1. Overlast vanuit het buitenland
Hier ben ik het zeker niet mee eens, natuurlijk is deze er, maar het is té triest dat dit als argument wordt gebruikt (niet zozeer door jou Khadber, maar uberhaupt in de media en in de politiek). De echte overlast van buitenlanders door wiettoerisme is minimaal. En het moet ook gezegd worden dat Belgen meer rotzooi veroorzaken dan de Duitsers.
Duitsers halen ook massaal hun puta in Nederland, ofcourse zou ik ook doen! Onze kwaliteit blijft mensen aan trekken. Als je illegaliseert, blijven wij onze kwaliteit toch wel behouden. Kortom, komen er nog steeds mensen naar Nederland, maar dan zal dit meer via grote dealernetwerken gaan, wat criminaliteit in de hand werkt.
Ik zat laatst met een paar lui uit Californië in een erg bekende shop in Amsterdam; the Greenhouse. Dit geeft aan waar mensen zelfs vandaan komen voor wiet. Wat gebeurd er als Amerikanen hierheen komen. Dan brengen ze geld in het laatje, die van KLM wellicht, die van Amsterdamse hotels, die van het red light district(incluus coffeeshops).
Kortom economische voordelen van drugs toeristen.
2. Criminaliteit
Zal omlaag gaan als je de boel legaliseert. Je haalt straatdealers weg, criminele organisaties met meerdere, vaak geboobytrapte huizen zullen ook verdwijnen. De coffeeshophouder zal worden beschouwd als een eerlijke ondernemer, en zal regulaties en belastingen aan z'n broek krijgen. Bij legalisatie zal hij z'n wiet legaal in mogen kopen van gecertificeerde suppliers, of hij kan het zelf gaan kweken. (wat iedereen natuurlijk mag bij legalisatie, zonder plantjeslimiet)
De hoofdreden waarom wiet en hasj niet al legaal gemaakt is, is door het gezeur van de christelijke partijen.
Zij voeren dezelfde slappe bewindsvoering als m'n pa bijvoorbeeld, die ook niet kan uitleggen waarom hij vind dat wiet illegaal moet zijn. Dan krijg je redenen als; het is drugs. Dan zeg ik; pa, dat hertog jannetje dat je in je hand hebt, is harddrugs, die joint die ik rook is softdrugs. Dan wordt m'n beste pa meestal kwaad, omdat hij de discussie niet wint, wat hij normaal wel meestal doet.
Laat ik dan nog eens een stelling omhoog gooien: Waarom zou alcohol wel legaal mogen zijn, en wiet/hasj niet?
Ben benieuwd mensen!