "eigenaarschap" over eisen. Het meeste word óf gesampled óf komt rechtstreeks uit packs. Misschien dat ze zelf synths maken, als dat al geen presets zijn..


Daar heb je zeker een punt. Er zijn wel redelijk veel hip hop producers die zelf alles maken maar zeker niet zoveel als in hardstyle. Maar aan de andere kant zie je dat veel producers exact dezelfde sound nabootsen als de andere producers in de hardstyle scene met uitzondering op labels als Theracords en Spoontech. Ondanks dat ze misschien de sound zelf hebben gemaakt, hebben ze het "idee" ook gewoon gejat. Ik vind daar niks mis mee overigens, ik luister er alleen niet naar haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2015 19:56 
 
Hardtraxxer

Qre8ive schreef:
D33m schreef:
Daar heb je zeker een punt. Er zijn wel redelijk veel hip hop producers die zelf alles maken maar zeker niet zoveel als in hardstyle. Maar aan de andere kant zie je dat veel producers exact dezelfde sound nabootsen als de andere producers in de hardstyle scene met uitzondering op labels als Theracords en Spoontech. Ondanks dat ze misschien de sound zelf hebben gemaakt, hebben ze het "idee" ook gewoon gejat. Ik vind daar niks mis mee overigens, ik luister er alleen niet naar haha.


Dat idee jatten gebeurd overal waar geld te verdienen is ;) er is echt geen muziek genre waarbij ze steeds met iets unieks komen... Overigens betekend het gebruik van bijvoorbeeld vocals zonder credits niet dat het ook zonder toestemming van de originele maker gebruikt is. Sterker nog, credits geven aan de originele maker geeft je nul rechten om iets te mogen gebruiken. Dit moet je vaak op papier regelen, want zomaar iets gebruiken kan ook best gevaarlijk zijn. Ik weet nog wel met Max Enforcer - Catchin Up dat hij ineens een advocaat van Kosheen achter 'm aan had en daardoor de track nergens meer mocht draaien + de vinyl uit alle winkels weg moest halen.


Zeker waar, er is inderdaad geen muziek genre die steeds met iets unieks komt. Maar, ik denk wel dat dit altijd een streven moet zijn. Voor veel producers is dat denk ik ook de uitdaging. Om hun eigen sound te ontwikkelen en iets nieuws te brengen in het genre. Maar voor vele grotere labels lijkt dit totaal onbelangrijk en inderdaad, waar geld te verdienen is gebeurd dit.

Ik vind het jammer wat commercie doet met een genre. Daarom vind ik labels als Spoontech en Theracords leuk omdat er vaak wat interessants tussen de releases zitten. Geck-o en Phrantic vind ik bijvoorbeeld erg leuk om naar te luisteren. Vooral Geck-o, als ik naar zijn tracks luister denk ik: "ja dit is hardstyle, maar ook iets anders". Dat vind ik tof, en ik heb veel respect voor producers die iets nieuws proberen. Ik word er gewoon blij van haha. En dan bedoel ik niet Headhunterz die house gaat maken, maar echt experimenteren met nieuwe soort sounds, distortion, mixing en mastering.

Die pioniers heb je ook nodig denk ik. Zo gaat een genre vooruit en blijft het interessant. Maar wat zo vaak gebeurd bij producten met commerciele belangen: het wordt een trucje. Het wordt een soort "standaard procedure". De muziek moet "werken", het moet voldoen aan eisen. Dit zie je natuurlijk op vele grotere schaal terug in de 1, 2, 3, JUMP festival house van nu.

Ja je hebt gelijk, credits geven aan een artiest maakt het nog niet mogelijk om je track te verkopen. Daarom zou ik altijd een track met geripte vocals gratis weggeven, of als DJ tool gebruiken.

Ik ga een beetje off topic en ik laat het hierbij. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 05:57 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hij gaat toch naar Gearbox?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 10:44 
 
Hardtraxx Addict

Dat worden geen collabs neem ik aan? :P
Elke keer als je even uit de 'studio' moet heb je het gevoel dat Thyron een image aan het maken is :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 12:06 
 
Artiest
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Hij gaat toch naar Gearbox?


Nee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 12:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Dat worden geen collabs neem ik aan? :P
Elke keer als je even uit de 'studio' moet heb je het gevoel dat Thyron een image aan het maken is :x


Beter goed gejat dan slecht gemaakt zal Thyrdom wel denken. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dave schreef:
Beter goed gejat dan slecht gemaakt zal Thyrdom wel denken. xd


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 14:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Thyron, Thyroff.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 15:22 
 
Hardtraxx Newbie

ik weet Bas persoonlijk en ik zou willen zeggen dat hij niet te vertrouwen is . Zijn muziek is niets bijzonders en geluiden generieke , worden zijn melodieën geleend van andere tracks. helemaal niet origineel . Hij verdient wat hij krijgt . -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 15:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

druid schreef:
ik weet Bas persoonlijk en ik zou willen zeggen dat hij niet te vertrouwen is . Zijn muziek is niets bijzonders en geluiden generieke , worden zijn melodieën geleend van andere tracks. helemaal niet origineel . Hij verdient wat hij krijgt . -.-


¥£€ #₩¥ £#¥₩£ ₩ ₩¥$$#₩£ :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2015 15:32 
 
Hardtraxx Addict

Translator :P
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen