katamaran schreef:
Voor mij Top 5
1. B-Front:
Wint voor mij de race met Ran-D denk ik, met een minimum verschil toch wel. Het verschil kan groter worden als Musical Analisis/Inner Creativity nog uitkomt dit jaar. Maar het verschil werd al uitgemaakt door het feit dat B-Front al bijna alle wereldplaten heeft uitgebracht en Ran-D bij lange na niet. Als Fanatics/Feel my Fire/Better on the Otherside/Crossroads/Escapism uit waren gebracht was het een hele moeilijke keuze... maarja de studie van Randy zat wat in de weg hoorde ik.
Ook heeft B-Front samen met Fronliner in potentie de beste plaat van 2010 in handen. Namelijk Magic.
2. Ran-D (& Adaro)
Als 2e Ran-D dus, heeft met Under Attack/Struggle for Existence kwaliteit laten zien. Maar zoals ik al zei kon er dit jaar meer uit worden gehaald met de platen die (nog) niet uitkomen. Hij laat wel zien dat hij qua variatie een van de beste, zo niet de beste producer is op hardstyle-gebied. Maar een klein minpuntje krijgt hij nog wel van me ivm Pas Americano, beetje overbodig. Beter bracht hij 1 van de al genoemde platen.
3. Zatox
Zatox begon het jaar echt super, met zn Creation EP, met toch 4 kwaliteits platen. En in een razend tempo werd er ook al een nieuwe EP voorbereid. Die vond ik dan ietsjes minder, maar ook niet slecht. Onder de namen Tat & Zat kwam hij ook met (nog niet uitgebrachte) tracks als Kickin' Ass & Loops and Tings 2010. 2 knallers. Dus het is gewoon een goed jaar van hem!
4. Toneshifterz
Lijkt een beetje een rare keuze, maar deze krijgen van mij een plaats 4 omdat het voor mij de verrassing van het jaar is. Ze hebben een hele hoop met tracks die mij wel liggen geproduceerd dit jaar, met Origins of Life & Elektro Shock als beste voorbeeld. Vind dat er in vergelijking met Bioweapon bijvoorbeeld heel veel variatie in de tracks zit.
5. Zany
Zany is gewoon de hardstyle-god. Ik moet zeggen dat hij niet zijn allerbeste jaar heeft qua producties, maar een top 5 voor hem zit er altijd in. Onder z'n artiestennaam Zany kwam hij met een heel vet nummer The Great Zany Show, als anthem van z'n welverdiende feest. En Psychedelic Trip is gewoon extreem knap gemaakt, een unieke track. In een collab met Dozer kwamen er ook 2 aardige tracks uit, met name Fruxaq. En niet te vergeten zijn eigen Mr Monster EP. Kort gezecht: Een goed jaar, zoals altijd.
En daarbij ook nog het meewerken aan tracks binnen Fusion als die van de Donkey Rollers, met 2012 & D.O.N.K.E.Y ook van hele grote kwaliteit. Maar dat die nog niet uit zijn gekomen is dan wel minder.
Moet trouwens wel zeggen dat de verschillen minimaal zijn, maar de top 2 maakt wel een gat met de nummer 3. En ik had Zany misschien wel wat hoger moeten zetten qua tracks, maar ik heb veel gekeken naar wat de producer kan en of dit jaar een verrassing is. Oftewel (een van de/of het beste) jaar ooit.
Er zijn een paar namen die de top 5 net misliepen: Geck-O, Alphaverb, Max Enforcer, Crypsis & Wildstylez. En de talentjes waren sws: Chris One & The Machine, en daar kan Degos & Re-Done ook bij worden gezet.
Idd !